Adatok
Sterk Péter
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Illetve csak a kapacitását. Friss internetes hír:„A SzondaPhone nyilvános árverésre bocsátja év végi, KGFB típusú munkára képes kapacitását (emberi erõforrás és technikai, technológiai háttér). Az elmúlt három év tapasztalatán edzõdött operátori gárda képes…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Amire az írás elolvasása után először gondoltam: mi is történik akkor, ha az inszinuáció és az informálatlanság frigyre lép egymással? Hát ilyen helyes torzszülött bébi születik a nászból, mint a szóban forgó írás. Mivel nem tudom megállapítani, hogy a gyerek melyik „szülőjének” a génjeit hordozza inkább, had legyek jóhiszemű és feltételezzem azt, hogy itt inkább tudatlanságról, tájékozatlanságról van szó és nem rosszindulatról. Tekintsük ezt a továbbiaknak null-hipotézisnek és a következőkben próbáljuk meg igazolni, vagy cáfolni. Kezdjük az írás címével. A szerző már az alcímében nyilvánvalóvá teszi, hogy itt bizony tudatos csúsztatásról van szó, nem pedig tévedésről. Pontosan tudja, hogy nem a Szondaphone-t árverezik el, hanem a tele-marketing cég a saját kapacitását bocsátja árverésre. Ez bizony nagy különbség és kezdek is elbizonytalanodni a jóhiszeműséggel kapcsolatos előfeltételezésemben. De egyenlőre tekintsük a dolgot a bikfangos címadás egy kevéssé sikeres kísérletének. Az írás fundamentuma, hogy a Szonda Ipsost és a SzondaPhone-t összemossa, egy vállalatnak tekinti. A szerzőnek nem kellett volna az UD ZRt-hez fordulnia, hogy kiderítse, itt bizony önálló jogi személyiségű gazdálkodó szervezetekről van szó, olyanokról, amelyek nagyon eltérő tevékenységeket végeznek. Az ezzel kapcsolatos cégbírósági adatok nyilvánosak és könnyen elérhetők. A Szondaphone a Szonda Ipsos egyik alvállalkozója olyan kutatások esetében, amikor telefonos adatfelvételről van szó. De tovább pontosítva a képet, nem az egyetlen, kizárólagos alvállalkozója ezen a területen. A Szonda Ipsos meghívásos tendereken évek óta rendszeresen foglalkoztat más call centereket is. Persze ennek leírása az egész blog-bejegyzés létjogosultságát megkérdőjelezte volna, ezért a szerző ettől a kis ténytől nagyvonalúan eltekintett. Akkor hát legyen leírva is, a Szonda Ipsos piackutató vállalat és mint ilyen, nem végez semmiféle értékesítési, tele-marketing tevékenységet, nem foglalkoztat operátorokat, nincs felesleges call center kapacitása, amit minden áron értékesítenie kell. A Szondaphone ezzel szemben nem kutató vállalat, hanem a tele-marketing piac egyik vezető szereplője, amely szabadon értékesíti a valóban világszínvonalú kapacitásait – közöttük a piackutatási adatfelvételi tudását és képességét is. Az írásban persze éppen nem ilyenről van szó, hanem KGFB típusú munkáról (a rövidítés feloldása: kötelező gépjármű felelősség biztosítás), magyarul biztosítási csomagok telefonos értékesítése az év végi átigazolási időszakban. Ez ugye végképp nincs köszönő viszonyban sem a piackutatással.
Végül szeretném megköszönni azokat az aggódó jó tanácsokat, amelyeket a szerző a Szonda Ipsos külső/belső PR-jének javításával kapcsolatban tesz. Ígérhetem, ha ilyenekre szükségünk lesz a Forecast Research lesz az első, akitől segítséget fogunk kérni ahhoz, hogy hogyan is lehetne ezt a dolgot végre jól csinálni. Addig is valahogy magunk próbálunk meg ügyetlenkedni ezen a téren. Valami azért egy csöppet zavar, - és ezzel ismét visszatérnék a null-hipotézisemhez . A Szondával kapcsolatban évente több tucat médiahír jelenik meg (nem Szondás közleményekről beszélek, azok száma több száz). Bizonyára ördögi véletlen, de a blog jegyzőinek sikerült ezek közül csak azt a hármat kiemelni, amelyek egy markáns politikai irányzat orgánumaihoz köthetők és amelyek a politikai támadást szakmai köntösbe igyekeztek bújtatni és mint ilyenek nem csak a Szonda Ipsost, hanem az egész piackutató szakmát támadták. Ma már tényként közölhető, hogy ezek szimpla rágalmazások voltak, amelyek nyom nélkül enyésztek el a médiatérben.
Ezen a ponton sajnálattal kell megállapítanom, hogy null hipotézisem megdőlt, helyet kell adni annak az alternatív hipotézisnek; a Piackutatás blog tudatosan inszinuál. Ezt az állításomat csak az cáfolná, ha a szerző – immár birtokában a szükséges információknak - a következő blog-bejegyzésében elnézést kér az érintettektől, valamint az olvasóktól is a félrevezetés miatt.