Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Novohrad

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ősavanyúsága, a Szénsavasság-Rend alapítója I. Robert Nepomuk, ottakringi és pilzeni őrgróf valamint a Papp Miklós Sír Őrzője McKefir kormányzó bejelenti, hogy ezentúl a blogot íz új Kefirátus szellemében A Kefírségi Tejalvadás Nyilatkozata alapján fogja kormányozni.Na…..
Novohrad 2010.10.15 20:43:15
@Novohrad: Ez az egyik ok a vonal 50% újrakétvágányúsítása mellett, a másik 10% már kész Hatvan és Selyp között, így a maradékot is ilyenre alakítva irány szerinti forgalmat lehet bevezetni. Ekkor nem kell a szembejövőre várni és a menetidő is jobb lenne (egyrészt a várakozások elmaradása miatt, másrészt az új pálya engedte sebességnövekedés által). Ez Hatvan és Somos között minimum 50 perccel jobb menetidőt adna. A villamosítás esetén pedig a járművek gazdaságossága is meglenne, jobb vontatási teljesítmény mellett. Városi- és elővárosi közlekedésben (HÉV) pedig egy Flirt motorvonat már 7 teljesárú jeggyel behozta a működési árát (változó-költség komponenst).
Novohrad 2010.10.15 16:03:47
@Novohrad: Elnézést! Az EC városközi és nemzetközi megoldásként szerepel, de az előbbi helyett városit írtam.
Novohrad 2010.10.15 20:19:18
@galagonya: Persze ez így lenne jó! A városi- és elővárosi közlekedés (vagy HÉV, ha ez szebb) esete azt jelenti, hogy a mostani megállóhelyeken és állomásokon kívül építsünk még megállókat, melyeknek nem kell a teljes vasúti szabályzatnak megfelelnie, csak egy egyszerűsítettnek (pl. erre a rendszerre kialakított motorvonatok hosszának megfelelően rövidebb megállók). Ezt a rendszert Nagybátony és Fülek állomás közt érdemes megvalósítani.

Új megállóhelyek:
- Nagybátony-Bányaváros
- Salgótarján-Déli ipari-park
- Salgótarján-Felüljáró
- Salgótarján-Vásár tér
- Salgótarján-Kórház
- Salgótarján-Beszterce
Létező megállóhelyek:
- Nagybátony
- Kisterenye
- Kisterenye-Bányatelep
- Vizslás
- Zagyvapálfalva
- Salgótarján külső pu.
- Salgótarján
- Somoskőújfalu
- Sátorosbánya
- Ragyolc
- Béna
- Fülek

Persze ennek hatása lenne a személyvonatokra is, mert ekkor azok nem állnának meg minden olyan állomáson, amely most létezik. És annak lenne értelme, ha a személyvonatok Fülekig járnának.

Személyforgalomból kivont állomások:
- Kisterenye-bányatelep
- Salgótarján külső pu.
- Sátorosbánya
- Béna

Ez az én egyik vázlatom erre. És örülök, hogy egyetértünk ebben.

Sok tanulmány született már, mind mást ír. Sokszor nem is ismerik a helyi viszonyokat, és ez a legnagyobb gond ezekkel.
Ezidőszerint az EU-ban alighanem csak Görögország kreténebb hazánknál, és ez alighanem igaz a nemzeti vasúttársaságokra is. Viszont a görögök elhitették a világgal, hogy ők Homérosz és Periklész népének leszármazottai (pedig antropológiailag sokkal inkább derék délszláv…..
Novohrad 2009.07.12 17:33:04
@Hang Ember (Relytő Lyenő ralyongó): Igen. Teljes mértékben igazad van. Ám azt hozzáfűzném, hogy a Hatvan-Somoskőújfalu nem mellékvonal (annak ellenére sem, hogy az állapotok ezt idézik, ezekkel az orosz szörnyűségekkel). Ez a vonal volt a MÁV legelső vonala megalakulása után és fővonalként üzemelt (és üzemel azóta is 81-es számmal). Továbbá nem csak Somoskőújfaluig tartanak a sínek, hanem tovább Szlovákiába a 14 km-es 164-es vonalon (ami a magyar 81-es fővonal folytatása) Fülekig, ahol a 160-as szlovák fővonalba (Kassa-Zólyom) csatlakozik, ami az egyik legnagyobb forgalmú szlovák vonal. Így nem csoda, hogy a 81-es korábban nagy nemzetközi forgalmat bonyolított le (nem egyszer közel ezerfős utasszámmal vonatonként).