Regisztráció Blogot indítok
Adatok
oval56

0 bejegyzést írt és 21 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mire ezeket a sorokat olvassák, mi már feltehetőleg az M7-esen vánszorgunk olyan bő nyolcvanas tempóban Trieszt felé a 49 éves Autobianchival, hátunk mögött a tableten filmbe bambuló két gyerekkel, az ő hátuk mögött azzal a szerény cókmókkal, amit egyáltalán vihetünk…..
Belsőség Néniautó 2014.04.13 07:07:29
Végül vettem egy Bogarat. Volkswagen. Folkszi. De hogy a harminc éves BMW 518i és a húszéves (tizennyolc) Fiat Ulysse mellé mi a francnak kellett egy negyvehárom éves Bogárhátú? Főleg, hogy a közlekedésre javarészt kerékpárt használok? Kellett és kész. Azóta vágytam rá, hogy…..
Elvesztem. Magával ragadt a fogyasztáscsökkentés forgószele, kutyaól lettem a tornádóban. Megláttam a Fuel Shark Savert, és tudtam, nekem is kell egy. De okosba. Nincs olyan berendezés, amit egy magyar ne tudna létrehozni negyedáron, teherautóról leesett, pult alól vásárolt,…..
oval56 2014.04.12 17:57:39
@JohnyG:
Mindig hosszú a magánhangzója az alábbi szóelemeknek:
• az -ít, a -dít és a -sít igeképzőnek: épít, építmény, tanít, tanító, buzdít, buzdítás, mozdít, mozdítva, állandósít, állandósítani stb.;
• az -ú, -ű, -jú, -jű melléknévképzőnek: négylábú, egyenáramú, fehér falú, mérsékelt árú, bőkezű, jószívű, nagy kiterjedésű, tiszta vizű; hosszú szempillájú, erős rugójú, éles elméjű, lapos tetejű; stb. (vö. 24.);
• a főnevek -tyú, -tyű és -ttyú, -ttyű képzőféle végződésének: fogantyú, sarkantyú, billentyű, töpörtyű, dugattyú, szivattyú, csengettyű, pörgettyű stb. (vö. 23.);

Bár ennek a nem működő fogyasztáscsökkentőhöz nem sok köze van. Nekem hosszú ú-val kellett leírni pl. gépelemekből...
A Porsche remekül beplántálta a vevői fejébe, hogy az autói elpusztíthatatlanok. Meg is van erre minden alapjuk, hiszen kevés más gyártó tud ennyi versenykilométert felmutatni, útfelülettől és versenytávtól függetlenül. Nézzék meg például a 911-est: ötven évnyi evolúció…..
oval56 2014.03.21 21:08:24
@frankiboy:
Akár igazad is lehet. lehet, hogy van ilyen "márka"szerviz, ahogy lehet, hogy van ilyen "szak" és "sufni"szerviz is.
Nálam 200 k felett márkaszerviz olajcserével/karbantartással a motor egyenlőre olyan, amilyennek a tervezett élettartam 2/3-a körül lennie kell - nincs olajfogyasztás, nincs kopogás, de hidegen a hangja már mutatja, hogy van benne pár km már.
Mielőtt belekötnél 10+ év alatt...

Mielőtt valaki az egymilliót hiba nélkül városi legendával jönne, az egyetlen alkatrész, amit tönkrement Made in Japan volt egy német motorban...
„Ki kell úgyis vennem legalább egy hét szabadságot, hogy el ne ússzon jövőre. Ezért hétfőn leviszem Bazegkettőt Kareszhoz, megcsináljuk rajta azt az öt apróságot két nap alatt, aztán kedd este jössz a gyerekekkel, hozod a 190-est, otthagyjuk olajcserére, egyebekre,…..
Sajnos nem vagyok olyan könnyű helyzetben, mint önök, akik csak olvassák a Totalcart; én találkozom is az olyan cikkek íróival, mint ez, valamint ez, és kávézás közben könyörtelenül térítenek, győzködnek. Nem erőszakosan, hanem úgy passzív agresszív módszerrel, Göbi, neked…..
A P. család járműparkjának bővülését egy apró malőrnek köszönhetjük. Feleségem (továbbiakban: Hajni) egyre többet gyakorolja a vezetést, sőt, még felfrissítő órákat is vesz egy oktatótól. Örülök neki, mert az én vezetési tanácsaimat valamiért nem hajlandó megfogadni.…..
Az adott márka PR-gépezetének ugyanis kutya kötelessége és jól felfogott üzleti érdeke azonnal reagálni minden – a konkurencia felől érkező negatív – impulzusra. A világ két nagyon erős és komoly prémium-gyártója közül pedig egyik sem engedhet a…..
oval56 2010.01.30 11:36:55
@mlt3:
Hát nem tudom, szerintem nem 120 kW az autó kezdete.
Nekem is volt 100 kW feletti autóm, de nem volt sokkal gyorsabb eljutni Brémába, mint a mostani 77 kW-os autóval.
Igaz a szabályokat betartva nem mész Ausztriában 130 felett. A német autópálya pedig nem feltétlenül jó száguldozásra, legalábbis hétköznap a rengeteg kamion miatt, hogy az útépítésekről már ne is beszéljünk. Ott a cikkben szereplő autótulajdonosok többsége "elvérzik" a 2 m-es szűkített sávval.
Külterületen pedig hova száguldoznál? Egy kamion előzése nem lehetetlen egy modern alsó középkategóriás autóval, akkor sem, ha nincs 100 Le felett. Igaz, ehhez gyártó is kell, aki nem 1,4 t tömeggel gyártja, mert úgy olcsóbb.
oval56 2010.01.30 11:42:20
@mlt3:
Kikapcsolhatod, de csak akkor, ha azt akarod, hogy nem működjön a elektronikus diffizár. Kipörgő kerekeknél fékez, ezzel - még a nem önzáró diffinél is - nyomaték kerül a többi kerékre - a torsen pedig ugye alapesetben már szűk kanyarban is annyira zár a meglevő első és hátsó sebességkülönbség miatt, hogy azt érzed az autón.
Próbálj ki egy ilyen teljsen alászedett kormánnyal jó aszfalton.
A Haldex4 - asszem a "legújabbat" egy generációt kihagyva így becézik - már működik kipörgő kerék nélkül is külön elektromos hajtású szivattúval. Nem annyira rossz az, hogy külön néven kellene hívni ezzel a marketingesnek plusz munkát adva :-)
oval56 2010.01.29 22:15:37
@MANszerelő:
Mielőtt eltemetnéd, az igazi fejlődést a PPD kifejlesztésének finanszírozása hozta meg a CR motoroknak is. Bár ha a Siemens mind befecskendező-rendszer gyártó leszerepelhetett, akkor a PPD-vel meg is tette.

Egyébként már 96-ban is volt CR motor -V8- a VW csoportnál. Igaz, ugyan olyan volt a CR befecskendező egysége, mint a többinél, aki használta akkoriban: nem túl stabilan és hosszú távon működő.
Itt a vasárnap, bütykölünk hát megint. Lassan rendszerré válik itt a TC-n a hétzáró rozsdába fejelés. Persze két hete történt mindaz, amit írok, elnézést, csak most jutottam el a billentyűzetig, de hát nem Forma-1-közvetítés ez, nincs itt szükség paliklászlói…..
  Érint is a dolog, meg nem is: családomban csak sárga környezetvédelmi plakettes autók vannak, de szinte sose megyünk a Hungária-gyűrűn belülre velük, ha igen, csak azért, mert kicsit talán gyorsabb. De ez a rendelet kiverte a biztosítékot. Utánaeredtem, amatőr módszerrel…..
oval56 2009.03.04 21:17:06
@Csikós Zsolt:
Előre bocsátom, hogy két sárga matricás autóm van, igaz, az egyik talán idén kap matricát ... 30 év állás után. A kettő együtt fut évi talán 4000 km-t. Talán...
Az, hogy a napi használatú autóm EU4-es, de a forgalmiba (2000. decemberi) nem a megfelelő környezetvédelmi osztály volt 8 évig (csere) az egy vicc (akkor nem volt megfelelő kategória).
Az már übervicc, hogy jelenleg sem tudsz EU5-ös környezetvédelmi osztályt forgalmiba beírni, mert ilyen kategória meg most nincs. Két év múlva a most forgalomba állított EU5-ös autó nem mehet csak forgalmi cserével (ugye a nyílvántartást anélkül nem módosítják, ergó bünti lesz, ha riadó van) szmogriadónál. Igaz? Utána néznél Te is?
Ha ez igaz (egyébként az), akkor a jogalkotóról a véleményem nem tűri a nyomdafestéket...
oval56 2009.03.04 21:33:37
@yard: Nem. A V9 alatti besorolásról írtam. Ez volt 02, eddig.
Pöttöm Bianchim (ejtsd: bianki) a házi autóflotta legritkábban szerepeltetett tagja. Nem véletlenül – a restaurálása jóval azelőtt véget ért, mielőtt a TC által Belsőség-közelbe kerültem volna,  azóta meg önhibánkon kívül Csipkerózsika-álmot alszik a garázsban.…..
Elnézést kérek mindenkitől, hogy egy tökéletesen értéktelen autó tökéletesen értelmetlen életben tartásával feltartom, én sem értem, miért csinálom. Valaki a múltkori posztban felajánlotta, hogy megcsinálja nekem a Pandát, de ez a Bushido útja, vagy hogy is van a szamurájos…..