Regisztráció Blogot indítok
Adatok
baucis

0 bejegyzést írt és 24 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Újabb fordulat a Normafa felé fogaskerekűzés közben durvuló downhilles és a biciklis körökben alacsony népszerűségnek örvendő sértett történetében: kiderült, hogyan született az önfeljelentő levél. Az előző részek tartalmából: G. Éva több budai internetes újságot…..
baucis 2014.03.27 09:07:21
@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:

"Jogszerűen semmit nem tehetek. Háromgyerekes apa vagyok, özvegy, amit megkeresek, azt a gyerekeimnek teszem félre. Nincs pénzem testőrre."

Na, ha mondjuk egy ilyet olvasol akkor gondolom mennybe megy az áldozat. szegény édesapa, három gyereket nevel egyedül oszt még vele baszakszanak.

és nem, szerinte nem ezért felháborító hogy pofon verték hanem egészen pontosan azért, mert pofon verték. amit te beidéztél az csupán stilisztika, de hát én nem várom hogy ahhoz mindenkinek legyen érzéke. önsajnáltatás? mi? az hogy bazmeg nem fogom a gyerekimnek félretett pénzt testőrre költeni, az nem önsajnáltatás. én se fogom arra költeni. másrészt eleve hülyeség mert ha lenne testőrre pénzem, akkor se költeném arra, és gondolom É. sem. Ez a mondanivaló árnyalására szolgáló stilisztikai eszköz volt csupán.

"Mintha nem ozvegy, gyermektelen, jomodu, testorrel jaro embereket (szandekosan nem noket irok), illene pofan verni." - ezt meg nem értem hogy logikailag hogy a picsába jön ide, mivel ilyet senki nem állított pláne nem a sértett.

itt mindekni azt ugatja ha elolvasnád, egész pontosan a normálisabbja azt ugatja, hogy SENKIT nem verünk pofon. nincs olyan előzmény vagy indok, hogy BÁRKINEK a pofon verése jogos lenne.
A második mentorházas etap jóval erősebbnek és érdekesebbnek bizonyult, mint az első, és nem azért, mert Tóth Gabi olyan ruhát vett fel a Nagy Döntésre, amiből hol a bolti csöcsök, hol a szeméremajkai villantak elő, így egyik kezével a tetejét, a másikkal meg az alját…..
baucis 2013.10.07 10:22:42
@Artie:
Én nem írtam, hogy ez igazságos, de ha valaki nem tud szerethető lenni a színpadon, akkor annak lőttek, bármekkora hangja legyen is. Ott a másik véglet, Adélka, aki meg istenien mutat a színpadon és kurva jó lábai vannak, csak sajna énekelni nem tud, ez sem igazságos. Jó esetben a kettő együtt jár.

"annyira, de annyira megnézném végre, amikor valaki "bevállal" egy rob halfordot, bruce dickinsont, ian gillant, robert plantet, geoff tate/todd la torrét" - Én is megnézném, de nekem már az felüdülés volt, hogy idén mertek kispált, metallicát vagy megzenésített Radnóti-verset is tolni, nemcsak Rihanna meg Beyoncé ment orrba-szájba.
A szabad véleménynyilvánítás és gyülekezési jog demokratikus hazánk Alaptörvényének egyik legüdvözítőbb vívmánya. Nagyon örülök, hogy minden honfitársamra kiterjed, de pont nagyszerűsége miatt nem túl elegáns visszaéljél eme csodálatossággal. Nézzük meg, milyen…..
baucis 2012.09.16 20:44:29
@cozumel:
Minden cikknél van pár barom, aki nem tudja...
baucis 2012.09.17 08:05:15
@[megmondoember]:
Sajnos ez igaz, illetve a bántalmazások nagy hányadát valóban nők követik el a gyerekek ellen, igaz, nem a nagyobb hányadát. Nem mintha nem lenne tökmindegy a végeredmény szempontjából... de erről is írtam itt valahol.
baucis 2012.09.17 08:28:55
@[megmondoember]:
Ha ez tényleg így van, akkor ebben az esetben fel kell függesztenem a feminizmusomat....
Bár a gyerek szempontjából gyakorlatilag majdnem mindegy, hogy ki veri agyba-főbe. A lényegen nem változtatnak a statisztikák...

Engem csak az bánt, hogy mindenki cinikusan kezeli az ügyet - Varga Pista kezdte, folytatják a "nőjogi harcosok". de még az általános közvélemény is cinikus és szélsőséges, vagy ilyen, vagy olyan irányba.

Általános iskola harmadik osztály. Pistike szerint jogos elvenni a lányoktól a radírt, a lányok szerint nem jogos, sőt ők még kölcsön sem adnák, ha a fiúk kérnék szépen, akkor se, illetve bőszen hangoztatják, hogy a lányok sosem veszik el a radírt másoktól, a fiúk ezzel szemben mind megrögzött radírtolvajok. Annak is hangos véleménye van, aki életében nem látott radírt, annak is, akinek 10 darab van, és sosem adja oda, akitől meg elvették erőszakkal a radírját, leül a sarokba és csendben szipog, legyen akár fiú, akár lány...
Helló Tibi! Nem tudom, megvan e a kategória, de szerintem ütnivaló. Ja meg múltkor ilyet hallottam parancsolj helyett, hogy narancsolj. Majd használd fel, ha gondolod. Légy rossz! cs.mate (ld. a modoros pókerest és a csocsóst) Minden baráti társaságban akad valaki, aki a…..
baucis 2012.07.01 22:42:32
@bajor gizella:

Ez gyönyörű volt!

Ja, sokat használt fordulat még: "Egyik haverom mesélte...", "haverommal történt...", majd következő alkalommal saját sztoriként adja elő az élményt, aztán megint "haverral"... Ezt így váltogatva, amíg valamelyik rosszindulatú haverja fel nem hívja a figyelmét, hogy ezt már negyedszerre meséled, öcsém, a múltkor a Béla húzott be a Piafban annak a stricinek, nem emlékszel? Erre elkezd hebegni, de csak lehelletnyit, aztán rögtön kapcsol, hogy persze, a Béla kezdte, de aztán én folytattam, és végülis ketten vertük szarrá, hehe, legközelebb szóljatok, ha másodjára mesélnék valamit, Laca hozz má' még egy hubit basszadmegfele!
   Nem értek egyet Kácsor Zsoltnak, az állami színházigazgatók kiválasztási módját bíráló jegyzetével, melyet a Népszabadságban tett közzé január 22-én, a hétvégi lapszám harmadik oldalán. Alábbiakban az egyet nem értésemet fogom – Kácsort méltán…..
baucis 2011.02.11 23:03:29
Zömében középiskolásokkal volt tele a színház, amikor megnéztem ezt az előadást, ezért némi értetlenkedésre és a mozikban szokásos zajongásra számítottam. De örömmel be kell vallanom, kellemesen csalódtam a fiatal publikumban, mert látható módon együtt lélegeztek az…..
baucis 2011.02.03 14:38:53
@eztademagogiat:

Köszönöm, örülök, hogy egyetért.
baucis 2011.02.09 17:24:22
@Egrimanó:

Igen, nő vagyok, bár nem hiszem, hogy ez számít.
A grammatikai hibáira való utalásom (ami nem gonoszkodó, hanem tényközlő volt) ezek szerint csak névvel mehet, a többit elfogadja név nélkül is. Nem értem a logikát, de mindegy.
Legyen annyi elég, hogy egykoron az ország legjobb helyesírója voltam, de lektoráltam is már több ízben, ehhez elengedhetetlen a stilisztikai, grammatikai érzék.

Azért, ha például olyasmit leír, hogy "commedia dell' arte", illene utánanézni, hogyan is írják. És ez csak egy a sok közül.

Üdv
Baucis
 Szakcsi Lakatos Béla – Csemer Géza Cigánykerék musical az egri GárdonyiGéza Színházban Ez a Cigánykerék rossz darab! Nem ajánlom senkinek. Nem azért rossz, mert hiteltelenek a szerepek és a szereplők. Nem azért rossz, mert alig hihető, életszerűtlen a történet.…..
baucis 2011.01.31 11:32:09
Mélyen Tisztelt Radó István Úr!

Ide, a Cigánykerékről írt "kritikájához" reagálok tömbösítve mindenre, amit eddig az Ön tollából olvastam.

Ön - sokadjára - a valóságot és a népszolgálatot kéri számon a színházon. Nem értem, milyen jogon.

Annak idején már Platón és Arisztotelész - talán az ő nagyságukat nem vonja kétségbe - is pedzette a művészet fogalmával kapcsolatban a mimézis-elméletet. Ennek - talán tudja - az a lényege, hogy a művészet a valóság utánzása. Az elmélet rég elavult, de hadd fűzzek hozzá pár dolgot.
Abban a korban, amelyben a dráma virágzásnak indult (bár Nietzsche szerint akkor inkább már haldoklott), hatalmas maszkokban jelentek meg a színészek a színpadokon, férfiak játszották a női szerepeket, jószerével fekete-fehér jellemeket megformálva, tragédia címén mítikus, soha nem létezett hősökről, komédia címén elnagyolt, torz jellemekről beszélve. Erre mondták, hogy a valóság utánzása.

Atisztotelész Poétika című művében (ma is az irodalom- és színházkritika alapműve) kifejtette, hogy inkább legyen valami lehetetlen, de hihető, mint lehetséges, de hihetetlen. (Hihető és hitetetlen itt nem denotatív jelentésben használandó kifejezések, hanem arra utalnak, hogy valamit el tudok-e képzelni vagy sem. A művészetben ugyanis a valóság elemei többletjelentéssel ruházódnak fel, átértékelődnek, de ne szaladjunk ennyire előre.)
Ezzel azt akarom mondani, hogy egy olyan kor, amely utánzásnak tartotta a művészetet, közben világosan látta és elismerte, hogy a valóságot nem lehet utánozni. A posztmodernben oly divatos pszeudo-festészet, bármily pontos képet is ad a valóságról, nem a valóság. Tehát jobb lesz a későbbiekben a kettőt szétválasztani.

A Cigánykeréken számon kérni azt, hogy "kicsit sem cigányos", már csak a fentiek miatt is ostobaságra vall. Tökéletes képet ugyanis nem adhat a valóságról még egy zseni produktuma sem, ezt talán Ön is beláthatja. (Csak adalék, bár nem teljesen tartozik ide: Tolsztoj például a Háború és békében több csatának meghamisította a lefolyását, tisztán a jellemábrázolás vagy művészi visszatükrözés érdekében.)

Arról nem szólva, hogy mivel a darab a nyolcadik kerületben élő cigányokról szól, csöppet sem vall szűk látókörre, ha a rendező a nyolcadik kerületben élő cigányokról beszél.
Nem tudom, Ön hogy van vele, én éltem évekig a "nyóckerben", és éltem egy apró Tisza-parti faluban is, szintén évekig. Nagyon nem ugyanaz. De ez mellékes.

Az egész cigányságról nem szólhat, nem is tudna szólni egy darab. Kétségtelen, hogy a Cigánykerék nem remekmű (értem ez alatt a darabot magát.). De megnyugtatom, kedves István, a Látogatók sem kifejezetten jó darab. Ha már itt tartunk, Az ember tragédiája meg kifejezetten rossz darab, tekintettel arra, hogy nem is színpadra készült. (Ettől a maga nemében csodálatos mű, csak nem színpadra való. Ezt is szét kell választani ugyanis. Németh László is zseniális drámákat írt, csak rettenetesen nehéz színpadra vinni azokat - nem oda valók ugyanis.)

A művészetben nem a "mit?" a releváns kérdés, hanem a "hogyan?", és a "mit akarok mondani ezzel?" kérdések. Ön nyilván képzett kritikus, illene ezt tudnia.

Számon kérni a cigányzenét megint csak minimum balgaság. Ezek szerint egy reformkori darabban (mondjuk a Bánk bánban) kizárólag verbunkos zene, egy négerekről szólóban kizárólag gospel vagy jazz, egy zsidókról szólóban pedig csak klezmer jelenhet meg?
Szakcsi mindig is eklektikus szerző volt, nem értem, miért kellett volna feladnia ez eklektikát egy darab kedvéért. Ahhoz mindenkinek joga van, hogy ne kedveljen egy zenét. Megjegyzem, én sem szerettem minden számot ebben a musicalben, sőt. De számon kérni azt, hogy "ha már cigányok, akkor miért nincs cigányzene??"... Bangó Margit jobban tetszett volna?

Értem én az Ön eszmefuttatását, csak nincs semmi értelme, nincs alátámasztva. Ha valaki színházkritikával foglalkozik, a minimum elvárás, hogy a fent leírt fogalmakkal és összefüggésekkel tisztában legyen.

Megjegyzem: a giccses képeskönyv-színházon miért nem kéri számon a valóságot? Miért csak az lehet egy BÁRMILYEN alkotás üzenete, hogy szeressük egymást, tartsunk össze, reménykedjünk, jajdeszép az élet, megtérünk a haza kebelébe? Ez Ön szerint reális? Ennek Ön szerint van köze a valósághoz? Felvilágosítom: nincs.
A színház egyetemes dolgokról szól, emberi dolgokról, igen, szól reményről is, de szól szenvedésről, megalázottságról, elnyomásról, satöbbiről. Mert ez a dolga.

Amit Ön a közönség kiszolgálásának nevez, az - kiindulva az Ön írásaiból - nettó szájbarágás. Ön azért jár színházba, hogy kellemesen elgyönyörködjön egy semmitmondó képeskönyvben, hiszen az Ön adójából telik arra, hogy Önt kiszolgálják.
Én is fizetek adót, és nem akarom, hogy a számba adják a gondolatokat. Én is fizetek adót, és nem akarok kellemes, langymeleg, lábvízszagú giccsszínházat. Megjegyzem, nem tudom, hogy Blaskó mit fog csinálni, arról majd akkor írok/mondok véleményt, ha látom. De az Ön írásaiból arra következtetek, hogy maga ilyen színházat szeretne. Én meg ezt nem szeretném.

Mindenkit nem lehet kielégíteni, kedves István. A gondolkodó embert pedig szinte semmivel nem lehet kielégíteni, mert a gondolkodó ember kételkedik és elemez. A gondolkodó ember véleményt csak hosszas kételkedés és gondolkodás után mond. A gondolkodó ember mérlegel. A gondolkodó ember színháza a kételkedő, analitikus színház, nem a leíró.

A gondolkodó ember ilyenkor búsan lógatja a fejét, és kicsit cinikussá válik. De nem mocskol, hanem vár. Aztán meglátja.
baucis 2011.02.09 17:21:02
@Egrimanó:

Tisztelt Radó István!

Nem vártam ugyan választ, de ha már írt, reagálok. Csak az írásom lényegére nem válaszolt, amit meg is értek. És nem is várom el, a továbbiakban sem. Az eset mindenesetre tanulságos.
Üdv
Baucis