Regisztráció Blogot indítok
Adatok
maglew

0 bejegyzést írt és 66 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Októberben adják át a felújított Budai alsó rakpartot, a látványterveket most hozták nyilvánosságra. Az egyik képen találtunk egy érdekes részletet, a Bem rakparton futó bicikliutat átvezetik egy alagúton a Margit híd pillérje alatt. Ez azt jelenti, hogy nem kell majd…..
maglew 2009.06.22 16:45:13
@airdace:
Na azért kíváncsi leszek hogy lesz megoldva a 3 méteres szélesség mondjuk a Batthyány tér - Döbrentei tér között. Mert ha még időben gondolkodtak volna akkor a villamossínt ki lehetett volna helyezni egészen az út széléig, a mostani gazos/bokros terület megszünt volna, így esetleg külön lehetett volna választani a bringautat meg a gyalogló utat a rakparton, vagy legalábbis kb 1,5 méterrel szélesebb járdát lehetett volna felhúzni oda.

Dehát a sok okos tervező megint nem gondolkodott, maradt a gazos terület és a szűk járta, az emberek meg essenek el egymáson,.
A címben feltett kérdés nagyon fontos. Főleg az olyan vonalakon, ahol már járnak alacsonypadlós vonatok. Sajnos a MÁV nem tudja előre, milyen vonatokat fog majd kiadni a vonalra, így a menetrendbe pontosan azt sem tudja beírni, mikor jön olyan vonat, amire babakocsival vagy tolószékkel…..
Néhány hete egyértelmű jelei vannak, hogy valami készül a XIII. kerületi Gogol utcában, a napokban azonban a végső fázisba került az új bicikliút, illetve biciklisáv kialakítása. A Lehel tér és a felső rakparton futó bicikliút között készült most el egy összességében…..
Több ismerősöm is mondta már, hogy az, amit a MÁV-Start átszállási kapcsolatnak nevez, az több, mint siralmas. Tudni kell, hogy az „új” menetrendben több vidéki város csak úgy közelíthető Budapestről és az elővárosból, ha egy nagyobb állomásokon (pályaudvaron)…..
maglew 2009.06.09 15:27:27
Hamár Baja, én hasonló kérdéssel fordultam a Közlekedési Minisztériumhoz:

Tisztelt Miniszter úr!


Rendszeresen utazom Szekszárd, valamint Kaposvár térségébe, és kénytelen vagyok billentyűzetet ragadni az áldatlan, európaihoz méltatlan állapotok miatt.


Szekszárd:

Szekszárdra normális vasúti kapcsolat híján (átszállások, sok várakozás, csatlakozás elmulasztásakor órákig várakozás) a térségbe tartók főleg busszal utaznak. Pénteken valamint Vasárnap elviselhetetlen zsúfoltság jelentkezik ezeken a járatokon. Elődje, Kóka úr még biztonsági övekkel felszerelt távolsági buszokról álmodott, namost ezeken a járatokon (főleg vasárnap délután 3-4 óra tájban) örül ha felfér az ember a buszra, sokan Pestig állnak tömegben, levegőtlenségben 3 órán keresztül. Nem egyszer fordult már elő, hogy kimarad egy busz valami folytán (15:45 - 16:00 között a meghírdetett 3 buszból csak kettő indult el Pest felé)
Ön szerint mennyire biztonságos hogy az emberek egymást taposva 3 órán keresztül állva utaznak a Szekszárd - Budapest viszonylatú buszokon? Ha valami baleset bekövetkezne ki lenne a felelős ennyi ember sérülése/halála esetén?
Vajon miért nem lehet normális időben közlekedő gyorsabb vonatokra terelni ezt a sok utast?
Nevetséges hogy amikor a diákok, vidéki dolgozók csütörtök, péntek délután Pestről utaznának Szekszárd térségébe NINCS közvetlen vonat, mert ezt a közvetlen vonatot pénteken 10 óra körül indítják. Nem tudom vajon hány utas használja ebben az időben?

Józan paraszti ész nem kéne hozzá, hogy a Szekszárdi közvetlen vonatokat csütörtökön illetve pénteken délután 15:00-16:00 óra körül kéne indítani Pestről, talán még utas is lenne rajta. ellenkező irányban meg Szekszárd térségéből a zsúfoltság elkerülése érdekében 2 szerelvényt - 15:00 ill 17:30 körül kéne visszaindítani, ezáltal kiváltható lenne számos busz, és nem kéne az embereknek állat módjára utazni (pontosabban az állatokat különb módon szállítják az EU-ban mint a volán az utasait) Várható-e valamiylen menetrendi korrekció és a péntek délelőtt üresen közlekedő motorvonatot át lehetne-e tenni péntek délutánra?

Mellesleg megemlíteném hogy a vonat és a busz tarifája között legalább 800 Ft különbség van, Kóka úr efféle törekvései is kudarcba fulladtak, célszerű lenne virtális kilométertarifa bevezetése a városok között, mert a 2 évvel ezelőtti drasztikus vasúti díj emelkedés sok helyen hátrányba sodorja a vasúti személyszállítást, jelen esetben itt is a vonat lényegesen drágább.

Kaposvár:

Kaposvár hasonló közlekedési gondok vannak, mint Szekszárdon, átszállások, rendszeres csatlakozás mulasztások, lerohadt vasúti pálya, tarthatatlan menetrend.
A Kaposvári polgármester Intercity-s vágyai helyett én olyan megoldást javasolnék, hogy Budapest és Kaposvár / iletve Szekszárd viszonylatban egy dízel és egy elektromos motorvonatot össze kéne csatolni, (nem tudom melyik kompatibilis / vezérelhető egymással, pl Desiró és egy Flirt) a lényeg hogy Sárbogárdig összecsatoltan menne a 2 szerelvény, majd onnan a dízeles lekapcsolódna, és menne Szekszárdra, az elektromos meg közvetlen Kaposvárig közlekedne. Nem kéne csomagokkal átszállni, és bosszankodni a lekésett csatlakozások miatt...(ami sok esetben 2-3 perc, de a MÁV az ütemes menetrendre hivatkozván nem várja be a csatlakozó vonatait)

De ha évek óta ennyire nehéz megoldani Kaposvár közelekedését akkor a kb 30 fős IC utast szállító Intercity helyett miért nem indítanak ilyen 90-100 km/h val közelekdő gyorsjatú autóbuszt Bp - M7 - Balatonlelle - Kapsovár útvonalon - esetleg továbbközlekedhetne Barcsig, így feltárná belső somogyot, és lényegesen gyorsabb lenne mint a vasút? Mive napi 1-2 gyorsjárat már van ezen a vonalon, így kb +2 járatot kéne még indítani, és kiváltható lenne a balkáni állapotú átszállásos vasúti közlekedés.


Várható-e valamilyen változás Délnyugat Magyarország közlekedésében? Kívánnak-e valamit tenni a logikátlanul közlekedő vonatok racionalizálásához?

Régebben Pécsről / Kaposvárról Székesfehérváron át Veszprém - Győr térségében naponta el lehetett jutni átszállás nélkül, az évek folyamán sikerült itt is szétverni a harántoló vasúthálózatot, várható-e ennek a visszaállítása így 5 megyeszékhely közvetlen összeköttetésének, lehetősége?

Válaszukat és intézkedésüket mielőbb várom,
Tisztelettel: XY.


Múlt héten megjött a válasz is:


Tisztelt ..... Úr!


Az Ügyfélszolgálatnak címzett megkeresést köszönettel megkaptuk.

Kérjük, fogadja szíves tájékoztatásul az illetékes szakfőosztályunk alábbi válaszát.

Szekszárd és Kaposvár közösségi közlekedési kiszolgálásának problémáival kapcsolatban Miniszter úrnak címzett, tárcánk Ügyfélszolgálatához eljuttatott megkeresésére az alábbi tájékoztatást adjuk:

Szekszárd:


A jelenlegi, 2008/2009. évi menetrendben a korábbi években megszokott közvetlen vonatok elmaradásának oka a Budapest – Pécs vonalon kialakításra került ütemes menetrend, valamint a Szekszárd – Bátaszék vonalszakasz kedvezőtlen pályaállapota. Ezen a 19 km-es szakaszon az addigi mozdonyos vontatással csak 20 km/h sebességgel történő közlekedést tett volna lehetővé, ami olyan mértékben növelte volna a Baja – Budapest eljutási időt, amely más közlekedési eszközzel szemben versenyképtelen lett volna.

A menetrend életbe lépése óta érkezett utas észrevételek figyelembevételével a felvetett problémák megoldása érdekében és a MÁV-START üzleti érdekeit is szem előtt tartva a 2009/2010. évi időszakban az ütemes menetrend bevezetését tervezzük Sárbogárd – Baja között. A megvalósítást a korszerű motorvonatok átcsoportosításával tervezzük biztosítani, amely eszközök az egész vonalon és a kritikus szakaszon is nagyobb sebességgel közlekedhetnek, ezzel biztosítva a gyorsabb eljutást.

Sárbogárd – Baja viszonylatban 2 óránkénti ütemes vonatközlekedést tervezünk bevezetni, amely vonatok Sárbogárdon csatlakoznak a Budapest és Pécs felé/felől az IC vonatokhoz, valamint Székesfehérvár felé/felől. A közvetlen összeköttetés biztosítása érdekében naponta Bajáról 6 órás indulással Budapestre, és vissza 17:40-kor közvetlen vonatpár közlekedését is tervezzük. A hétvégi diákforgalom kiszolgálása érdekében pénteki napokon 13:40-kor Budapestről közvetlen vonatot közlekedtetünk Bajára, míg vissza vasárnapi napokon Bajáról a jelenlegihez hasonlóan 16:50-kor Budapestre.


A levélben említett péntek délelőtti vonat nem közlekedik, a vasárnap délutáni IC szerelvénye valóban délelőtt megy le Bajára, de vasárnapi napokon, mivel akkor áll rendelkezésre elegendő szabad jármű.


A tarifák meghatározásával kapcsolatban a következő tájékoztatást adjuk.


A belföldi közforgalmú menetrend szerinti vasúti személyszállítás és helyközi (távolsági) autóbusz-közlekedés, valamint a nevelési-oktatási intézmények által rendelt belföldi autóbusz különjáratok legmagasabb díjairól szóló 48/2007. (IV. 26.) GKM rendelet (a továbbiakban: rendelet) a helyközi menetrend szerinti autóbusszal végzett és vasúti személyszállítás legmagasabb tarifáit állapítja meg. A díjak meghatározásnak alapja az utazás távolsága, a közforgalmú személyszállítási utazási kedvezményekről szóló 85/2007. (IV. 25.) Korm. rendelet alapján az utast megillető kedvezmények, valamint a vasúti utazások esetében a kocsi osztály.

A szabályozás a díjak tekintetében felső korlátot határoz meg, a szolgáltatók az 1. és 2. mellékletben meghatározottnál alacsonyabb menetdíjat is alkalmazhatnak.

A rendelet a vasúti és a helyközi közlekedés legmagasabb díjait azonos mértékben határozza meg annak érdekében, hogy az azonos szintű tarifa átjárhatóvá tegye a teljes közlekedési hálózatot az igénybe vevő utasok számára, valamint nagyobb mozgásteret biztosítson ezzel a közlekedési közszolgáltatásokat megrendelő ellátásért felelős KHEM számára az egyes közlekedési alágazatok működésének optimális összehangolásában (egységtarifa).

Az egységtarifa egyben esélyegyenlőséget teremt közlekedés-földrajzi okból az eltérő közösségi közlekedési kapcsolatokkal rendelkező települések lakói számára.

Ami az Ön által felvetett konkrét esetet illeti, azaz, hogy Szekszárdra a vasúti menetjegy lényegesen drágább lenne, mint az autóbuszos menetdíj, ez csak néhány kivételes esetben igaz, amikor az utas nem a legrövidebb útvonalat választja az utazásra.


Kaposvár:


A 2008/2009. évi vasúti menetrend kialakításánál Kaposvár - Budapest viszonylatban az időbeni eljutás egyenletessége és az eljutási idő csökkenése volt a cél.

Az időbeni egyenletesség megvalósult a két órás ütemben Pécs - Budapest között közlekedő InterCity vonatokhoz történő csatlakozással, míg az eljutási idő átlagosan mindegy fél órával csökkent Kaposvár és Budapest között.

A Kaposvár – Budapest viszonylaton versenyképes közvetlen eljutásra a Dombóvár – Kaposvár pályaszakasz átépítése után látunk lehetőséget.

Jelenleg a vasúttársaság eszközparkjában nem áll rendelkezésre olyan dízel, ill. villamos motorvonat, amelyek közösen tudnának közlekedni, így a levelében vázolt elképzelést nem tudjuk megvalósítani.


Az autóbuszos közlekedést érintő kérdésekkel kapcsolatban a következő tájékoztatást adjuk.


A 6-os úton közlekedő VOLÁN társaságok péntek délután Budapestről, illetve vasárnap délután Szekszárd, Paks, Dunaújváros városokba(ból) a normál közlekedési rendhez képest több mint 10 mentesítő autóbuszt indítanak.

Az utasforgalomra számtalan tényező (pl. rendezvények, időjárás, stb.) befolyással van, így mint minden helyközi távolsági vonalon, itt is jellemző az utas szám ingadozása. A Volán társaságok célja, hogy a hétvégi megnövekedett utasforgalmat ülőhely biztosítása mellett szolgálják ki. A Volán társaságok viszont – a rendelkezésére álló szabad kapacitások függvényében – a szükséges többletkapacitások tervezését az elővételben megváltott menetjegyek alapján tudják kalkulálni.


Sajnos valóban elfordulhatnak álló utasok a Volán járművein, ezért javasoljuk, hogy előre váltsa meg menetjegyét (erre már az interneten is lehetősége van), így egyrészről garantált ülőhelyen utazik, míg másrészről a VOLÁN társaságok is pontosabban tudják a hétvégi kapacitásokat tervezni.

A fentiek alapján tájékoztatásunk szíves tudomásulvételét kérjük.

Üdvözlettel,


Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium

Ügyfélszolgálati Információs Iroda

Tel: 06-1-475-34-34

Fax: 06-1-475-34-35

maglew 2009.06.09 16:06:13
@Comandante en Jefe:
Miért szemét, tán nem függ a témához és a csatlakozáshoz? Figyelő szedd le akkor ha úgy érzed sok olvtársat szavar
maglew 2009.06.10 12:42:29
@Szaki Danee:
Barátom, ha késik a vonat az IC nem vár. Nem csak itt, Dombóváron sem. Elég ha 3 percet késik a vonat, akkor marad 2 vagy 1 perced átszállni. MÁV.
Századmilliméteren múlt, hogy nem vakult meg egy 23 éves fiatalember. Azon a vonaton ült, amit hétfőn megdobáltak Székesfehérváron. Az ablakok betörtek, az egyik szilánk sebesíttette meg a szemén és az arcán. Az ablakokat már kicserélték, de a szilánkok még látszanak. A…..
Nem irigylem azokat, akiknek ismeretlen vonalon kell utazniuk. Velem is megesik, hogy egy megbeszélésre, találkozóra olyan járatokkal megyek, amikkel még sosem utaztam. A legtöbb helyen a buszvezetők nem mondják be a következő megállók neveit, vizuális tájékoztatás is hiányos. Így…..
Olvasónk a minap az 55-ös buszon utazott. Amikor felszálltak az ellenőrök az utasok egy része lyukasztani kezdte a jegyét. Két ember nem lyukasztott, hozzájuk odament az ellenőr, de nem büntette meg őket, eltekintett a büntetéstől. A beszélgetésük végén megjegyezte: „Ezért…..
Mária egy felháborodott anya, akinek 13 éves gyerekét nem engedték be a Saturnba, hiába volt vele a 16 éves bátyja is. A felnőtt felügyelet megvalósulásához még 2 év hiányzott, így a kisebbnek kint kellett megvárnia a vásárlást. Mária szerint ez felelőtlenség a Saturn…..
Beköszöntött a nyár, egyre többen utaznak a Balatonhoz, és a Velencei tóhoz. Sajnos a tavak egyre rosszabbul közelíthetőek meg vasúttal, mert a MÁV-nál még mindig nem finomítottak a menetrenden (a hétvégin sem), a tömeg, a nyomorgás és az állás miatt pedig egyre dühösebbek az…..
maglew 2009.05.27 18:49:30
@Ice-Man:
Ha leszeded a birnga első és hátsó kerekét akkor szerintem a VOLÁNBUSZ aljában elfér utipoggyászként, és van gyorsabb klímás busz Balcsira már kora reggel is, még jegyért sem kell sorbaállni, megveszed online, kinyomtatod, és felmutatod a fecnit a sofőrnek. Na ez már Európai, dehát a MÁV....
maglew 2009.05.27 18:55:43
@ruba: A Kecskemét - Baja - Kaposvárt tovább lehetne vinni Fonyódra az is segítene a dolgon, csak nyáron nem kéne minden fűzfánál megállítani ezt az irányvonatot.
maglew 2009.05.27 19:01:17
@Comandante en Jefe:
Nem tudom hogy több vonat van-e a fővonalakon, gyerek koromban a 80-as évek derekán Agárdon nyaraltam, egymást érték a vonatok szergejes, Nohabos, meg V43-as vontatással, szerintem kb ugyanennyi vagy még több vonat járt a 30/A-n.

Akkoriban még Fehérvárról tolva jött az inga valamiért, és esténként Pestről ment egy vonat M41-essel, az tetszett mindig mert akkoriban nekem az különleges mozdony volt arrafelé, nagyon lassú volt, és már messziről hallottam a hangját. Nem tudom mi lehetett a végállomása és miért csak este ment ez, ha valaki tudja írja meg.
Kávéautomata, fizetős Wi-Fi, különvonatok, áruszállítás és a vonatok ésszerű elosztása. Olvasónk szerint ezekkel lehetne a legjobban csökkenteni a MÁV kiadásait (megnövelni a bevételeit). Ezeken felül még több ötlete is van, ami fellendíthetné a vasút forgalmát: Hello!…..
Jaina a jelek szerint ott követte el az Ősbűnt, hogy nem dobta ki a korábbi parkolójegyét. Olvasónk a baljós Vérmezőnél töltött egy szűk munkanapnyit egy továbbképzésen. Leparkolt, képződött, majd elment ügyet intézni, visszatért, újra leparkolt és megint megváltotta a…..
Kecskemét Villamost Kecskemétnek! 2009.05.16 12:47:00
Nem tudom, tudtátok-e: "Az 1890-es évek végén, az 1900-as évek elején 3 villamosjáratot terveztek megvalósítani Kecskeméten. Ezekben az években hozták létre – teret hagyva a villamospályának – a Rákóczi utat, tervezték a Vásári utca (a mai Petőfi Sándor utca…..
maglew 2009.05.18 13:32:02
@mintir:
Mehetne a vasútállomástól kb az Alföld áruház utáni körforgalomban kéreg alatt, és akkor nem lenne probléma hogy ugrálni kell előlle.
Sőt be lehetne kapcsolni a Lajosmizsei valamint az Izsáki vasútvonalat is ebbe a projectbe, nyilván az Izsáki vonalon vissza kell állítani a személyszállítást, új megállóhelyek kiépítése, közvetlen vonatok indulásával Kalocsa, Kunszentmiklós, Kiskunhalas felé, tehát ilyen HÉV rendszerű vonal is lehetne
Olvasónk hetek óta gyűjti a vonatos észrevételeit, amit most megoszt velünk. Első panaszát az utastájékoztatással kapcsolatosan írja. Szerinte túl későn mondják be a Kelenföldre érkező és onnan induló vonatokat, ezért az átszállás szinte lehetetlen. Néhány hete is hiába…..
Bande' a múltkori, felségjelzés nélküli ál-Traubisodán fellelkesülve újabb gyanús terméket fotózott nekünk. Ezen már van címke, amin ezer utalás található a régi Traubira, az álangol szlogentől az "eredeti" bélyegig, van itt minden, vicces módon kivéve a Traubi…..
maglew 2009.05.14 08:49:09
www.traubi.hu itt van a BALATONVILÁGOSI Oldala, hogy melyik az eredeti a fene tudja, mert licenc szerint gyártották vagy 4 helyen a Traubit
maglew 2009.05.14 13:00:20
@lótumfaktum:
Lehet hogy jogerős a végzés, de mondjuk Te összehasonlítottad már a két Traubi ízét? Mert én igen, és gyermek koromban bizony a Balatonvilágosi ill. Szombathelyi íze közelítette meg a Traubi ízt. A ráthonyis Traubi valami ásványvízből van azért van olyan hülye utóíze.

Amúgy lehet hogy a névválasztásban pereskedés folyik, de ugye Balatonvilágoson is gyártottak traubit az alapanyag meg gondolom nem változott 30 év óta. Mellesleg ugyanez a cég gyártja Szombathelyen is a Traubit, és ezekben magnézium is található, a Debreceniben meg nincs.

Egyébként tök mindegy kinek van igaza, MINDKÉT CÉG MAGYAR, MAGYARORSZÁGON KÉSZÜL az ital, MAGYAR MUNKAERŐ, mi a fenének kell egyiket vagy másikat így lejáratni.

Ennyivel a TEJ szót is le lehetne védetni, mégis a Dráva környékén Drávatej, Alföldön Kuntej, Jászságban Jásztej gyár gyártja a TEJ-et, és ebből soha nem is volt még probléma.
Legyen az egyik Traubi, a másik meg Traubisoda, vagy Grapesoda.

mellesleg a MÁRKA üdítőt gyártják Budafokon, de én már ittam ilyen Traubis Márkát is, teljesen jó votl az is. Ahelyett hogy ezek a hülyék összefognának / felosztanák az országot és kampányolnának a Traubiért, piacot nyernének az amerikai gagyi cocacola meg pepsi cégekkel szemben, ehelyett pereskednek és lejáratják egymást. GRATULÁLOK, kinek lesz ez jó? Mert szerintem senkinek. Ez annyira MAGYAROS.

maglew 2009.05.15 10:58:00
@Bugreport:
Bazz, TE NEM ÉRTED HOGY A BALATONVILÁGOSI AZ EREDETI? Csak Licencből gyártani kezdték Debrecenben is ásványvízből. Ezért más az íze
Apa 11 éves lányát a buszvezető fölengedte jegy nélkül, az ellenőr viszont könyörületet nem ismerve leszállította a semmi közepén. A Volán jeges szívű alkalmazottja szigorúan veszi a szabályzatot, biztos soha egy haverja sem utazott jegy nélkül és zsebre sem…..
A lenti levél is példa arra, hogy nem csak a biztonsági őrök, hanem az ellenőrök között is van néhány gyökér. Olvasónkra azért támadt rá az egyik, mert a szokásosnál egy kicsit hosszabb ideig kereste a táskája alján lévő érvényes –egyébként érvényes- vonaljegyet.…..
Elővárosi szárnyashajójáratokat indítana a Mahart-Passnave - jelentette be Spányik Gábor, a cég ügyvezetője. A terv akkor valósulhat meg, ha a "gazdasági és jogi akadályok eláhrulnak". Vagyis ha a cégnek sikerül pénzt szakítani a BKV bérleteiből.Az InfoRádiónak…..
Megkérdem a kedves utasoktól, hogy szerintük melyik a szebb: egy sima tag, vagy egy nagyobb felületen elmaszatolt tag? Ha csak ezek közül lehet választani, akkor szerintem inkább az előbbi, mert az valamennyivel szebb, mint a szétmaszatolt. Persze jobb lenne, ha egyáltalán nem lenne…..
maglew 2009.04.09 19:13:35
Hétfőn hajnalban Pusztaszabolcs állomáson a Váctól Beremendig közlekedő tehervonat kocsija kisiklott. Az esemény következtében az egyik sérült váltó miatt a pusztaszabolcsi karbantartó üzemből a FLIRT szerelvények nem tudnak kiállni, illetve karbantartásra beállni. Emiatt a…..
Olvasónk úgy látja, azért nincs pénz a vasúti mellékvonalak fenntartására, mert néhány kalauz lenyúlja a pénzt. A kis vonalakon mindenki ismer mindenkit, a kalauz is jó barátja az utasoknak. Egy ötvenesért mindent enged utazni: Kedves MÁV-figyelő! Budapest – Szolnok…..