Regisztráció Blogot indítok
Adatok
telekinagy

0 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Közel kétmilliárdos uniós támogatásból újította fel belvárosát Nyíregyháza. Az EU-s pénzből - nyílván pályázati feltétel volt – kerékpárúttal is megajándékozta a városvezetés a lakosságot. A közgyűlés döntése alapján a beruházásra még tavaly 90 millió…..
elvileg ma adják át a forgalomnak (autós?) a rakpartot a Műszaki előtt. Sikerült egy trafót bebaszni a járdára, ahol eddig kerékpár út is volt. az most nincs felfestve, szóval gondolom a terelő tábla a gyalogosoknak szól. Utsó két bejegyzés itt;…..
Autókkal foglalják el az alig néhány hetes kiskörúti kerékpárutat parkolópárti aktivisták, akik a sáv visszavételéért hirdetettek demonstrációt. Az Empamo az autósoknak követeli a teljes útfelületet, bár azt állítja, hogy a rendezvény nem a kerékpárosok ellen szól. A…..
telekinagy 2009.12.11 00:06:53
A SZENT ÉS SÉRTHETETLEN AUTÓSOK!
Azt hiszem a magyar autóstársadalomnak az agyára ment a kipufogógáz!

igazából ez annyira abszurd, hogy el sem hiszem (ennél abszurdabb csak az volt amikor az Alkotmánybíróság kimondta, hogy a parkolásért díjat szedni alkotmányellenes)
Ez(ek) tényleg itt történik(nek) Európa közepén, 2009-ben??

Miért érzem megint azt, hogy a farok csóválja a kutyát?!
(csakúgy mint a Belső Józsefvárosban, amikor a Krúdy/Mária utca sétálóutcásítási terveit ismertető lakossági fórumon az ott lakók inkább a jelen -amúgy KRESZ ellenesen járdán parkolós- állapotot választották a fákkal és díszburkolattal átépített utca helyett, csak hogy tudjanak a házuk előtt parkolni...)

EMBEREK, FEL KÉNE ÉBREDNI!

Magyarországon az autó és a vele való parkolás (természetesen közvetlenül a lakóhely előtt) sokak számára kvázi alkotmányos alapjog..
NEM!!!
ellenben az az egészséges környezethez való jogot az Alkotmány 18.§-a rögzíti!

1.) a város utcáinak szélessége adott és a házak lebontása nélkül nem növelhet§.
Ergo az áteresztőképesség konstans, a forgalom növekedésével pedig, a dugók állandósulnak. Egyetlen megoldás van csak és ez a forgalomcsillapítás!
2.) a rendelkezésre álló parkolóhelyek száma véges és egy-egy 20-50 lakásos bérház előtt maximum 2-5 parkolóhely található
ez az ott lakók 10%-a... a többi 90%-al mi lesz?? vagy ha harc hát legyen harc és az erősebb kutya ba..ik?
3.) a járdákon a parkoló autók miatt sokszor még gyalog sem lehet közlekedni (babakocsival, kerekesszékkel, de idős embertársunknak bottal vagy járókerettel pedig gyakorlatilag lehetetlen) -egyebek iránt ezen utóbbiak a MI feleségeink édes,- és/vagy nagyszüleink-
4.) az utóbbi 15 éveben Budapestről 300ezer lakó költözött ki éppen a város élhetetlensége miatt (rossz, benzingőzös levegő, rendezetlen és elhanyagolt közterületek, egyre csökkenő -szintén elhanyagolt- zöldterület)
5.) ha valahol a város lakóterületének közelében autósztrádát vezetnek (pl. MO) az ott lakók azonnal tiltakoznak a káros hatások miatt, nekünk (bel)városlakóknak az ablakunk előtt/alatt húzódó kvázi autósztráda káros hatásai ellen semmit sem tehetünk... (?)

6.) 7.) 8.) ... tovább is van mondjam még?!

és ha már lúd legyen kövér; már réges-régen teljesen gyalogos piorításúnak kéne lenni a Belváros jó részének, de tudom, hogy ez eretnek gondolat 2009-ben Magyarországon és főként Budapesten...
igaz, tőlünk nyugatabbra mindez működik; ott a belvárosok élhető terültek; pedig csodák csodája ott is laknak emberek, sőt még üzletek, szállodák, vendéglők is vannak. És ha hiszik, ha nem, mindez működik autók nélkül is!
Van vendégforgalom, megy az árufeltöltés, a közlekedés (séta, bicikli).
Egyébként a Belváros bármely pontjáról, 5 perc gyaloglással elérhető valamelyik metrómegálló: (1,2,3 vonal; Kálvin tér, Ferenciek tere, Deák tér, Astoria, Vörösmarty tér) (+ majd a még épülő Fővám téri)
illetve az 5 villamos/troli vonal (2,47,49;74,83)
és a 13 buszjárat (5,7,7E,8,9/109,15/115,16/116,105,112,173,173E,178,239) megállóhelyei.

Teleki Nagy Krisztián
Több helyen szóbakerült a Március 15-e tér közelgő (és igen sürgető) rendezése. Az elkészült látványterveken a  legszembetűnőbb, hogy megszűnik a romkert. De nézzük jobban a tér múltját és-egyelőre a jelenét!   A tér tulajodonképen egy furcsa városszöveti…..
Bizony, bizony. Napok óta megy a hirig az interneten, és röhög az ország hogy foghíjas lett a Szabadság híd díszkivilágítása. Demszky Gábor, Hagyó Miklós, meg még pár prominens látványosan felkapcsolta azt május 29-én. Nem szeretünk politizálni - illetve nagyonis szeretünk,…..
telekinagy 2009.06.05 08:52:20
való igaz, hogy a főtartó ívein és a pilonokon lévő kandeláber csokrok nincsenek teljesen készen, és hiányzik még 48 fényforrás, de ezek -főleg az íveken lévők-, elhelyezésénél fogva a felszerelésük után sem fogják pótolni a hiányzó fényívet! Mégpedig azért nem, mert felülről világítják majd meg a vas szerkezetet és nem koncentráltan hanem szórt fénnyel -csakúgy mint az utcai közvilágítás a járdát-. A vonalas ledvilágítás mely a főtartó PEREME ALATT huzodik, s amely távolról nézve egy összefüggő fényívet alkot, így mindenképpen megszakad a középső mintegy 50 méteren. Ahhoz hogy ne legyen foghíjas a látvány bizony szükség van a kihagyott ledek felszerelésére. és itt tennék még a dologhoz három megjegyezést...
a jelen állapot okai:
1)"a kézzel elérhetõ magasságban már nem is lesznek lámpatestek"
Mintha abból a bizonyos dézsából a vízzel együtt kiöntenénk a gyereket is. Az esetleges rongálás ellen nem az a védekezés, hogy nem szerelünk fel semmit, hanem hogy vandál biztosra csináljuk, mindamellet tudtommal a Lánchídon sem törte még le senki a fényfüzért.
2)a Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft. igazgatója közölte, hogy a híd világítása még nincs kész teljesen, júniusban még négy oszlopon lesz közvilágítás a híd közepén. Ez ugyan oldalról nem sokat segít a díszvilágítás hiányosságán, de felülről, például a Gellérthegy tetejéről jobban lehet majd látni a középső szakaszt."
Tehát akit zavar a látvány csukja be a szemét, de ha mégis gyönyörködni akar a hídban vagy nézegesse nappal, vagy este a Gellért hegy tetejére másszon fel ezért.
3)A KÖH szerint: a hidat nem szabad túlvilágítani, nehogy túlragyogja a Lánchidat.
A Lánchíd majdnem 2km távolsága fekszik a Szabadság hídtól, ráadásul a folyó a Gellért hegy miatt még el is kanyarodik így a két híd együtt nem is nagyon látszik.
Itt megjegyezve, előre félek a Margit híd tervezett díszfényeivel kapcsolatosan; bár a majd 2km-es távolság itt is megvan de a folyó kanyarulati íve enyhébb és együtt is látszik a két híd...
Amikor először hallottam, hogy a Szabadság híd vadonatúj díszkivilágítása középen foghíjas, mert valami hivatal nem engedi a teljes fénybeborulást, azt hittem, hogy itt egy újabb tipikus budapesti sztori arról, hogyan lehet valami egészen kézenfekvőt rosszul csinálni. Aztán…..
telekinagy 2009.06.04 00:42:47
A múlt héten végre elkészült a Szabadság híd felújítása. Nagyon vártam már ezt a percet, egyrészt a régi világszép Erzsébet híd után ez a kedvenc dunai hidam, másrészt nagyon örültem, hiszen végre díszvilágítást kapott immár a második fővárosi hidunk is.
A látványtervek után kíváncsian mentem megnézni az elkészült valóságot, de sajnos valósággal leforrázott a látvány!
Mintha visszautaztam volna az időbe és 1945 májusában lennék, a híd szétszakítva, középső íve a Dunába "robbantva"...
Ráadásul elkeseredésem csak fokozódott, mikor közelebbről megnéztem a hídszerkezetet.
Nem optikai csalódásról, és nem egy félkész munkáról van szó. Igaz, hogy még az íveken lévő kandeláber csokrok nincsenek teljesen készen, de elhelyezésüknél fogva felszerelésük után sem fogják pótolni a hiányzó fényívet, hiszen felülről világítják majd meg a vas szerkezetet. A vonalas ledvilágítás mely a főtartó pereme alatt huzodik, s amely távolról nézve egy összefüggő fényívet alkot, így mindenképpen megszakad a középső mintegy 50 méteren.

Az okok:

A KÖH szerint: a hidat nem szabad túlvilágítani, nehogy túlragyogja a Lánchidat.
A Lánchíd majdnem 2km távolsága fekszik a Szabadság hídtól, ráadásul a folyó a Gellért hegy miatt még el is kanyarodik így a két híd együtt nem is nagyon látszik.
Itt megjegyezve, előre félek a Margit híd tervezett díszfényeivel kapcsolatosan; bár a majd 2km-es távolság itt is megvan de a folyó kanyarulati íve enyhébb és együtt is látszik a két híd...

"a kézzel elérhetõ magasságban már nem is lesznek lámpatestek"
Mintha abból a bizonyos dézsából a vízzel együtt kiöntenénk a gyereket is. Az esetleges rongálás ellen nem az a védekezés, hogy nem szerelünk fel semmit, hanem hogy vandál biztosra csináljuk, mindamellet tudtommal a Lánchídon sem törte még le senki a fényfüzért.

"a Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft. igazgatója közölte, hogy a híd világítása még nincs kész teljesen, júniusban még négy oszlopon lesz közvilágítás a híd közepén. Ez ugyan oldalról nem sokat segít a díszvilágítás hiányosságán, de felülről, például a Gellérthegy tetejéről jobban lehet majd látni a középső szakaszt."
Tehát akit zavar a látvány csukja be a szemét, de ha mégis gyönyörködni akar a hídban vagy nézegesse nappal, vagy este a Gellért hegy tetejére másszon fel ezért.

Egy cikk és jónéhány felháborodott komment az internetről:

index.hu/belfold/budapest/2009/05/29/foghijas_lett_a_szabadsag_hid_diszvilagitasa/

Remélem történik valami, és kijavítják e szarvashibát, hogy Budapest méltán világhíres esti panorámája ne sötét foltoktól foghíjasan ragyogjon!
Évek tétlenkedése és hezitálása után megvalósult az első olyan fejlesztés, ami a város sajátosságaira épül, de emellett teljesen egyedi, izgalmas és szórakoztató is. A Pécs 2100.hu internetes oldal ráadásul sokkal realistább, mint az eddigi próbálkozások. Számolnak a város…..
Csodálatos videót fedezett fel Sadia. Az 1938-ban készült Beautiful Budapest ugyanolyan bájos és szívet melengető, mint az 1936-os svéd útifilm (melyről időközben kiderült, hogy magyar felvételeket használt fel). Ám a Metro-Goldwyn-Mayer mozija nem csak abban különbözik a három…..
telekinagy 2009.04.29 01:48:23
Végignézve a filmet -ujjongott a lelkem, gyönyörű volt ez a város- és végigolvasva a kommenteket -elképesztő a Szabadság téri náci kontra kommunista "vita"-

a videóhoz csak annyit, hogy távolról nézve valóban hasonló ma is minden mint a képeken
de az ördög a részletekben van
ha közelebb megyünk láthatjuk hogy a mai Budapest a háború előtti városnak csupán egy leskiccelt változata; kupolák, épületdíszek, parkrácsok és virágágyások nélkül..

és végül még a "vitához" néhány gondolat;
a Szabadság tér valóban nem a legszerencsésebb hely a Szovjet hősi emlékműnek.
Talán kevesen tudják, hogy a tér nem véletlenül kapta a Szabadság tér nevet és nem véletlenül vannak a térről induló utcák a 13 aradi vértanúról elnevezve...
A tér helyén állt a hírhedt Újépület mely a Habsburg elnyomás szimbóluma volt. (az épület a XVIII.sz-ban épült kaszárnyának, sok magyar raboskodott a falai között és egyik udvarán végezték ki az első felelős magyar kormány miniszterelőkét gr.Batthyány Lajost)
A kiegyezést kővetően külön törvénycikk rendelkezett a rossz emlékű épület -1897-es- lebontásáról. A területet aztán a századfordulón parkosították és építették be, létrehozva ezzel Európa egyik legszebb eklektikus terét a Szabadság teret. Azt a teret melynek a névválasztásával is azt a szándékot kívánták kifejezni, hogy legyen ez a tér a szabadság, a nemzeti függetlenség, de egyben a megbékélés helye is.
Ennek ellenére a két világháború közötti időszakban a tér az irredenta mozgalmak megmozdulásainak központi színhelyévé, 1945 után a "felszabadítók" emlékhelyévé, a rendszerváltás után pedig a különböző politikai tüntetések hátterévé vált.
Mára talán elérkezett az idő arra, hogy visszakapja politikai felhangoktól mentes szerepét és a Széchenyi által megálmodott sétatér várjon belőle.
A Szovjet hősi emlékmű éppen a fentiek miatt nincs a legszerencsésebb helyen. De egyben azt is gondolom, hogy a város valamelyik közterületén van létjogosultsága ezen emlékműnek. Mert bár sokkal inkább újabb megszállás mint felszabadulás volt 1945, de az az ismeretlen szovjet katona (és közel 100ezer társa) akit a kommiszárok az Uráltól a magyar fővárosig hajtottak, ahol a harcokban életét vesztette, megérdemli a végtisztességet és a főhajtást! Mert bár ellenség volt, de épp annyira akart a szülőföldjétől több ezer km-re meghalni mint a magyar katona a Donnál...

Az egyik hozászolásban felvetett az emlékmű helyén való szökőkút létesítése -bár szerintem címerek nélkül- a legtisztább ötlet. Mindenféle politikai célzás nélküliségével, a csobogó víz nyugalmával a megbékélés a békés emlékezés -kinek mire- helyévé nemesülhet!

Teleki Nagy Krisztián
Kapcsolódó cikkek: A Margit híd regényes története - I.rész (1876-1945); - II. rész (1945-2008)Kidőlő oszlopok, hétvégi ideiglenes kerékpárút, megerősített korlátok, aláhulló vasbetondarabok. Valami ilyesmi lenne a megkérdezett fővárosiak asszociációja második legrégebbi…..
telekinagy 2008.12.05 15:09:13
Eddig is érdeklődéssel figyeltem a Margit híd jövőre kezdődő felújítását -különös tekintettel a műemléki rekonstrukcióra- és a kiszivárgó információ morzsák azt sejtették, hogy megtörténik az 1944 előtti, eredeti állapot visszaállítása.
A cikk a várakozásaimat részben igazolta is, hiszen az íveken rekonstruálják a szerkezet andráskeresztes rácsozatát, újrafaragják a hiányzó a pillérszobrot, az eredeti minta szerinti öntött vas korlát és pályatest párkányzat készül, archaizáló felső vezeték tartó oszlopok és kandeláberek kerülnek felállításra, a középpilléren szintén újrafaragják a hiányzó kő kandelábereket, és a pillérekre visszakerülnek az egykori pillérdíszek -a címer és a korona-, de a pilléreket koronázó öntöttvas kandeláberek visszaállítása elmarad... és itt újra értetlenkedem!

"Az aszimmetria miatt nem állítják helyre az egykor ezeket díszítő öntöttvas oszlopokat. A terv ezt is a második ütembe utalja. A hídfőkön viszont ugyanezen oszlopok helyre lesznek állítva - 4-4 darab."

Aszimmetria?!
igen, a híd északi és déli oldala már nem szimmetrikus mint egykoron.
ti. az háborút követő 1947-es újjáépítéskor, a Margit híd szélesítését észak felé a pillérmellvédek elbontásával és a pályatest pillérvonalon túlnyúló kitolásával oldották meg -ezért esnek a sziget felé eső oldalon a pilléreket díszítő szobrok az útpálya alá-, míg a déli oldalon a pillérmellvédek változatlanul megmaradtak.

Azt megértem, hogy nincs pénz a pillérek megtoldására, de az aszimmetriára hivatkozva a "második ütembe" és így a távoli és bizonytalan jövőbe utalni e rekonstrukciót, értelmetlen.
Egyrészt, az aszimmetriára hivatkozva elutasítható lehetne akár a pillérdíszek pótlása is; másrészt, csupán esztétikai okokból, évek múlva nem fognak milliárdokat áldozni erre a "ráncfelvarró" munkára.
Mindezentúl, ez nem lehet anyagi kérdés sem.
A szóban forgó kandeláberek rekonstrukciójánál a legjelentősebb tétel az új öntőforma elkészítése, az öntvények már nagyságrendekkel kisebb összegbe kerülnek, és mivel a hídfőkben visszaállítják az ott állt 4-4 öntöttvas kandelábert, a maradék 6 kandeláber körülbelül 10-15 millió ft-ba kerülő pótlása nem hiszem, hogy a felújítás 13mrd ft-os összegébe ne férne bele...

Még egy rövid megjegyzés;

"A parti részek kőburkolatai a szélesítés ellenére az eredeti tervek nyomán lesznek helyreállítva, a vámszedőházakat viszont nem építik vissza itt sem."

Véleményem szerint egy kis üzleti érzéket segítségül hívva, arra is volna mód, hogy a szigeti lejárónál állt vámszedőházakat visszaépíthessék.
Ezek, elhelyezkedésüknél fogva - hiszen a Margit-szíget belvárosi kapuját alkotják-, kitűnő idegenforgalmi hasznosítási lehetőséggel bírnak.
Az egyik épületben fagylaltozó, kávézó vagy büfé a másikban pedig ajándék, turisztikai könyv és képeslap bolt nyílhatna, melyek bérleti díja rövid idő alatt fedezhetnék az épületek újjáépítésének költségeit.