Adatok
gyatis
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Amikor végleg kiderül, hogy a régi szervezetet hiába foltozgatjuk, akkor nincs más hátra, mint újra felépíteni, nulláról. Magyarországon jó sok ilyen alvadt struktúra működik – haldoklik –, egyik közülük a BKV. Akárhol nyúlnak hozzá, valakinek biztosan fájni fog,…..
Manapság az előrehozott választás akarása meghatározza az emberi minőséget. Ez a nyomorult SZDSZ például nem szavazta meg, nem is méltó az ellenzéki címre; de közben az a köcsög MDF is tolja a kormány szekerét, le van ám statisztikázva, hányszor nem szavazták le a minisztert.…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A gond az, hogy nincs megoldva a társaság hosszú távú finanszírozása, minden nagyváros közlekedési társasága veszteséges, és a költségeknek jellemzően a 25-30%-át a helyi önkormányzat állja. Ez az, amit a főváros évek óta nem hajlandó betenni, ezért járnak a buszvezetők 16 éves buszokkal. Hosszú távú stratégia kell az ehhez megfelelő finanszírozási tervvel, a szervezet karcsúsításával és átalakításával.
A fentiekhez nem ártanak hiteles vezetők, aki mellé felsorakozik a szervezet. Ugye offshorozos, mutyizós bandával nehéz lesz. Nem csoda, hogy sztrájkoltak a buszvezetők, hiszen maga a szervezet is erkölcsi váltságot él át. Ezt nem szabad kihagyni a képből és azt mondani, hogy ők is a húsos fazékhoz tolakodnak. Nem kell sorolni azt sem, hogy hogyan érinti az átlag bkv dolgózót az a sok visszásság, ami az elmúlt fél évben kiderült a céggel kapcsolatban. Ajánlom figyelmetekbe: Lee Iacocca: Egy menedszer élete című könyvét a BVK típusú cégeket is meg lehet változtatni, fel lehet futtatni. Ő úgy kezdte a Chrysler megmentését 1980-ban, hogy lecsökkentette a fizetését 1 dollárra! Utána folytatta a menedzseri fizetésekkel….stb. Ugye Kocsis úr Audi A6-ossal indított! Nem akarok demagóg lenni, csak próbálom érzékeltetni, hogy hogyan kell változást menedzselni. Szerintem nem így azt biztos. A BKV-ból is lehet, jó közlekedési vállalatot faragni, a városnak remek az infrastruktúrája de ehhez egy profi és nem utolsósorban hiteles menedzsment kell.
A kollektív szerződés pedig nem egy ördögi dolog tőlünk nyugatra is remekül működik. Bárcsak a privatizáció megoldás lenne, de sajnos nem az. Az ilyen típusú privatizációk nálunk kulturáltabb országokban is megbuktak. Pl. angol vasúti privatizáció, vagy a legutóbbi metróvonal privatizációja. Önmagában a privatizáció nem segít főleg nálunk, ahol sokszor ez is a mutyizás melegágya, kiszervezés a haveroknak stb. Ki szeretné a veszteséges járatokat üzemeltetni. Ne felejtsük el azt sem, hogy az álvállalkozóinak a BKV komoly díjat fizet , ha önmagának is ilyen költségeket számolna fel akkor még nagyobb lenne a veszteség. A külsős cégek buszvezetői nemcsak többet keresnek, de jobb körülmények között is dolgoznak, nem 16 éves fűtetlen buszokban sí overallban vezetnek. Ráadásul, a magáncégeknél működik a zsebbe fizetés intézménye, azaz nem fizetik a járulékot a dolgozók után, így végül ők is a komoly alvállalkozói díjon túl, igénybe vesznek egy extra állami támogatást.