Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Turboanyu

0 bejegyzést írt és 469 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A blog indulása óta már sokszor elmondtam, hogy szeretnék mindenféle véleménynek helyet adni, így azoknak is, akik a maradás, vagy (mint ebben az esetben) a hazaköltözés mellett érvelnek. Finoman szólva is túlzás lenne azt állítani, hogy Nyba írásának minden részével…..
Turboanyu 2014.01.10 04:36:49
@Csilla Cz: Hát persze. De hogyan gondolod, hogy azóta éltek igazán? Mi az, ami rossz volt külföldön nektek, mi az, ami miatt Magyarország jobb?
(legalább megírhatod a második hozzászólást is ;-) Lehet, hogy bennem van a hiba, de nekem bűzlik az egész írás. Tudom, hogy vannak, akiknek nem jött be a külföldi élet és hazaköltöztek ilyen-olyan okokból, de valahogy azok a beszámolók nekem másképp hangzanak. De nagyon gyanúsak azok az írások, amiből az jön le, hogy külföldön jajderossz, otthon minden szép és jó, alatta meg vannak olyan kommentek egy hozzászólásos nevektől, hogy igen, juj de rossz volt nekünk kint és de jó hogy hazaköltöztük)
Szerdán a parlament rádió alapján dolgoztuk fel a hajléktalanokat kitiltó szabálysértési törvény vitáját, és írtuk meg, hogy Lukács Tamás szerint a liberálisok tehetnek a hajléktalanságról. Sajnos ott a felvétel rossz volt, és most tudtuk csak meghallgatni Lukács…..
Turboanyu 2013.09.14 15:05:43
Hát igen, elvált anyának lenni kész főnyeremény, egy fizetésből, piti gyerektartásból urasan meg lehet élni úgy, hogy ha bármi van a gyerekkel, akkor anyukának kell ugrania, és ezt nagyon szeretik ám a munkahelyeken....

Sajnos azt látom, hogy az együttélés során az anyák legtöbbje majd' szétszakad, rohan dolgozni, majd a gyerekekért, ha beteg, akkor ő hiányzik a munkahelyéről, ő szalad a szülőire.. Az apukáknak munka után kell a kikapcsolódás, a pihenés. Nagyon kevés az olyan apa, aki a dolgozó feleségével közösen oldja meg az estéket, részt vesz a gyerek nevelésében, a házimunkákban.

Nálunk volt egy jó jelenet, ovis nyílt nap, a volt férjemtől kérdezte valaki, hogy a mi gyerekünk jár-e úszni. Erre hozzám fordult, hogy jár úszni a gyerek? Az iskolai tankönyveket sem tartottam széfben, ki lehetett volna nyitni tanév közben, hogy hol tart a gyerek... Most akkor váláskor kapta volna ő a gyerekeket????? Amikor az évnyitón látta először a kiválasztott iskolát, a helyet ahová táncolni jártak pedig 8 hónap után???
Az apák nagy része az együttélés során sem foglalkozik eleget a családjával, mit akarnak válás után???
Volt valami bírósági statisztika, ott ahol mind a két fél küzdött a gyerekért, ott nagyjából egyenlő arányban kapta az apa és az anya a gyerekeket. Ja, a többi esetben apuka tudta, hogy a legegyszerűbb és legolcsóbb, ha a volt feleség neveli a gyerekeket, mert nagyon nem mókás 24 órás szolgálatban lenni, éjjel lavórt tartani a hányásnak, fodros blúzocskát vasalni, szaladni a munkahelyről haza, semmi csajozás vagy haverokkal esti sörözés.... Utána persze lehet sírni, hogy milyen anyapárti a bíróság. Esküszöm ha újra kezdhetném a karrierem, válóperes bíró lennék, az összes apának azt mondanám, hogy megnyerte a gyerekeket, övé a 24 órás felügyelet, anyuci 2 hetente odamegy mosolyogni meg fagyit venni a gyereknek, meg havonta kapnak 15-25 ezer Ft-t. Szerintem sírva rohannának ki a férfiak a tárgyalóteremből.

A hajléktalansággal kapcsolatosan: érdekes, sok elvált apa nem lesz hajléktalan - akik oda jutnak, azokat eleve a munkahelyükön sem tudták elviselni, ráadásul senki nincs a rokoni vagy baráti körben, aki befogadná átmenetileg...
Nem tudom elképzelni, hogy a családból nagybácsi-unokatesó vagy bárki hajléktalanná váljon, mert a családból lennének akik befogadnák vagy segítenének, de ők normálisak is.

Nehezen elképzelhető az a szituáció, hogy valakinek az önhibáján kívül megszűnik a munkahelye, az aljas felesége kidobja azt az áldott jó embert és szerető apát, az összes rokona és barátja olyan szemét, hogy sehová sem mehet még átmenetileg sem... Hát persze!
Tisztiszolgák beszélgetnek egy másik, korábbi dzsentrivilágban:-Te, ez az én kapitányom kiégett egy alak lett, a minap azt mondta, hogy ő biza már a baszást is unja.-Á, ilyent az én őrnagyom is mondogat néha, de én tudom, hogy hazudik. Ha tényleg unná, akkor azt is velünk…..
Naiv ügyfél halmozottan speciális gyereknapi meglepetésben részesült, amikor mozgáskorlátozott gyermekét kitiltották az Oxygen Wellness játszóházából, miután apukája megreklamálta, hogy a többi gyerekkel szemben miért csak feleannyi időt maradhat bent. Az első vérlázító…..
Turboanyu 2013.05.30 10:55:59
@igazságos: "Azé még mindig fura, hogy egy APUKA jár a gyerekkel játszóházba, pláne mozgássérülttel "

Épp elég baj, hogy furcsa egy olyan apuka, aki foglalkozik a gyerekével (főleg ha sérült, mert akkor inkább az az általános, hogy lelépnek a francba a felelősség elől) és eljár vele. Inkább szégyen, hogy a szülőire is főleg nők járnak, az anya marad otthon betegszabadságon, a játszótereken alig látni apukát aki játszik is a gyerekével. Az meg nem kifogás, hogy mert a férfi maaaaaarha fontos munkát végez és eltartja a családot, amikor ez a családok nagy részére nem igaz.
Szilveszteri haknija óta már az egész gangnam baromságot világra szabadító PSY sem hajlandó lovacskázni evilági életében soha többé. Ezzel szemben nem Hajdú Péter lenne a ciki dolgok arany fokozatú magyar nagymestere, ha nem ezzel az idióta tánccal akarna még 2013 márciusában…..
Turboanyu 2013.03.11 23:38:25
@gyeprefing padrafos: Köszi... tényleg nem tudtam, azt hittem valami valóságshow "sztárja".
De ez most valami celeb??????
Turboanyu 2013.03.12 09:37:26
@Naaaa!: Kösz, tényleg nem tudtam...
Turboanyu 2013.03.13 00:45:04
@Gatinho: Semmi baj az ökörködéssel, tőlem akár adják is a tévében, legfeljebb nem kapcsolok oda, csak pont ennek az embernek nem kellene fikázni egy olyan produkciót mint a ByeAlex, hogy ez nem méltó, stb.....
Egyre több olyan ügy kerül bíróság elé, amelyekben roma származású magyar állampolgárokat vádolnak meg magyarokkal szembeni rasszizmussal. A Tavaszmező utcai ügyben már Kúria döntés is született a közelmúltban. Mindeközben keresve-kutatva is alig találunk eseteket, amikor a…..
Turboanyu 2013.02.20 18:27:58
@Kiskertész: "Máshová másokat nem akarsz kiköltöztetni? Nem tudom - buzikat hova tennéd? "

Mivel nincs velük semmi problémám, elvagyunk egymás mellett.

Nem tudom hogy miért baj az, hogy ha valaki pont a legrászorultabbakat akarja támogatni lakhatással egy elfogadó, normális környezetben.
Turboanyu 2013.02.20 18:51:10
@Kiskertész: "Jah, és mással semmi problémád, csak a cigókkal? "

Mivel itt ez a téma, nem a harcikutyák tartásáról, dohányzásról, a világgazdaságról vagy a Manyup jó vagy nem? kérdésről írtam.
Bocsánat, nem tudtam, hogy ide csak olyan véleményeket szabad írni, hogy "kedves posztoló, de igazad van, jaj de okos vagy, mindenben egyetértek veled".
K report Van-e új magyar exodus? 2013.02.13 18:39:33
A mai magyar közélet a már-már mindennaposnak tekinthető politikai civakodáson – mely szerint ugye a kormányoldal már nemhogy megrendelte a kolbászt, de a közmunkások már fonják is belőle a kerítést vs. az ellenzék szerint az ország a nemzethalál felé rohan – túl rendre…..
Turboanyu 2013.02.14 11:04:41
@nincs_itt: Szívemből szóltál, de kiegészíteném, hogy sokunk esetében nem csak az mi életünkről van szó, hanem a gyerekeikéről is: én egyszerűen nem akartam, hogy ők abban a közegben nőjenek fel, éljenek és próbáljanak utána éhbérért gürizni. Bármit megteszek azért, hogy nekik ne kelljen oda visszamenni.
Nyelvvizsga−csalás a Corvinuson, a kéttannyelvű iskolákat érintő módosítások, nyelvvizsga nélkül tengődő „majdnem-diplomások”, nyelvvizsga amnesztia: csak néhány kifejezés, amelyről az utóbbi félévben folyton folyvást hallunk, ha az oktatásra kerül a szó. A közös…..
Újabb "hivatalos" levél érkezik minden magyar állampolgárnak. Minden önkormányzat összegyűjti, hogy katasztrófahelyzetben kiket lehet mozgósítani a településen.Itt már nincs szarozás, ez nem a Nemzeti Konzultáció, nem megy a kukába levél, a haza védelme szent dolog: a…..
Turboanyu 2012.09.14 15:16:00
@Hapci Benő unokatestvére: Benne van a levélben, hogy a jegyző környezettanulmány után igazolja.

"Mentességi ok igazolása: (62/2011. (XII.29.) BM rendelet 25. § (1) bekezdés)
a) terhesség esetén a terhesgondozási könyvvel,
b) a Kat. 54. §-a (1) bekezdés c)–f) pontjában meghatározott ok a kötelezett lakóhelye szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjének – környezettanulmány alapján kiállított – igazolásával,
c) a munkaképesség 67%-os elvesztése az azt megállapító határozattal, a betegség három hónapnál nem régebbi, szakrendelő intézet vagy kórház szakorvosa által kiállított igazolással."

Én csak azt nem értem, hogy mindezt hogyan bonyolítják le 15 napon belül? Teszem azt, ma megkapom a levelet. Este elolvasom, hétfőn szabadságot kérek, és baromi rendes a főnököm, ha keddre megadja. Sorban állok a sok emberrel, hogy kérjek igazolást.... Vagy azonnal a kezembe nyomják, vagy szúrópróbával ellenőriznek??? megkapom az igazolást, majd visszaküldöm a papírt... Ebből k.rva nagy káosz lesz.
Nesze!szer Szülsz te rendesen? 2012.09.13 18:41:07
Eddig nem szólaltunk meg a témában... pedig... Gyűjtöttük az aláírásokat még tavasszal, hogy a parlament elé kerüljön a családon belüli erőszak önálló törvényi jogállásra emelkedése. Buzdítottuk az olvasókat, titeket, hogy jöjjenek ők is, és jöttetek is rendesen. Meg…..
Turboanyu 2012.09.14 09:07:31
@Szalahadin: "Ez így OK, csak azt az apróságot mindenképpen figyelembe kell venni, hogy azt a társadalmat, ahol a karrier a legfontosabb a nőknek, nem túl hosszú idő múlva felzabálja reggelire egy olyan társadalom, ahol a gyerekszülés az első számú feladat,"

Szerintem nem. Mégpedig azért, mert a kizárólag gyerekszülésre berendezkedett csoport nem termel ki nagy számban orvosokat, mérnököket, tanárokat, stb. Ahhoz, hogy ők szülhessenek (magas csecsemő és anya halandóság nélkül) és a gyerekeik felnőhessenek és szaporodhassanak, szükségük van a másik csoport által biztosított javakra és orvosi ellátásra. Ez pedig bizony véges.

Ha az arány eltolódik az eltartottak és eltartók között, akkor nem az lesz, hogy az egyik csoport szépen bekebelezi a másikat amelyik megszűnik, hanem lesz egy robbanáspont, amikor a nem megélhetési gyerekszülők (akik már a Marsra küldenek járműveket, a kezükben és a fejükben ott a tudás biztonságos házak tervezésére és fegyverek gyártására) szépen beintenek és a megélhetési gyerekszülőkhöz talicskázott pénzt ezentúl nem nekik küldi, nem integrál és támogat, hanem fegyvereket gyárt belőle, erős falakat húz fel és felfegyverzett őröket fog megfizetni. Ebbe az irányba megyünk, a kérdés az, hogy ez a robbanás mikor következik be. Most ez olyan, mint egy kitörni készülő vulkán.. fortyog, fortyog, aztán egyszer nagyot szól.
Turboanyu 2012.09.14 09:49:56
@VT Man: Még.... de már megjelent egy Jobbik, aztán ki tudja ki lesz utána. A végtelenségig úgysem mehet, hogy 50 ember tart el 50-et, majd 30 70-et, a végén meg egy ember 99-et.

Vagy a most dolgozó réteg szépen lelép más országba és itt hagyja éhen halni az eltartottakat, vagy az utcsó pillanatban történik valami nagyon csúnya.
Minősíthetetlen hangon beszéltek a lányommal („gyere be te hülye, nem érünk rá”), majd az asszisztens megragadta a karját és be akarta húzni és egy pofonnal fenyegette meg.ha tovább hisztizik. Tisztelt Praxis blog!   Friss történettel jelentkezek. gyakran olvasom…..
Turboanyu 2012.09.07 09:40:26
@well duh: "2. Miért vitték orvoshoz, ha az apuka is meg tudta írni az igazolást? Soha nem értettem ezt az idióta rendszert (dolgozóknak sajnos valóban muszáj),"

Mert egy iskolás gyereknek egy tanévben 3 napot igazolhat a szülő. Ha ezt már szeptember első hetében elhasználják betegségre, akkor ha teszem azt áprilisban egy napra nem menne a gyerek suliba mert mittudomén útlevelet kell neki intézni vagy bármi közbejön, akkor már gondot okoz. Ha nekem is lebetegszenek a gyerekek bármilyen kis takonykórral, amit én is simán kikúrálok, akkor is menni kell az orvoshoz, mert már egy teljes hétig sem tarthatnám őket otthon.
Turboanyu 2012.09.07 09:45:29
@egyhazafi: +3. Amennyiben a gyerek annyira jó tanuló lehetett volna annyi esze, hogy azt mondja. Egyedül nem akarok bemenni. Menjen az utánam jövő. Majd megyek 5 perc múlva."

Mert ez nem jótanulóság kérdése, hanem tapasztalat. Ráadásul beteg volt, szóval ne kérjük már számon rajta egy felnőtt talpraesettségét és tapasztalatát. Az asszisztensnek viszont lehetett volna annyi esze, hogy azt mondja, oké, akkor jöjjön a következő.

"4. Miért nem akart bemenni a gyerek? Félt, hogy az orvos megcsinálja az apja nélkül?"

Azért, mert tapasztalatlan gyerek. Eddig biztos vele járt, a fejecskéjében az volt, hogy szülővel megyek be, stb.
Tisztelt Praxis!     Olvastam az előjegyzett időponttal kapcsolatos bejegyzést, erre orvosként szeretnék válaszolni:   Én gyakran dolgozom szakrendelőben, ahol a helyzet a következő: reggel nyolc órától délután háromig kilenc percenként FOLYAMATOSAN  vannak előjegyezve…..
Turboanyu 2012.08.14 14:26:19
@matilda.: "ezek a gyermekkori lázas-taknyos genyó betegségek otthon is átvészelhetők háziorvos nélkül. nem kell hetente szaladgálni velük dokihoz. "

Kivéve, ha pl. az iskolába KÖTELEZŐ vinni az orvosi igazolást, és az nem úgy megy, hogy betelefonálok a dokinak és elregélem, hogy adjon már ki igazolást meg szülőnek táppénzpapírt ettől és eddig, van még rendes orvos, aki látni óhajtja a csemetét az elején is, hogy tényleg jogos-e hogy otthon maradjon és közösségbe engedni is csak akkor lehet, ha egészséges.

Na meg nem mindig én viszem a taknyos gyereket a rendelőbe, hanem viszem pl. hasfájással az enyémet (vagy visszarendelte az orvos, hogy kiadja az igazolást), de közben a kis betegek mellette köhécselnek.
Turboanyu 2012.08.14 15:33:05
@fizetekmegegysort: Hát igen, azért nem korrekt számonkérni és ledorongolni a szülőt mert nem tudja azt, amit az orvos is évekig tanult az egyetemen. Aztán jön az "ezzel nem kellett volna bejönni a rendelőbe, ez magától is elmúlik pár nap múlva" meg a "anyuka, hogy lehet ilyen felelőtlen, ezzel már azonnal be kellett volna hozni a gyereket, miért csak most jönnek?" (pl. bőrgyógyászat)

Persze van hogy az ember beletanul, nekem ha az egyik csemete éjjel háromszor egymás után kijön inni, már készítem ki a lavórt, a törölközőket és hátragumizom a haját, mert a taccs pontosabb mint a MÁV menetrend és eddig 100%-ban bejött. De amikor először és eddig egyetlen alkalommal szembesültem a fülfájással, akkor gőzöm sem volt arról, hogy ez súlyos probléma-e, az orvos meg elég türelmetlen volt amikor visszakérdeztem, hogy pontosan hogy is van ez..
Az ausztrál Qantas légitársaság elültetett egy férfit a helyéről, csak mert a jegye egy egyedül utazó gyerek mellé szólt. Felszállás után az utaskísérő udvariasan áttessékelte a férfit egy másik ülésre, és helyére egy nőt ültetett. Persze ezzel a férfit minimum egy…..
Turboanyu 2012.08.16 18:44:36
Régen jártunk már Svájcban, úgyhogy éppen itt az ideje, hogy megnézzük, milyen is az iskolarendszer Zürich kantonban. Kalauzunk Muzsi, aki természetesen saját tapasztalatból beszél, mint gyakorló szülő. Olvassátok, nem minden tanulság nékül való, utána pedig jöhetnek a…..
Turboanyu 2012.08.09 14:13:51
@hothead: "azert vannak dolgok, amiket illik a szulonek megtanitania, nem bizhatunk mindent az iskolara, legyen az akarmilyen "elit" is.
"

Igen, ezt szeretném én is. Amit fontosnak tartok azt megtanítani. Csak ha a gyerek azzal jön haza az iskolából, hogy még ezt meg ezt kell gyakorolnia, én magyarázok olyan dolgokat, amit talán az iskolában kellene a tanárnak, akkor arra a pluszra, amit én akarok adni nekik, arra nincs idő.
Hazamegyünk 6-ra. Lepakolás, pisi, kézmosás, lehuppanás. Nekem van még házimunka, és lakótelepi lakásban nem moshatok meg porszívózhatok éjjel 11-kor. Kajakészítés, jobbik esetben csak melegítés. Utána jön a leckeellenőrzés (szülő feladata, a tanár csak mennyiségi ellenőrzést végez és kipipálja az 5+2=10-et), ezt vagy azt kell még gyakorolni, hangosolvasás, másolás x perc alatt mittudomén hány betű, és akkor jön, hogy nem érti a matekból ezt vagy azt. Pillanatok alatt este 9 van és még nem fürödtek, nem játszottak, nem társasoztunk és nem beszéltük meg kibe szerelmes, csak túléltünk.
Hétvégén meg próbálja magát utólérni az ember, vagy tornacipőt hajkurászik. Ebből van marhára elegem.
Turboanyu 2012.08.09 14:53:37
@11235813: "Ha cinikus akarnék lenni: ebben a szar magyar oktatásban lettek a kommentelők is ilyen okosak"

Persze, miután látom azt, hogy az amerikai karrierje meredeken ível felfelé a cégnél (multi), míg a nála jobb képességű magyarok (nem magamra célzok, hanem tényleg sok okos kollégám is van) meg megrekedtek. Mert nem tudják eladni magukat, jópofizni magabiztosan a felsőbb vezetésnek. a prezentációjuk nyögvenyelős és sokszor ülünk mint a kuka, mert ezt tanultuk: kuss és figyelj.
Turboanyu 2012.08.09 16:28:09
@capuchina: "nem képesek folyékonyan beszélni az adott nyelven, de tanítják, nem beszélve arról, hogy lövésük sincs a nyelv felépítéséről és a módszertanról, amivel tanítaniuk kellene. "

Gimiben hozzánk is jött egy tanár, valami nagykövetségről hazatelepült emberke. Tökéletesen beszélt angolul, de tanítani nem tudott.
Tegnap délután ülök a szobámban (a Nyugatihoz közel lakom), és egyszer csak hallom, hogy az erkélyünk alatt valaki érces hangon ordítozza, hogy "a kurva anyádat megbaszom, a rohadt kurva anyádat, te szemét". Jó egy percig hallgattam, aztán gondoltam, muszáj megnéznem, mi az. Amit…..
Turboanyu 2012.08.08 17:11:07
@town: Szerintem ebben a történetben semmi sem árnyalt. Nem érdekes, hogy a szép testű szőke árulja-e a lakását vagy sem: nyugalmat akar.
Nem hiszem, hogy bárkinek kötelessége lenne eltűrni, hogy az ablaka alatt egy másik ember részegen fetrengjen a saját mocskában. Ha az illető állat módjára (elnézést, az állatok sem élnek így) akar fetrengeni, akkor menjen az erdőbe. Akik ki akarnak törni, azokat segítsék szállóval, mosdási lehetőséggel (aki akarja, azért megtalálja a módját). A többit meg nem hiszem, hogy el kellene viselnünk.
Turboanyu 2012.08.08 23:07:33
@town: "A hajléktalan egy közterületen tartózkodik, neki is vannak jogai, talán ez nem a maga alá szarás joga, de még az is lehet, hogy ehhez is joga van."

Nem hiszem, hogy lenne maga alá szarás jog, merthogy ez fertőzésveszélyes.
Különben is minden ember joga addig tart, ameddig egy másikét nem sérti. A szomszédnak meg joga van nyugodt és tiszta helyen élni.

A kutyaszart sem lenne szabad az utcán hagyni, az igaz. Nekem nincs kutyám és egyetértek azzal, hogy büntessék a lusta gazdikat is. Viszont nagyon utálom azt, hogy ha valaki jön egy problémával, akkor egyből jön a válasz, hogy bezzeg ez vagy az. Zavar a dohányfüst? Bezzeg az autók. Szóval ez a poszt most a hajléktalanok vs. lakókról szól és nem a kutyakakiról.

Viszont még mindig nem láttam választ arra senkitől, hogy a szomszédnak MIT KELLETT VOLNA TENNI?
Szólt szépen, többször is. Következő lépés? Vállat vonni és hagyni, hogy ott fetrengjen a mocsokban? Mi ilyenkor a megoldás?
Több száz (!) Jehova Tanújának küldünk professzionálisan összeállított, gondolatébresztő, felvilágosító leveleket havonta. A válaszaikból egy egészen elképesztő összkép rajzolódik ki Jehova Tanúiról, akik az egyetlen igaz keresztényeknek, Jézus követőinek és Jehova…..
Érdekes írás a mai, mert szerzője, Ádám úgy ment ki Angliába, hogy a szakmájában fog elhelyezkedni és ebből nem is engedett – no és persze a megfelelő anyagi háttér is a rendelkezésére állt.. Két hónap után úgy tűnik, megérte ragaszkodni az eredeti…..
Turboanyu 2012.08.08 13:48:52
@pappito: Egyetértek. Amúgy hozzátenném, hogy LEHET, hogy a felnőttként bevándorlót esetleg nem tapsikolva fogadják, de a gyerekei már teljesen be fognak illeszkedni és akcentus néékül beszélik majd a nyelvet. Én sem elsősorban magam miatt dobbantok, nekem fontosabbak a gyerekek érdekei.
Turboanyu 2012.08.08 15:23:16
@Mainframe: "Látatlanban lefogadom, hogy adó formájában már mostanáig simán több hasznot hajtottak az államnak, mint amennyibe került pl. az oktatásuk, nem úgy, mint pl. azok, akik népes családjukkal együtt életvitelszerűen az adófizetők pénzéből élnek, és bónuszképpen még ki is rabolnak."

Egyetértek!!!! Mindenki az elmenőket ostorozza, olyan véleményeket is olvastam, hogy az ilyenek szüleitől el kellene venni a nyugdíjat, de amellett szépen elsiklunk, hogy hányan is rendezkedtek be babagyárra és egy percet sem szándékoznak sem dolgozni, sem a gyereket iskolába küldeni.
Clandestino Cervantes, a tintahal 2012.08.07 20:42:29
Amikor Cervantes, Lope de Vega és Góngora megteremtették a spanyol irodalmi nyelv alapjait, a spanyol birodalom felett soha nem nyugodott le a nap, és egyetlen helyes nyelvváltozat létezett: az, amit a madridi királyi udvarban beszéltek. Az Aranyszázad írói és költői nem is sejthették, hogy négyszáz…..
Turboanyu 2012.08.08 13:08:03
@Közbiztonság Szilárd: "Az olyan ökör anekdotákat meg hagyjuk, hogy egyik spanyol nyelvű országban nem tudják, hogy egy másikban hogy mondják mondjuk a takarót. Ez bizony kamu. Nem is kicsi."

Melyik dél-amerikai országban tapasztaltad az ellenkezőjét? Én Peruban jártam és bizony ott így van. Mivel a férjem is onnan való, az itteni dél-amerikai közösségben is van mindenféle náció, persze megértik egymást, de ezek a különbségek megvannak ami a posztban szerepel. Van is röhögés néha.

Egy vidéki perui aki írni-olvasni is alig tud és a megyéje határán kívül sem járt az meg honnan a búbánatos francból tudná, hogy milyen szavakat használ egy uruguayi például? Nem olyan tapasztalt világlátottak. Amikor én kint jártam, vidéken egy turisták által nem látogatott helyen a gyógyszertárban azt sem tudták mi az a tampon, képzeld el, hogy magyarázom mikor és hová kell tenni, mögöttem meg a fél falu találgatta hogy mi lehet az... Egy fiatalabb nő nyögte be, hogy ő már hallott ilyenről, de arrafelé ne is keressek.
Turboanyu 2012.08.08 13:57:22
@cm121: Nem értek veled egyet. Nagyon jól elbeszélget egymással a uruguayi és a venezuelai a mexikóival. Amúgy lehetetlen is lenne, hogy egy spanyol nyelvjárás és szókészlet legyen amit mindenki beszél, akkora hatalmas területen beszélik a nyelvet olyan nagy számban, hogy lehetetlen lenne kiküszöbölni egyes nyelvjárásokat. A sok egyszerű szegény embert meg más alap dolgokra kellene megtanítani inkább... Na és melyik pókróc megnevezése legyen a hivatalos???

"Szerintem ez kóros, az ilyen tagozódás"

Mi kóros benne? Hatalmas a terület, rengeteg ember... ez a természetes inkább. Amúgy múltkor együtt ebédeltem egy erdélyi, egy debreceni és egy szegedi kollégával, épp ez volt a téma, hogy ki mindek hív egyes dolgokat... És azért Erdély nem olyan messze van Budapesstől mint Mexikó Uruguaytól.
Kedves Praxis blog!   Másfél héttel ezelőtt 16 éves fiam egy komolynak látszó balesetet szenvedett sportolás közben. A barátaival futballozott, amikor beverte a fejét a betonba (apropó, ezeket a beton focipályákat szerintem régen el kellett volna már tüntetni) és a jobb…..
Turboanyu 2012.07.29 00:02:09
@Advanced Flight: Mit tudom én, nem voltunk ott. Este került be, fájdalomcsillapítót is kaphatott, az is lehet, hogy átaludta az egészet abban a tudatban, hogy megadta a számot, bízott a felnőttekben, nem gondolta volna hogy azok meg szépen elfelejtik. Az is lehet, hogy egy 8 éves koponyasérülttel vagy egy 92 éves combnyaktöréses bácsival volt került egy szobában.
Anyuka hajnal 4-ig rohangászott, a gyerek meg ki tudja mikor aludt el.

Persze, ha anyukát nem tudjuk hibáztatni akkor legyen hibás a fiú mert törött kézzel fejsérüléssel miért nem telefonált, de a kórházban aztán senki, hogy nincs egy ember aki 2 perc alatt bele tud nézni a gépbe, hogy igen, fekszik nálunk egy ilyen nevű gyerek.
Turboanyu 2012.07.30 23:23:01
@Valódi Színek: "a barát, aki mentőt hívott, a mentőstől nem kérdezte meg, hogy mégis hova viszik a sérültet? "

Az kiderült pár perc és egy telefon után, a baj ott volt, hogy amikor odamentek a balesetibe, ott nem tudtak segíteni.

Persze, mehetett volna vele az egyik társa, de ki tudja mi volt ott, lehet, hogy a mentősök mondták, hogy nem kell, csak szóljon a szülőknek, vagy fel sem merült, mert megrémültek, vagy a fene tudja.. mindegy, utólag könnyű okosnak lenni.
Turboanyu 2012.07.30 23:23:47
@karcsibácsi: Miért, akkor tudott volna valaki segíteni?????
Ma Brazíliába utazunk - ha másként nem, hát a képzeletünkben, amiben Pitypang77 lesz a kalauzunk, aki brazil férje lévén sok olyasmit is megtapasztalt, amivel egy turista nem szembesül. Jöjjenek tehát a különös szabályok szerint működő autópályák, a késésbajnok nagybácsik…..
Turboanyu 2012.07.30 10:15:59
A mai poszt rövid lesz, de fontosnak tartom kitenni, mert azt hiszem, jól jellemzi a Magyarországon uralkodó viszonyokat. Rebecca és családjának történetében nem nagyon látszik a happy end, vagy ha igen, az aligha Magyarországon lesz. TROLLFIGYELŐ: Nem ideillő, minősíthetetlen…..
Turboanyu 2012.07.27 17:10:12
@rebecca72: nyugi, tudjuk itt jópáran, hogy a büntetéshez nem kell adót csalni, bőven elég becsületesnek lenni. Sőt, ha gátlástalan adócsaló lennél, akkor nem kerültél volna ebbe a helyzetbe.
Turboanyu 2012.07.27 20:13:46
@igazságos: "lső kérdésem, miért TE csináltad az adóbevallást? "

Mert mérlegképes könyvelő vagyok, ez a szakmám és ezt pont véletlenül benéztem, minden más rendben volt. Ezt a bevallást nem ismertem, akkor épp siettem vele beadni mert otthon voltam egy csecsemővel, plusz a GYED-emet intéztük akkoriban és az se volt könnyű papírmunka. Hát bocsi, tegye fel a kezét aki még soha de soha nem hibázott a munkájában. És azért úgy gondolom ez nem olyan jelentőségű hiba, hogy azonnal az ember fejét kelljen venni érte, bőven elég lett volna egy ajánlott levél, hogy ha nem pótolom 8 napon belül a hiányt, akkor irgumburgum.
Turboanyu 2012.07.27 20:24:07
@igazságos: "Tévedni lehet, de akkor arra is ad lehetőséget a NAV, hogy kijavítsd a hibát magadtól, akkor van gáz, ha ezt a hibát már ők veszik észre, akkor ott mindennek vége. "

Azért hiba és eltitkolt jövedelem között baromi nagy a különbség. Az adócsalókat nyugodtan büntessék ahogy kell, de amikor az amúgy becsületes adózókat szivatják orrba-szájba (lásd aki írta,hogy a felesége 0-át írt egy rubrikába ahelyett hogy üresen hagyta volna és ezért büntetnek) az már szemétség, és ne csodálkozzanak azon, ha elveszik az emberek kedvét attól, hogy saját vállalkozást kezdjenek.
Miklós nem érti, mire mennek a hipermarketekben az irányítószámával. Például a vásárlási szokásokat próbálják feltérképezni, hol érdemes legközelebb szórólapozni. Az utóbbi időben feltűnt az hogy a Praktikernél és a Lidl-ben is a fizetéskor elkérik az…..
Turboanyu 2012.07.27 10:01:05
@Kifordított kacagány: A Marks &Spencerben is kérik, nem csak akkor, ha számlát kérsz. Egyszerűen statisztika, honnan jönnek a vásárlók. Mivel ettől engem nem tudnak beazonosítani, nekem nem fáj ha kiadom. Ők meg boldogok tőle, akkor mit kell szívózni? Ez olyan "ha nincs problémánk gyártunk magunknak" sztori.