Adatok
Dzsudi752
14 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Kis BKV-s (pardon: BKK-s) szösszenetek.
Első.
Utaznék a 7-es buszon a Móricztól Kelenföld-Városközpont felé. Nem jön. Már régóta nem jön, ellenben a Duna felé szirénázó mentő siet. A villamosok se jönnek. Biztosan baleset van, sóhajtok. Éppen elkezdenék töprengeni,…..
Elérkezett a várva-várt tavasz a kis hazánkba, s fővárosunkba. Azt hiszem, akkor jelent meg a színen, amikor a múlt hétvége előtt Tihanyba mentünk kirándulni. Nagyszerű idő volt már akkor, mindenki egy szál pulóverben szaladgált. És ami a legjobb, hogy azóta nem múlt el! Lassan…..
Nos, megijedtem, mikor azt mondták a Híradóban, hogy kigyulladt egy busz a XXII. kerületben. Azt hittem, a VT-sek egyik MAN-ja, vagy esetleg Volvo-ja gyulladt ki, de nem így történt. A jármű BKV-s volt, és nem is járt túl régóta a kerületben:Kigyulladt egy BKV-busz motortere hétfő…..
Nos, megnyugodtam, mert a sárga buszok mégsem maradnak a kerületben. Egy mondhatni biztos forrásból értesültem, hogy a Törökbálintra járó 88-as buszok "cseréltek helyet" a XXII. kerületben lévő buszokkal. Azt írta a "forrás", hogy a 88-ason mérés volt (azt nem…..
Tegnap este éppen akkor sikerült a Híradóra figyelnem, mikor rossz hírt közöltek. Nem nehéz ilyen pillanatot találni, mivel a Híradó nálunk többnyire arról szól, hogy milyen negatív események töréntek a mi kis hazánkban, vagy éppen azon kívül. Nem úgy, mint például a…..
Nos, újabb fordulatok. A Volán kiterjesztette hatalmát a 138-as buszjárat egyes tagjaira! És ha már a Camponánál lévő buszokról esik szó, ki kell javítsam a múltkor vétett hibámat, miszerint azt mondtam, hogy a 13-as 113-as vonaláról eltűntek a sárga buszok. Nem tűntek el! Sőt,…..
A múltkor kedvem támadt egy esszét írni az SCR katalizátorokról. Most ezt ide beteszem a blogomba, hogy mindenki örömmel olvashassa (az a sok ember, aki ide eltalál :D) Azért írtam ezekről a berendezésről, mert a buszokban is egyre nagyobb előszeretettel alkalmazzák. Például a…..
Budapesti (Néha Kegyetlen) Élet
március tizanhatodika - Ilyen az ünnep Budapesten
2009.03.16 18:02:00
Budapesten 35 ember előállításával végződött vasárnap este a március 15-i nemzeti ünnep. Bevitték a rendőrségre a korábbi évek tüntetéseiről ismert Budaházy Györgyöt és Toroczkai Lászlót is.Na, bevallom, azért egy…..
Ma reggel iskolába menet nem történt semmi érdekes azon kívül, hogy a Tóth József utcában a buszmegállóban egy sárga Mercedes buszt pillantottam meg. Rögtön fel is kaptam a fejem, mert szokatlan látvány volt számomra - hiszen, mint tudjuk, a pesti buszok kékek, és nem sárgák -…..
*(Cím magyarázata: Busz oldalán 173-as felirat - Busz viszonylatszáma 233. 173+60=233)A tegnapi nap is átlagosnak indult, és valóban az is volt, míg el nem érkezett a hazamenetel ideje. Kicsit kifacsartan (dupla fizika fakultáció), de hétfői nap lévén még egészen frissen mentem a…..
Íme, itt a Nőnap, és én elhatároztam, hogy Buszos Blogot fogok írni arról, hogyan is fejlődik ezekkel a "csodajárgányokkal" kapcsolatos tudástáram. Nemigen normális dolog, de valamivel el kell ütnöm a drága szabadidőmet, mert az unalom rosszul hat az IQ fejlesztésére…..
Budapesti (Néha Kegyetlen) Élet
március harmadika - Budapest természetvédelmi látnivalói I.
2009.03.03 19:44:00
Budapest egy nagyváros, Magyarország fővárosa. Sok ember él itt; az ország lakosságának mintegy ötöde. Területe vszont nem az oszág ötödét fedi, hanem ennél jóval kisebb kiterjedésű. Ezekből következik, hogy a népsűrűség itt jóval nagyobb, mint bárhol az országban. De ha…..
Íme egy újabb jó példa arra, hogy a szép kis fővárosunkban mindig történik valami. Az emberek egy része nem akar szakítani a hagyományaival - miért is tenné - főleg, ha meg is engedheti magának, hogy fenntartsa pazarló szokásait. A pézszórásról szólt a szombat (2009. 02. 20.)…..
Budapest tömegközlekedési cége, a BKV az utóbbi hónapokban, években egyre több botrány forrása volt. Valószínűleg ebben közrejátszik az ország helyzete, a pénzhiány, de ezek a dolgok sem lehetnek mentségek mindenre. Az országban uralkodó korrupció,…..
Budapesti (Néha Kegyetlen) Élet
február tizenhetedike - Fehérbe öltözött Budapest
2009.02.17 19:21:00
Tegnap délután eleredt a hó. Én azt hittem, ez megint olyan rövid lefutású hóesés lesz, mint ami már néhányszor előfordult ezen a télen. Nem is tulajdonítottam neki nagy jelentőséget. De este még mindig esett, és akkor már egészen vastag rétegben borított mindent. Gyönyörű…..
Olvasónk szomorúan tapasztalta, hogy a busz amivel jár, már egy ideje este nem menetrend szerint közlekedik. Volt ideje a következő buszig, így bekopogott a BKV-sofőrök tartózkodójába, ahol tájékoztatást szeretett volna kérni. A címben szereplő mondat fogadta: Tisztelt BKV!…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ezek helyett én biztosan az elektronikus jegyrendszer minél előbbi bevezetését sürgetném. Több előnye is lenne a dolognak: egyrészt kiküszöbölhető lehetne a bliccelés, hiszen ha nem szólal meg a kis csipogó, mikor odatartod elé a kis kártyádat, hogy felszállhatsz, akkor nem mész sehová. Ha ezt a szerkezetet tennék a sofőrfülke mellé, sokkal könnyebben és gyorsabban tudná ellenőrizni a vezér, hogy az utas jogosult-e az utazásra. Ha pedig nem, akkor egyszerűen felszólítja, hogy hagyja el a járművet. Természetesen, ha bevezetnék egy ilyet, távolság-alapúra csinálnám, mindenki fizessen annyit, amennyit utazik, ez így korrekt.
A másik előnye, hogy - ugyan ezt az emberek nem szeretik, de - követhetők lennének. No, nem személy szerint, csak számszerűleg úgymond. Könnyen és pontosan le lehetne mérni, hogy melyik megállóban hányan szállnak fel és le. Pontosan meg lehetne határozni időben is, hogy mikor mennyien merről merre utaznak. És folyamatosan. Nem az lenne, hogy na gyerekek, vigyük ki a "Knorr-os" (utasszámláló berendezéssel ellátott) kocsikat és mérjünk le egy viszonylatot. Állandóan jönnének befelé az információk. És ezek az adatok kincset érnek. Fel lehetne mérni az igényeket és rá lehetne szabni a szolgáltatást, optimalizálni lehetne, folyamatosan visszacsatolás érkezne arról, hogy megfelelő-e éppen amit csinálunk.
Persze egy ilyen rendszer akkor működik megfelelően, ha minden egyes jármű részt vesz benne, hiszen akkor kapunk pontos, átfogó képet a közlekedésről. Nem úgy, mint a mostani FUTÁR projekt, hogy oké, tegyünk először a buszokba fedélzeti egységet, aztán majd a villamosokba - vagy oda mégse? A FUTÁR rendszer is akkor fog ténylegesen működni szerintem, ha minden jármű rá lesz csatlakoztatva, hiszen a városban nem lehet csak úgy szétválasztani, hogy most csak a buszokat, vagy csak a villamosokat vonom a felügyeletem alá.
De hát álmodozni lehet...! :)