Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Artúrka

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Fel akarták robbantani Gaskót. Mondjuk cseppet sem csodálkozom, hogy a potenciális utasok lassan vérprofi terroristákká válnak tehetetlenségükben. Mert ahogy telnek a napok, úgy gyűlnek az indokok a sztrájkra, és ha netán az első meg is oldódna (esély egyenlő a nullával), akkor…..
Olcsó, B kategóriás tufát (sci-fit) nézünk. Az utolsó jelenetben a gonosz, de buta szörny maga is megsül a fortyogó lávában, de még látja, ahogy ördögi mesterkedése nyomán elpusztul az emberek világa. Tekintete nem a fájdalomtól homályos, hiszen nem érez fájdalmat, nincs…..
Artúrka 2008.12.22 11:13:23
Tisztelt moderátor!

Engedd meg, (bocs a tegezésért) hogy egy előző válaszomat másoljan be azért, hogy megértsék az emberek a mi hozzáállásunkat.
Nem vitát szeretnék szítani. Ez egy vélemény. Egy egyszerű vasutas véleménye, aki hajlandó vitába szállni bárkivel, aki nem érti mit miért tesznek a vasutasok. Mit, miért titkolnak el a vezetők, a politikusok.
Bármit megtennék, azért, hogy nektek, az "Utazóközönségnek" jobb legyen. Én még annak idején erre esküdtem fel! De vannak akiknek az esküjük csak addig tartott, amíg elregélték. Gondolok itt a MÁV vezetésére és annál feljebb levő, hatalommal bíró emberekre.

Csak egyetérteni tudok Önnel a leírt panaszokat illetően.
Magam szeretném a legszívesebben látni, ha ezekre orvoslást találna a MÁV, hiszen elhiheti, én is naponta találkozom ezekkel a dolgokkal. hiszen bejáró vagyok.
Megpróbálok mindenre feleletet adni. Lehet olykor nem kielégítően, de a legjobb tudomásom szerint.
Az információ. Jómagam forgalmi szolgálattevőként dolgozom. Nekünk kötelességünk jelenteni, ha bármely ok miatt nem indult el egy vonat, netalán menetközben "csúszott" meg. Ezt meg is tesszük. Van felettünk az adott vonalon illetékes, rendelkezésre jogosult személy, akinek a rendelkezését kötelesek vagyunk elfogadni. Sőt, már kettő, hiszen a SZESZA leválása óta a személyszállítást külön felügyelik. Ha innen nem kapunk információt, akkor csak követlenül a vonat menetrendszerű érkezési ideje körül jut tudomásunkra a késés. Nincs féléve, hogy új utasítás jelent meg, abban már végre kötelezték ezen dolgozókat arra, hogy tíz percen túli késést az összes dolgozóval közölni kell. Tehát ez megoldódni látszik. Fűtés. Naponta didergek az utasokkal hajnalonként. Nem IC vonaton, egy egyszerű BZ-n, ami még jobban letud hűlni és csak indulás előtt fél órával kapcsolják be a fűtést, hiszen a személyzet akkor jelentkezik a vonathoz. Nincs lehetőség előfűtésre, hiszen ezt a fajtát nem a mozdony fűti és nem lehet felügyelet nélkül hagyni. A hagyományos kocsiknál csak a nagyobb állomásokon van lehetőség előfűtésre, pl. Budapest-Keleti. Ha indulás előtt kiderül, -még egyszer említem, fél órával előtte érkezik a személyzet-a fűtéshiány, illetve a nem kielégítő fűtés, van két választása a vezető jegyvizsgálónak. Vagy indulnak időben, vagy kisorozzák a kocsit. No, ez már tuti késést eredményezne, hiszen mire mindent átvizsgál, már csak percek vannak az indulásig.
Ami a pótjegyeket, ill. a visszatérítést illeti, javaslom az Üzletszabályzat és a Hivatalos Menetrend átböngészését. Érdemes.
A kosz, a büdös kocsik. Ezzel nem fogok különösképpen foglalkozni. Ezt a vezetésnek kellene végre megoldani.
Sztrájk. Tisztában vagyok az ezzel járó kellemetlenséggel. Többször azért, hogy bemehessek a szolgálati helyemre, motorra kell ülnöm, hiszen nekem sem jön a vonat. Ezért is említettem előző írásomban a vezetőség felelőtlenségét. Hiszen a megegyezésig is kellene a közlekedés. De nem! Ezt is arra használják fel, hogy az utazóközönséget a szakszervezetek, vasutasok ellen hergeljék. Inkább hagynak vonalakat teljesen lezárni. Ha már bezárni nem tudták.
Ami a követeléseket illeti. A legjobb tudomásom szerint nemcsak pénzről tárgyalnak. Csak hát a közvélemény felé ez a legjobb módszer amit mint tájékoztatás, ki lehet adni. Csak bőszítsük az állampolgárt.
A mostani pénzéhségünk abban merül ki, hogy a már kiszervezett dolgozóknak is legyen valami plussz. Akik már nem hozzánk tartoznak. Tehát nem a mi fizetésünkről van szó.
Cargó. Ha csak magamat említem, (lsd. az előző írásomat) három évtizedet dolgoztam benne. Most amikor milliárdokat kaptak az eladásáért, sőt a tervezetten felül sikerült eladni, tőlünk sajnálják a 250-ezret. Azt már elfelejtették hozzátenni, hogy a jelenlegi Cargós dolgozók mindegyike 1.5 milliós részvényt kapott belőle úgy, hogy lehet semmit nem tettek a teherszállításért.(Bocsának, kinek nem inge...)
No akkor végezetül a MÁV-ba fektetett adók.
Amikor "állambácsi" arra hivatkozik, milyen sok pénzt is fektetett az adófizetők pénzéből bele, rendre elfelejti, hogy az ő általuk megrendelt szolgáltatást kifizetni is rendre elfelejtette. Hiszen az általuk meghirdetett kedvezményeket, csak egy példa, a diákok kedvezménye, sem fizette ki. Ez lefordítva annyit jelent, hogy a diákok kaptak 90 %-os menetjegyet és a vasút ezért a 10 %-nyi pénzért fuvarozott. Nem hiszen, hogy a magánszférában bármelyik cég is profitot termelne ezzel. De akkor nem beszéltem a nyugdíjasokról, közalkalmazottakról és sorolhatnám. Nem beszéltem a képviselőkről, akik autóhasználat, lakáshasználati támogatás mellett még itt is ingyenesen utazhatnak. Ez bizony mind, mind ráfizetés és nem kevés.
Tudom a világon mindenhol rentábilis a közlekedés. Nálunk most még jobban az lesz, hiszen az egyetlen hasznot hozó részét is eladták a vasútnak. A fentiek mellett azt hiszem más megvilágítást kapnak a dolgok.
Ettől függetlenül a sztrájkban résztvevő összes kolléga nevében is kérem elnézésüket, sőt ha megengedik a MÁV nevében is. Különösen akkor, ha az elhúzódása mellett ez beleesik az ünnepekbe is.
Békés Karácsonyt minden kedves utasunknak és remélem nemsokára kívánhatok további kellemes utazást is.
Majmok Bolygója Én, az utas 2008.12.15 11:24:25
Ha nincs vonat, minek az információ? Ahol meg jár a vonat ott rossz az információ. Barátnőm a múlt csütörtökön indult hozzám Zamárdiba. Retúrjegyet kért, mert optimistának áll a világ, és tudatlanságból, vagy rosszindulatból, de kapott is. Na mármost eljött a visszautazás…..
Artúrka 2008.12.21 12:59:05
Tisztelt Utazóközönség!

Ezernyi bocsánatkérésemet szeretném tolmácsolni, így karácsony elött, minden MÁV-os utasnak.
Tudom így sztrájkok környékén nem könnyű a dolgom, hogy magam mellé állítsam Önöket,-főképp akkor ha úticéljukat sem érték el- de azért én még is megpróbálnám.
Nagyon remélem, emlékeznek még apáinkra, nagyapáinkra, akik még csillogó szemmel mesélték gyermekeiknek, unokáiknak: Vasutas voltam!
A vasút abban az időben, egy megbecsült szakma volt, nem akárki kerülhetett be a "családba".
Ők voltak azok, akik frissen vasalt ingben, aranysávos rangjelzéssel, állítottak jelzőt, tekerték a sorompókat. Akik más dolgozók érdekében is hajlandók voltak fellázadni, sztrájkot kezdeményezni. Abban az időben, ők voltak az urak!
Ma egy vasutas jobban teszi, ha eltitkolja hogy MÁV-alkalmazott. Kormányzati hazugságok, a vezetőink csalásai, saját életkörülményeik javítása érdekében, minden megtesznek, hogy bennünket a közvélemény előtt befeketítsenek. Minden hibát amit okoznak, megpróbálnak eltitkolni, ránk a végrehajtó szolgálatra " ráverni".
Jelenleg az történik, hogy a Cargó privatizációja miatti szakszervezeti követelések ellen tesznek meg minden lépést. Pedig a szakszervezetek nem tesznek mást, mint a kiszervezett, (önhibájukon kívül, a vasúttársaságból kiszervezett dolgozóknak) hasonló bért kiharcolni, mint nekünk van. A Cargóban részt nem vevő dolgozóknak,(volt teherszállítási dolgozók) részére az eladásból befolyt összegből egy részt megszerezni. Hiszen ök voltak akik ebben részt vettek, dolgoztak több száz-ezer órát, családjuk nélkülözésével is megteremtették a személyszállítás okozta mínusz, ha nem is teljes, de részbeni fedezetét. Most amikor az eladási összeg tervezetten felüli vételárából részt követelnek, a MÁV vezetése nem kívánatos személyeknek nyivánítja őket. Ott hagyja őket egy deficites, szétbombázott, hasznot az életben nem hozó cég csökevényeként.
Megpróbál politikai segítséggel mindent a szakszervetre hárítani.
Kérem, gondoljanak arra, mi a fene készteti a MÁV dolgozót arra, hogy a tisztelt utas ne érjen időben célhoz, meggátolja esetleges vizsgái letételét, gondot okozzon saját munkájának elvégzésében, netán balesetet okozzon? Miért a szakszervezet hibája, hogy a vasút nem fogadja el sztrájk idején a minden vonalon közlekedő három-négy vonatpár közlekedését? Ez már elegendő ahhoz, hogy az utasaink, akinek ez szükséges, eljuthasson az úticéljához. De nem! A MÁV vezetése ezt nem fogadja el. Inkább elnézi, hogy sok vonalon egyáltalán ne legyen közlekedés. Nem ráérne további követeléseit ezután érvényesíteni?
Mindent megtesz, hogy Önöket ránk, vasutasokra haragítsa. Ne ugorjanak be ennek!
Mostanában egyre többet hallani olyan rémhíreket, hogy a vasúti közlekedést a közútra akarják terelni. Kinek az érdeke lenne ez? Ki szeretne nyitott buszmegállókban, esőben, hóban várakozni? Lemondani a "közkedvelt" de utazás közben is használható koszos illemhelyekről. Az "utasbarát" menetrendről, amivel a sztrájktól függetlenül menetrendváltozás után még maguk a vasutasok sem rendelkeztek. A fűtésről utazás közben, ami már a végállomás elérése előtt egy-két megállóval ontja a meleget.A "pontos" vonatokról, amiről a menetrendszerkesztők gondoskodnak egy egész évre előre. S még sorolhatnám.
Még is kérem Önöket, támogassák, ha azt nem is tudják, legyenek megértőek a sztájkoló vasutasokkal. Tisztában vagyok azzal, hogy Önök a legfőbb károsultjai ennek a lépésnek, de ez sajnos másképp nem megy.
Ha pedig netalán ez a sztrájk most a karácsonyi közlekedést is érinteni, ne feledjék a vasutasok legújabb szlogenjét, amit a Vezérigazgató urunknak köszönhetünk legfőkkép:
Nincs peták, nincs karácsony!
Még az a jó, hogy már a vasút vezetése szabad kezet kapott a kormánytól. Ez nem jelenti azt is, hogy eddig nem volt?
Artúrka 2008.12.22 08:34:26
Tisztelt veitJ!

Csak egyetérteni tudok Önnel a leírt panaszokat illetően.
Magam szeretném a legszívesebben látni, ha ezekre orvoslást találna a MÁV, hiszen elhiheti, én is naponta találkozom ezekkel a dolgokkal. hiszen bejáró vagyok.
Megpróbálok mindenre feleletet adni. Lehet olykor nem kielégítően, de a legjobb tudomásom szerint.
Az információ. Jómagam forgalmi szolgálattevőként dolgozom. Nekünk kötelességünk jelenteni, ha bármely ok miatt nem indult el egy vonat, netalán menetközben "csúszott" meg. Ezt meg is tesszük. Van felettünk az adott vonalon illetékes, rendelkezésre jogosult személy, akinek a rendelkezését kötelesek vagyunk elfogadni. Sőt, már kettő, hiszen a SZESZA leválása óta a személyszállítást külön felügyelik. Ha innen nem kapunk információt, akkor csak követlenül a vonat menetrendszerű érkezési ideje körül jut tudomásunkra a késés. Nincs féléve, hogy új utasítás jelent meg, abban már végre kötelezték ezen dolgozókat arra, hogy tíz percen túli késést az összes dolgozóval közölni kell. Tehát ez megoldódni látszik. Fűtés. Naponta didergek az utasokkal hajnalonként. Nem IC vonaton, egy egyszerű BZ-n, ami még jobban letud hűlni és csak indulás előtt fél órával kapcsolják be a fűtést, hiszen a személyzet akkor jelentkezik a vonathoz. Nincs lehetőség előfűtésre, hiszen ezt a fajtát nem a mozdony fűti és nem lehet felügyelet nélkül hagyni. A hagyományos kocsiknál csak a nagyobb állomásokon van lehetőség előfűtésre, pl. Budapest-Keleti. Ha indulás előtt kiderül, -még egyszer említem, fél órával előtte érkezik a személyzet-a fűtéshiány, illetve a nem kielégítő fűtés, van két választása a vezető jegyvizsgálónak. Vagy indulnak időben, vagy kisorozzák a kocsit. No, ez már tuti késést eredményezne, hiszen mire mindent átvizsgál, már csak percek vannak az indulásig.
Ami a pótjegyeket, ill. a visszatérítést illeti, javaslom az Üzletszabályzat és a Hivatalos Menetrend átböngészését. Érdemes.
A kosz, a büdös kocsik. Ezzel nem fogok különösképpen foglalkozni. Ezt a vezetésnek kellene végre megoldani.
Sztrájk. Tisztában vagyok az ezzel járó kellemetlenséggel. Többször azért, hogy bemehessek a szolgálati helyemre, motorra kell ülnöm, hiszen nekem sem jön a vonat. Ezért is említettem előző írásomban a vezetőség felelőtlenségét. Hiszen a megegyezésig is kellene a közlekedés. De nem! Ezt is arra használják fel, hogy az utazóközönséget a szakszervezetek, vasutasok ellen hergeljék. Inkább hagynak vonalakat teljesen lezárni. Ha már bezárni nem tudták.
Ami a követeléseket illeti. A legjobb tudomásom szerint nemcsak pénzről tárgyalnak. Csak hát a közvélemény felé ez a legjobb módszer amit mint tájékoztatás, ki lehet adni. Csak bőszítsük az állampolgárt.
A mostani pénzéhségünk abban merül ki, hogy a már kiszervezett dolgozóknak is legyen valami plussz. Akik már nem hozzánk tartoznak. Tehát nem a mi fizetésünkről van szó.
Cargó. Ha csak magamat említem, (lsd. az előző írásomat) három évtizedet dolgoztam benne. Most amikor milliárdokat kaptak az eladásáért, sőt a tervezetten felül sikerült eladni, tőlünk sajnálják a 250-ezret. Azt már elfelejtették hozzátenni, hogy a jelenlegi Cargós dolgozók mindegyike 1.5 milliós részvényt kapott belőle úgy, hogy lehet semmit nem tettek a teherszállításért.(Bocsának, kinek nem inge...)
No akkor végezetül a MÁV-ba fektetett adók.
Amikor "állambácsi" arra hivatkozik, milyen sok pénzt is fektetett az adófizetők pénzéből bele, rendre elfelejti, hogy az ő általuk megrendelt szolgáltatást kifizetni is rendre elfelejtette. Hiszen az általuk meghirdetett kedvezményeket, csak egy példa, a diákok kedvezménye, sem fizette ki. Ez lefordítva annyit jelent, hogy a diákok kaptak 90 %-os menetjegyet és a vasút ezért a 10 %-nyi pénzért fuvarozott. Nem hiszen, hogy a magánszférában bármelyik cég is profitot termelne ezzel. De akkor nem beszéltem a nyugdíjasokról, közalkalmazottakról és sorolhatnám. Nem beszéltem a képviselőkről, akik autóhasználat, lakáshasználati támogatás mellett még itt is ingyenesen utazhatnak. Ez bizony mind, mind ráfizetés és nem kevés.
Tudom a világon mindenhol rentábilis a közlekedés. Nálunk most még jobban az lesz, hiszen az egyetlen hasznot hozó részét is eladták a vasútnak. A fentiek mellett azt hiszem más megvilágítást kapnak a dolgok.
Ettől függetlenül a sztrájkban résztvevő összes kolléga nevében is kérem elnézésüket, sőt ha megengedik a MÁV nevében is. Különösen akkor, ha az elhúzódása mellett ez beleesik az ünnepekbe is.
Békés Karácsonyt minden kedves utasunknak és remélem nemsokára kívánhatok további kellemes utazást is.