Regisztráció Blogot indítok
Adatok
fitsport

0 bejegyzést írt és 52 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A nagy német lapok megsemmisítő ítéletet mondanak az orbáni politikáról és ezt az uniópártok sem hagyhatják figyelmen kívül. Az új-zélandi merénylők pont azt az ideológiát képviselik, mint amit Orbán Viktor is hirdet. Iványi Gábor: Orbán Viktor a fasizmus jelképe, fasiszta pártot vezet...
fitsport 2019.03.16 23:08:43
Migráció és határvédelem
Ha az Uniós intézmények és az Európai Bizottság elzárkóznak attól a magyar véleménytől, hogy az Unió intézkedései a migrációt támogatják, valamint ragaszkodik a ahhoz a kijelentéséhez, hogy az Unió a határainak megvédését tartja szem előtt, akkor tegye meg a következő lépéseket:
Az illegális migráció visszaszorítása:
- Azonnali hatállyal szűntesse meg az Unió az anonim bankkártyák kibocsátását és azok uniós pénzzel történő feltöltését!
- Haladék nélkül tiltsa le a már forgalomban lévő bankkártyákat, hogy azokról pénzforgalmat ne lehessen bonyolítani!
- Szüntesse be a migrációt támogató NGO-k finanszírozását, s vonja vissza a migrációt támogató NGO-k számára a jelenlegi háromszorosára tervezett támogatások megítélésének napirendre vételét! Minden ország maga döntse el, hogy honnan, mennyi migránsra van szüksége, vagy éppen nem kér, főleg illegális migránsokat!
- Vegyék le a napirendről az agrártámogatások legalább 15 %-os csökkentését, amelynek összegét szintén a bevándorlást támogató NGO-k támogatására fordítanának, s helyette fordítsák a komparatív előnyökkel nem rendelkező országok mezőgazdaságának felzárkóztatására!
- Szüntesse meg az Unió a migrációt ellenző országok elleni tevékenységet, s fogadja el azt a tényt, hogy a tömegesen bevándorló, bizonytalan integritású, más kultúrájú, más vallású embertömegek veszélyeztetik az európai emberek érdekeit, értékeit, s hosszú távon megváltoztatják a lakosság összetételét, így az európai népek kisebbségbe kerülhetnek.
- - Nem jelenthet „európai értékrendet”, az őshonos lakosság idegen kultúrájú népességgel történő elárasztása.
- - Nem jelenthet „európai értékrendet”, hogy az európai őshonos népességnek legyen szükséges alkalmazkodni az illegális migránsokhoz, vagy éppen jelképeiket kelljen eltávolítani, mert az esetleg sérti a bevándorlók érdekeit!
- - Nem jelenthet „európai értékrendet” tömegével beengedni a muszlim vallást, közöttük dzsihadistákat, szalafistákat, mert történelmi tény, ahol a muszlim vallásúak többségbe kerülnek, ott a keresztényeknek vagy át kell térni, elüldözik, vagy rosszabb esetben legyilkolják őket. Az is tény, hogy még a muszlim vallású siiták és szunniták sem tudnak békében élni egymással. Ez nem „Európai értékrend”, hanem Európa halála: Eurábia!
- Európai értékrend lenne viszont a keresztény kultúra megtartása, viszont az Európai Unió baloldali többsége és a liberálisok tevékenysége ezzel szembe megy és abba az irányba hat, hogy sok Nyugat-európai általános iskolában már alig van keresztény vallású gyermek, s a leggyakoribb keresztnév a Mohamed!
- A „humanitárius vízum” ügyét szintén azonnali intézkedéssel vissza kell vonni, mert az illegális bevándorlás eszköze. Lehetőséget ad illegális migránsok vízummal történő beutazására, akiknek a jogosultságát már Európában kellene elbírálni. A gyakorlat azonban azt bizonyítja, hogy akik beutaztak Európába gyakorlatilag lehetetlen a kitoloncolásuk. Az illegális migrációval kapcsolatos humanitárius okoknak, vagy keresztényi szeretetre való hivatkozásnak is megvannak a maga határai: nem veszélyeztethetik az őshonos népesség jogait, szokásait, életkörülményeit és nem lehet ez a fajta migráció tömeges jellegű!
- Határolja be az Európai Bizottság, hogy a humanitárius vízumot csak olyan országok bocsájthatnak ki, amelyek a humanitárius vízummal beutazókat országukban tartják, s nem akarnak azoktól kvótákkal, vagy kvóták nélkül megszabadulni, más uniós országokba áttelepíteni!
- Helyezzék arra a hangsúlyt az Unió szervezetei, hogy más földrészeken, nehéz körülmények közé került embereket a lakóhelyükön segítse élhető környezetbe, s ne a bajt igyekezzen Európába hozni, mert az idegen integritású emberek magukkal hozzák a békétlenséget, továbbá elenyésző mértékű az integrálódásuk. Hosszú távon és súlyosan megterhelik a szociális és egészségügyi rendszert, s nemhogy előnyt nem hoznak a gazdaságnak, hanem leszegényítik a társadalmat!
(pl.: Beszédes, hogy Olaszországba 2 év 360 ezer migráns érkezett, de csak 120-nak sikerült munkát találni, a többit el kell tartani.)
- Különösen fontos, hogy az Unió a születésszabályozás területén nyújtson a szegény, a túlszaporodott lakosságú országoknak segítséget, hiszen a túlnépesedés csak Afrikában is százmilliós nagyságrendű, s az óriási többletnépesség talán mégsem költözhet át Európába!
(Akkor még Ázsiát meg sem említettem!)
- Szólítsák fel az Unió intézményei azokat az uniós országokat, akiknek állampolgárai az Iszlám Állam tagjai között tevékenykedtek, vagy egyéb dzsihadista szervezetek tagjai voltak, hogy vonják meg ezen személyektől az állampolgárságot, s tiltsák meg Európába történő belépésüket!
Lázár Jánosnak nem csak rosszul esett, hogy a Mazsihisz nem fogadta szívesen a kormány gigantikus méretű történelmi hazugságait, de még ezt is találta mondani: a Mazsihisz ultimátuma (a Szabadság térre tervezett emlékmű ügyében) többekben aggodalmat kelt, és "nem befolyásolja…..
– Mennyi időre lenne szüksége Magyarország megszállásához?– Huszonnégy órára.– És ha ellenállnak?– Tizenkét óra.– Hogyhogy?– Elmaradnak az üdvözlő beszédek. Maximilian Freiherr von Weichs tábornagy - 1944     Eddig csak április elsejéhez kapcsolódtak viccek…..
fitsport 2014.01.03 08:52:18
@Lovag Mihály: Kedves Mihály!Valóban van orosz földön is magyar vonatkozási emlékmű. Merre is láttad a Vörös téren?
fitsport 2014.01.03 09:10:23
@Moin Moin: Kedves Moin Moin! Még mindig azokat a régi talicskányi brossúrákat olvasod? Egyetemek voltak ám Kádárék előtt is, s puszta szerencsétlenségünk, hogy születésünk ideje miatt pont ez idő alatt volt aktuális felsőfokű diplomát szereznünk, hogy a marxizmus-leninizmus elvei alaján közgazdasági, vagy akár műszaki diplomát szerezhessünk! Sajnos, ami befészkelte magát a szívedbe (agyadba) az ott is marad! Szerencsére nem mindenkinél van ez így!
Akinek volt gyomra a karácsonyi készülődés közepette a kormánypárti híradókat megtekinteni, annak örömmel hozták tudomására a médiakutyák, a karácsonyi forgalomnövekedés egyértelműen a rezsicsökkentésnek volt köszönhető a kiskereskedelemben. A Hír-tv az ünnepek alatt és…..
Orbán Viktor és kormánya látszólag ugyanolyan kapkodva és átgondolatlanul fogott hozzá a nyugdíjrendszer második pillérének szétzilálásához, mint amilyen sebtében összetákoltnak tűnt a kezdetekkor és tűnik még most is sokszor a kormány gazdaságpolitikája. Tovább…..
fitsport 2010.10.22 00:26:07
Kell az a második pillér, de nem az első pillérből lefaragva!

A társadalombiztosítási alapokat 1945. után államosították, ezt követően megszűnt az egyéni befizetések nyilvántartása.
A jelenlegi nyugdíjbiztosítási rendszert úgy kell tekinteni, mint egy biztosító egyesületet, vagy akár egy szövetkezetet, ahol a befizetések osztatlan közös tulajdont képeznek, s a szervezet tagjainak (munkaviszony, néhány év jövedelme, stb. alapján) nyugellátását hivatottak biztosítani.

1997-ben a Horn-kormány intézkedése kapcsán, mint az egyéni gondoskodás új eleme, gyakorlatilag a nyugdíjjárulék negyedrészét, a pénztártagok megkérdezése nélkül egy „második pillér”-be irányították. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy magánvállalkozásokba terelték a nyugdíj-alapok egy részét, milliárdos tőkét biztosítva azoknak a vállalkozásához, akik az állami alapokból a magánbiztosítóba terelt pénzeket kezelték.
Ezek a szervezetek kétszer akkora költséggel kezelik a biztosításainkat, mint az állami nyugdíjbiztosítás (4-5 %), hiszen ahány biztosító, annyi irányító apparátus, irodaépületek, gépkocsik, érdekképviselet szervezetek. Ez évi 40-45 milliárd Ft, több, mint egy havi befizetéseink!
További hátránya a rendszernek, hogy megalakulása óta átlagosan még 1 % nyereséget sem biztosított a tagjai számára, így, főként a válság hatására a magánbiztosítással rendelkezők kevesebb nyugdíjat kaptak volna az elmúlt években, mint a kizárólag állami biztosítottak.
További kérdést vet fel, vajon mi szükségem van nekem arra, hogy kétszeres működési költséggel tartsák nyilván a nyugdíj-takarékosságra befizetett pénzemet, ha van egy nonprofit szervezet erre a célra. Egyszerű a kérdés megoldása: tartsák a befizetéseimet, vagy annak egy részét (pl. a magánnyugdíj-pénztárakban lévő mértéket) névre szóló magánszámlán! A kötelező beléptetéskor egyébként sem kérdezték meg tőlem, hogy el szeretnék-e tartani egy másik siserehadat! Ha most megkérdezik: nem szeretnék!
Nem vagyok ellene a magánpénztáraknak, de az legyen önkéntes, s dolgozzanak keményen a biztosítók, hogy szervezzenek be olyanokat, akik pótlólagos tőkét hoznak a rendszerbe, a második pillérbe, mert annak csak így van értelme, csak így lesz több a biztosított nyugdíja!

A kormány intézkedése kapcsán az APEH nem utalja havonta a 30 milliárd Ft-ot magánbiztosítóknak, hanem azok az állam kezelésében maradnak és lehetőséget biztosítanak arra, hogy a biztosítottak a későbbiekben eldönthessék, hogy az állami, vagy az államilag nem garantált, akár tőzsdére kerülő magánbiztosítás kereteiben akarják-e befizetéseiket kezeltetni.
A magánbiztosítók ezt követően tölthetik igazán be a „Második pillér” szerepet, hiszen eddig az „Első pillér”-ből lefaragott pénzekből éltek, holott a második, öngondoskodó rendszernek akkor van értelme, ha pótlólagos biztosításokat gyűjt a nyugdíjalapokra!

Az állami nyugdíjrendszer megreformálása hosszú évek óta hangoztatott feladat, de érdemlegesen eddig egyik kormány sem nyúlt hozzá. Most itt az alkalom!
A visszaterelt járulékokat (8 %) a Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság kezelje saját számlán és forgassa az állam által garantált kincstárjegyekben, vagy más állampapírokban!
Ez jelen esetben 360 milliárd államháztartást javító tétel, továbbá a Kincstár nemcsak külső kincstárjegy-tulajdonosoknak fizet kamatot, hanem a saját „betéteseinek” is! Ez a nyugdíjalapot növelő tétel kedvező a biztosítottnak, de kedvező az államnak is, hiszen a tag nyugállományba vonulásáig kezelheti a kamattal megnövekedett alapokat.
Meggondolandó a járulékok nagyobb hányadát folyamatosan a magánszámlára terelni, így hosszabb távon valóban érvényesülhet az a szabály, hogy a nyugdíjak mértékének megállapítására –állami garanciával - a járulék-befizetések teremtsenek alapot!

Németh Zoltán közgazda
Nagyon érdekes kezdeményezés jött létre az ismert közösségi oldalon. Egy csoport, mely a kormányt az MSZP-től óvja. Világösszeesküvésről beszélnek. És a szokásos: minden az MSZP hibája… (Magyar) komonisták urálják a világmédiát, még az olyan konzervatívnak…..
fitsport 2011.01.22 01:20:01
@legeslegujabbkor:
Még mindig jobb, ha a Himnuszt, vagy a Szózatot hallgatjuk legalább 8 évig, mintha a "Fel vörösök proletárok"-at!
Amiért nem rendelkezhetünk teljesen szabadon magánnyugdíjvagyonunk felett, ez a pénz már nem is a magántulajdonunk? (Fotó: Huszti István/Index) Az InfoRádióban Rogán Antal – a kormánypárti politikusok közül gyakorlatilag elsőként – kísérletet tett rá, hogy ne…..
fitsport 2010.12.10 17:41:52
A társadalombiztosítási alapokat 1945. után államosították, ezt követően megszűnt az egyéni befizetések nyilvántartása. A jelenlegi nyugdíjbiztosítási rendszert úgy kell tekinteni, mint egy biztosító egyesületet, vagy akár egy szövetkezetet, ahol a befizetések osztatlan közös tulajdont képeznek, s a szervezet tagjainak (munkaviszony, néhány év jövedelme, stb. alapján) nyugellátását hivatottak biztosítani.

1997-ben a Horn-kormány intézkedése kapcsán, mint az egyéni gondoskodás új eleme, gyakorlatilag a nyugdíjjárulék negyedrészét, a pénztártagok megkérdezése nélkül egy „második pillér”-be irányították. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy magánvállalkozásokba terelték a nyugdíj-alapok egy részét, milliárdos tőkét biztosítva azoknak (Pl. Csehák Judit!) a vállalkozásához, akik az állami alapokból a magánbiztosítóba terelt pénzeket kezelték.

Ezek a szervezetek kétszer akkora költséggel kezelik a biztosításainkat, mint az állami nyugdíjbiztosítás (4-5 %), hiszen ahány biztosító, annyi irányító apparátus, irodaépületek, gépkocsik, érdekképviselet szervezetek. Ez évi 40-45 milliárd Ft, több, mint egy havi befizetéseink! Közel 200 ezer tag azért fizeti a díjat, hogy a slepp jövedelme kifizethető legyen!

További hátránya a rendszernek, hogy megalakulása óta átlagosan még 1 % nyereséget sem biztosított a tagjai számára, így, főként a válság hatására a magánbiztosítással rendelkezők kevesebb nyugdíjat kaptak volna az elmúlt években, mint a kizárólag állami biztosítottak.

További kérdést vet fel, vajon mi szükségem van nekem arra, hogy kétszeres működési költséggel tartsák nyilván a nyugdíj-takarékosságra befizetett pénzemet, ha van egy nonprofit szervezet erre a célra. (Ajánlat a kormánynak!) Egyszerű a kérdés megoldása: tartsák a befizetéseimet, vagy annak egy részét (pl. a magánnyugdíj-pénztárakban lévő mértéket) névre szóló magánszámlán! A kötelező beléptetéskor egyébként sem kérdezték meg tőlem, hogy el szeretnék-e tartani egy másik siserehadat! Ha most megkérdezik: nem szeretnék!

Nem vagyok ellene a magánpénztáraknak, de az legyen önkéntes, s dolgozzanak keményen a biztosítók, hogy szervezzenek be olyanokat, akik pótlólagos tőkét hoznak a rendszerbe, a második pillérbe, mert annak csak így van értelme, csak így lesz több a biztosított nyugdíja!

A kormány intézkedése kapcsán az APEH nem utalja havonta a 30 milliárd Ft-ot magánbiztosítóknak, hanem azok az állam kezelésében maradnak és lehetőséget biztosítanak arra, hogy a biztosítottak a későbbiekben eldönthessék, hogy az állami, vagy az államilag nem garantált, akár tőzsdére kerülő magánbiztosítás kereteiben akarják-e befizetéseiket kezeltetni.

A magánbiztosítók ezt követően tölthetik igazán be a „Második pillér” szerepet, hiszen eddig az „Első pillér”-ből lefaragott pénzekből éltek, holott a második, öngondoskodó rendszernek akkor van értelme, ha pótlólagos biztosításokat gyűjt a nyugdíjalapokra!

Az állami nyugdíjrendszer megreformálása hosszú évek óta hangoztatott feladat, de érdemlegesen eddig egyik kormány sem nyúlt hozzá. Most itt az alkalom!

A visszaterelt járulékokat (9 %) a Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság kezelje saját számlán és forgassa az állam által garantált kincstárjegyekben, vagy más állampapírokban! (Ez ajánlat a kormánynak!)

Ez jelen esetben 360 milliárd államháztartást javító tétel, továbbá a Kincstár nemcsak külső kincstárjegy-tulajdonosoknak fizet kamatot, hanem a saját „betéteseinek” is! Ez a nyugdíjalapot növelő tétel kedvező a biztosítottnak, de kedvező az államnak is, hiszen a tag nyugállományba vonulásáig kezelheti a kamattal megnövekedett alapokat.

Meggondolandó a járulékok egyre növekvő hányadát folyamatosan a magánszámlára terelni, így hosszabb távon valóban érvényesülhet az a szabály, hogy a nyugdíjak mértékének megállapítására –állami garanciával - a járulék-befizetések teremtsenek alapot!
törökgáborelemez 271. Quo vadis? 2010.10.28 02:02:00
Másfél nap telt el azóta, hogy Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője bejelentette: pártja az Alkotmánybíróság hatásköreit korlátozó javaslatot kíván elfogadtatni a parlamentben. Miután az eljárás megítélésem szerint azon - szerencsére ritka - politikai események közé…..
fitsport 2010.10.29 11:28:06
@ati27:
A multik megadóztatásának mértékéről:
A multik és más magyar nagyvállalatok is átlagosan alig fizetnek többet a válság adó okán, mint a bankok amennyit levonnak a bankkártya elfogadó cégektől, ha nem készpénzzel fizetsz! Ez 1,5 - 2 %. Emiatt nem szentségel senki! A válságadót pedig 0,2%-tól 4,5 %-ig rótták ki!
Ezek ismeretében bizonyára másként látod a dolgokat.
fitsport 2010.10.29 11:32:51
2014-ben lesznek választások, s ha a Fidesz addig "rendet vág", jelentősen csökkenti a korrupciót, elzárja a költségvetést indokolatlanul szivattyúzó csapokat, elkapják, vagy nagyon megnehezítik a bűnözők dolgát, továbbá "levágja a kezét" a költségvetés fehéringes Ali Babáinak (azok akár a saját soraiban vannak!), akkor ismét nyerni fog!
Ha a fenti dolgok nem valósulnak meg? Bukta! Jön valaki más!
Azt gondolom, ha az emberek tisztán látják a dolgokat és érzékelik, hogy a végkielégítések rendszere gyakorlatilag a saját zsebük csapolása , továbbá nem a kedvezményezettek hangja lesz a médiában a túlsúlyos, arra adják le voksukat, hogy a végkielégítéseket keményen meg kell szabdalni!
Ha másképp nem megy, illetve azok a pártok, akik ma nem támogatják az azonnali, radikális változást, hanem a demokrácia lovagjaiként hónapokig, évekig elhúznák a döntés lehetőségét,(miközben milliárdok folynak ki a közös kasszánkból!) nem tudnak hasonlóan rapid megoldásra javaslatokat tenni, az Alkotmány módosításával is meg kell szüntetni a magas végkielégítések kifizetését! Elsősorban azok érdekében, akik a költségvetésbe befizetők és végkielégítést, vagy egyéb nagy összegű apanázst onnan soha nem vehetnek fel!
A két millió Ft felső határ legyen most az első lépés! A második lépés pedig legyen a ciklus végére a végkielégítés rendszerének teljes megszüntetése! Az alkalmazottaknak legyen a munkavégzésük ellentételezésére korrekt bére! A költségvetés szivattyúzását pedig fejezzék be!
Hozzászólásom előzménye: ebben a vitában 2010.10.29. 10:23:46
fitsport 2010.10.29 12:13:26
@ati27:
Egy fontos dolgot felejtettél el!
Oktatni, tanítani, nevelni 15-22 tanulót lehet! Ha ennél többen vannak, akkor már semmire nem jut idő, s átlagosan több a rossz gyerek is az osztályban, akik rendszabályozása további időt von el.
Továbbá: Pedagógusok esnek ki a rendszerből, akik hasznos tevékenységeket, nyelvoktatást, továbbképzést, kis közösségek kulturális gondozását végezhetnék ahelyett, hogy pl. Ausztriába vándorolnak felszolgálónak, szobaasszonynak!
Ha ti így, akkor mi is így – ne csodálkozzunk, ha a megsarcolt cégek pontosan úgy fognak viselkedni az állammal és a fogyasztókkal szemben, ahogy az állam most velük. Ennek senki nem fog örülni. A Véleményvezér már a múlt héten kifejtette álláspontját a hétfő késő…..
fitsport 2010.10.21 09:21:21
@MrPhilosopher:
Már pedig ez így működik. Az ország költségvetése határozza meg az adók mértékét. Egyébként államcsőd! A a lakosságtól már nincs értelme elvonni, mert nincsenek jelentős tartalékok, most azok következnek, akik eddig megúszták az elvonásokat, továbbá a válság ellenére is százmilliós nyereséget produkáltak. A lakossági elvonás azonnak megjelenik a vásárlóerőben, s a gazdaság egyre lassabban működik, mert elfogy a kereslet. Akkor pedig nincs kinek gyártani! A jelen adószabályok végre némi élénkülés hozhatnak a keresletre, mert nem a vásárlóktól vonnak el pénzt, s lassan beindulhat a gazdaság. Az élénkülés bizonyos mértékig ellensúlyozza az elvonásokat, mert általánosságban nő a cégek árbevétele.
Jelenleg kínálat helyzetben vannak a multik is, tehát nem célszerű a terheket az árakban érvényesíteni, mert az csökkenti a forgalmat, továbbá elpártol a vevő azon gazdasági szereplők felé, akik nem emelnek árat.
Az előző kormányzatok a 8 év alatt közel 13 ezer milliárd Ft eladósodást produkáltak, amit valakinak vissza kell fizetni!
A költségvetési kiadások csökkentése nem egyszerű dolog, mert beépültek a rendszerbe. Csökkented a nyugdíjakat, a tanárok, rendőrök, katonák, egészségügyi dolgozók fizetését, elbocsátasz, végkielégítést fizetsz, elvonod a gyest, gyedet, nem építesz utakat? Ezek a problémák csak lassan, több éven át folyó egyensúlyozással és a gazdaság élénkítésével, munkahelyek teremtésével oldhatóak meg.
Egyelőre elégedjünk meg azzal, ha elzárják a kölségvetés csapjait Ali Babáék elől, s "levágják a kezét" annak, aki látványosan csapolja az állami pénzeket, továbbá a hazai és uniós támogatásokat is a termelés szolgálatába állítják, foglalkoztatásra, munkahely-teremtére fordítják!
fitsport 2010.10.21 09:22:11
Hogyan tovább nyugdíjbiztosítás?

A társadalombiztosítási alapokat 1945. után államosították, ezt követően megszűnt az egyéni befizetések nyilvántartása.
A jelenlegi nyugdíjbiztosítási rendszert úgy kell tekinteni, mint egy biztosító egyesületet, vagy akár egy szövetkezetet, ahol a befizetések osztatlan közös tulajdont képeznek, s a szervezet tagjainak (munkaviszony, néhány év jövedelme, stb. alapján) nyugellátását hivatottak biztosítani.

1997-ben a Horn-kormány intézkedése kapcsán, mint az egyéni gondoskodás új eleme, gyakorlatilag a nyugdíjjárulék negyedrészét, a pénztártagok megkérdezése nélkül egy „második pillér”-be irányították. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy magánvállalkozásokba terelték a nyugdíj-alapok egy részét, milliárdos tőkét biztosítva azoknak a vállalkozásához, akik az állami alapokból a magánbiztosítóba terelt pénzeket kezelték.
Ezek a szervezetek kétszer akkora költséggel kezelik a biztosításainkat, mint az állami nyugdíjbiztosítás (4 %), hiszen ahány biztosító, annyi irányító apparátus, irodaépületek, gépkocsik, érdekképviselet szervezetek.
További hátránya a rendszernek, hogy megalakulása óta átlagosan még 1 % nyereséget sem biztosított a tagjai számára, így, főként a válság hatására a magánbiztosítással rendelkezők kevesebb nyugdíjat kaptak az elmúlt években, mint a kizárólag állami biztosítottak.

A kormány intézkedése kapcsán az APEH nem utalja havonta a 30 milliárd Ft-ot magánbiztosítóknak, hanem azok az állam kezelésében maradnak és lehetőséget biztosítanak arra, hogy a biztosítottak a későbbiekben eldönthessék, hogy az állami, vagy a magánbiztosítás kereteiben akarják-e befizetéseiket kezeltetni.
A magánbiztosítók ezt követően tölthetik igazán be a „Második pillér” szerepet, hiszen eddig az „Első pillér”-ből lefaragott pénzekből éltek, holott a második, öngondoskodó rendszernek akkor van értelme, ha pótlólagos biztosításokat gyűjt a nyugdíjalapokra!

Az állami nyugdíjrendszer megreformálása hosszú évek óta hangoztatott feladat, de érdemlegesen eddig egyik kormány sem nyúlt hozzá. Most itt az alkalom!
A visszaterelt járulékokat (8 %) a Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság kezelje saját számlán és forgassa az állam által garantált kincstárjegyekben, vagy más állampapírokban!
Ez jelen esetben 360 milliárd államháztartást javító tétel, továbbá a Kincstár nemcsak külső kincstárjegy-tulajdonosok fizet kamatot, hanem a saját „betéteseinek” is! Ez a nyugdíjalapot növelő tétel kedvező a biztosítottnak, de kedvező az államnak is, hiszen a tag nyugállományba vonulásáig kezelheti a kamattal megnövekedett alapokat.
Meggondolandó a járulékok nagyobb hányadát folyamatosan a magánszámlára terelni, így hosszabb távon valóban érvényesülhet az a szabály, hogy a nyugdíjak mértékének megállapítására a járulék-befizetések teremtsenek alapot!

Ez az intézkedés, a minimálbér megadóztatásával együtt érdekeltté tenné a munkaállalókat, hogy fizetésük egy részét ne feketén vegyék fel, hiszen akkor a nyugdíjbiztosításuk is csorbát szenved, tovább a munkáltatók sem érdekeltek a minimálbér-köürüli bérek tartására, mert adómentes bér nem lesz, tehát kevésbé érdekes, de kockázatos a 16 %-os adót a béremeléseknél elcsalni.

Németh Zoltán közgazda
Két hónap múlva ismét választunk, hogy aztán – ha minden a tervek szerint halad – három és fél évig használat nélkül porosodjanak a szavazóurnák. Az októberi önkormányzati választásnak már e tény miatt is kiemelt jelentősége lenne, nem is beszélve arról, hogy a…..
fitsport 2010.08.02 09:34:43
@jjulie:

Kedves Jjulie!
A feketén dolgozó festő, szerelő, ....,ha bejelentett állományú vállalkozó lesz, az munkahelyteremtés, mert most a munkanélüliek táborát gazdagítja, továbbá hozzájárul a költségvetés bevételeihez, nyugdíjjáruléko, stb. fizet, nem munkanélküli segélyt vesz fel.

8 évvel ezelőtt, még 3 % körüli növekedés volt, az elmúlt 8 év gazdasági lejtmenetéhez képest Nálunk már Medgyesi idejében 1 % környékére csökkent a növekedés, ami gyakorlatilag stagnálást jelent. Gyucsánytól számítva (2005-től) minden év negatív szaldójú volt.

Egy növekedésban lévő gazdaságban elképzelhető, egy havi nyugdíj-növekmény 4 év alatt.
Számoljál! Egy átlagnyugdíj 80 e Ft. Oszd 4-gyel, az 20.000 Ft/év! Tehát a negyedik évben 1.666 Ft/hó, amiből az első évre 414 Ft/hó esik!

Üdv!
Vannak, akik újra szeretnének csendőrséget, nekik ajánljuk az alanti szívderítő sztorit arról, hogyan bánik a Tesco az olyan vásárlóval, akit lopással gyanúsít. Anita kozmetikai apróságokat és gyümölcsöt vett a Tescóban, közben alapozókat is nézegetett a pipererészlegnél.…..
Mandiner blog Kérés az SZDSZ-hez 2010.01.13 11:01:00
  Bár Dávid Ibolya nem oly rég még határozottan cáfolt egy lehetséges MDF-SZDSZ választási együttműködést, mégis furcsa pletykákat beszélnek mostanában. És látva, hogy az MDF-nek a magyar politika összes kacatját sikerül kiguberálnia, ez a fordulat már nem is lenne…..
Nem mennek jól a dolgok az Olimpija Ljubljanánál. Régóta gazdasági nehézségekről érkeztek hírek, a klub hónapok óta adós a fizetésekkel. A csapat honlapja négy légiós távozásáról adott hírt az elmúlt másfél hétben. December 23-án elment a klubtól a csatár Travis…..
Nem lepődnénk meg, ha a legközelebbi bulvárhír az lenne, hogy sóval (persze nagyszemű tengerivel, mert az egészségesebb) hintették be Bárdos András helyét a Tv2-ben, nehogy valahogy újra kisarjadjon a székén. Ugyanis azzal, hogy Bárdos Andrásék távoztak a Tv2-től, a csatorna egy…..
Így szombat délelőtt talán nem felesleges elgondolkoznunk kicsit azon a jelenségen, ami Roman Polanski letartóztatása és lehetséges börtönbe csukása körül kialakult. A tényeket mindenki ismeri - több évtizeddel ezelőtt Polanski leitatott, bedrogozott és análisan megerőszakolt…..
Tulajdonképpen hiányozni fog Verebes István, ahogy két tuja mögül szuszogva kérdez valamit, hogy aztán meg is válaszolja. Vagy Lakat T Károly, ahogy gyöngyöző homlokkal szerelmet vall Szekeres Imrének egy irdatlan méretű plazmatévé árnyékában. A Napkelte a rendszerváltás…..
fitsport 2009.09.25 23:19:00
@Tumper:
Kedves Tumper!

Én is nyugdíjas vagyok.
Hétközben mégcsak nézhető volt a Napkelte, de hétvégén a Lakat, meg a Verebes: nyökögés, fujtatás, alányalás.
Épp ideje az ilyan műsorvezetőket egy kis sziesztára küldeni, de én is azt gondolom, hogy élvezheti tovább hamarosan ezeket a műsorvezetőket az ATV-n!
fitsport 2009.09.25 23:30:08
@hu00043:
Kedvesem! Csak a jobbos trágárokat olvasod? Én bemásolok neked egy oldaladon lévőt is:

"netsrot5 2009.09.25. 22:11:21
JÖN A ROHADT FIDESZ SZEMÉLYI KULTUSZ, FIDESZ ÁVÓ, SZAR TERRORIZNUS! NESZTEK HÜLYE MAGYAROK!"

Ez szimpi mi?