Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Norbergh

0 bejegyzést írt és 50 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
TComment Kéne. Nyolcér' 2011.12.21 07:16:34
Egy hétig erről áradoztam mindenkinek, aztán megtankoltuk és elővettük az árlistát. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Belsőség Minden napra új gumit! 2010.12.08 07:30:00
Rettegők, stréberek, buzgó mócsingok, rohanjatok téligumiért, különben biztos halál vár rátok. Mindenki más hallgasson a józan eszére. Vélemények az azonos című írásunkról...
Norbergh 2010.12.08 12:07:18
@ap@tigris: nàlad a pont.

A cikket egyrészt felelötlennek tartom, màsrészt igazsàg is van benne.
Nem kell minden baromsàgot elhinni, amit a gumilobbi terjeszt, ez igy van. Nyilvàn ha vettél tavaly egy uj, jo minöségü téligumiszettet és most a gyàri 8mm-böl megmaradt 6.5mm és kijött a gumi tovàbbfejlesztett vàltozata, azért nem kell megvenni megint az ujat, ez igy van.

De azért azt talàn nem kéne leirni, hogy jo lesz a nyàri egész évre vagy a téli egész évre, mert ez igy marhàra nem igaz, de ezt te is jol tudod, aki irtad ezt a cikket. Aki nyàri gumival elindul télen hoban vagy akàrcsak plusz hàrom fok esöben, az két rossz megoldàs közül vàlaszhat csak:
(a) fel sem fogja mit csinàl vagy leszarja felelötlenül és joval nagyobb eséllyel okozhat balesetet
(b) a gumijànak megfelelöen gyök kettövel fog haladni, amivel meg màsokat tart fel, idegesit fel, kényszerit rizikosabb elözésekre, amivel megint a baleseti rizikot növeli.

Ezenkivül ha minden közlekedö értelmesen tudnà mérlegelni, mit csinàl, akkor nem lenne miröl beszélni. De ugye, ha esik a ho, akkor sokan téligumival is gyök kettövel mennek, mert halvàny fogalmuk sincs, hol a tapadàsi hatàr, mekkora fékerönél kattog be az ABS, mekkora gàzzal kéne elindulni, stb. Es eszük àgàban sincs megprobàlni ràjönni, mert (és itt jön a média) azt mondtàk, hogy ez most itt az évszàzad hovihara és azért a ho is csuszosabb, mint màskor... na ez a legnagyobb baj.
Norbergh 2010.12.08 12:55:58
@Rézfánfütyülő fűzangyal: ezen jot röhögtem, mert eszembe jutott egy néhàny évvel ezelötti februàri new yorki utam...
a képlet összetevöi= sötét este nyolckor, reggel ota leszakadt harminc centi ho, -12 fok celsius, hàtsokerekes Lincoln Town Car, délebbi szàrmazàsu soförrel, én hàtul utasként. Szegény driverkém a hàtso kerekek kipörgésére még nagyobb gàzadàssal reagàlt. Aztàn ha jobban pörögtek a kerekek, még nagyobb gàzt adott... hiàba kopogtam neki, hogy take it easy :)
Valoban, épp tanult téli utviszonyok közt vezetni :)
Belsőség Cascóra mehet? 2010.10.04 14:12:00
Reggel fővárosunk felé hatoltam éppen, mikor a rádió bemondta a Nap Autóshírét:Félmilliárdos autót tört össze egy német az autópályánBerlin, 2010. október 4., hétfő (MTI) - Egy közel félmilliárd forint értékű szupersportkocsit tört össze Németországban egy autós, aki…..
Valójában mindent megtudhatott, ha sikerült végignéznie mai Totalcar-mozinkat, van azonban valami, ami nyomja a lelkem, engedtessék meg, hogy elmondjam. Az Origós Gulyás Petivel bandukoltunk az autó felé (hivatalosan mi ketten vettünk részt a rekordkísérletben), reménykedve, hogy az…..
Norbergh 2010.10.02 22:53:56
@ommm: a videó nyilván nem időrendi sorrendben lett összevágva... persze.

0:00 Infopark
0:58 M1-M7 teszkó lehajtó, kivezető oldal

A két pont között SEHOL, SEMELYIK útvonal-kombináción sem nagyobb a megengedett max. seb. mint 100 km/h.

Akkor 0:45-nél miért is
áll a mutató 120 km/h-n?

Szakadó esőben?
Egy autósújságíró által vezetve?
Egy márkatalálkozóra igyekezve? Magyarországot képviselve?
Belsőség Csendben gyilkolni 2010.06.28 06:00:00
Kérem, ez van. 27 348 900 forint volt tesztautónk listaára, ezekkel az extrákkal, 16 399 000 nélkülük. Persze adódik a kérdés, mennyire van értelme még egy alapáras E-Klasse árát költeni extrákra, de mielőtt elkezdjük szapulni a karvalykapitalizmust, jó, ha helyén vizsgáljuk a…..
Norbergh 2010.06.28 15:51:06
@Érdekes: több modja is van legàlis müfajban. Csak agy kell hozzà és kitartàs. Aki akar valamit, az eléri, ha nem éred el nem akartad eléggé.
Norbergh 2010.06.28 17:24:03
@Krisi: OK. Akkor neked nem jön be ez a verda, meg az extràk se kellenek, ok, fiatalon még lehet én is ezt gondoltam, mikor motoroztam mindenhova, aztàn "megöregszik" az ember és télen jolesik az allofütés, meg a seggmelegités, egy nyàri ezer km alatt meg az ülésszellöztetés.
Norbergh 2010.06.28 18:08:22
@ruskyy: maximàlisan igazad van, ritkàn fordul elö. De ahogy ez elöfordul, ugyanugy nem kell mindig azt hinni arrol, aki ilyen verdàban ül, hogy gengszter. Van ilyen is meg olyan is. Na mindegy, nem tépem a szàmat, inkàbb bevàgom magam az összelopott-csalt-hazudott BMW-mbe és lépek :)
  Én biztos visszatekerném 120 ezerre – mondta Winkler, amikor meglátta a 320-ast, 2,7 millióért. A nepperek is így gondolják, mert hihetetlenül tartós. Vélemények az azonos című írásunkról...
Norbergh 2009.10.13 15:59:51
@akira2: azt hiszem ez a kérdés nekem szol, én irtam a sajàt példàmat, mert havonta teszem meg azt a bizonyos 1200 km-t (egész pontosan 1180km). 8-8.5 ora szokott lenni az ut, ha nincs semmi extra dugo. a negativ rekord 10.5 ora 300 km hoval (rendes, 5-15 cenis ho, 50-70km/h-val) az ut végére 140-145 között szokott lenni a kijelzö szerint, ami szàmol az àllàsidövel is, ez az àtlagsebesség. Az àtlagos menetsebesség értelemszerüen valamivel magasabb, ha nettositod az egy darab tankolàst és a két WC-szünetet, ami összesen olyan 20 perc.
Amugy érdekes ez a kérdés, mert a német szakaszon végeredményben nem sokkal lehet jobb àtlagot futni, mint pl. a magyar szakaszon. Hiàba a sok 200 feletti rész, ott a sok 100-as és 80-as korlàtozàs. A magyaron meg szinte semmi ilyen és nulla forgalom a némethez képest (kis tulzàssal a legtöbb német szakaszon még éjjel is majdnem akkora a forgalom mint az M1-en egy àtlagos nappal). A német részre tisztàn kijönne egy 150-es àtlag, mig a magyarra 135.
Norbergh 2009.10.14 14:52:57
@Stock: 530d 8.5 liter alà soha???? az egyik kommentemben leirtam egy korràbi automrol a két szélsö értéket: Bécs-Bp virsli potgumival 4.8 l/100km, Hungaroring nyiltnap 28 l/100km, egy 530 d-re ugyanez a két adat nagyjàbol 5l/100km és 22l/100km lenne. Szoval befér az 8.5l alà :)
Norbergh 2009.10.14 15:02:34
@Heckantrieb: OK, az összes sorhatdizel E60 kerreg és csörömpöl és ezek a kategoria legzajosabb motoru jàrgànyai, ezt az NDK szàrmazàsu profi hangtesztelö csapat odaado munkàjàval érték el annak érdekében, hogy az IFA termékeken nevelkedett volt KGST orszàgokban élö vàsàrlokban ébresztett nosztalgia együtthato àltal növeljék eladàsaik szàmàt :)
A múltkori blogposztomban elsírtam, hogy eladjuk a Camryt, melyet oly nagy szeretettel használtunk több, mint egy évig. Öntudatos autó, az eladás helyett inkább a halált választotta. Sietve leszögezem, hogy az autó sem nem volt törött, sőt, az első egy éveben a meghirdetés…..
Norbergh 2009.08.14 14:22:40
@LipicaiCukorgyáros:

maximàlisan egyetértünk azt hiszem.

Ha nem kellett volna eladàs elött kokànyolni, most is müködne az auto. Ha kifujt a kipesz miért nem csinàltatta meg elöbb????

Még annyi, hogy a szerzö szerint a "luxus kemri" piros meg sàrga villogo fényei jobbak-hasznosabbak-szebbek mint a BMW 0-20-ig skàlàzott pillanatnyi fogyasztàs kijelzöje... pontosan ez az analog modszer a legértelmesebb kijelzési modja egy adatnak ami pillanatoknként vàltozik.
  Ön sokat autózik? Drága kocsija van? Elképzelhetőnek tartja, hogy jobban jönne ki anyagilag, ha eladná, és taxival járna?  Vélemények az azonos című írásunkról...
Belsőség Nem tanulunk... 2008.12.16 16:34:00
Nem érdekel ki vagy, ki nem vagy. Nem érdekel, mivel foglalkozol te vagy a szüleid. Nem érdekel az sem, mi vezetett arra, hogy ezt az indavideóra kirakd.Nézz tükörbe, nézd meg a fejed...Hülyegyerek, jónapot. Elnézést a személyeskedésért, de itt már azért ledobtam az ékszíjat…..
Belsőség Az 5-ös BMW egy… 2008.12.10 05:45:30
  …káprázatosan jó sportlimuzin, erős motorral, kényelmes utastérrel, ami finoman, csendesen suhanva falja a kilométereket. …átkozott vacak, amely gyenge is, rángat is, kirázza a lelket, és még simán üldögélni benne is kínszenvedés. Mindkét, az aktuális…..
Norbergh 2008.12.11 18:17:25
Úgy látom kicsit későn kapcsolódom be a kommentelésbe, de sebaj. A cikk túl szubjektív, pár helyen tárgyi tévedésekkel, hasznos tanácsoktól is sikerült megkímélni, egy dolog igaz, az alap ülés tényleg szánalmas. Perpill egy fekete M-packos 330 coupém van, ami otthon a krómokkal meg a 18-as M felnivel még mindig sok irigy eber szemét szúrja, ahol élek átlag autó. Bár szeretnék nem a pokolba kerülni, az autóm mégis dízel. Ezelőtt benzines turbóim voltak, szóval először én is csodálkoztam magamon :) Valaki mintha írta volna, h nyugaton egy 50-60 millás autó fel sem tűnik. Hát azért feltűnik, de nem irigységet vált ki, mert itt nem kötődik hozzá a gondolkodás, hogy biztos egy bűnöző ül benne. Hozzátszem, hogy otthon nem véletlenül nem vettem BMW-t. A néhány aranyműves jaszkari sikeresen lenullázta a márka amúgy jó imidzsét. Holott sok BMW-s ugyanúgy a normális emberek táborát gyarapítja. Páran írták, hogy a dízel kerreg... bizonyára az ősdízelek hangja ivódott a fületekbe :) ezek nem Uno dízelek a 80-as évekből... a mai dízelek közül a négyhengeresek tényleg kerregnek valamennyire, de azért hathengertől felfelé nem beszélnék kerregésről, sőt. Aki egy sorhat dízel hangjára azt mondja, hogy kerregés... bizonyára egy F430-ból ült át... a dízel lényege nem feltétlenül a spórolás. Simán jobb vele levezetni 1200 km-t az autópályán, mint egy hasonló teljesítményű benzinessel, csendesebb, nyomatékosabb és takarékosabb. Azt azért még takaréskosság témában megemlíteném, hogy mikor a magyar oldalakon a hirdetéseket nézegetitek, a kintről behozott dízeleknél ha az éves futásteljesítmény 30 ezer alatti, az gyanús. Itt egy kétéves dízel átlag 80 ezret futott, de nem ritka a 130-140 ezer sem. Mindenki azt hisz el, amit látni szeretne, de csodák nincsenek. És még egy dolog, látom itt sok srác V8 meg V10 benzinessel tolja a sztrádán... akkor szívesen várom egy hazaút összehasonlító tesztre, a bahnon lehet tolni legálisan. Ez a "kerregő" sorhat 330d 200-as tempomattal kerek 7,4 litert fogyaszt (az egész úton 6,9 szokott lenni az átlag)
Pár hozzászóló gondolkodásmódja és kommentjei meg... csak gratulálni tudok, osztani az észt arról amit max újságban látott vagy a teszkó parkolóban...
A BMW power legyen veletek. Písz.
Pontosan senki meg nem tudja mondani, mikor, hol, és főleg ki kezdte el az egész „Nürburgring-kör”-őrületet. Sokak szerint épp a Porsche volt az, amelyik szelet vetett és persze ezúttal is vihart aratott, hiszen azóta egymást túllicitálva dobálják az autógyártók a…..
Norbergh 2008.12.09 00:29:46
www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.12.08. 19:43:45

Nem értek veled egyet és úgy látom már nem én vagyok az első. Ilyen autóknál van értelme és némi információ tartalma a köridőnek. Nem szentírás, de egy adat. Mennyivel van kevesebb értelme, mint 1.4-es autóknál megadni, hogy milyen a rugalmassága 80-120 közt 5-ben? Na ugye. Akármilyen hihetetlen, de vannak országok (ha nem is sok), ahol egy új Porsche elérhető egy valamivel átlag felett kereső bérből élőnek. Itt aki megvesz egy ilyen autót, képzeld el, 50-nel megy vele a városban. Hétvégén meg megy a Nürburgringre vagy Spaba. Nekik a köridő egy adat. Mikor azt írod, hogy a megadott köridő miatt lesz sok baleset... ha azt mondják, hogy 7.29 akkor 3 baleset lesz, ha meg 7.28 akkor 4 baleset, ha meg nem mondják meg, akkor egy se lesz???
A cikkre reagálva: a Nissan elérte amit akart, blöffölt egy erőset ebben a póker játszmában, csak gyenge lapokkal.
Még egy szubjektív mondat, itt a helyi Porsche kereskedőhöz, ha bemész és (miután elvitted pár órára a kiszemelt példányt próbára) bármilyen más autót szóba hozol, a válasz mindig ugyanaz: "Igen-igen, de ez egy Porsche."