Regisztráció Blogot indítok
Adatok
IDSx

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Amikor béralkura kerül sor állásinterjún, már nem is annyira fizetésről, mint inkább juttatási csomagról beszélünk. Ezernyi eleme van, idén kiegészül egy újjal is: a diákhitel-törlesztése is bekerül a cafeteria elemek közé. (Egy remek összefoglaló cikk a cafeteria témaköréről itt található.…..
IDSx 2018.01.09 00:28:19
Kedvencem a kifejezetten alulfizető cégek, de kiemelkedő kafeteria rendszerrel. Remek az évi max. 450eHUF SZÉP-kártya juttatás, de ha ez tóbb hónapnyi fizetéssel azonos nettóban akkor nem biztos, hogy a munkatárs szeretne ennyit wellnesselni meg étterembe járni.

Jellemző "átverések" még:

1) Éves bónuszkeret, x ütemben kifizetve, cég teljesítménye + vmi pénzügyi mutatótól függ. évi x ütemben kifizetés, de csak 75%, a maradék 25%-k ha év végén úgy látja a board akkor Q5 bónusz. sosem látta úgy a board.

2) béralkunál + belső kommunikációban a fizetésed része. munkaszerződés csak a Kollektív Szerződést hivatkozza, abban meg még hivatkozva sincs a béren kívüli juttatás. Volt cég, 19 hónapig dolgoztam nekik, nem volt 2 hónap, amikor 50ezres értékre kerektíve egyforma lett volna a havi bevételem. Erre nem hogy egy család, de egy egyén pénzügyeit se lehet tervezni, egy lakáshitelnél kiröhög a bank.

3) "későbbi bérfejlesztés a kollektív szerződés bérsávjai szerint" - amiről csak a céghez már belépve derül ki, hogy abszolút nem tartalmaz semmit a munkakörökhöz rendelt bérsávokról.

3) havi mobilkeret (=munkaeszköz) is mint juttatás. céges üdülőbe kedvezményes foglalást is forintosítják, hasonló kategóriás másik szálláshoz nézve. telco cégeknél kedvezményes internet+tv vonalat - az se baj, ha lakhelyeden nem elérhető.

4) 5 interjú után kiderül: a kért bruttó összeg nettóját tudják megadni, természetesen utalva csak 50%, másik fele borítékban, teljesítményarányosan, de mindig mindenki megkapta + éves oktatási keret, stb.

Ezeken a helyeken jellemzően a piaci ár alatt fizetnek, árulkodó jelek: kínos magyarázkodás, a közösségi dolgokat (céges családi nap, gyümölcsnap, csocsó, stb.) részletezik,a tesztek során mint valami exkluzív társaságot próbálják beállítani a céget....de a konkrét bérezést kínosan kerülik.

Nem szabad ezt túlgondolni: ha diplomás, irodai munkakört betölteni képes embernek magyarázni kell egy bérezési rendszert akkor az elég komplex ahhoz, hogy egyoldalúan bármikor módosíthassák és vélhetően egy alacsony alapbért hivatott kipótolni. Rendes, bejelentett alapbér + ha az egyén/család szempontjából ez fontos tényező akkor cégautó. Ezek után mehet az após borkóstolóra utalványból, az anyós meg wellnessellni SZÉP kártyára.
Ebben az évben engem ért a megtiszteltetés, hogy elvihettem az autónkat a szokásos tél eleji kerékcserére. Hiába voltam az elmúlt 4 évben autótulajdonos, és volt a férjemnek is egy autója, valahogy sosem én mentem a szakemberhez velük. Igaz, egyszer jelen voltam, de akkor is egy férfi családtaggal,…..
IDSx 2017.11.12 01:10:05
Szia Rebeka,

Magyarországon egyedül a sarki maszeknál tapasztaltam, ami a prekoncepciód, pedig ~10 éve, évente minimum 2, néha 3 autót hordok gumizni - de ő meg abból él, hogy késő este, kora reggel, hétvégén is odaállítasz egy telefon után és megcsinálja. Ha nagyon erősködsz még számlát is ír :) Én 3 helyre szoktam járni, cégnév nélkül:

#1: online időpontfoglalás egyszerű felületen, SMS-ben és emailben emlékeztető, telefonba azonnal menthető formátumban. A helyszínen néhány egyszerű IKEA-s, munkatértől elválasztott fotel, WiFi, pár magazin. A helyszín amúgy egy pláza mélygarázs és a gumiszerviz egész napra szóló "kupont" ad, nem kell a parkolásért fizetni - ilyenkorra szoktam ütemezni vásárlást, mozit. Az alkalmazottak ilyenkor félreállnak, ha megkéred őket és van időpontod a szomszédos kézi autómosóba akkor azt is intézik. Én ezt is szoktam, a téli sót meg a nyári utazások porát alaposan eltüntetni.

De akár reggel is odaviheti az ember munka előtt a kocsit, ha a közelben dolgozik - mindig van egy-egy kimaradó ügyfél, hogy munkaidő végére megcsinálják. Számlát kapsz, bankkkártyás fizetés.

#2: telefonon és online tudsz bejelentkezni. Beérsz, 10+ munkaállomás, a munkafelvételen nagyképernyős TV-n látod a rendszámod és hogy melyikhez kell odaparkolni - ha még nem áll ott az egyik szervizes a kulcsért. Bent magazinok, ingyen vízautomata, WiFi, kávéautomata+csokiautomata. Karos emelővel teljesen felemelik a kocsit, gumicsere közben egy alapszintű átvizsgálást tart egy másik kollega, erről adnak neked jegyzőkönyvet. Ez alapján bent egy korrekt szervizajánlatot is tudnak adni. Gyakorlatilag fél évente gratis átvizsgálják az autód, hogy biztonságos-e vele közlekedni vagy már kell tervezni kopó alkatrész cserére. Számla, kártyás fizetés.

#3: telefonos bejelentkezés, 7-20h nyitva, hétvégén is, teljesen átlagos várótér, pár egyszerű IKEA-s szék. online rendszerbe minden munkát, számlát, stb. beírnak - garanciális vagy egyéb gondnál ez jól jön. Számla, kártyás fizetés.

Jellemzően 8-10ezer forintot fizetek, ebben 4 kerék (vagy ha nem felnire szerelt akkor gumi) csere teljes centrírozással van - a magyar utak olyanok, amilyenek, jobb, ha rendesen kiegyensúlyozott a kerék és nem strapálja a futóművet. Egyik helyen sem húztak még le, maximálisan korrektek, segítőkészek....ha a kézi, külső-belső autómosós helyre viszem, akkor egy 20ezresből megvan a teljes körű, szezonális felkészítés.

Nem igazán értem ezt a postod, miért írtál olyan témakörben, amihez látszólag nem értesz és nincs tapasztalatod...? Ez a hurr durr Magyarországon minden mutyi és minden sz*r + az árak forintosítása arra utal, hogy pusztán önigazolásképp...
IDSx 2016.09.30 23:02:10
szerintem a két legfontosabb dolog, amit nem említesz:

Visszatörlés: . Csak az utolsó 1-2 levelet hagyom benne a reply-ban, ha a másik fél előző levele túlságosan hosszú abból is [...]-ozom az információtartalommal nem bíró részt. Úgyis megvan a teljes levelezés mindkettőnknél - szorítkozzunk a lényegre.

Inline reply: ha több kérdésre, témára adunk reakciót én hatékonyabbnak találtam a "Kedves ..., Válaszaim, meglátásaim lentebb ismertetem." és az ő levelébe beszúrva válaszolok, természetesen tagolva. így a saját levelét is újra végigolvassa, felfrissíti a témát magában.

Mention: ha több embertől akarok kérdezni/kérni az interneten bevált @... ot használom, pl. @Laci: kérlek intézd az ügy műszaki részét! @Feri: sales kérdésekkel tudsz foglalkozni? félkövéren is érdemes kiemelni - a saját nevét mindig észreveszi az ember, ha ki van emelve :)

Hivatalos aláírás+profilkép: 1-2 bekezdéses levél mellett ez a képernyőfelület kb felét elfoglalja! többedszeri levélváltás - felesleges overheadet jelent.

Ha a másik fél már "baráti hangnemet" ütött meg kifejezetten zavaró lehet a hivatalos "névjeggyel" traktálni. profilkép/céglogó jól mutat, de jelentősen növeli a levél méretét - gondolj arra, ha a másik mobilról is levelezik vagy nem végtelen az email tárhelye! Én első levélváltáskor küldök teljeset, utána már nem. Könnyebb így a levelezést követni.

Mi legyen az aláírásban? érdemes megadni a telefonszámod, ha te csak egy köztes szerepet töltesz be (pl. tervezőmérnök), de már nem kompetenciád pl. értékesítési kérdésekre válaszolni...míg egy kkv ügyfélnél ez a két funkció akár egybe is folyhat? Nekem kétféle aláírásom van emiatt.

Kit cczünk rá? Gondoljuk át, mi történik reply all-ra: örülne a senior expert vagy a teamleader, ha az ügyfél/partner csipcsup szakmai kérdéseit ő is megkapná? Kérdezzük meg inkább személyesen, bele akar e folyni.
A Belváros, Budapest fotóján látható felirat minden ízében tökéletes, akár a megfogalmazást, akár a tartalmát, akár a kialakítását nézzük. Nincs autóm, nem szoktam sehogy sem parkolni a házunk előtt, akinek viszont van, az árulja már el egyrészt, hogy ez miért olyan…..
Urbanista Van-e pesti koldushumor? 2010.11.23 13:30:00
  Attila lassan házi szerzővé avanzsál az Urbanistán. Legújabb vendégposztjában egy érdekes kérdést vet fel: hol a pesti koldushumor?   Flaszterhumor Most, amikor Budapesten napirenden van a közterületek "hajléktalanítása" és a koldusok megrendszabályozása,…..