Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Sekay

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Maradi az a felfogás, hogy a borravalóval a nyújtott szolgáltatás minőségéről és mondjuk ár/érték arányáról mondok ítéletet? Vagy a borravaló automatikusan jár és kész? Az a tapasztalatom, hogy a vásárló, aki a szolgáltatást igénybe veszi, az első módon…..
Sekay 2009.06.09 23:27:03
Hát nem tudom, melyikőtök dolgozott a fenti felszólalók közül vendéglátóhelyen, de biztosan nem sokan!
1.A pincér azért van ott az étteremben igen, hogy kivigye az ételt/italt, ezért fizetik!A kérdés már csak az, hogy ki?Ugyanis a pincér fizetése a legtöbb helyen a borravaló!Nem kap csinos kis összeget a számlájára havonta, azért, hogy ott legyen egész nap!Ezért a modortalan és illetlen vendéget ugyanúgy kell, hogy kiszolgálja, hogy legyen mit a kenyérre kennie munka után...
2.Az étel minőségéhez semmi, de semmi köze nincs a pincérnek!Mert a szakács bizony azért kapja a pénzét, hogy főzzön, ő nem a borravalóból él!Neki megy a fix pénz a számlára...
3.Ahhoz, hogy adott étel mennyibe kerül, végképp nem felszolgáló dolga, ha aránytalanul drága valami, nem őt kell büntetni érte, hanem ne menj oda enni!
4.A legtöbb helyen a jatt bizonyos %át le is kell adni, és a csak azon felül megmaradt pénzt kapja a felszolgáló fizetésként.Tehát ha nem jattolsz eleget, ugyanúgy nem lesz egy fillérje sem!
5.Hiába elemzünk itt szolgáltató és szolgáltatást igénybe vevő oldalról borravaló szempontjából ilyen problémákat, ha megfeledkezünk a DOLGOZÓ szektorról!A te pénzed borravaló nélkül EGÉSZÉBEN a szolgáltatóhoz áramlik, abból sem kiszállító, sem pincér, sem akárki, aki azt a munkát elvégezte, hogy neked odavigye, nem lát egy büdös fillért sem, hiába aránytalanul magas a kiszabott ár.Ő abból lát pénzt=fizetést, amit borravalóként adnak nekik.