Adatok
vidékiutas
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Kötött pálya
Lassabb, zsúfoltabb, kevesebb reggeli vonat jön hétfőtől Székesfehérvárról - Visszásságok vasutunk világából 13.
2008.12.13 20:00:00
Megnéztük, hányan vannak a megszüntetendő vonatokon.
A régi menetrendben, tehát tegnapig a körülbelül fél 6 és fél 9 között számítható reggeli időszakban nyolc vonat érkezett hétköznaponként Székesfehérvár felől Budapestre becsült kapacitásuk 3300 ülőhely. Az új…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az, hogy egy megyeszékhelyről, ahol (lassan elkészülő 160 km-es pályasebességű villamosított vonal épült/get. Azt igérték a menetrend változásra elkészül. Erre a menetrendváltozás a reggeli Intercity minősítést szüntette meg és növelte meg az utazási időt 1 órával.
( konkrétan: Zalaegerszeg-Budapest Göcsej IC-t nem találom a mentrendben a 5.30..9.17 idősávban (?!)
4 óra fölé emelkedett az utazási idő hagyján, de azt megkérdezem az illetékesektől ha 10 órára Budapesten nemcsak magáncélból, pl hanem hivatalosan utaznénk miért
( Azért nem mindenki alá tesznek szolgálati autót dupla költségtérítéssel)
kell előző nap elindulnom, hogy a 3.37-kor induló országjáró vonattal időben feljussak fővárosunkba, az eddig megszokott km (és díj) + növekszik 50 km-rel?
Vagy lehet, hogy ez a gazdaságélinkítő csomag része?
Arra senki nem gondolhatott, hogy a megyeszékhelyi vonatok eleve gyűjtő helyek, hiszen a környék vidék utasait is össze kell szedni, ja és az indulásig a vasútállomásig is el kell érni és/vagy ott várakozni kell a magas szinvonalú várótermekben. Így kiváncsi lennénk nemcsak a Budapestközi, de a vidéki menetrend összehangolásért. Pl- eset: 14 km-re a megyeszékhelytől reggel melyik buszjárat jutatt be a 3.37-kor induló - országjáró- vonatra, hogy, kirándulás helyett ügyintézés/átszállás végett érdemi időben 9..10 között budapesten lehessek?
( Persze most nem beszélünk a párhusamosságot felszámolandó 2-3 vonatott kitevő Budapestre induló versenyképes indulási és futási időt biztosító Volán járatokról, amelyek 3-4 vagy amennyi -ugyanúgy támogatott- IC szerelvénytkiváltanak.
Persze ez a gazdaságos, nem a településközi közlekedés ?!!)
Szóval:
A 2009. évben a logisztika, és az állami közlekedési szolgáltatások, mindennel foglalkoznak. Mindennek megfelelnek. Csak az a fránya utas ne lenne. Utasási igények ? Mi az?
Kösz.