Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Karcsi akinek a nick-neve már foglalt(nyád)

0 bejegyzést írt és 47 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kedves olvasóink, hosszasan magyarázhatnánk, honnan jött az ötlet, és milyen egyéb ötletek jöttek még, de akkor sosem lenne vége. A lényeg, hogy önök most egy kísérlet szem- illetve inkább fültanúi. Természetes, hogy nekem és a Karottának hiányzik a jó öreg rádiózás, de…..
kaltiBLOG Temetem a gyermekemet 2010.04.21 20:34:00
Ha hiszitek, ha nem, nehéz döntés volt amit a napokban meghoztam. A szülő, aki formálja, neveli, alakítja gyermekét, foglalkozik vele - még ha néha el is hanyagolja kicsit -, eldönti, gyermekét egy sötét szobába zárja és hagyja, hogy csont sovánnyá fogyjon és a férgek martaléka…..
Karcsi akinek a nick-neve már foglalt(nyád) 2010.04.04 18:40:56
Karcsi akinek a nick-neve már foglalt(nyád) 2010.04.04 18:51:41
kaltiBLOG Hablahablahabla 2010.02.10 17:09:00
 ..
Karcsi akinek a nick-neve már foglalt(nyád) 2010.02.10 17:40:05
Bocsi itt a teljes
Moliére(1664/9)

-dráma, komédia
-uralkodó esztétikai minőség a komikum(jellem/helyzet komikum)
-hamis célok/jó célok rossz eszközök
-sok a valőszerűtlen fordulat:csel,véletlen
-hősei átlagosak, valamilyen jellembeli fogyatékossággal
-jellemzésük túlzással
-kisszerű hősök ütköznek, belebuknak-ez szórakoztat ez a cél
-3as egység:egy helyszín,egy nap, egy cselekményszál
-források: latin komédiák, comedia dell’arte,francia vásári komédia
-rezonőr: író szócsöve(Cleant-Elmira bátya)
-rimes verses mű „alexandriusok”
Cselekmény szerkezet
-álszenteskedőket leplezi le
-rorkonszenves család áldozatul esik egy gonosztevőnek
-expozíció:megtudjuk ki kicsoda(főszereplők nincsenek jelen)
-bonyodalom:gyorsuló események, házassági kényszerítés,Tartuf udvarlása-lebukik
-megoldás:tartüföt letartóztatják,király-isteni beavatkozás, happy end
-Tartüff:csaló,okos,álszent,számítólelkiismeretlen,”alkudozni az istennel is lehet”
-Orgon:bigott,hiszékeny,dühkitörések,tehetetlen
-Elmira:új feleség,anyósát utálja,átlát Tartüffön
-Dorin:talpraesett komorna,józan paraszti ész, családi életbe beavatkozik
-Pernell asszony:zsarnok, erőszakos,bigott, makacs

Csokonai Vitéz Mihály

-felvilágosodás legjelentősebb költőj
Estve
-Két változat diák/végleges
-klasszicista gondolati óda
-Cím jellemzően negatív értelmű(sötét,komor,társadalomrajzot előlegezi)
-alapkérdései:Rousseau filozófiáját tükrözi(természet társadalom ellentéte)
-1-3 rész keretet alkot(társadalomkritika)
1rész
-pictúra:elmélkedő társadalomkritika
-rokokó képek
-nézőpontváltás, költő szemszögéből látunk
-idili képek-természetben való gyönyörködés
2rész
-filozófiai rész-társadalombírálat
-Rousseau-i gondolatok kibontakozása(magántulajdon miatt van minden)
-e miatt erőszak, háború...
3rész
-Vissza a természethez
-igazságtalan társadalomból,temészetbe menekül

Konstancinápoly
-Voltaire egyházellenessége hat rá
-vakbuzgóság ellen van
-hosszú leírás a városról
-valláskritika
-papi képmutatás, tudatlanság
-mohamedánról beszél de igazából a keresztényre gondol
-környezet neveli az embert-tehetség elveszhet
-tiszteli az észt tudást
kaltiBLOG Anyátokat 2010.02.06 21:27:03
 Van egy elméletem arra, hogy miért használja a sok állat a hátsó ködlámpáját orrba-szájba.A fapados autóban az egyetlen kapcsolgatható extra az utólagos rádión kívül a ködlámpa és amint lehetőség van rá, bekapcsolja a parasztja. Csak elfeljtett gondolkozni.Az első…..
kaltiBLOG Mitől presztízs? 2010.01.17 12:16:00
Gyakran hangzik el egy drágább autó kapcsán, hogy "nincs elég presztízse" vagy, hogy "azért kerül ennyibe, mert presztízs autó". De mi a francért mondjuk azt valamire, hogy presztízs?Mindenki által ismert presztízs márka a nagy német hármas: Mercedes-Benz, Audi,…..
Karcsi akinek a nick-neve már foglalt(nyád) 2010.01.19 19:57:53
Igazad van Kalti. Le fogom szólni. Mert ki az anyám bélrágását érdekli a "kilépőfényerő"????? Le sza*om..Egyszerűen nincs funkciója, és csak arra jó hogy tönkremenjen.
Elektromos hátsőűlésledöntés: Nem hiszem hogy bárkinek letörne a keze ha estleg meg kéne 20N erővel húzni egy szájbabaszott kart, és meg lehet mindent mászás nélkül oldani...
40 ponton állítható űléshez meg annyit hogy nem faszság de mivel nem csinálnak olyan méretű és puhaságú űléseket mint 80-90es évek Amerikájában ezért sosem lesz olyan kényelmes pedig az nem ezer ponton állítható. Persze ennek biztonsági okai vannak nem pedig kényelemre törekvési ezt tudom.
Én nem vagyok barátja a bálnamergának 50 milláért, mert abból már értelmes dolgokat is lehet csinálni. Ettől függetlenül kiadnék akár ennyi pénzt is autóra ha megtehetném, de az biztos hogy nem ilyen lenne hanem valami extra nem egy sablon. Mert hiába más az én A8-am mint a másé, ha ránézek nekem mind ugyan olyan, még a szürke, fekete, sötétkék között sincs sok különbség....

Persze vennék luxusautót de nem ilyen klasszikus presztízsmárkát, hanem valami kisszériás csodát, vagy idősebb kuriózumot ami ténylegesen érték.
Szerintem egyébként napi közlekedésben nem tud többet adni egy 50 millás valami mint egy 4-5 milliós néhány éves nem olyan feltünő, ugyan olyan kategóriás nem presztízs gép. Nekem legalábbis. Mondjuk én nem vagyok újautó párti, nekem attól nem jelent többet egy autó hogy új, sokkal fontosabb az hogy ki tud e alakulni az autóval a "kölcsönös szimpátia", jól érzem e magam benne, megfelel e nekem vagy nem. Ha nem akkor nincs is értelme erölködni.....
kaltiBLOG Tökéletes vitatéma 2010.01.06 18:29:00
Autóbuzi társaság lévén gyakran felmerül a "mitől jó egy autó?" és a "kell-e beléjük ez a sok kényelmi-biztonsági-súlynövelő felszerelés" című kérdés. Igazán kifejteni sose tudjuk, mert mindig elvadult anyázásba csap át a dolog - jó baráti…..
Karcsi akinek a nick-neve már foglalt(nyád) 2010.01.11 16:45:15
Nos. A hárombetűsek kikapcsolásával nem értek egyet mert aki érdemes rá az nem kapcsolja ki(aki tud rendesen vezetni) mert az már rájött hogy nem faszság, és ha simán autózik utcán akkor mindegy. Persze vannak kivételek.
Aki meg nem érdemes rá az kikapcsolja, és abból meg csak baj van.
Egyébként ezeket mind ki lehet kapcsolni, csak szét kell húzni a kerékszenzort és kész. Onnantól nem szabályoz, szal ezt tudom mindenkinek ajánlani aki ki akarja kapcsolni.
Persze ez nem mindíg megfelelő, mert ha mondjuk én "kikapcsolom" és utána más ül az autóban akkor az meglepő lehet...De mindenesetre ezek nem rossz dolgok(az ESP egyébként Árpikám olyan mint egy gyenge sperr ha jól használod, szóval még tud is gyorsítani nem csupán faszság)

Az autóhangal pedig meg van a helyes egyensúj. Múltkor mentem egy Honda Jazz-el és komolyan ki kellett szálnom hogy halljam jár e. Szerintem ez nem jó. Az az igazi ami mondjuk egy jó kis TDI-ben van. Hallod a lágy kerepelést de nem zavar.Ilyen szempontból a kedvencem a Scudo. Lágyan kerepel.....ahhhh

A fáradásos dologhoz amit le akartam írni, de sajna nem volt időm:
Mikor sokat vezetek főleg pályán az történik, hogy a jobb lábam teljesen elfárad 3-4 óra alatt. Ez bizonyítottan az a maximális időtartam ameddíg az agy eléggé tud figyelni a vezetésre, és az izmok még nem gémberedtek el egy gyors reakcióhoz túlságosan. Ilyenkor elég 15 perc és jöhet újabb 3-4óra. Aki vezetett már sokat az tudja miről beszélek. Nos ha van tempomat, akkor nem fárad a lábad, és te sem veszed észre hogy már 4 órája zsibbadsz és ez balesetveszéjes. Ekkor játszik a sávtartó távolságtartó mókusvíz ami csak tuvább ront a helyzeten, mert tuti elalszol.
Szerintem ez a baj velük.

UI.:Az űlésfűtés még mindíg nagyon nagyon nagyon jó.:-)))))))))))))
Nem is tudom hogy kezdjek bele ebbe a posztba, hiszen ilyet még így élesben szerkesztői joggal még nem irtam.:) De hát ennek is eljött az ideje. Nos Kaltival beszélgettünk és hát arra jutottunk, hogy itt télen csinálok egy két bejegyzést az automról, amig a következő…..
kaltiBLOG Kell ez? 2009.10.27 07:36:00
A napokban - ha jól emlékszem vasárnap - sikerült bekavarodnom az Auchanba. Kár volt. Sétálok át a csipogós kapun, és mi veri ki a szememet? Plakátok lógnak az úgymond piactér fölött, ahol az éppen legaktuálisabb termékek vannak. És mi van a…..
kaltiBLOG Milyen Feri? 2009.09.30 17:41:00
Többször is megfordult a fejemben - fejünkben -, hogy mekkora királyság lenne az Indexnél, vagy valamely lapjánál dolgozni. Internet közeli, fiatal csapat, valószínűleg tele állatokkal. Erre itt ez a videó. Valóban az Index lehet a tökéletes munkahely.   A videóért…..
Karcsi akinek a nick-neve már foglalt(nyád) 2009.10.01 19:48:07
kaltiBLOG Fair play? 2009.09.30 16:35:00
A napokban megjelenő Autó-Motorban van egy cikk, melyben az újság vendégeskedett a az M0 északi szakaszát felügyelő rendőrségnél. Magát a cikket nem szeretném véleményezni, ambivalens érzéseket vált ki belőlem. Nem úgy, az egyik képalá... Na azzal kapcsolatban konkrét…..
kaltiBLOG Egy hetes lett IVB! 2009.07.30 21:49:00
Bizony, mire ezt olvassátok, addigra egy hete van nálam az Astra. Belerepült laza 700 km, igaz, ebből csak 500 az én érdemem, azonban rengeteg információt sikerült begyűjteni ez idő alatt az autóról. Mivel is kezdjem? Kezdem a jóval.Csendes, kényelmes. Macskaköves úton se zörögnek…..
Karcsi akinek a nick-neve már foglalt(nyád) 2009.08.04 18:01:27
Kedves Kalti!

Nem fogok itt mindenféle szarozásba belemenni, az nem az én formám, de:
1 amiket kitaláltál teóriákat azok nem magyarázzák a torpanást, mert:

Az EGR-csak részterhelésen és 3000 ford alatt enged vissza kipufogógázt, szal ez padlógázas gyorsításnál, nem játszhat.

A lambdaszonda padlógázas gyorsításnál nem befolyásolja a keverékkébzést, hisz akkor az emiszziókibocsájtás másodlagos szempont, az elsö a teljesítmény.

Az AC pedig teljesen kizárt mivel az egy állandó 3-5 bar(néha több) os nyomást állít elö és a befecskendezöfelyek a nyitvatartás idelyével szabályozzák a bejuttatott keverék menyiségét, ha nincs üa nyomás akkore az lehet hogy egy bizonyos fordulatnál nem forog fel jobban, és ott torpan, de ez utána továbbforog szal lehetetlen.

De ami fontos: az egr-nek lehet köze a dologhoz, mert ez egy vákumvezérelt szelep, a szívócsövákum nyitja, csukja.(az újakvál már van elektromos rásegítés szabályzás is) HA teljes terhelésű üzemállapotba kerül a motor tehát padlógázas gyorsítrást végzel, vagy 3000 fölött van a fordszám, akkor elvileg nincs kipugázvisszavezetés, de elöfordul, hogy a vákumcsöve el van repedve és akkor nem a megfelelö idöben nyit,zár, illetve e kipufogógáztól elöfordul hogy eltömödik, és pl nem tud teljesen bezárni, a motor meg eszi a szar gázt amikor a legnagyobb szüksége lenne a friss levegöre. Ennek lehet a következménye teljesítményvesztés, torpanás, füstölés is.


ui.: Kalti az autóknál a födarabok a motor, a váltó, a karosszéria, a futómű de ennek a javítása szinte sosem garanciás, mert kopóalkatrészek sora.

A kopogás jó kérdés ahoz jobban meg kell nézni, de mindenképpen az elsö az olajminöség ellenörzése!!!!!!!!
Esőben vezetni általában mindenki utál, kevés perverz van, aki határozottan szeret. Nálam hangulat függő, ma például megláttam benne a szépséget.Ülsz a puha ülésben, gyorsan falod a kilométereket, száraz vagy, valami ócska zene szól a rádióban, mégis ki tudnál menni így a…..
Karcsi akinek a nick-neve már foglalt(nyád) 2009.06.24 11:07:21
Szerintem Bánáti fúrjatok egy nagy lukat a kocsi aljára és akkor "ami befolyik az rögtön kifolyik" ja ez bírájsz.:-)))))))))))))))))))))

Esőben egyébként nem olyan jó országutazni a város pedig kifelyezetten undórító olyan időben. Ha esik akkor irány a Tököli reptér, vagy az Euroring aztán lehet csapatni.
Annak van ahngulata, szakad az eső az ablaktörlő maxon, ég a lámpa de ez is csak pszikailag segít, 130-al mész az egysávos betonúton és zúzol át a pocsolyákon, érzed az aquaplanningot, aztán fék, állóra, keresztbecsúszva, valahogy mégis áthámozod a gépet a lassítón aztán megint padló, és megint 100....120....140, az autó ezen a dombon egyébként is elkönnyül, de nembaj a víz miatt szinte tuti hogy leesel az útról, de ezt is megfogod újabb lassító ez simaügy majd pdló és hosszúivűkanyar következik, ez a legrosszabb mert még benne kell lefékezned hogy a betonkocka sarkánál be tudj kanyaroni, ennek eredménye végig keresztbe......Megvan valahogy befűzöd a kisautót, aki a pályaszéén áll az már magáratekerte az esernyőt, hátha jó bukócsönek ha elsodrod, de kap még egy kis haladékot......Most jön a kedvenced, kifordulni a gurulóra....Ezt eg gyors és agresszív kormányzással megoldod, had érkezz kilincsel előre.Még 300 egyenes aztán megállsz , kiszállsz, ránézel az autóra, és még a teteje is tiszta mocsok......De nem baj....Jó buli volt
kaltiBLOG Kombik, formák, ötletek 2009.04.18 21:34:00
Tudjátok mi a közös az alábbi négy autón? Nézegessétek kicsit a képeket, aztán gondolkodjatok.A megfejtés: mindegyik jobban néz ki kombi/wagon/estate/sports tourer/egyébagyatlanfantázianevek karosszériaváltozatban, mint lépcsőshátúként. Legalábbis az emberek nagy része…..
Karcsi akinek a nick-neve már foglalt(nyád) 2009.04.27 17:50:53
kaltiBLOG Rába Star 2009.03.18 20:20:03
Képes volt eddig rejtegetni előlem... Most is csak véletlenül szúrtam ki, rögtön rávetődtem. Nem tudom Szandi mit gondolt, amikor meglátott a húga szobájában, a földön törökülésben ülve, miközben játszok a Rábával. Igazi régi játék, abból a korból, amikor már kezdett…..
Először is, úgy kezdődött, hogy felhívott a keresztapám, akinek étterme van. ” Kéne egy két órát futárkodni érdekel? Kapsz autót!” Persze én egyből igent mondtam. Odafelé még nem tudtam milyen autóval fogok dolgozni egészen este 10-ig, de hát már virult a szám…..
kaltiBLOG Velence, még egyszer 2009.02.21 19:33:00
Ha az ember külföldön jár, igyekszik a szemét nyitva tartani. Mégis csak idegen hely, idegen szokások, szeretne az ember minél több új dolgot befogadni, magáévá tenni. Ha az autóbuzi külföldre jut, extra figyelemre van szüksége, hiszen az épületek, emberek másságán kívül az…..
Nem reprezentatív, nem lesz látványos eredménye, viszont szükségem van a véleményetekre, mégis csak ti vagytok A Nagy Közönség. Szóval a kérdés, hogy melyik volt a legjobb általam fémjelzett autóteszt a blogon. Kettőt kéne kiválasztani, a válaszokat a kommentek között várom.…..
kaltiBLOG Volt itt minden... 2009.01.31 18:31:00
Az osztályban oly sokszor merül fel a milyenautónkvolt téma. Ma apuval nézegettük, hogy melyik autónk mettől meddig volt meg, majd neki álltam képeket keresni.Swifttel kezdtünk... Illetve ez volt az első saját autónk. 1.0 fapad. Talán kalaptartó meg hátsó szélvédőfűtés volt…..