Regisztráció Blogot indítok
Adatok
tujo

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Omnibusz Ingyenpénz helyett hitel? 2014.10.17 20:00:12
Az elmaradt közlekedési beruházásokra ez a kormány válasza.  Valóban Brüsszelben szabják meg mire költhetjük az EU-s pénzeket? A magyar kormány hitel felvételtét javasolja a 3-as metró üzeméhez elengedhetetlenül szükséges felújítás elvégzéséhez. Mindezt egy olyan…..
Sokan felháborodtak azon a minapi híren, hogy egy BKV busz elsodort egy kerékpárost a Thököly úton. A balesetben a kétkerekűt hajtó fiatalember súlyos sérüléseket szenvedett. De hogy került oda kerékpársáv, amikor az nem is lehetne ott? Nem szeretnénk tisztára mosni a…..
Mégsem lesz kerékpárút a Margit híd mindkét oldalán, a kerékpáros civilszervezetekkel kidolgozott, és elfogadott terveket ugyanis egyoldalúan felmondta a főváros. Ez ráadásul véletlenül derült ki a Kerékpáros Klub számára. Így a jelenlegi tervek szerint a híd felújítása…..
tujo 2008.11.04 14:00:03
Az egész történet szerinetem ott indul, hogy a korábbi várostervezési szemlélet szerint minél nagyobb tereret kell enegedni az gépkocsiforglaomnak és minden közlekedési nehézség megoldódik. Tehát minél szélesebb, többsávos az út, annál jobb a városnak. Ez a kiindulási alap azóta már megdölt! Az élhető városokban a közlekedésfejlesztési tervek kiindulási alapja, hogy elöszőr a gyalogos, majd a kerekpáros, aztán a tömegközlekedés és végül gépjármű forgalom kerül megtervezésre és nem a gépjárművek által igényelt terülten kívüli fenmaradó részre szorítják be az összes többi közlekedőt.
Az egész Margit hídi kerékpárút ebben a formában egy pótcselekvés, nem csak azért, mert nem kétoldalas, hanem azért mert nincs folytatása a Körúton! Az egész projekt ettől rossz. Pedig ott is lehetne kerekpárút, csak ezért fel kellene áldozni a parkolósávot!
A főépítész asszony részéről egy mondvacsinált kifogás, hogy a déli oldali kerékpárút miatti szélesítés a városkép miatt nem megvalósítható, ilyen szempontból az összes, a városmagot érintő fejlesztés elvetendő, mert változtat a városképen! Itt inkább a pénzügyi oldal, ami négyzetméterben mér, a fő alap.
Egy korábbi hozzászóló felvetette, hogy a hídon áthaladó kerékpárosok nem jelentenek meghatározó forgalmi igényt. Ez igaz lehet, ha a forgalmuk által elfoglalt terültet nézzük, de nem igaz ha azt is vizsgáljuk, hogy óránként hány személy halad át a hídon gépkocsival és mennyi kerékpárral. A gépkocsikban átlagosan 1,2 ember ül a kerékpáron 1, a gépkocsik mégis a híd területének nagy résztét elfoglalják!