Regisztráció Blogot indítok
Adatok
iconoclast

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Alaposan körüljárja az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) tanulmánya, hogy milyen töltőhálózattal kell megtámogatni a villanyhajtású közúti teherszállítást a teljes villamosításhoz 2050-ig. (A Levegő Munkacsoport, amely a T&E tagszervezete, magyar nyelvű összefoglalót…..
Mindenekelőtt tudomásul kell vennünk, hogy az elkövetkező években a koronavírus-járványnál is jóval súlyosabb válságokra kell számítanunk: a természet pusztítása egyre gyorsul, és bármikor bekövetkezhet az a pillanat, amikor az ennek leginkább kitett ágazat, az élelmiszer-termelés omlik össze. Ebben…..
iconoclast 2020.05.26 17:34:06
Csak azt nem értem, hogy erre az igazán súlyos problémára miért mindig az a megoldás, hogy vezessünk be valamilyen költséges, bonyolult és igazságtalan (hogy kellene visszaosztani a parkolási bevételeket? lakosonként? lakásonként? alapterületre vetítve?) fizetési rendszert. Pedig számtalan egyéb megoldás is elképzelhető. Példaként bemutatnék kettőt.

1. Le kell zárni minden bevezető utat pár tonnás kőtömbökkel. Így a védett területen egyáltalán nem lesznek autók, maximalizálva az ezzel járó előnyöket: az összes területet be lehet ültetni fűvel meg fákkal. Ha valaki menni akar valahová, akkor majd gyalogol. Szállításra meg ott vannak a (szigorúan fából készült) kordék. A terület legalább ezer éve lakott, az utolsó száz évet kivéve ilyen módon is remekül elboldogultak az emberek. Aki nem hiszi, kérdezze csak meg őket.

2. Lakáscsere program. Belvárosiak ezrei vannak torkig a szennyezéssel, a porral, a zajjal, a turista hordákkal és persze mindenekelőtt az autókkal. Ugyanakkor legalább ennyien szeretnének vidékről bekerülni a fővárosba. Csak össze kellene hozni őket. Így pl. egy 70nm-es várnegyedi lakásért (ráfizetés nélkül!) lehetne kapni egy 100nm-es, kertes családi házat mondjuk Pusztaszentborzasztón - a fővárostól 400km, legközelebbi főúttól 15km (egysávos, forgalomcsillapított (kátyúk) bekötőút!), nincsenek hivatalok, ahová napközben ezrek zarándokolnak, bevásárlóközpontok (még boltok se!), mozik, színházak, uszodák - semmi, ami tömegeket vonzana. Turista évente egy-kettő (darab), az is hátizsákos. Ha nagy néha elmegy egy autó ház előtt, a gyerekek kiszaladnak megbámulni. Szóval maga a paradicsom.
Miután 2012-ben megválasztották a belgiumi Gent alpolgármesterének, és ő lett a város közlekedésének és közterületeinek felelőse, Filip Watteeuw gyökeres átalakításokról döntött. A nehézségekről és a bámulatra méltó eredményekről az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség éves…..
iconoclast 2019.05.01 15:32:56
@Levegő Munkacsoport: Oké, nem tiltották ki őket teljesen. (A cselédek sincsenek kitiltva a kastélyokból, csak nekik a cselédlépcső jut, nem a főlépcső.)
iconoclast 2019.05.02 12:33:59
@Utcai Vegyes: Én amúgy leginkább BKV-zok. Mostanában legtöbbször egy 80-as években gyártott Ikarus jár felénk, a dízel motorja úgy 40 éves konstrukció lehet, az asztmások nem tudom mennyire szeretik...

(A szukker szfifet (bármi legyen is az), így is meg kell venni, mert értelmes tömegközlekedés csak néhány kitüntetett irányban van.)
A Budapesti Közlekedési Központ szerdán váratlanul bejelentette, 2011. július 15-étől újonnan kialakított kerékpáros nyomon közlekedhetnek a kerékpárosok a Margit híd északi és déli szélső forgalmi sávjában. A kerékpáros piktogramokat 14-én éjszaka festik fel az úttestre.…..
comment:com Gonosz ez, gyilkos az 2008.09.26 16:30:00
Indul a királyi tévé új sorozata, a mai magyar színjátszás színe-javát felvonultató Presszó (m1, 21:10) és a Szép remények (m2, 21:00) című Charles Dickens regény négyrészes angol minisorozat-verziója is. Ezeken kívül nagy meglepetések nincsenek a ma, leszámítva a hajnali…..