Regisztráció Blogot indítok
Adatok
gyatis

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
w Reset a kék halál után 2010.01.18 07:00:00
Amikor végleg kiderül, hogy a régi szervezetet hiába foltozgatjuk, akkor nincs más hátra, mint újra felépíteni, nulláról. Magyarországon jó sok ilyen alvadt struktúra működik – haldoklik –, egyik közülük a BKV. Akárhol nyúlnak hozzá, valakinek biztosan fájni fog,…..
gyatis 2010.01.18 16:40:39
A felszámolni, újrakezdeni megoldást már számtalanszor hallottam az elmúlt napokban. Szerintem naivitás azt gondolni, hogy ez változtat majd az eddig bevett gyakorlatokon, a lopáson, a korrupción. Nem buszvezetőből van sok, így elsősorban a back-office leépítésébe szerintem bármelyik szakszervezet belemenne ellenben a politika aligha.

A gond az, hogy nincs megoldva a társaság hosszú távú finanszírozása, minden nagyváros közlekedési társasága veszteséges, és a költségeknek jellemzően a 25-30%-át a helyi önkormányzat állja. Ez az, amit a főváros évek óta nem hajlandó betenni, ezért járnak a buszvezetők 16 éves buszokkal. Hosszú távú stratégia kell az ehhez megfelelő finanszírozási tervvel, a szervezet karcsúsításával és átalakításával.

A fentiekhez nem ártanak hiteles vezetők, aki mellé felsorakozik a szervezet. Ugye offshorozos, mutyizós bandával nehéz lesz. Nem csoda, hogy sztrájkoltak a buszvezetők, hiszen maga a szervezet is erkölcsi váltságot él át. Ezt nem szabad kihagyni a képből és azt mondani, hogy ők is a húsos fazékhoz tolakodnak. Nem kell sorolni azt sem, hogy hogyan érinti az átlag bkv dolgózót az a sok visszásság, ami az elmúlt fél évben kiderült a céggel kapcsolatban. Ajánlom figyelmetekbe: Lee Iacocca: Egy menedszer élete című könyvét a BVK típusú cégeket is meg lehet változtatni, fel lehet futtatni. Ő úgy kezdte a Chrysler megmentését 1980-ban, hogy lecsökkentette a fizetését 1 dollárra! Utána folytatta a menedzseri fizetésekkel….stb. Ugye Kocsis úr Audi A6-ossal indított! Nem akarok demagóg lenni, csak próbálom érzékeltetni, hogy hogyan kell változást menedzselni. Szerintem nem így azt biztos. A BKV-ból is lehet, jó közlekedési vállalatot faragni, a városnak remek az infrastruktúrája de ehhez egy profi és nem utolsósorban hiteles menedzsment kell.

A kollektív szerződés pedig nem egy ördögi dolog tőlünk nyugatra is remekül működik. Bárcsak a privatizáció megoldás lenne, de sajnos nem az. Az ilyen típusú privatizációk nálunk kulturáltabb országokban is megbuktak. Pl. angol vasúti privatizáció, vagy a legutóbbi metróvonal privatizációja. Önmagában a privatizáció nem segít főleg nálunk, ahol sokszor ez is a mutyizás melegágya, kiszervezés a haveroknak stb. Ki szeretné a veszteséges járatokat üzemeltetni. Ne felejtsük el azt sem, hogy az álvállalkozóinak a BKV komoly díjat fizet , ha önmagának is ilyen költségeket számolna fel akkor még nagyobb lenne a veszteség. A külsős cégek buszvezetői nemcsak többet keresnek, de jobb körülmények között is dolgoznak, nem 16 éves fűtetlen buszokban sí overallban vezetnek. Ráadásul, a magáncégeknél működik a zsebbe fizetés intézménye, azaz nem fizetik a járulékot a dolgozók után, így végül ők is a komoly alvállalkozói díjon túl, igénybe vesznek egy extra állami támogatást.
w Üdvösségtan 2008.09.18 06:30:00
Manapság az előrehozott választás akarása meghatározza az emberi minőséget. Ez a nyomorult SZDSZ például nem szavazta meg, nem is méltó az ellenzéki címre; de közben az a köcsög MDF is tolja a kormány szekerét, le van ám statisztikázva, hányszor nem szavazták le a minisztert.…..
gyatis 2008.09.18 10:05:56
Igazad van nem marad más csak a remény, hogy Viktorék talán jobban csinálják. Az a baj, hogy Gyurcsány volt a leginkább liberális MSZP-s és ő sem tudta keresztülvinni azokat a változásokat, amelyek kellettek volna. Ez két dolog miatt volt. Egyrészt az MSZP többsége még mindig képtelen a piacgazdaság egyszerű logikája szerint gondolkodni (ez úgye abból a bizonyos múltból ered:). Másrészt a valódi reformok pont azokat érintették volna negatívan, akik jelenleg az MSZP legfőbb szavazóbázisát képezik, lásd. nyugdíjasok, segélyből élők. Így sajnos az az egyszerű helyzet van, hogy matematikailag az MSZP soha nem fogja megcsinálni a szükséges reformokat, nem vesz el a szavazóbázisától 1000 milliárd forintot és kész. Így nekünk, bérből és fizetésből élőknek az egyetlen „reményünk” az az, hogy a Fideszes szavazóbázisnak kevésbé fog fájni az az 1000 milliárd és „talán” meglépik. Az biztos, hogy a szocik semmilyen miniszterelnökkel nem fogják. Azért vicces, hogy a szakadék szélén táncolunk de emeljük a nyugdíjjak reálértékét. Kérdem én miből? 2%-os gazdasági növekedésből, akkor, amikor egy olyan világgazdasági válság elé nézünk, amilyen 29 óta nem volt? Úgy hogy a legfőbb exportpiacunk az a Németország, amely már recesszióban van. Nevetséges. Teljesen mindegy mikor jönnek Viktorék, ha előbb jönnek és nem csinálnak semmit legalább gyorsabban kiderül, hogy a király meztelen! Mi meg tovább finanszírozzuk a sok ingyenélő, adót nem fizető polgártársaink, nyugdíját, egészségügyét, gyerekei oktatását:)