Regisztráció Blogot indítok
Adatok
harharhar

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ismerjék meg Bobyt, aki annyira rendes, hogy telefonálgatott, majd kifizette egy MÁV-kaller által megsanyargatott külföldi lány büntetését, és csak felaakkora összegért fogadott el eurót tőle. Boby azon füstölög, hogy 1.) a MÁV miért nem fogadja el a külföldi…..
harharhar 2010.11.24 04:31:29
Íme a hivatalos BKV és MÁV álláspont a külföldi diákigazolványokról:

BKV -
K: Nemzetközi diákigazolvánnyal, külföldi diákigazolvánnyal vehetek-e diákbérletet?
V:Az EU tagállamaiból és az Európai Gazdasági Térségből érkező diák, az érintett tagállamokban kiadott diákigazolvánnyal, nemzetközi diákigazolvánnyal, 16 éven aluli külföldi gyermek esetében az útlevél vagy személyi igazolvány igazolása alapján használhatja a tanulóbérletet. A bérletszelvényre a diákigazolvány számát, 16 éven aluliak esetében az útlevél vagy személyi igazolvány számát kell rávezetni.
(
www.bkv.hu/hu/gyakran_ismetelt_kerdesek)

MÁV -
A külföldön tanuló diák az intézmény által kiadott diákigazolvánnyal igénybe veheti-e a magyar diákokra érvényes belföldi kedvezményeket?
Ha a diákigazolványt nem Magyarországon állították ki, a kedvezményre jogosultság igazolására csak abban az esetben használható fel, ha a jogosultság adati az igazolványról egyértelműen megállapíthatóak
• az igazolványt az Európai Unió vagy az Európai Gazdasági Térség egyik tagállamában adták ki,
• az igazolvány névre szóló,
• az igazolvány fényképpel ellátott vagy az utas egyidejűleg más fényképes igazolvánnyal tudja igazolni személyazonosságát,
• az igazolvány érvényességi ideje megállapítható (érvényességi időtartam vagy érvényesítő bélyegzés, matrica, stb.),
• az igazolvány tartalmazza az oktatási intézmény megnevezését és székhelyét.
Amennyiben a külföldön kiállított diákigazolványról a képzés jellege (nappali, levelező, stb.) nem állapítható meg, akkor azt nappali képzésre kiadott diákigazolványként fogadjuk el.
Az ún. nemzetközi diákigazolványok (amelyeket nem oktatási intézmény vagy hivatal állít ki, pl.: ISIC) alapján kedvezmény nem vehető igénybe.
(www.mav-start.hu/ugyfelszolgalat/gyik.php)
w Folytassa, Cleo 2010.07.14 05:30:00
A szabadság szülőanyja, Franciaország elszánta magát, és megszülte a törvényt: a szabadság és a nők jogai nevében úgy határozott az alsóház, hogy mostantól Franciaországban a nőknek nincs joguk zacskót húzni a fejükre. Tilos az arc eltakarása úgy általában, de hát tudja…..
harharhar 2010.07.14 16:41:05
Halló mindenki,

Bocs, nincs időm végigolvasni az összes kommentet, de az már volt, hogy egyre több nő maga választja a burka vagy a hijab viselését? Vannak nők, akik igenis jobban szeretnek elfedett arccal/hajjal/testtel az utcára menni, mint maszk nélkül, 'meztelenül'. A 'miért'-re adott indokaik között van az, hogy ők így fejezik ki tiszteletüket és elkötelezettségüket a vallásuk, családjuk iránt vagy hogy így megakadályozhatják a mindennapi degradáló stírölést, amit a férfiak véghezvisznek a nőkön (füttyülő, cuppogó munkások az építkezéseken és autóból kidudáló sofőrök, helló?!). A meglepő az, hogy sok olyan nő választja a burka viselését, akinek a családja abszolúte nem fundamentalista vagy éppen gyakorló muszlim (van olyan család, ahol sem az anya sem a rokon nők nem hordanak fejkendőt, a lány mégis úgy dönt, hogy ő felteszi).

Ebből a szemszögből a burkát kicsit olyasminek lehet látni, mint mondjuk a keresztények kocsijainak hátsó ablakán lévő hal matrica (vö. Krisztus jelképe – asszem?) vagy mint amikor valaki Greenpeace-es/Amnesty International-es/[insert own worthy cause] pólót, gumi karperecet, kitűzőt visel. A burka tehát lehet önkifejezés vagy önkéntes közösség-vállalás is.

Nem hiszem, hogy sokan észreveszik, hogy az új francia törvény a nők alapvető emberi jogait sérti meg – az önkifejezéshez és a választáshoz való jogot. A törvény alapvető logikája az, hogy a muszlim nők akaratuk ellenére arra vannak kényszerítve, hogy valamit egy bizonyos módon csináljanak (i.e. eltakarják a testüket). Ha sikerül objektíven néznünk a francia törvényt (grat mindenkinek, akinek ez megy!), akkor látható, hogy az semmivel sem jobb, mint a muszlim fejkendő-szokás. Klasszikus feminista szemszögből a törvény demagóg módon kényszeríti a nőt egy bizonyos sémához való alkalmazkodásra, ugyanúgy diktál és kényszerít egy bizonyos viselkedést (jelen esetben a burka nem-viseletét), mint a muszlim burka-viselés szokása. A francia törvény ugyanolyan merev és korlátozó: a nőnek egyik esetben sincs választása! Örvendjünk tehát, egy liberális demokráciának ismét sikerült olyan törvényt hoznia, ami sem liberális, sem demokratikus.

Bizarr paralelként a Holokauszt-tagadást és annak tiltását hoznám fel. Ha jól emlékszem, akkor már Csodaország is törvényileg tiltja a Holokauszt-tagadást, tehát nem kell messze mennünk. Egyet értek-e azzal amit a H-tagadók mondanak? Nem, nem értek egyet, de meg vagyok győződve, hogy ahogy nekem jogom van a személyes véleményemet kifejezni, úgy nekik is törvényes joguk kell hogy legyen a saját véleményük kifejezése. Ha úgy tetszik, „I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.” Támogatom-e a muszlim nők tradicionális, valláson alapuló szellemi és fizikai elnyomását a burka által? Még jó, hogy nem! De úgy gondolom, hogy ha létezik akár csak egy nő is aki a saját választásából igenis burkát akar viselni, akkor semmilyen állami vagy nemzetközi törvény nem korlátozhatja ezt az emberi jogot. Alig várom a napot, amikor az Index cikkezni fog, hogy „Muszlim nő pert nyert az EU emberi jogi bíróságán a francia kormány ellen.”

Az egész évtizedes burka-nemburka vitát átszövi az alapvető ellentmondás, hogy ez mindig is egy férfi-vita volt és a nők csak a partvonalon lévő nézők. Amíg ez így marad, addig nem lehet jó megoldást találni – egy ideális világban ebben a kérdésben egyedül a nőknek lenne joguk dönteni. Mivel persze nem élünk egy ideális világban, a francia törvényhozók nagy része férfi (lusta vagyok megnézni, de gyanítom a nők aránya kb. 20-25% - oké, mégis megnéztem: 18.9% az alsóházban, 21.9% a szenátusban). Szóval ezek a francia államférfiak a saját belátásuk szerinti legjobb döntést igyekeztek meghozni (adjuk meg nekik a benefit of doubt-ot és ne feltételezzük élből, hogy a döntés rasszizmuson alapul) – ám ez a törvény többet árt, mint használ. Amellett, hogy ugyanúgy korlátozza a nőket mint a burka-viselet, ez a törvény csak még jobban kiszolgáltatja a nőket – szellemileg és fizikailag is. Azok a muszlim nők, akik tradicionális (burka-viselő) családból valók, most kétszeresen vannak hátrányos helyzetben: mindegy hogy felveszik vagy nem a burkát, így is, úgy is meg lesznek büntetve. Vagy pénzbírsággal mint törvénysértő francia polgár, vagy pedig olyan kulturális, közösségi következményeket kell elszenvedniük, amiket nyugati ésszel fel sem lehet érni. A verés meg a kényszerházasság egy dolog, ezt mi is el tudjuk képzeni. De sok nő páriává válhat a saját családjában. A burka, bár sokaknak az elnyomást és a be nem illeszkedést jelenti, mégis biztonságot és védelmet nyújt a muszlim nőknek, mert amíg viselik, nem érheti őket inzultus a közösségük részéről. Tehát a megoldás nem lehet a kívülről kényszerített tiltás – ezt az egész burka-hacacárét a muszlim közösségeknek és családoknak belülről kell kulturálisan és spirituálisan feldolgozniuk és felülvizsgálniuk, de csakis a nők vezetésével.

Na, ne hari hogy ilyen hosszú lett, nem így terveztem ;-) És bocs, ha ismételek elhangzott gondolatmeneteket, nem olvastam az összes kommentet. Rendszeresen olvasom tóta w-t és a legtöbb cikke az elmémmel egy húron pendül, és élvezet a saját szervezetlen gondolataimat szépen lineárisan becsomagolva, vitriolba mártva viszontlátni. Azonban ez a cikke azon kevesek közé tartozik, amitől sokkal többet vártam volna – azt gondoltam, hogy ha valaki, akkor Árpád majd meglátja a rejtett ellentmondásokat és nüansznyi vitapontokat ebben a témában és nem mainstream birkaként bégetve csapkodja az asztalt, hogy: igenis, de jó, és most jól odamondtunk a törölközőfejűeknek, hogy megszoksz vagy megszöksz, Mohamed!