Regisztráció Blogot indítok
Adatok
J3

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Richard Florida (1957, Newark) amerikai társadalom-és gazdaságteoretikus. Doktori címét a Columbia Egyetemen szerezte 1986-ban, jelenleg pedig a Martin Prosperity Institute professzora a Rotman School of Management-en, vezetője a MaRS Discovery Districtnek a Torontói Egyetemen, illetve saját…..
J3 2008.11.13 11:38:02
... folyt ...

5. Egységes műtárgy katalógus a múzeumokban.

Igen, ez mivel is járul hozzá a mihez?

6. Egyéges érettségi követelményrendszer a neten tisztességes online tananyagokkal, egységes és kemény érettségi.

Eddig úgy tudtam, hogy itthon az érettségi egységes. Jelenleg van emelt- meg alapszintű érettségi, de függetlenül attól, hogy Veszprémben vagy Tatabányán írod, ugyan azt a kérdéssort kapod. pl. matematikából.

Miért kell a neten elérni a tananyagokat? Miért nem jó neked a könyvesbolt?

7. évente 3 000 ösztöndíj a legjobb egyetemekre a világon (USA, Japán, Kína, Szingapúr, Anglia, Németország) Ha befejezi, akkor 5 évet kell itthon dolgoznia egyetemen/főiskolán/kutatóintézetben.
Ha nem marad itthon akkor kifizet mindent egy összegben, vagy a kezese kifizeti.

Az a 3000-es szám honnan jött ki? Tudod-e, hogy 2007-ben csak az Erasmus ösztöndíjasok száma több volt, mint 3000, és nem ez az egyetlen olyan lehetőség, amivel külföldön lehet tanulni?

A "ha nem marad itthon akkor fizessen" résszel több probléma van. Az első az, hogy a szabad munkaerő áramlást az EU országok között nem írhatod felül egy helyi törvénnyel. A másik probléma, hogy a Gipsz Jakab képzésére fordított költségből nagyon nehezen lehet kimutatni, hogy mennyi volt az állami támogatás, mennyit adtak bele magán alapítványok, és mennyivel járult hozzá adott esetben a befogadó ország, ahol is igénybe vette pl. a diákok bérletkedvezményét. Harmadrészt ki fogja biztosítani, hogy tudsz neki a képzettségének megfelelő állást adni itthon? Ha processzortervezést tanul, mert abban jó, akkor melyik híres magyar processzorgyártó cég fogja foglalkoztatni? Ha meg nem talál állást itthon a szakmájában, akkor 5 évig hordjon maltert köműves mellet, hogy az 5. év végére már semmit se érjen a diplomával megszerzett tudása?

... folyt. köv ...
J3 2008.11.13 12:39:45
... folyt. ....

8. Egyetemeken minden állást (rektor, tanszékvezető, tanár) 5 évente pályázás. Nincs bebetonozás.

Ennek semmi értelme. Ha valaki jól csinálja a munkáját, akkor miért kell leváltani? Inkább olyan KPI-okat kellene definiálni, mint pl. a végzett hallgatók hány százaléka helyezkedik el 3 hónapon belül a szakmájában, és hány százalék a McDonaldsban? A hallgatók hány százalékát viszi el előre a versenyszféra (4. és 5. évben kötött tanulmányi szerződések száma)? És ha ezek a KPI-ok egy bizonyos százalék alá romlanak, akkor automatikusan lehullik a rektori fej.

9. Mérni a tanárok teljesítményét: nyugati és magyar publikáció stb.

Hát, erről szomorú tapasztalataim vannak. Még egyetemista koromban ilyen publikációkból kellett programot írni, megvalósítani az ott leírt elméletet. Lehet,hogy csak én tenyereltem bele nagyon a képfedolgozás akkor még nem igazán kiforrott területébe, de 3 cikkből, amiből dolgoznunk kellett volna, 2-ben elméleti hiba volt. Megírtuk a programot, és nem működött. Összehasonlítottuk az algoritmussal, és ugyan az volt. Aztán néhány álmatlan éjszaka alatt két csoporttársammal lépésről lépésre végigmentünk az algoritmuson és a bizonyításán, és olyan hibát találtunk benne, ami miatt nem működhetett, és nem is volt javítható (vagy a mi tudásunk kevés volt a javításhoz). Bármennyire tudományos egy lap, nem várható el tőle, hogy egy három oldalas cikket 4 ember 2-3 héten keresztül ellenőrizzen, szóval nem az újságra haragudtunk. Akik meg a cikkeket írták, azok behúzhatták hogy megvolt.

BTW, homályos emlékeim vannak arról, hogy bizonyos fokozatok _(talán a docens és az egyetemi tanár ilyen) megtartásához is folyamatos publikáció kell...

10. Hallgatói véleményezést komolyan venni. Rossz tanárokat kirúgni.

Na, ez a nyúl viszi a puskát tipikus esete. Azok a tanárok, akik jól tanítanak, viszont szórótárgyat tanítanak (az évfolyam 70-80% legalább uv-zik, és 50%-a évet ismétel miattuk - bár a kreditrendszer óta ez nehezebben értelmezhető -), emiatt tartják az évfolyam színvonalát, pont a legrosszabb értékeléseket kapják (hiszen megszívatott az a geci, mi az hogy ha nem tudok folytonos körintegrált számolni, akkor meghúz?)

11. Aki nem publikált az elmúlt 2 évben 2 év türelmi idő. Addig 40% fizetés megvonás, vagy azonnali elbocsátás.

Erről már írtam a 9. pontnál.

12. Új Széchenyi Könyvtárat a város olyan részén, ahol legalább 200 évig még lehet hozzá építeni további raktárakat.

Tehát a Széchenyi Könyvtárnak az ideális helye a budaörsi Tesco mellett lenne, mert ott van hely? Miért kell egy könyvtárat egybeépíteni a raktárával?

13. Egyetemi hallgatói létszámot harmadolni, a hallgatói normatívát megötszörözni.

Gondolom itt is komoly számítások előzték meg a számokat.....

14. Tanszékvezető nem lehet 60-on felüli

Először is ez komoly diszkrimináció. Másrészt az emberi agy nem lustul el, ha komolyan használják. Láttam 1990-ben Teller Edét.,akit lehet szeretni, vagy nem szeretni, mindenesetre szellemileg frissebbnek tűnt, mint sok 40-50 éves. Ő ugye ekkor volt 82 éves...

... folyt. köv....