Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Stann

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A rendőrség valóban bekeményített, nyilvánosságra hozták az októberre és novemberre bejelentett, gyalogosokra és biciklisekre vonatkozó fokozott ellenőrzések első eredményeit. Az ORFK közleménye szerint a balesetveszélyes helyeken és napszakokban ellenőriznek, külön…..
Stann 2008.10.13 16:57:31
Sziasztok!

Félig offolnék egyet, ha nem baj... Szóval én jelenleg Koppenhágában élek (igaz csak 2 hónapja), de itt valóban teljesen más a biciklis kultúra. Nem azért mert gazdagabb ország, hanem mert tényleg van itt kultúra, nem esnek egymásnak az autósok-bicajosok. Előtte otthon is volt bicajon, és igaz nem Pesten laktam, de megyeszékhelyen. Bicajt csak nagyon ritkán használtam, mert nem ritkán volt halálfélélmem, amikor tekerek az út szélén, majd a mellettem elhaladó Transporter felém húzza a kormányt majd visszarántja, jó poén volt, gratulálok. Ahol mondjuk ki volt építve a bicikli út, az okés, bár ált. úgy volt megoldva, hogy a járdán közepén húztak egy sárga csíkot, és ettől balra bicikliút, a másik a gyalogosforgalomé.
Mikor kiérkeztem Dániába nem is akartam bicajt venni a rossz élmények miatt, de egy hét után mégis vettem, olcsóbb. De amiket azóta tapasztaltam, ég és föld! Ha mész a főúton, és egy busz bekanyarodna eléd előtted úgy 50 méterrel, szép nyugodtan megáll, indexel, és várja hogy elmenj, hogy le tudjon fordulni. Az autósok lassítanak, beengednek, és nem dudálnak (max, egymásra). Elején mindig mutattam egy "köszönöm"-öt az autósok felé, de láttam senki sem használja, mivel természetes. Itt valahogy értékelik az autósok, hogy valaki ahelyett hogy beülne a kocsiba, inkább fogja a kerékpárját, és teker, teker... Az is furcsa, hogy a család, akinél lakom (van egy kisgyerek is) általában inkább bicajoznak, mint autóznak, pedig van kocsijuk is. Itt van egy aranyos kis "fedett utánfutó", abba ül a gyerek, és ezt kötik a biciklire. Pedig gondolom nem a benzinárak miatt nem ülnek inkább autóba, mivel kb. 330ft/literje, de a minimál órabér is közel 3000 huf!
A másik dolog, amiben tényleg nem versenyezhet Mo-val, hogy a kerékpárutak itt elég jól ki vannak építve: Járda, Kerékpárút, buszsáv, 2 autósáv, majd a másik oldalon is ugyanezek, viszont ez csak a főutakra jellemző. Kisebb utakon nincs külön kerékpárút, ez mégsem jelentett eddig sosem problémát.
Azt, hogy nem is zárják a bicajt, már le sem írom, mert teljesen más téma. :-)

Ha egy kicsit On is legyek:
Vannak olyan helyek, ahol inkább én is felmennék a járdára, és vállalnám a gyalogosok anyázásait, mint inkább lemennék az útra. Lámpa tényleg kell, okés, de kerékpárt és autóst ugyanúgy büntetni az elég elvetemült ötlet. Egy autós még a legkisebb szabálssértésével nagyságrendekkel többet tud ártani, mint egy kerékpáros. Ne menjünk bele, hogy mi a különbség hogyha egy autós v. egy bicajos üt el valakit, esetleg megy át a piroson. Néha a kerékpárosok is tudnak hülyeségeket csinálni, okés büntessék meg őket! De azért mikor az autós ül az autójában, és ott fikázza az összes kerékpárost, mert a dugóban a 25-el haladó autóst újra visszaelőzte a lámpák után 20-al haladó kerékpáros, hát tényleg hatalmas probléma, nem abba a 10mp-be fog belehalni, esetleg az idegeskedése miatti -1 évbe... És most tegyük félre az éjszaka PB gázpalackkal bicajozó parasztbácsit, mert nem az a tipikus eset. Nem akarok az autósok ellen lenni, gyalogosként nekem is lenne egy-két keresetlen szavam pár kerékpárosra, és gondolm fordítva is igaz. De
csak picit több türelmet, plíííz! :-)

Bocs ha hosszú voltam...