Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Nagyonhülye

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
salsa Salsa bulik: 2009. március 2009.02.24 14:31:00
A jövőben minden hónapra elkészül a buli-ajánló, a teljeskörűség igényével, s a zsúfoltság és az árak szubjektív értékelésével. Ha tudsz olyan bulit, ami kimaradt volna ebből, akkor dobj egy levelet azzal a tartalommal, amiket itt feltüntettem. Ha valamit nem jól írtam volna…..
Cápali megmondja. Ár-Érték 2008.11.19 23:41:00
A manapság oly divatos(lehet, hogy csak én hallom sűrűn) ár-érték arány kifejezés egyre inkább teret nyer a köznyelvben (főleg az egyik *market reklámjában). A kifejezés első tagját a társadalom már remekül ismeri, ugyanakkor az utóbbi értelmezése kapcsán sűrűn pislognak,…..
Nagyonhülye 2008.11.23 10:32:50
Az ár-érték arányt - filozófiai oldalról - nemcsak mennyiségi, illetve minőségi oldalról lehet vizsgálni, hiszen itt van az "áruszimbólika" fogalma is..
A reklámüzenetek példái alapján világosan felismerhető, hogy az árúknak, konkrét használati értékükön kívül, szimbolikus haszondimenziót tulajdonítanak a vásárlók. A kereskedők, különböző reklámkommunikációs stratégiákat fejlesztenek ki a gyakorlatban, hogy egy adott árút, a látszat szintjén kiemeljenek a konkurencia árúival szemben. Azt a módszert, amely egy és ugyanazon terméket, fogyasztási szegmentumai tekintetében különbözőnek tüntet fel, termékdifferenciálásnak nevezzük. A termékdifferenciálás legegyszerűbb, legelemibb módja, az árú márkás „elit” cikké való átváltoztatása. A „márkássá” tett cikkben, a termékdifferenciálás két alapvető technikája, a tárgyi és eszmei, egységet alkotnak. A tárgyi differenciálás tulajdonképpen esztétikai innovációt jelent. Ezzel szemben az eszmei differenciálás megpróbálja az árút, reklám-kommunikatív úton szimbolikus jelentésekkel felruházni s ennek segítségével eladni. Ezt a reklám-kommunikatív stratégiát, amely a reklám, ideológiai tartalmainak elemzése számára a legnagyobb jelentőségű és amely tendenciózusan minden árúból „placebót” csinál, árúszimbolikának nevezzük. Az áruszimbolika egy olyan fajta termékdifferenciálás, amely a reklámokon keresztül, különböző jelentésmintákkal ruházza fel az árút. Ezek a jelentésminták a mindenkori befogadói csoport számára, fontos szükségleteket, érzéseket, fantáziákat és összefüggéseket képviselnek.
/Ezt a főiskolai jegyzetemből szedtem, én nem tudok ilyen szépeket írni :) /

Az egyén részéről persze mindez jóval bonyolultabb megközelítést kíván. Szofisztikáltan nem is tudom mi lehet rá a megfelelő kifejezés, de bizonyosan valami "többdimenziós motivációs faktor" lehet.
A szocializációs hatások mellett (- Pistike ne költs arra a nadrágra annyit, a fele olyan árú is ugyanolyan jól mutat a fenekeden) mellett az egzisztenciális körülmények, az illető értékrendje, a társadalmi életben betöltött szerepe is sokat nyomhatnak a latban. És persze kismillió más tényező is közrejátszhat még, pl. hogy hogy mit szeretne kisugározni a környezetébe, mik a pillanatnyi igényei, etc.