Adatok
Bringahirek
0 bejegyzést írt és 19 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Bizonyára közismert, hogy milyen balesetveszélyes a Somogyi utca és az Oskola utca kereszteződése. A nem irányhelyes, egyoldali kerékpárúton sokakat elütöttek ebben a kereszteződésben, hiába van a bicikliseknek elsőbbsége. Hanem most lépett az illetékes bizottság, és úgy…..
A varjúfélék közül maradt még két madár, amelyeket télen is gyakran megfigyelhetünk. A szajkó (Garrulus glandarius) varjú méretű költőmadarunk. Télen a nálunk maradókhoz északi tájakról csatlakoznak fajtársaik. A legtávolabbról orosz gyűrűs madár érkezett, amely több…..
Bringahirek
2012.02.12 14:37:59
@bélabácsi2: Ez nagyon jó történet, itt mosolygok magamban én is :)
A véletlenszerű helyzetek kreatív megoldásokat szülnek: avagy hogy lehet kényelmes gyerekülést csinálni egy rideg biciklivázból...
Biztos sokan hiányoltátok, hogy miért nincs cyclechic blog a világ bringás fővárosában. Most lett és nagyon örülünk neki! Hajrá Amsterdam Cycle Chic, kápráztassatok el! Ő pedig Joni, aki korábban a Dutch in…..
Bringahirek
2011.12.21 18:35:11
A jövőben ennyi hely marad a Margitszigetre tartó családoknak, babakocsisoknak, osztálykirándulóknak: Most, hogy lezárták az északi járdát és megnyitották a délit, kimentünk megnézni, hogy…..
Bringahirek
2011.06.28 19:26:39
@zuttyi: bullshit. Külföldön se szélesebbek az osztott járdák gyalogosra eső része (ha akarod szívesen dobok egy fotósorozatot a német helyzetről).
Magyar KRESZ szerint a gyalogosra (pont a babakocsi miatt) min. 1 méter helyet kell szánni. Amennyiben a parkoló autó úgy parkol, hogy ennél kevesebb hely van, úgy büntethető (helló belvárosi mellékutcák).
Az első képen, ha feltételezem, hogy a fotózott férfi ~180cm magas, akkor cirka 2 méter hely van a gyalogosoknak.
Necces inkább a villamos járdasziget, ahol az 1 méter éppen csak megvalósul.
A bunkó luxusautó tulajdonost meg igazán meglátogathatná a rendőr pár szabálysértési csekkel :(
A zebrának a kerékpárúton is keresztül kell vezetnie, mivel a járdára festett kerékpárút nem része a gyalogos közlekedésnek. Azaz a bringás nem a gyalogosok _között_ fog szlalomozni, hanem szépen megáll, és megadja a zebrán átkelő gyalogost megillető elsőbbséget. Ha nem így tesz, pont olyan bunkó lesz maga is, mint a fenti képen látható luxusautó sofőrje.
Ennél szomorúbb, hogy a korrekt le és felhajtást biztosító rész nem készült el.
Magyar KRESZ szerint a gyalogosra (pont a babakocsi miatt) min. 1 méter helyet kell szánni. Amennyiben a parkoló autó úgy parkol, hogy ennél kevesebb hely van, úgy büntethető (helló belvárosi mellékutcák).
Az első képen, ha feltételezem, hogy a fotózott férfi ~180cm magas, akkor cirka 2 méter hely van a gyalogosoknak.
Necces inkább a villamos járdasziget, ahol az 1 méter éppen csak megvalósul.
A bunkó luxusautó tulajdonost meg igazán meglátogathatná a rendőr pár szabálysértési csekkel :(
A zebrának a kerékpárúton is keresztül kell vezetnie, mivel a járdára festett kerékpárút nem része a gyalogos közlekedésnek. Azaz a bringás nem a gyalogosok _között_ fog szlalomozni, hanem szépen megáll, és megadja a zebrán átkelő gyalogost megillető elsőbbséget. Ha nem így tesz, pont olyan bunkó lesz maga is, mint a fenti képen látható luxusautó sofőrje.
Ennél szomorúbb, hogy a korrekt le és felhajtást biztosító rész nem készült el.
Bringahirek
2011.06.28 23:05:02
@aronman: Ezért kell a megváltozott közlekedést az iskolákban, óvodákban oktatni. A gyerek neveli a szülőt is, idő kérdése és sok türelemé, hogy az új rend elterjedjen. Még én is úgy nőttem fel, hogy a járda a gyalogosoké, az úttest az autósoké. Bringásokról szó sem volt.
Btw, a bringaút nem az autók felőli részen lesz? Mert akkor nincs sáv a bringás járdarész és az autót között, legalábbis ahogy én azt a képek és külföldi tapasztalataim alapján képzelem.
Btw, a bringaút nem az autók felőli részen lesz? Mert akkor nincs sáv a bringás járdarész és az autót között, legalábbis ahogy én azt a képek és külföldi tapasztalataim alapján képzelem.
Hirtelen egy váratlan vendég érkezett ma délután a csomagtartóra. Nagyon nem tudta, hogy mi legyen, kézbe nem akart átjönni, csak csiripelt. Végül visszatoltuk a család közelébe és ahogy jött úgy távozott is. ..
Bringahirek
2011.06.23 21:32:02
A nyolcvanas évek szelleme kísért a kerékpárok felszereltségét előíró rendeletben, ami alapján simán büntet a rendőr is. Legutóbb egy hegyikerékpáros versenyzőt bírságoltak meg, pedig neki aztán tudnia kéne. De mit is? ..
Bringahirek
2011.06.06 19:33:44
@RealityShow: városi bringázásra teljesen jogosnak érzem amit írsz. Másfelől a kerékpár még sok esetben sporteszköz, aki csak sportterepen használja a gépet, annak miért kéne lámpákat vennie? :)
A dugóban álló autót balról előző kerékpáros zavaros identitású, követelőző alternatív, akit az LMP támogat, így méltó utóda az SZDSZ-eseknek, és partnere az MSZP-nek. Tóth Gy. László politológus a Magyar Nemzetben közölt eszmefuttatásában leszögezi: a kerékpározás…..
Ez annál is inkább vicces, mert lélekben a legkellemetlenebb autós vagyok, és úgy is gondolok magamra: türelmetlenkedek, ha valaki bénán vezet, amikor pofátlan, ha közlekedésszervezési baklövéseket látok, és főleg pedig, ha tízzel csalinkázik előttem egy bicikli.Na attól…..
Ha már az újrahasznosításnál tartunk a mai nap, íme egy bomba megoldás gyerkőcszállításhoz! Vázra szerelt lekopaszított ülés vastag filc anyaggal kibélelve, a lábtartó pedig két stucni :) igazán kreatív, olcsó megoldás és még biztonságosabb érzés is, ha előttünk és nem…..
Vannak, akik szerint ha már veszünk egy jó régi bringát, akkor pasiként sem árt elgondolkodni a "női" vázon. Ugyanis állítólag kényelmesebb öltönygatyában felülni rá, nem kell lábat lendíteni. Én nem hiszem hogy jól viselném a felsőcső hiányát -ennek romantikus…..
..
Bringahirek
2011.01.04 12:41:57
bringahirek.posterous.com/szoges-gumi-helyett-telre-bike-gear
Alternatívaként nyomáscsökkentést és zsineget is lehet alkalmazni.
Alternatívaként nyomáscsökkentést és zsineget is lehet alkalmazni.
A bicikli örömforrás szerepének csúcsa a csomagtartó és az utazás kombinációja. Nekem legalábbis nagyon sok romantikus élményem fűződik hozzá, még szerencse, hogy nem szereltem le egyből, amikor megvettem a biciklit. Hány hosszú történettel lenne akkor kevesebb...Ti mikor…..
Ilyen még nem volt idehaza: végre azokra is figyelnek, akik motorozás közben sem feledkeznek el környezetük védelméről. A sok „benzinalapú” kereskedés után a zöldekre is gondolnak. Kizárólag elektromos járműveket árusító bolt nem volt idáig - az országban…..
Bringahirek
2009.04.07 13:04:30
Véletlenül tudom, hogy az "amerikai, svájci és olasz gyártmányú" elektromos járművek mellett az ÖKO-MOTO a magyar GASBoards (gasboards.com) termékeit is forgalmazza, többek között az elektromos gördeszkát (G-Board), elektromos kerékpárra átalakító szettet és elektromos hajó átalakító szettet is. Ilyen kínálattal pedig egyetlen más cég sem büszkélkedhet.
Sun city Szeged, a Dóm téren megállás nélkül ömlő bringásokkal, és egy kiránduló pesti család valahol a Duna- Tisza közében.Fotó: Levi & Judit és Vargosz..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
1) Gyalogosként lehet menni, viszont csak a kanyarodó járművekkel szemben van elsőbbséged. Kerékpárral csak akkor, ha tolod. Szemben a felfestett zebrával, ahol a KRESZ szerint minden helyzetben (kivéve megkülönböztető jelzést használó jármű) elsőbbsége van a gyalogosnak (kerékpárosnak csak akkor, ha tolja).
2) Át szabad. Úttestből is lehet sétáló utcát csinálni. A gyalogos nem használhatja a kerékpárutat (ami nem járda, még akkor se, ha úgy néz ki). Innentől teljes a káosz a "járda a gyalogosoké" nézetben, ámbár anno a kerékpár is sporteszköz vagy szabadidős eszköz volt és nem közlekedési résztvevő.
A rend éber őrei ha figyelmeztetné a tisztelt gyalogost/autóst/kerékpárost a szabályokra, akkor lehetne belőle tanulni.
3)-ra nem tudok válaszolni, nem vagyok szegedi :)