Regisztráció Blogot indítok
Adatok
P.Buda

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Multi Seat szerviz Porsche áron 2008.10.26 19:49:00
Amikor megláttam a 2. éves kötelező szerviz számláját, Márkus László mára klasszikussá vált kabaréjelenete jutott az eszembe azzal a bizonyos fotellel. Igen, én voltam a hülye, hiszen extrákkal kértem a szolgáltatást: kicserélték a két ablaktörlő lapátját is a Seat…..
P.Buda 2008.10.28 11:57:34
Tisztelt Multi!

Köszönjük a lehetőséget, hogy megnevezett bennünket és így "a másik oldal" is megszólalhat.
Először is engedje meg, hogy elnézését kérjük az Önt ért kellemetlenségek miatt, főleg, ami a kiszolgálást illeti.
A számlával kapcsolatban szeretnénk azonban néhány megjegyzést tenni:
1. A javítási megrendelésen (amit Ön is aláírt amunkák elvégzése előtt) ajánlati árként 100.000,- Ft szerepelt, tehát nem a pénztárban szembesült először ezzel az összeggel.
2. Valamennyi, a számlán szereplő tétel szintén szerepelt a javítási megrendelésen, mint elvégzendő (megrendelt) munka, olyat tehát nem végeztünk el, amiről Önnek ne lett volna tudomása
3. Az autó elkészültének időpontjaként 16:00 szerepel a már sokszor hivatkozott javítási megrendelésen, így a 14:30-as elkészülési időpont is megfelelt a vállalásunknak. Itt azért hadd jegyezzük még meg, hogy a javítás tényleges befejezési időpontja nem minden esetben felel(het) meg a beérkezés időpontja + a javítás tényleges időszükséglete képletnek, mivel a napi kb. 60-80 autó megjavítását csak ütemezetten tudjuk végrehajtani (ügyfeleink általában reggel adják le az autóikat és ennyi autóval egyszerre nem tudunk foglalkozni, csak az átvételüket tudjuk elvégezni).
4. A javítási óradíjainkat minden egyes munkafelvevőnél megtalálhatja kiírva, az egyes felszámított időegységek (ld. számla) pedig a gyártók által az adott munkafolyamatra felszámítandó tételek, amin ha akarnánk sem tudnánk változtatni. Ide tartozik még, hogy az általunk elvégzett ellenőrző szerviz az nem csak egy olajcsere, hanem egy közel 40 tételt tartalmazó cseklista szerint végrehajtott szervizfolyamat, épp ezért nem is fél órát számlázunk rá, mint az olajcserére.
5. A fékfolyadék cseréjét a gyártó 2 évente írja elő, így ezért lett ez a munkálat is épp most elvégezve.
6. A Mobilitásgaranciát (assistance) nem számítottuk fel Önnek, igaz ezzel egy olyan szolgáltatásról mondott le, ami alkalomadtán (ne kerüljön rá sor!) többszörösen megtérül (pl. ingyenes beszállítás, csereautó a javítás idejére, de akkor is kisegítjük Önt a bajból, ha defektet kap vasárnap éjszaka vagy balesetet szenvedne és az autó menetképtelenné válna).

Örülünk, hogy a sok hozzászóló között akadt azért néhány, aki "megértőbb" a márkaszervizekkel szemben és reálisan látja azt is, hogy miért is kerül ennyibe egy-egy alkatrész vagy épp miért ennyi az óradíj. Ezek a díjak (illetve árrésük) nyújtanak fedezetet arra, hogy képezzük a munkatársainkat (évente egy fő képzési előírásának a teljesítése 100 eFt és nálunk ebben a körben közel 50 fő dolgozik), beszerezzük a szükséges eszközöket (diagnosztikai berendezések 1,5-4 MFt/db, célszerszámok szintén milliós tételben), kifizessük ADÓKKAL ÉS JÁRULÉKOKKAL a béreket és persze némi haszon is megmaradjon, de azt hiszem senki nem veheti rossz néven tőlünk, hogy ezért dolgozunk.
Igen, vannak minőségi problémáink is, hiszen itt is emberek dolgoznak és hibázhatnak a legjobb szándék és a megszerzett tudásuk legjavát adva is, urambocsá nem tökéletesek. A mai autók technikai bonyolultsága sem teszi egyszerűbbé a helyzetet.
Számtalan esetben azonban olyan autók kerülnek hozzánk, amelyekan már a sok hozzászóló által sokat emlegetett "megbízható, tuti" szerelők dolgoztak, de csak azt érték el, hogy több napos munkával lehet helyreállítani az általuk barkácsolt autót. Ilyenkor persze szintén mi vagyunk a hibásak, hogy ezért még pénzt is kérünk.
És még egy dolog: a beépített gyári alkatrészekre (és az esetlegesen ezek által okozott következménykárokra is!) 2 év garanciát vállalunk, míg az elvégzett javítási munkálatokra 6 hónapot. Számlánkkal lehet érvényesíteni. Merthogy adunk ilyet.
Az olaj témára ("vajon mit öntenek az autóba?") és a "tényleg kicserélték-e az alkatrészt?" kérdésre kitérve bármelyiküket szívesen látjuk egy műhely- és raktárlátogatással egybekötött videózásra, ahol meg tudjuk nézni, hogy az adott autón mit is cseréltünk. Persze ezt tisztelt ügyfelünk maga is megteheti, állunk az eredmény elébe.
Köszönjük a türelmét annak, aki végigolvasta. Elnézést, hogy ilyen hosszúra nyúlt, de több megszólaló mondandójára is igyekeztünk választ adni. Tudjuk, hogy a márkaszervizekről kialakult általános kép ettől nem fog alapvetően megváltozni, de hátha legalább párak fejében átbillenünk "utált"-ból "nem szeretett"-be. Aztán, ki tudja...