Adatok
archangyal007
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Felvezető elődásában Beleznay Éva hol megbízott, hol ideiglenesen kinevezett budapesti főépítésznek titulálva Budapest tetőtéri alternatíváiról beszél. Itt kell megjegyeznem, hogy a főépítész asszony ideiglenes jellegét már véglegessé kellene tenni, mert közröhej, hogy…..
Védett épületet kezdett bontani a vasút Kelenföldön, most helyre is állítja. Úgyhogy ez egy pozitív történet. De azért azt ne felejtsük, hogy kidobtak egy csomó pénzt a bontásra, majd most bizonyára több pénzből kell rendbe hozni az épületet, mintha nem kezdték volna el…..
archangyal007
2008.12.17 21:48:16
A Kulturális Örökségvédelmi Hivatal feladata, hogy szakértőként eldöntse, hogy mely épület érdemes műemléki védelemre, a jelenlegi állapotától függetlenül.
Az, hogy a Kelenföldi Pályaudvar bármelyik épülete milyen állapotban van most, már csak azért sem mérvadó, mert amennyiben a 4-es metró 2012-ben elindul, a kelenföldi térség teljes mértékben át fog alakulni. Az építés alatt álló végállomás, illetve a két oldali intermodális épületek koncepciója egyértelművé teszi, hogy az pécsi vasút indóházán kívül a jelenlegi állomásépület is új funkciót kap.
Bár az egy nyílt városépítészeti és építészeti pályázat volt, de érdemes megnézni az építészfórumon (epiteszforum.hu/node/7319), hogy milyen átalakulás előtt áll ez a terület. Egy ilyen új világban igenis üde színfolt lehet egy-két téglaarchitektúrás emberi léptékű, múlttal rendelkező épület vendéglátó-, szolgáltató- vagy kulturális funkcióval.
Azt, hogy egy pécsi alapítvány hajlandó ezzel foglalkozni, igenis üdvözölni kéne. A MÁV súlyos hibát követett el az engedély nélküli bontással és úgy tűnik, hogy a KÖH elnökének határozott fellépésére, az alapítvány támogatásával részt fog venni annak a helyrehozásában. Európában ezt így szokás, bár a konkrét felelősök megtalálásában azért nem bízom…
Az, hogy a Kelenföldi Pályaudvar bármelyik épülete milyen állapotban van most, már csak azért sem mérvadó, mert amennyiben a 4-es metró 2012-ben elindul, a kelenföldi térség teljes mértékben át fog alakulni. Az építés alatt álló végállomás, illetve a két oldali intermodális épületek koncepciója egyértelművé teszi, hogy az pécsi vasút indóházán kívül a jelenlegi állomásépület is új funkciót kap.
Bár az egy nyílt városépítészeti és építészeti pályázat volt, de érdemes megnézni az építészfórumon (epiteszforum.hu/node/7319), hogy milyen átalakulás előtt áll ez a terület. Egy ilyen új világban igenis üde színfolt lehet egy-két téglaarchitektúrás emberi léptékű, múlttal rendelkező épület vendéglátó-, szolgáltató- vagy kulturális funkcióval.
Azt, hogy egy pécsi alapítvány hajlandó ezzel foglalkozni, igenis üdvözölni kéne. A MÁV súlyos hibát követett el az engedély nélküli bontással és úgy tűnik, hogy a KÖH elnökének határozott fellépésére, az alapítvány támogatásával részt fog venni annak a helyrehozásában. Európában ezt így szokás, bár a konkrét felelősök megtalálásában azért nem bízom…
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
- OTÉK parkolószámítás;
- az olcsón tulajdonossá vált elöregedett és begyepesedett tulajdonosi kör egy kis önkormányzati tulajdonrésszel fűszerezve;
- a beruházót megzsaroló szomszéd tulajdonosok;
- illeszkedési szabályok;
- KÖH;
- az Őépítész asszony FÉK névre keresztelt (BVKSZ módosítás) új fegyvere a város ellen, amelyben a szintterületi mutatót egységesen ~1,0-gyel csökkenti;
- a pár megépült ijesztő snassz példa perekkel tarkítva;
- FŐKÉTÜSZ;
- tűzoltási felvonulási terület;
- helyi politikusok;
- az ingatlanpiac mélyrepülése;
- belvárosi KSzT-k tetőablak megkötései;
- a belső udvar benapozása;
- zártszelvény + drótüveg + liftgépház = „panorámalift” az udvar közepén a lakások szájában a gang sarkában;
- a kivitelezők „szakértelme”;
- az eső, ami véletlenül pont azalatt a 4 hónap alatt esik, amíg nem sikerül a tetőszerkezetet megépíteni.
A „bálna” vagy a Szent István Park üdítő kivételei után sajnos térjünk vissza a földre.
Mindezt írom annak ellenére, hogy igenis hiszek benne, hogy a város jövője a függőleges terjeszkedés, mert egyébként megfojt minket az alacsony laksűrűségű, egyre növő agglomeráció finanszírozhatatlan infrastrukturális és forgalmi terhe.
Tett Ő tér B.E. épp itt, és?