Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kutato

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Remélem vártátok már a blog visszatérését! Sok minden történt mióta nem találkoztunk - legalábbis velem, meg úgy a világban általában -, és ne felejtsük ezek sokaságából máris történelmi fotók lettek, amiket néhány év múlva már be is lehet mutatni a blogon ;). A forróságnak is vége, úgyhogy vágjunk…..
Pár hete volt szó róla itt a blogon, hogy a Vissza a jövőbe film eredeti forgatókönyvében egy atombomba robbanásának energiáját lovagolta volna meg Marty, hogy visszajusson a jövőbe. A végleges, villámcsapásos változatnak egyébként is van egy gyenge pontja: tudjuk, hogy este 10.04-kor várható a nagy…..
Kutato 2015.08.12 11:47:22
Most senki se akadjon ki, de komolyan válaszolok a viccesnek szánt kérdésre:

1. A villámok valójában lentről, a villámhárítóból indulnak el, annak potenciálja miatt, hiszen a Föld negatív töltésű, így egy villámhárító valójában elektronokat emittál az elektronhiányos (ion-) felhők irányába. Ezen elektronok nagy feszültség esetén olyan nagy sebességre képesek, hogy ütközési ionizáció útján ionizálják a légkört, és így újabb töltéshordozó elektronok (és ionok) keletkeznek. Ezt lavinahatásnak hívják, ez működik pl. a fényképészek Xenon vakujában vagy a Geiger-Müller számlálóban. Tehát minden különösebb trükk nélkül megoldható lenne ma is, hogy ha tudom, hogy valahol 1 perc pontossággal kialakul egy rettenetes nagy potenciál, akkor ha a DeLorean kiad egy több tíz-száz megavoltos negatív feszültséget, akkor az a kifeszített villámhárítóhoz történő érintkezés pillanatában a villámhárító környezetében lavinahatással töltéshordozókat generálna, amik aztán már le tudják vezetni a felhőkben felgyülemlett töltést. A feltételek adottak: aszfalt út van és gumi kerék, tehát a DeLorean kb. el van szigetelve az úttól és a Földtől. Én a Földre is raktam volna egy leföldelt fémcsíkot, így a kocsi aljáról lelógó föld-elektróda és a kocsi tetején lévő kampós elektróda bekapcsolt volna egy több megavoltos tápegységet az elszigetelten kialakított villámhárítóba, és az eredmény máris egy majdnem azonnali villámcsapás, amely nem csak kisüti a több megavoltos nagyfesz. generátorom töltését, hanem rögtön nagyáramú, több GW-os energialökést is okozna. Kvázi egy több MV-os, kis energiabefektetéssel előállítható statikus feszültséget alakítok át több GW-os nagyáramú (több ezer-tízezer amperes) energiává, kihasználva a fejem felett tornyosuló fellegekben összegyűlt töltést.

2. A teljesítmény nagyon érdekes fogalom, kb. olyan, mint egy időben a PMPO hangszóró-teljesítmény. Valójában a teljesítménygörbe alatti terület, azaz a teljesítmény-idő integrálja adja a munkát, a tényleges munkavégző képességet. Innentől fogva lehet, hogy a DeLorean-nak 1,21 GW teljesítmény kell, de ha ezt csak 1 mikrosecundumig kéri, akkor az máris csak 1,21 kJ, azaz 289 kalória, ami egy pohár víz hőmérsékletét mindössze 1,5 °C-al emeli meg. Ebből adódik az is, hogy tulajdonképpen nem kizárt ekkora teljesítményt előállítani akár egy sima autóakkumulátorból sem ún. lökésgerjesztőkkel. Ha valaki gyártani akar egy ilyet, méretezek neki szívesen. :-) A fizikusok példái azért voltak rosszak, mert folyamatos teljesítményt leadó megoldásokat szedtek össze. Márpedig a videó lelassításával és kikockázásával pontosan le lehetne mérni, hány msec ideig érintkezett a DeLorean kampója a villámhárítóval, és ez összesen mennyi energiát jelent. Sőt, ki lehet számolni a sebességből is, mert teleszkóposan szétcsúszó volt a kampósbot. Mondjuk 2 méteres kampósbot és 88 mph sebesség esetén (ami ~40 méter/sec) 50 msec ideig érintkezhettek (ha az ívzárlat plusz idejével nem számolunk), azaz 62 MegaJoule energiát szerzett a DeLorean ezidő alatt, ami még mindig nem sok; kb. 15.000 kcal, azaz kb. 60 db McDonald-os hamburger teljes, emésztéssel kinyerhető energiatartalma, vagy mondjuk eldisszipálva az áramkörein az autó teljes hűtővizét képes lett volna alig 3-5 °C-al megemelni. Szóval amennyiben rájövök az időutazás - szerintem nem létező - megoldására, a többi nekem már rutindolog lesz. :-)
Nem vitás: történelmi időket élünk, és bizony a bérletpénznek: a havi, fejenként 4-10 ezer forintnak a családi költségvetésben sokkal jobb helye is lehet. Ennyi pénzből elvihetjük kedvesünket egy romantikus vacsorára a környéken, de a gyerekeket is elküldhetjük moziba, ha…..
w Egyél hódot! 2009.12.11 06:30:00
Pár hétre távolabb lép az ember a szalagcímektől, és mindjárt nevetségesnek és kicsinyesnek látszanak a belpolitika vagy akár az unió vitái, kampánylózungjai, hazugságai. Hiszen bazmeg elpusztul a Föld! A bálnák! A méhek! A káposztalepkék! Mert az ember disznó módra él,…..
Nikola Tesla földi pályafutásának első 25 évéről szóló múlt heti posztunk örvendetes olvasottságától fellelkesülve (24 óra alatt 11 ezer egyéni látogató 23 ezer oldalletöltést produkált, amivel a blog eddigi históriájában a második helyre kapaszkodott) nekilátunk tehát…..
Kutato 2009.11.09 12:11:37
Tesla talán egy dologban a leghíresebb: róla hordták össze eddig a legtöbb tudományos-fantasztikus rizsát... A tunguzkai jégmeteorról pl. már csak az őrültek hiszik azt, hogy Tesla műve; a HAARP projekt pedig a legszívósabb tévedés Teslát illetően; nem ragozom tovább. A Colorado Springs-i költözésének oka sem valamiféle titkos elvonulás, hanem a nagyfeszültségű kísérleteihez szükséges száraz, páramentes levegő biztosítása volt.

Akit érdekelnek az EREDETI Tesla szövegek, azoknak összegyűjtöttem azt a
www.tesla.hu/-n; az ott található eredeti anyagokban tudtommal nincs semmi belemagyarázás. Aki azokat elolvassa, jó képet kaphat arról az emberről, akiről kb. 500+ könyvet írtak már, de még senki sem érti, hogy mit is csinált pontosan. A kulcsszó tényleg a longitudinális hullám, már ha létezik - a fizikai ugyanis nem igazán hisz ezek létezésében...

Amit még kiemelnék Teslával kapcsolatban: hála a hatalmas pénzeknek, amit kapott, olyan költségvetéssel és ebből adódóan olyan energiaszinteken játszadozott, ami még mai aggyal is nehezen felfogható: 1899-ben pl. 55 MW-os (75.000 LE) teljesítményekről beszél. Innentől fogva nehezen hiszem, hogy botcsinálta alkalmi Tesla kutatók bármire is jutnának; Tesla hagyatékának kutatásához egy komolyabb összefogás kellene...