Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Letöltelek

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
autózz! Piroson át elsőbbség? 2008.09.22 07:14:00
Levente kis élménybeszámolójában egy kérdést szegez nekünk. Bár baj nem történt, de mi van ha máshol, mással hasonló szituációban esetleg balesetig fajul a dolog. Akkor vajon kinek adnak majd igazat? Vasárnap olyasmi történt velem ami nem olyan szörnyű, hogy muszájból meg…..
Letöltelek 2008.09.23 14:46:55
Sencir

Bocs, kissé hosszú leszek.
Egy kis segítség a vasúti átjárót biztosító berendezés működésével kapcsolatban:
Nem automata berendezés esetében amikor a forgalmista kézzel lezárja/feloldja. Ha lusta, akkor a kelleténél sokkal korábban, nem ő ül a sorban 5-10 perceket.
Automata berendezés esetén:
A jelző akkor vált pirosra, amikor a szerelvény belép a biztosított szakaszra. Ennek a távolsága úgy van meghatározva, hogy a pályára engedélyezett legnagyobb sebességgel közlekedő szerelvény előtt is biztonsággal át tudjon haladni a közlekedésben résztvevő leglassabb jármű ( kb 15km/h-val számolnak ). Ez gy 120km/h-ra engedélyezett pálya esetén több, mint 1km-re lesz az átjárótól.

A te esetedet nézve, ha mindenki a tapasztalatai alapján haladna át vasúti átjáróban, elég durván emelkedne a balesetek száma ( ami szerintem nem lehet baleset, hiszen tiltó jelzés ellenére szándékosan haladt be, tehát öngyilkosságot akart elkövetni el a delikvens, aminek kimenetele szerencse dolga ), mert pl ha megszoktad, hogy átvált pirosra a fénysorompó, majd 5 perc múlva eldöcög a Piroska becenevű rettenet, és behajtasz, amikor aznap valamiért Piroska helyett a 6:20-as gyors jön arra, az elég csúf halált eredményezhet.

A lényeg az egészben, hogy az oktatód rosszul tudta, a piros jelzés nem a működést jelzi, hanem tilt, ezért nem haladhat át még megkülönböztető jelzést használó jármű sem, hiába nézett 3x is körül, és nem lát vonatot. A fehér jelzi, hogy a berendezés elvileg rendben működik, de ha ellopják a működéshez szükséges kébeleket, akkor lehet, hogy nem fog pirosra váltani a következő vonat előtt sem.
Amit meg írtál, hogy mindkét oldalon fehéren villog, előtted pirosan, és nem látsz szerelvényt, nem jelenti azt, hogy nem is fogsz, amikor épp középen vagy.
Egy kis plusz infó: egy 120km/h-val haladó személyvonat vészfékkel kb 350-400m alatt áll meg ( ha nem hiszed, számold ki, tömeg min. 80t mozdony, +24-30t/kocsi, tapadási együttható kb 0,05, fékerőt már nem tudom, veheted 100-500N közé )