Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Jamieson

0 bejegyzést írt és 53 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kíméletlenül fújt az arcunkba a metsző, viharos szél, a szemüvegünkre csapódott fel a vízszintes eső. Az a fajta idő volt, ami ellen a kabát, és a sapka sem véd. Sipossal másodpercekig ki se akartunk szállni az ólmeleg autóból, mert már onnan látszott, hogy a telefonban jónak…..
Belsőség Játékország ez 2013.11.20 06:24:39
Amikor végignéztem, hogy három, talpig láthatósági színű, sarkvidéki kabátba öltözött ember, világító gumibotokkal az utcáról a mélygarázs felé irányít egy nem túl nagy furgont, megértettem, miért olyan alacsony a munkanélküliségi ráta Japánban. És ezek a csávók…..
Van belőlük mindenféle: kicsi, nagy, olcsó, drága, elsőkerekes és összkerekes, a vásárlók feje zsong a sok rövidítéstől: SUV, SAV, crossover és miegymás, de valójában mindegyik ugyanabba a kategóriába tartozik. Telekjárók ezek, melyek korlátozott mértékben, de el tudnak…..
Jamieson 2013.10.31 17:35:28
TComment Kell a cirkusz 2013.09.25 06:54:11
.Bizony kell, kirakat nélkül nincs bolt. Az erősebb kutya szerepből pedig nem lehet engedni. Még akkor sem, ha már lassan nincs kit fedezni. Európa elfogy. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Antal ősrégi olvasónk és Facebook-követőnk. Mint lelkiismeretes Totalcaros/Belsőséges, azonnal beszámol, ha valami érdekesre bukkant. Ezúttal elég messzire ment érte, konkrétan ide: Nagyobb térképre váltás Nem egy rossz hely, de ami érdekesebb, hogy a klasszikus, gyorséttermi…..
Ha ön azok közé tartozik, akik nem értik a prémium-márkákat és nem hisz a minőségi, drága dolgok tartósságában, akkor ezen tesztünk önnek készült. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Jamieson 2012.07.17 16:02:46
@ommm: A v40/S40 = A3, Golf variant/Bora/Jetta, kategória, S60, V70 = A4, Passat, S80 = A6.
Volt jónéhány VW/Audi a családban, ha német márka akkor ezt választanám, tehát nincs ellenérzésem a márkával szemben. De a saját (igaz benzines) S40-em alapján azt kell mondanom, hogy megbízhatóságban, tartósságban a Volvo ugyanott van - 200 k km alatt a kötelezőkön kívül csak a futómű elemeit kellett javítani, ami nyilván nem véletlen a magyar utakon. Ismerős 4 hónap különbséggel vásárolt BMW 320i fenntartása a (javítás + szerviz) közel a duplájába került, miközben az autó csak 20 k km-el futott többet. Kedvenc szerzőim egyike vagy, de ezzel a cikkel nem értek egyet.
A legőrültebb megoldások nem zsenik fejében születnek, hanem a szükség szüli őket – erre jutottam ennek a szörnyetegnek a láttán. Harminc henger dolgozik öt sorban, hogy összejöjjön az a háromszázegynéhány lóerő, ami a végén megmozdíthat sok tonna halálos vasat. Az…..
Jamieson 2012.06.08 10:04:35
Te jó ég , emiatt a Wermachtozás meg miértnemnyertekanémetekezés miatt utálják a németeket sokan ma is, ha a német barátaimnak ilyen szöveggel állnék elő nagyon furcsán néznének rám. A fasiszta Németország a szövetségeseinek sem szánt különb szerepet mint az ellenségeinek (sőt az ellenséges briteket sokkal többre becsülték mint a szövetséges alsóbbrendű fajokat) de ugyanennyit ártottak a német népnek is, amely rengeteget szenvedett. Ezért a szövegért, amit sokan itt tolnak Németországban lecsuknák, amely ma egy igazán demokratikus ország. Birodalmat tűzzel, vassal, népirtással építeni nehéz, fenntartani lehetetlen. Amiről nem esik szó az az, hogy az Oroszlánfóka hadművelet során a villámháborús sikersorozat megtört, az angliai légiháború során nem sikerült megtörni a felkészületlen, nyersanyagutánpótlásától elvágott Angliát, amely katonailag és morálisan helytállt, újraszervezte a termelést és számos technológiai újítást hajtott végre, először csak védekezett, majd folyamatosan átvette a felügyeletet a légtér felett, a német légierő igen nagy veszteségeket szenvedett és jórészt leforgácsolódott. Időközben a britek és amerikaiak egyre nagyobb erőket kötöttek le Afrikában. A keleti fronton a földi egységek nem kaptak elegendő légi támogatást ami szintén a villámháborús taktika része volt, nem volt utánpótlás és háborút ezzel elvesztették...azok a szövegek, hogy a németek simán nyertek volna, mert ugyanaz a motor volt a tankjukban mint az én mercimben "merazalegjobbautó" elég szánalmas.
Kétmilliót törlesztett a háromból, visszaadta az autót, a bank eladta egy millióért, és még ő tartozik két millióval. Az autóhitel-károsult portréja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Jamieson 2012.03.27 10:48:12
Nagyon egyszerűen lehetne jogi úton szabályozni és rendezni a hitelproblémákat. Csupán meg kellene határozni, hogy a vásárolt autó, ingatlan a FEDEZETE a hitelnek. Tehát nem fizetés esetén a fedezet átadásával a követelés megszűnik. Így a hitelfelvevő kockáztatja nemfizetés esetén az addigi befizetéseit, a hitelezőnek pedig az a kockázata, hogy vajon jól mérte-e fel a fedezet értékét, így mint egy normális üzleti ügyletben mindkét fél vállal kezelhető mértékű kockázatot és mindkét fél érdekelt abban, hogy a hitelügylet végig menjen és ezért mindkét fél megtesz mindent. Persze ez azzal jár, hogy autót 40 max. 50% -ig finanszíroz a hitelező, ingatlant max. 70%-ig. Nem úgy, mint eddig. Könnyű persze azokon csámcsogni, akik bedőltek a 3 milliós (a világ boldogabbik felén a legolcsóbbnak számító) családi autóikkal, mert (jogosan) undorodtak beülni a használtpiacon található lelakott autókba. Könnyű azt mondani, hogy tudhatták volna, hülyék a pénzügyekhez...és tényleg azok, DE ezért vannak a pénzügyi "szakemberek" a bankokban, akik viszont értenek a pénzügykehez és pontosan tudták, hogy ezeket a hiteleket nem lehet végigvinni és mégis engedték, reklámozták, mert pontosan tudták, hogy nem baj, ha bedől, mert a fedezeten túl élete végéig vonják a hitelfelvevő béréből a hátralékokat - de közös kockázatvállalás és fedezet erejéig tartó követelés esetén csak tényleg vállalható konstrukciókat adtak volna ki a kezükből.
Kicsit groteszk, de visszasírhatjuk a hiánygazdaságot és a MERKUR-os időket, amikor a rendeléskor befizettél 50%-ot, az kamatozott a következő 3-5 évben évi óriási 2%-ot, 3-5 év alatt félretetted a másik 50%-ot és mire átvetted az autódat hitel nélkül ültél bele, sőt ahogy kivitted a kapun a Ladát, az ára nem csökkent rögtön 25-30%-al, hanem a használtpiacon 30-40%-al többért adhattad el.
Ahogy lenni szokott, minél markánsabb az orrplasztika, annál kevésbé érinti a lényeget. Viszont a motorja fantasztikus. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Jamieson 2012.02.15 13:43:06
@Shadowbull: igen, csak van aki ezt belátja és van aki nem --- aki belátja, jobban jár mert már eleve belekalkulálja a döntéseibe : )
Jamieson 2012.02.15 15:17:42
@Silverstein:

Jó akkor vigyük végig a logikádat;

(elöljáróban leírnám, hogy nagyrabecsülöm Németországot, Ausztriát sok barátom, munkakapcsolatom van ott).
DE :

1 Magyarország 1867-et követően végre a békés és folyamatos fejlődés útjára lépett (a 3. legdinamikusabban fejlődő ország volt Európában) sok vérzivataros évszázad után, erre az osztrákok belesodortak a kizárólag a saját céljaikat szolgáló I. VH-ba, az eredmény Magyarország kétharmadát, elcsatolták, az infrastruktúra összeomlott, vörösterror, fehérterror, ásványkincseink, népességünk nagy része elveszett, a II. VH-t kirobbantották a németek, majd belesodortak bennünket, a végére Magyarország szinte teljesen elpusztult, eredmény : 45 év szovjet megszállás, egy vérbefolytott forradalom. Tehát német nyelvterületről sem vesz autót az igaz magyar.

2. Franciát Trianon miatt nem vesz.

3. Amerikait, angolt sem, hiszen hadban álltunk.

4. Japánt, spanyolt sem mert azok meg a minket pusztulásba döntő németek szövetségesei voltak.

Igaz magyar nem törődik a hazánkba beruházó idegenszívű márkák által teremtett munkahelyekkel, hazafiatlan honfitársaival,akik ezen márkák forgalmazásával, szervizelésével foglalkoznak, a történelmi események alapján csak koreai vagy svéd autót vesznek, mert velük nem volt konfliktusunk.

TÉBOLY.
Jamieson 2012.02.15 15:38:45
@Shadowbull: Na igen, még jó, hogy két éve eladtam a Volvót :) A viccet félretéve mondjuk, ahogy az állatokkal bánnak Koreában azért tényleg rohadjanak meg.
Nem kell félni minden franciától. Ez a Peugeot nem drágább, de fapados konkurenseinél többet tud. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
TComment Az autózás ájfónja 2012.01.06 06:15:00
Tudják, mi maradt meg egy hét használat emlékéből? A hiányérzet és az üzemanyagszámla pontos összege. Mai cikkünk blogposztja...
Jamieson 2012.01.06 19:09:01
@velocista: Kicsi gyermek inkább el kellet volna menned suliba, ahelyett, hogy itt írogatsz baromságokat fikázod a Volvót meg a Jaguart, mikor még egyikben sem ültél. Melyik "LS" volt, a Jaguarok közül amit szidni szoktál a játszótéren ?
Belsőség Halál a macskákra! 2011.08.27 17:30:00
Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők réme is ő, hatalmas, gyors és erős, nem lennék zsákmányállat a közelében. A kicsit Vikinek hívják, és bár még csak 9 hónapos, már most 23 kilós, csupa izom,…..
Kovács úr negyven évvel ezelőtt vett egy Bogarat, aztán nemrégiben egy Golfot. Nem nagy szó, mindenki ismeri a sztorit a reklámból. De persze Volkswagenekkel és volkswagenesekkel gyakran megtörténik az ilyesmi, toyotásokkal, lexusosokkal pedig a statisztikák szerint még sűrűbben.…..
Jamieson 2009.12.01 13:08:47
@Csikós Zsolt:

Én is átjöttem - elolvastam az összes írást ismét ami Massányi úrtól származik, csupán megemlékezésből, mert így ismeretlenül is nagyon szimpatikus ember volt. Itt nem csupán autómárkákról van szó, hanem az emberekről, akik mögöttük állnak.

Részvétem.
Belsőség Mercit, ne BMW-t! 2009.11.11 07:04:59
  Ősi ellenségek, gondolnánk, pedig a két cég teljesen más elképzelések mentén épít autókat. Hezitálni egy BMW és egy Mercedes között olyan, mintha nem tudnám, cézár salátát vagy töltöttkáposztát szeretnék. Vélemények az azonos című írásunkról...
Jamieson 2009.11.11 10:26:01
@Mayday:
Az a nagy baj, hogy Jaguart csak képen láttál, azt is csak messziről. Az X-type a márka legöregebb, legkisebb modellje, de összkerékhajtásával, kényelmével, belterével még ma is megállja a helyét.
A német (!!!) autóklub német (!!!) autótulajdonosok körében végzett felmérése alapján az elégedettségi listán a Jaguar a 3., a Volvo a 8., a BMW a 15., az Audi a 16. a Saab a 21. körül van, a Merci a 28. (!!!) Őszintén kívánom neked, hogy legyen lehetőséged Jaguart vezetni vagy abban utazni életed során és akkor nem fogsz ilyen ostoba módon nyilatkozni olyan prémiumgyártó autójáról, amiről fogalmad sincs.
Jamieson 2009.11.11 14:17:20
@kultúrpesszimista:
Nem olyanok. De a német gyártmányok sem olyanok, mint a 80-as években. Messze nem.
A @FCs: A vevőelégedettségi mutatók nem támasztják alá az általad leírtakat. Az igaz, hogy 80-as években gyártott Jag-ot nem vennék, de 90-es években gyártott Mercedest sem, meg 2000 utáni BMW-t sem.
Ezzel nem a német gyártókat akarom lehúzni, de mindenhol vannak minőségi problémák. Nekem volt német, svéd és angol is, a tapasztalatokat nem a szomszédom unokatestvérének a munkatársától szerzem, egyikre sem volt különösebb panaszom, a szervizigény a német és angol autóimnál kb. megegyezett, viszont az angolt sokkal jobban szerettem. Egy tény, a német autóknál sokkal könnyebb szervizt találni, de ez a hátrány nálam belefér.
Csak engem az zavar, hogy olyanok nyilatkoznak, akiknek még sohasem volt (újonnan vagy normális használt állapotban vásárolt, esetleg szakszerűen restaurált és rendesen karbantartott) angol autója. Attól , hogy Merci, BMW, Lexus, Ferrari, Zonghua vagy akármi rajongó nem feltétlenül kell lehúzni egy másik márkát. Az ilyen "ettől meg attól hallottam" balladák során kiderül, hogy a terjesztők egymástól hallották...
Kevés jobb, előremutatóbb autó létezik ma a Priusnál, mindenki imádja, akinek esze van. A szívvel bírók többsége is általában szereti. Nem adócsaló-hibrid, nem ímmel-ámmal hibrid, mint az Insight, ez a real job, a Hibridnirvána 2009-ben. De, ámbátor, és mindazonáltal a Toyota…..
Jamieson 2009.10.02 09:46:53
@Walhun: Főleg egy dízel Land Rover, amely 8 literrel eljár és ha személyautóként használod háromszor annyi ideig jársz vele, mint egy priussal, amiben előbb -utóbb kifüstölnek az akkumulátorok aztán mehet a bontóba, mert már nem érdemes rákölteni. A '48 óta gyártott Land Roverek elképesztően magas hányada működik a ma is, pontos számot olvastam, de már nem emlékszem rá, de megdöbbentően sok volt.
Bujtor István halála miatt egyelőre úgy tűnik, hogy csak az MTV tervez műsorváltozást. Mint azt már az ajánlóban megírtuk, az m1 ma este 22:20-as kezdettel a Pogány Madonna című bűnügyi akció-vígjátékot tűzi műsorára a Hét év házasság című francia film helyett. Az m2…..
 Egy időben lenyűgözően szép volt, csúnya lett, most megint jól néz ki. Nem tudja azt, amit egy német luxusautó, mert puhább, szűkebb, igénytelenebb, de van egyfajta hangulata, kultúrája. Igaz, baj is akad vele.Mai tesztünk blogposztja...
Jamieson 2009.08.02 12:44:05
@Csikós Zsolt:

Abban 1000%-ig egyetértek, hogy a hazai használt Jag vásárlás hasonló orosz rulett - szerű vállalkozás, a piacon 99%-ban kintről behozott, szétbuherált, törött, százmillió kilóméteres Ford váltós stb. darabok vannak. A Merci tágasabb, vitathatatalan. A vezetési élmény meg erősen szubjektív, nálam a
forma és az image mellett pontosan a vezetési élmény az, ami miatt jobban bejönnek az angolok a németeknél !
Jamieson 2009.08.02 13:47:35
@Il mio nome è Nessuno: Nézz körül a használtauto.hu -n mert odakerül agyzsibbasztó hirdetési szöveggel, ami kint nem megy bontóba, találsz jónéhány időzített bombát
Jamieson 2009.08.03 11:04:14
@Kercerece: Végre egy olyan hozzászólás, amit egy VALÓDI tulajdonos írt, sokan úgy ítélik meg a márkát, hogy életükben sem vezettek ilyen autót, de talán még angol autóban sem ültek...
Egy hibrid száz bajt csinál. Talán a szerkesztőség történelmének eddigi legkomolyabb, vérre menő vitáját indította el a Honda Insight. Lassan két hete már, hogy nálunk járt, de még ma is egy harmincperces vitát hallgatott végig az egész harmadik emelet. Bende kontra Papp, Papp…..
A múltkor írtam, hogy megjöttek a muscle car-könyveim, többen követelték a sztorikat, hát akkor most lássuk a kedvencemet. Mellesleg én az olvasást szimultán csinálom, tehát a vécén a nagyon képes sztorizós America’s Legendary Performance Cars-t tanulmányozom, a kanapén…..
Belsőség Kis falka a barlangban 2009.04.27 17:49:00
Jelenlegi lakhelyemhez bérlés útján jutottam. Mikor rogyásig pakolt 323-asommal december közepén végre megérkeztem, olyan fáradt voltam már, hogy a háztulajdonos néni kérdésére, miszerint - Istvánkám, lenne itt egy kutya is, nem tudjuk hová tenni, maradhat? - már csak egy…..
Jamieson 2009.04.27 20:46:38
@TPZ: Neked talán ezt jelenti. Amilyen nálunk az állattartási kultúra nem is csodálom, hogy ezt jelenti. Nekem három befogadott kutyám van, utaztatom őket a kombimban mégis csodálkoznak általában, hogy milyen tiszta az autóm...