Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Huf

0 bejegyzést írt és 31 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Huf 2017.08.10 12:30:09
Úgy látom (tisztelet a kivételnek) mindenki munkaórában méri a teljesítményt. Ez a zért van mert jelen esetben ebbe a legegyszerűbb belekötni, hivatkozni rá. Az eszébe sem jut senkinek, hogy a teljesítmény nem időjöz kötött, hanem képességekhez. Van, aki 8 óra alatt sem képes annyira mint más 2 óra alatt, beszéljünk akár két dohányos, akár 2 nemdohányzó emberről. Van kolleganőm, aki nem dohányzik, sosem látom az asztalát elhagyni, ha csak nem olyan a feladat, a teljesítménye mégis zéró, mert sötét mint az éjszaka. Van ugyanakkor olyan dohányos kollegám, aki kenterbe veri tudás és képességek alapján az összes nemdohányzót a környezetében.
Fel kellene már fogni, hogy a teljesítmény a fontos, a meghatározó, nem pedig a széken üléssel eltöltött idő. A pihenőidő pedig mindenkinek jót tesz (tenne, de ilyen szemlélet mellett ritka kivétel, ha létezik), legyen az illető dohányos vagy sem. Értelmes vezetés ezt felismeri. Csak ritka mint a fehér holló.
Csak 1 kérdés: Ha el kellene bocsátani egy dolgozót, akkor mi lenne a meghatározóbb szempont - az alapján döntsünk, hogy az illető hány órában nyomja a szék ülőlapját, vagy, hogy adott idő alatt (ill. összességében) jobb vagy rosszabb teljesítményt nyújt?
Tudom, amit leírtam, az csak utópia. Addig is, amíg eljutunk ennek megértéséhez (valószínűleg soha), jó dohányos-nemdohányos viszályt kívánok; hadd működködjön ebben is az "oszd meg és uralkodj".
Mostanság éppen a dohányosok a közutálatnak örvendő csoport. Majd ha mindenki leszokik, akkor lesz másik. Felkészülhetnek pl. az alkoholisták. Áá, az itthon kizárt...! Legyenek akkor mondjuk a kávét fogyasztók, az sokkal szimplább, jobb példa, már csak a kávé erős illata miatt is hasonlítható a dohányzáshoz.
Mindegy, csak lehessen éppen valakit mindig utálni.
A hideg reggeleken az autóablakok folyton bepárásodnak, emiatt pedig sokszor perceket kell állva rostokolni az autónkkal, mielőtt elindulhatnánk. Összeszedtem nektek néhány ötletet, amivel pillanatok alatt páramentes lesz az ablak: A borotvahabot felkenve és ablaklehúzóval leszedve pillanatok…..
Az amúgy Európai Unió elleni kirohanásairól ismert Orbán Viktor most hatszázmillió forintot markol ki az európai uniós polgárok zsebéből, hogy egy vasútat építtessen a kertje…..
Az alábbi gyűjtés rendkívül hosszú, sokan talán nem is gondolnák, hogy valóban ennyi mindenre van szükség egy autóban. De elég, ha csak eszünkbe jut a 2013 márciusában hirtelen jött…..
Huf 2015.08.07 12:44:59
@citrix:

És tampon vagy betét!
Nekem ne gyere azzal, hogy nincs pénzed semmire, miközben százezreket füstölsz el évente. Nem hiszed? Kiszámoltam, csak figyelj! Egy néhány évvel ezelőtti kutatás szerint egy magyar dohányos átlagosan 16-szor gyújt rá naponta. Ez évente 307 doboz, ami ezer forintos átlagárral…..
Huf 2015.05.14 15:23:39
@Kis Mirjam: Miért, Te nem fizetsz TB-járulékot? Mert én igen. És dohányzom. Ergo, fizetek az orvosi ellátásért. Egész pontosan: fizetek, de eddig a dohányzás miatt nem vettem még soha igénybe, 25 éve. TB-t, persze, csak az aktív munkábaállásom óta fizetek, tehát "mindössze" 18 éve. Azaz, 7 évig ingyen vettem volna igénybe az eü. ellátást a dohányzásommal összefüggésben. Mármint, ha igénybe kellett volna vennem. Viszont, amit befizettem, valószínűleg igénybe vették mások - sokan közülük nem is voltak dohányosok. Hmmm-Hmmm...

Egyébként pedig, az a tervem, hogy ha olyan, súlyos betegséget diagnosztizálnak nálam, ami közvetve vagy közvetlenül összefüggésbe hozható a dohányzással, akkor nem fogom kérni a gyógykezelést (nem kötelezhetnek rá), és megdöglöm a nekem a szánt sors szerint.

Témához is: tervezem egyébként a leszokást, de nem a pénz, és nem is az egészségem miatt. Egyszerűen azért, mert lassan már pestiseként kezelik a dohányost ebben az országban. Az alkoholista, ezzel szemben, viszont "igaz hazafi", meg "pálinkaforradalmár", stb. Röhej, de ez van.
Küzdelem a szent hegyoromértA velem egykorúak még valószínűleg emlékeznek a Népszerű történelem című sorozatra, mely annak idején minden iskolai könyvtárban fellelhető volt. Ebben jelent meg A Titanic pusztulása, a Lángoló hídfő vagy A nagy lokátorháború, illetve a fenti…..
A CBS nem foglalkozik a múlttal és tökösen egyből 13 részes berendelést adott le Stephen King 2009-s, A búra alatt című nagyregényének tévéváltozatára. A produkciót Steven Spielberg cége gyártja majd, a készítő az a Briak K. Vaughn, aki az Y: The Last Man című képregénnyel…..
Huf 2012.12.02 11:37:48
@Sunsetjoy: Nem egy Carpenter filmre gondolsz? Konkrétan erre: www.imdb.com/title/tt0114852/
Utálom a városi legendákat, amelyek szinte alap nélkül terjednek szájról szájra, apáról fiúra. Amikor a Lada fűtése szóba került, heves vita robbant ki a szerkesztőségben. Szerintem a Lada jó fűtése csak egy sztereotípia, de most kiderül az igazság Kapcsolódó cikkünk…..
19990 forintos termék ellopásáért (szabálysértés) könnyen a hűvösre lehet kerülni, ám 20100-asért (vétség) már nem. A büntetőjoghoz is hozzá kell nyúlni, mert közel sem olyan szigorú, mint a módosított szabálysértési jog. Nagy vihart kavart, hogy három 15 éves lány…..
Huf 2010.09.06 10:03:07
@Robinzon Kurzor: "a 2 napos redőrségi fogda nem a büntetés"

De. Az is, mert beleszámít a kiszabott elzárásba, legjobb/-rosszabb tudomásom szerint, csakúgy mint az előzetes a letöltendőbe. Ha mégsem ilyen a jogszabály - akkor az viszont alkotmány- meg-ki-tudja-mi-még-ellenes.

Lopás vétség, és úgy általában a legtöbb vétség elkövetése esetén valóban röhejes ítéletek születtek/-nek. És ez nem új dolog: még a régi szabálysértési törvény is szigorúbb volt a pénzbüntetési tételeinek összegét tekintve mint a régi/mostani vétségi ítélkezés gyakorlata. A vétség esetén kiszabott letöltendő szabadságvesztés meg olyan ritka mint a fehér holló (politikus). A visszaesőkre ez nem érvényes; az üzletszerűen, folytatólagosan, stb., egyszóval minősítő körülményt tartalmazóan, többször is elkövetett vétségek már bűntettnek minősülnek - feltéve, hogy a mentesülési időn belül vagy igen nagy gyakorisággal követték el őket. De ez már az ügyésztől/bírótól függ. A három lány őrizetbe vételi esete számomra azt bizonyítja, hogy a politika nagyon bizonyítani akar, ehhez eszközként használja a rendőrséget és az igazságszolgáltatást. Nyilván kiment az utasítás a "végekre", hogy most produkálni kell, mindenáron, minden esetben, tekintet nélkül minden körülményre. Persze, bizonyítani nem tudom, akik meg meg tudnák erősíteni azok nyilván le fogják tagadni, vagy nem merik bevallani. Ehhez jön még hozzá az önérdekből adódó bizonyítási szándék. Mindenki kapaszkodik a székébe, és meg akarja mutatni, hogy ő, igenis, eredményes. (Kivéve azok akik már ki vannak rúgva csak még nem tudják/mondhatják.) Ennyit a magas filozófiáról. Amikor ezen a területen dolgoztam akkor sok hasonló "kampányt" megéltem. Ez így szánalmas.
Huf 2010.09.06 10:53:28
Még egy szempont ami sokszor elhangzik, de itt még nem került igazából szóba, és sajnos egyébként sem kap elég hangsúlyt:
Az, hogy egy cselekményt a törvény büntetni rendel, önmagában még senkit nem tart vissza attól, hogy elkövesse. A visszatartó erőt a lebukás és a jogkövetkezmények jelentik. De ez sem azonos mindenkinek az esetében. Egy korábbi főnököm mondta, hogy "a kerítés csak arra jó, hogy a becsületes embereket távol tartsa".
Vegyünk két konkrét példát: én ha így 40 felé szabs. értékre elkövetett lopásra adom a fejem, akkor nem csak a pl. 30 napos elzárással bűnhődöm. "Mellékesen" elveszítem az állásomat, a barátaim, ismerőseim bizalmát, és az ügyfeleim megbecsülését, a hitelességemet. Magyarán sokkal többet mint 30 napot az életemből. Ha Kis Pista (direkt így írtam, hogy a névbe se lehessen belekötni), akinek semmije nincs, munkanélküli, és (részben) lopásokból fedezi a megélhetését, neki nem oszt-szoroz ugyanaz a 30 nap. Addig is ellátást kap, meleg helyen van (télen), és különben is mennyivel lett volna neki jobb kint? Őt ez a jogszabályváltozás nem sokban fogja befolyásolni. Újságcikk, riport volt róla, hogy egyes vidéki településeken szabályszerűen be van osztva, hogy ki viszi el az áramlopásért kiszabott éppen esedékes büntetést. Na ott ez a törvényi változás nem szempont a jövőbeni cselekedeteket illetően. Ezért vagyok szkeptikus az egésszel kapcsolatban, csakúgy mint a 3 csapást illetően. Ergo: a büntetés, hogy visszatartó erő lehessen, több feltételnek kell együttesen fennálnia:
1. az illetőnek legyen vesztenivalója,
2. lebukás,
3. megfelelő felelősségre vonás.
Ha ez a 3 feltétel nem áll fenn, valósul meg, akkor csak részleges sikerről, vagy teljes sikertelenségről beszélhetünk. Tökéletes rendszer sajnos nincs és soha nem is lesz, mert a büntetés nem szabható személyre, ez utópia, törvényileg megvalósíthatatlan. Pedig csakis ez garantálná a visszatartó erőt. Vannak optimális megoldások, azokat kell keresni, és nem vagyok meggyőződve arról, hogy most éppen azt találták meg.
Huf 2010.09.06 10:54:07
@Hugo2010: "a lopás nem vétség ..."
Bocs, csak pontosítanék: a vétség is bűncselekmény (0-2 évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel fenyegetett cselekmény" - én még így tanultam, lehet, hogy már változott, nem követem). Amire Te gondolsz az a "bűntett". Hogy az adott cselekmény éppen melyik törvényi tényállás alá esik megítélés szempontjából, azt valóban az éppen érvényben lévő értékhatárok határozzák meg. Én azért vettem alapul a vétségi alakzatot mert ez a leggyakoribb és a legelterjedtebb bcs. (most talán 500.000.- a felső értékhatár?, vagy még mindig 200.000.-? nem tudom már - illetve, hogy ne legyen egyéb minősítő körülmény, mint pl. "dolog elleni erőszak, stb.).
Nem hiszem, hogy nagyon csak a címben szereplő környékre volna jellemző az, amit Riska énekelt meg idegességében, ahol van kerékpáros is meg egyirányú utca is, ott előbb vagy utóbb összefut az ember olyan elvetemültekkel, mint a mai 2in1 történet kétkerekű szereplői. Komolyan…..
Huf 2010.05.06 21:05:55
A héten már megírtam ezt a kommentet, hozzászólásképpen egy kerékpárosokról szóló újságanyaghoz. Mivel a véleményem azóta sem változott, így ide is ezt illesztem be (ott a vége úgysem fért ki:D). Nekem ugyanis nem csak a gellérthegyiekkel van tele - persze mindig tisztelet a kivételnek.

"Én úgy látom a változtatások (részben engedmények) inkább csak tovább rontották a kerékpárosok közlekedési morálját, mintha az jött volna le nekik, hogy akkor "nekem már ezt is lehet, én kivétel vagyok" - vagy valami ilyesmi. Kifejezetten a változtatások életbe lépése óta fokozottabban figyelem a kerékpárosokat. A piroson eddig is átmentek, de, most gyakorlatilag kocsik közt lavírozva teszik ezt, égnek áll néha a hajam. (Volt egy amelyik egy lámpaváltásnyi időt elvolt azzal, hogy a zöldön haladó kocsik közt merőlegesen átfurakodja magát - talán jobban járt volna ha vár, maga és mások miatt is.) A piroson nem csak egyenesen nyomulnak - néha olyan nyomvonalat "húznak", hogy az már észtveszejtő, és persze totál kiszámíthatatlan. Ugyancsak divattá vált a zebrán áttekereni - ma volt szerencsém két ilyenhez, ahol a gyalogosnak elsőbbséget kellett kanyarodás közben adnom balra nagy ívben közlekedve - már éppen indultam volna miután áthaladtak amikor a rám merőleges sávok között, a piroson keresztül kivágódtak és elhúztak irányt váltva - az orrom előtt a zebrán. Jó a fékem, meg alig indultam meg... De a "legszebb" az volt amikor a zebra előtt megálló kocsik között két biciklis átszáguldott a gyalogok között, lassítás nélkül. Azok meg csak ugráltak, vagy a halálra ítéltek beletörődésével bámulták őket. Gratulálok. critical mEss, így. Semmivel sem jobbak a kerékpárosok mint az autósok, csak ők még legalább azzal a felsőbbrendűségi tudattal is rendelkeznek, hogy nem szennyezik a levegőt, így plusz egy érvük van az autósok lebunkózására. Azt nem, de a véres úttest sem szép, vagy az sem gond? Én mindenesetre figyelek, és nem egyszer már rajtam múlt csak egyedül. Nem vártam, várok köszönetet. Beletörődtem, hogy ebben az országban már mindent lehet. Úgy is én lennék a hibás mert körülöttem volt konzervdoboz, miért nem figyeltem még jobban? Ehh...operettország, operettnép."
Tomi nem először ragadott billentyűzetet, hogy megírja a biciklisek és autósok egymás közötti nézeteltérésének okát, ami lehet, hogy nem is zsigerből fakadó rosszindulatban keresendő. Szinte mindíg lehet hallani autós-biciklis balesetekről - sajnos -, hol az egyik, hol a másik…..
Huf 2009.08.13 11:48:56
Szerintem elég egyszerűen értelmezhető a szituáció amit leírtál - jobbkézszabály. Legalábbis így, ebben a formájú kereszteződésben. Ha nincs tábla akkor ott a jogszabály. "Csak" itt a személykocsi helyett a kerékpáros játszik. És az is jármű, ugyebár? Egyébként ilyen kereszteződés kialakítás elég kevés lehet az országban (ha van). Ha pedig van, akkor ezt legalább lehet megfelelően - ha nem is egy másodperc alatt - értelmezni (feltéve, hogy képes/akarja a kereszteződéshez érkező).

Én egy másik variációban sokkal nagyobb gondot látok - és sajnos már majdnem baleseteztünk is miatta. A VI. kerület Bajcsy-Zsilinszky úton kerékpársávot alakítottak ki a járdát megfelezve a Nyugati tértől az Andrássy útig vezető (jobb) oldalon. (Lehet, hogy a túloldalon is, de az engem forgalom szempontjából nem érint, így nem is foglalkozom vele.) Ami azt jelenti, hogy aki nem lámpával szabályozott kereszteződésben akar jobbra a Bajcsy-ra betorkolló egyik "kis"utcába bekanyarodni - esetemben ez a Nagysándor József utca - annak kettős feladattal kell szembesülnie: keresztezni először egy kerékpársávot, majd egy (képzeletbeli vonal meghosszabbításában) egy gyalogjárdát. Az utóbbi eset tiszta és világos: elsőbbséget kell adni a kanyarodó autósnak a mellékútvonal úttestjén átkelő gyalogos számára. Ezzel eddig nem is volt gond. A gyalogos "lassú jármű", jól láthatóan érkezik és a szituáció, amennyiben a sofőr ismeri a szabályt, minden gond nélkül megoldható. Nem is volt balesetveszélyes helyzetem emiatt soha. De nem régóta már a kerékpársávval is számolni kell! Akiknek, ismereteim szerint, ugyancsak elsőbbséget kell adnom. Itt kezdődtek a problémák: egy kerékpáros haladási sebessége kb. 8-10X-ese egy gyalogosénak. Sokkal hamarabb érkezik az átkelési ponthoz mint a gyalogos, és sokkal gyorsabban át is halad rajta. Azóta mióta kialakult ezen forgalmi szituáció, ezerrel sasolunk (többes szám mert munkába legalább ketten megyünk minden nap), hogy jön-e kerékpáros? Ez egy alkalommal olyan jól sikerült, hogy velünk párhuzamosan - azaz a Nyugati felől az Andrássy irányába - ki is "szúrtunk" egy tempósan haladó kerékpárost. Fokozottan figyeltük, hogy vajon melyikünk ér hamarabb a fenti kereszteződéshez ahol be szoktunk kanyarodni. Mivel nagy volt a tempója, így rajta tartottunk a szemünket végig, és ebből lett a baj, ami onnan jött ahonnan nem vártuk! Azt bemértük, hogy hamarabb érünk a kereszteződéshez, így nem kell részére elsőbbséget adni. Azonban olyannyira lekötötte - önkéntelenül is - mindkettőnk figyelmét az az egy biciklis, hogy nem figyeltük eléggé a másik irányt. És csak a szerencsén, és a sofőr reflexein (nem én vezettem aznap), valamint a relatíve kis sebességen (derékszögben kanyarodásról van szó, szűk utcába) múlott, hogy nem gázoltuk el az Andrássy irányából érkező másik kerékpárost! Satu, és szerencsénk volt. Nekünk, mert mi lettünk volna a hibásak; a sérüléseket most hagyjuk, abban a kerékpáros járt volna természetesen sokkal rosszabbul. Ez így tiszta helyzet, nincs is mit okoskodni rajta, DE! Van néhány körülmény ami miatt minden alkalommal az anyjába küldöm azt aki ezt a sávot oda megálmodta:

-a kerékpáros, mint már írtam, jóval gyorsabban érkezik mint a gyalogos, ezzel kevesebb észlelési lehetőséget biztosít, ráadásul - természetesen - lassítani sem fog; (miért tenné amikor elsőbbsége van?), meg különben sem jellemző rájuk a fokozott óvatosság, figyelem, körültekintés, stb. Budapesten (akinek nem inge, ne vegye magára!)

-a fenti eset a reggeli órákban történt amikor még nem parkolnak a Bajcsy-n végig az út mellett autók tömött sorban, akadályozva ezzel a belátást a kereszteződésbe, illetve a párhuzamos érkezők kerekesek észlelését (napközben csak úgy merek itt befordulni, hogy megállok a kerékpársáv vonala előtt, ha használnom kell ezt a kereszteződést). Egyébként esélyem sem lenne "nem elgázolni" a keresztező járművet. A gyalogosok észlelése is nehezebb a parkoló járművek miatt, de azért az sokkal könnyebben kivitelezhető feladat.

-ettől a hülyeségtől már az is sokkal értelmesebb lett volna ha az úttestből vesznek el egy részt - akkor egyrészt csak egy irányba haladó kerékpárossal kellene számolni, másrészt nem takarná ki őket parkoló autósor.

-értelmes kerékpáros szerintem ezek után is az úttesten hajt - én biztos ezt tenném a saját épségem érdekében, jól felfogott érdekből!

-nem tudom volt-e már baleset ezen a szakaszon, de szerintem csak idő kérdése ha még nem. Jogilag persze tiszta lesz a felelősség kérdésének meghatározása, de az igazi felelőst - az útvonal megálmodóját - senki nem fogja felelősségre vonni. Pedig egyszerűen megoldanám a büntetését: egy álló napon keresztül oda-vissza kerekeztetném/autóztatnám a kérdéses útszakaszon. Kíváncsi lennék, hogy másnap nem-e inkább a festőecsetet választaná a drótszamár helyett, és alakítana ki valami más, értelmes forgalmi rendet!

Félreértés ne essék: nem vagyok a kerékpárosok ellen! Egyszerűen csak nem hiszem, hogy nekik nem ugyanolyan rossz ez a megoldás mint az autósoknak. Mi mindenesetre tanultunk belőle és megosztva figyeljük mindkét irányt. De mit tegyen az akinek nincs utasa?!
autózz! Megteheti ezt egy rendőr? 2009.08.03 08:43:00
Ha vwgery sztorija pontosan így történt, ahogy azt leírta, akkor ezekre a rendőrökre nézve ez nagyon gáz. Sőt, a többiekre nézve is káros hatással van az ilyen viselkedés, hiszen az ilyenek miatt kell a normális rendőröknek is elviselnie azt, hogy sokan semmi tiszteletet nem…..
autózz! Elütöttem egy motorost 2009.07.29 10:06:00
Levélíró nevű levélírónk remélem tudja, hogy mire számíthat azzal, hogy az alábbi történetet megírta és elküldte nekünk, mert a mi kommentelőink aztán marhára nem szoktak kíméletesek lenni. Biztos ezért van az, hogy a beküldők nagy többsége soha többé nem jelentkezik az…..
Huf 2009.07.29 22:07:59
Kollegám egy ilyen esetnek volt a szemtanúja. Az ő tanúskodása miatt nem az autóst hozta ki a bíróság hibásnak. (Meg mert megőrizte eredetben a helyszínt amit a helyszínelők nem néztek át alaposan). Mondjuk a kollegám akkor már nem volt rendőr, de nem felejtette el, hogy mennyit számít mi hol volt.
Eset: Reitter Ferenc utca és egy keresztező alsóbbrendű út. Autós érkezett az alsóbbrendű úton, és át akart haladni a Reitteren. Kinézett, nem látott semmit közeledni. Megindult, mire egy csőgázzal érkező motoros az utasával együtt beleszállt. A kollega a Reitteren a motorossal ellentétes irányban haladva látta (ha jól emlékszem az elmondására) az esetet. Az autósnak esélye sem volt észlelni a motorost, gyk. kollega is csak 1-2 másodperccel a csattanás előtt vette észre, olyan nagy sebességgel érkezett (100+ km/h). Ügyes a Laci, jó a lélekjelenléte; biztosította a helyszínt, hívott mentőt, rendőrt, elsősegélyt nyújtott, ÉS bejelölte az egyes elrepült tárgyak helyét, stb., azaz elősegítette az eredeti állapot megőrzését, a körülmények rekonstruálását. Majd később tanúskodott is - fontos volt a vallomása. A motoros meg az utasa túlélte, de terminátori állapotba kerültek a beléjük épített fémek mennyiségét illetően. KRESZ szerint egyértelmű: autós nem adta meg az elsőbbséget a védett útvonalon közlekedő motorosnak. MÉGIS vétlennek nyilvánították, mivel minden tőle elvárható körültekintés ellenére lehetősége sem volt a nagy sebességgel érkező motoros észlelésére.

Ebben a mostani sztoriban más a helyzet, de ilyen alapon még akár az autós felelősség alól való mentessége is megállapítást nyerhet, annak ellenére, hogy védett úton közlekedővel ütközött. Ez hatósági mérlegelés kérdése lesz, szerintem.
Az összes papírját, kulcsát, mindenét egy dossziéba zártam, és a fiók mélyére raktam. Az emlékek könnyebben felejtődnek, ha nincs szem előtt rá emlékeztető dolog.Az utolsó pillanatban kaptam még egy papírt a rendőrségtől. Tájékoztatnak hogy lezárják a nyomozást,…..
Huf 2009.07.12 12:46:21
Sajnálom a kocsidat Robertó, de nyomozó is voltam 6 évig. (Addig bírtam.) Így ismerem mindkét oldalt. Engem mondjuk csak 1X támadt le egy sértett, hogy miért nem lett felderítve az ügye. Pedig ő megmondta, hogy ki volt a (lehetséges, tuti) tettes! Meg, persze. Az ÜTI-nek vasárnap. Vagy a járőrnek, nem emlékszem. Én az iktatást követően 3 v. négy nappal, olyan szerda v. csütörtök környékén meg is kaptam az ügyet nyomozásra. Olyan 30-35. ügynek ha az "általánosokat" is beleszámítjuk. (Általános az amiről nem lehet még egyértelműen tudni, hogy bcs.-e, vagy túl zavaros, vagy nem akarnak a statisztika miatt belőle bcs.-t csinálni, stb., szóval saláta.) Jó, mondtam a sértettnek, foglaljon helyet. Nem, én magyarázzam meg neki miért nem nyomoztam (a kollégám meghallgatta valamikor kb. két hét múlva az állítólagos tettest, aki persze tagadott.) Mondom a hölgynek, hogy nem volt ellene bizonyíték (pénzt lopott). Nem volt tanú. Erre válaszol, hogy de ők sarokba szorították még aznap v. másnap és nekik akkor elismerte (azt nem részletezte, hogy mit érette "sarokba szorítás" alatt, de gondolom el lehet képzelni - valószínűleg olyasmit amiért én "kényszervallatás" v. "bántalmazás hivatalos eljárásban" címszóval kb. 3-4X annyit kaptam volna mint a gyanúsított a lopásért). Mondtam neki - na, akkor kellet volna hívni a rendőröket. Akkor miért nem tették? Nos, ekkor végül mégis leült, és meghallgatott. Tudom, nem mentség, futni hagytam egy tolvajt. De mégis, mi a fenét tehettem volna? Verjem ki szó szerint belőle a vallomást? Hogy többet üljek mint ő (akit amúgy is felmentenek mert kényszer alatt vallott)? Abban az időben pont volt egy előzetes letartóztatottas ügyem is. Na az még csak a móka egy nyomozónak! Minden őrizetes ügyben kiemelt sz ügyészi felügyelet (b@szogatás, mert segítséget azt nem kapsz). Papír papír hátán. Beszélő, határidők, aktaküldözgetés, átkísérések, stb., egy gyanúsított, egy bcs. (mondjuk sikerült egy lopást rábizonyítani - elvitte mert tudta, hogy van bizonyíték és kettőért se kap többet a bíróságon ha egy ügyben tárgyalják, mint egyért - a börtönakadémia működik), kb. 1000 oldalas akta, 6 hónapos nyomozás (szakértői vélemény beszerzése, kihallgatások, szembesítések, mobiltelefon információk beszerzése - aki csinálta tudja milyen) és végül csak sikerült lezárni. Persze a másik 30 akta mellett mindezt, de ez volt a kiemelt ügy, az őrizetes, az, mint írtam, mindig prioritás. Ja, és egyedül mert mások sem álltak jobban ügyekkel ellátva. Kivéve a táppénzeseket (mondjuk nyomozóknál ez nem volt divat, de a tanulmányi szabadság már annál inkább, főleg akkoriban, hogy tiszti pozícióba lehessen kerülni, amit megértek mert az több fizetés). Tudod amikor du. kettőkor abbahagyod a gépelést, az aznapi papírmunkát, gondolkodsz, hogy jó lenne enni valamit 1 doboz cigi után, és még nem is nyomoztál aznap (értsd: ki se tetted a lábad az épületből), akkor eltűnődsz azon, hogy tényleg nyomozó-e vagy? Aztán persze hagyod, mert tudod, hogy nem fogod megváltani a világot. 6 évig csináltam, aztán otthagytam (a főnököm kedves hozzáállása is segített a döntésben), de vittem magammal amit ajándékba kaptam: kezdődő gerincsérvet, kifejlett pánikbetegséget (ezt csak az tudja igazán milyen akinek van), meg még néhány apróságot. Nem mindeki jár így persze, csak a "mezei" zsaru, de az igen - ha komolyan is akarja venni amit csinál. Ez nem most volt, én 2003-ban jöttem el, azóta tudom, hogy csak rosszabb lett a helyzet. Korai az a 25 év a nyugdíjhoz? Attól függ kinek az esetében. Egy főtisztnél igen, valószínűleg. Nekem több kollégám ment el 20 év után akiről tudom is, hogy mi volt a betegségük: infarktus(ok), magas (220) vérnyomás, sérv, idegi gondok, mozgásszervi problémák, csak a szokásos. Ők legalább választhattak, hogy nyugdíj v. FÜV. Tudnék még nagyon sokat mesélni (egyszer talán meg is teszem, de nem most lesz). Még 1 szót az autólopásokról: ez az ami gyk. felderíthetetlen: ha ott és akkor vagy a közelben nem érik tetten a tolvajt akkor fél óra múlva már az avatatlan tekintetek elől elzárva pihen a kocsi. Ezt csak operatív úton lehet felderíteni (érts: informátorhálózat kiépítése), de azt meg, hogy oldod meg úgy, hogy a papírmunka miatt ki sem tudod tenni a lábad az épületből? Nem beszélve arról, hogy a parancsnokok élből utálják az operatív munkát mert az nekik is munkával jár. Aki csinálta, tudja mit értek ezalatt. Ja, és nagyon könnyen rá lehet fizetni, ha meg akarnak tőled szabadulni valami miatt (lásd Molnár Csaba ügyét). Szóval, inkább nem vállalják. Civilek érnek el sok sikert a megtalált kocsik felderítésében? Persze, hiszen ők CSAK és KIZÁRÓLAG azzal foglalkoznak. Úgy lehet is. Majd ha a nyomozó is CSAk és KIZÁRÓLAG azzal fog foglalkozni ami a dolga lenne, akkor ott is javul a felderítés. Addig meg marad az utólagos lepapírozás. Ennyit akartam csak írni, hogy legalább a jéghegy csúcsát lássák egyesek, mert ez csak az volt. Most pedig megyek, már fáj a derekam az üléstől, lüktet a sérvem. Jó az, a Szervnél szereztem...
Huf 2009.07.13 14:03:45
Végigolvastam a hozzászólásom óta keletkezett kommenteket. A véleményem nem változott, bár korábban nem írtam le: a rendőrség a mai magyar társadalmi morál/mentalitás/ízlés szerint mással behelyettesíthető tökéletes leképeződése. Illetve ma a rendőr jobban utált személyiség mint a bűnöző (mert az legalább ügyes, a rendőr meg béna fax). Az az ország aki olyan személyekről veszi a mintát mint kis hazánk az ne is akarjon magának jobb rendőrséget. Jogaink! Na, azok vannak! Kötelességeink? Micsoda? Ez JOGállam! Ugyan, minek ide egyáltalán rendőr? Hordjon mindenki fegyvert, a végén úgyis csak egy maradhat! (Azt meg majd lelövik a szomszédos népek ha magukhoz tértek a röhögéstől.) Szerintem a világon nincs még egy ilen ország amely ennyire utálná a rendőreit. Pedig máshol sem jobbak, csak kicsit jobbak, vagy kicsit rosszabbak (volt szerencsém amerikaiakhoz is - NCIS, na persze!LOL). Én csak annyit tudok mondani, hogy komolyan örülök, hogy nem kell "szolgálnom" ezt a dolgozó (hö-hő) népet. A fizetésem sem az adóforintjaitokból kapom, sőt, netto befizető vagyok, és azt teljesítem is (sokakkal ellentétben); így már azt sem vághatja a fejemhez senki, hogy ő tart el - inkább fordítva. Nem bántam ezzel együtt, összességében sem, hogy azt a 6 évet otthagytam az életemből; úgy vagyok vele, hogy csak a jóra emlékezem, és bizony azért nem csak elégedetlen ügyféllel találkoztam (sőt, volt aki ajánlott az ismerősének is hogy hozzám forduljon - ennél nagyobb elismerés nem is kellett). Én azokra az ügyfelekre emlékezem. Ti pedig, T. hőbörgők, érjétek be azokkal akik most vannak. Nem rosszabbak ők sem mint bárki más; szabolcsi, nógrádi, hevesi, borsodi srácok akik a munkanélküliség miatt vették fel az egyenruhát, mert épeszű ember ennyiért, ilyen körülmények közé nem menne. Persze ők nem fogják tudni elmagyarázni a külföldinek merre van a Parlament, de csodákat nem is kell tőlük várni, amit tudnak megteszik; ők is csak élni szeretnének, és ha már becstelenül nem akarnak, akkor az uniformisban. Hogy kölcsönösen utálják azt aki őket is utálja? Ezen szerintem nincs mit csodálkozni. Szóval tessék csak nyugodtan hőbörögni, az a hosszú élet titka. Vagy hívni mindenféle gárdák központi ügyeletét, hogy ha bűncselekmény van, sokan már így is azt teszik. Aztán majd kiakasztjuk a táblát, hogyy "Vadnyugat", új kiadásban. Vagy el lehet menni rendőrnek. Ja, hogy az égő a haverok meg a csajok előtt? Na igen, egy neppernek nagyobb a becsülete. Szánalmas ez az ország, bár tudom szeretni. Csak a honfitársaim lennének más fából faragva, mert a tuskó az még csak az alapanyag, de nekünk ennyi tehetségre futja...
Huf 2009.07.14 12:34:47
@Stock: Naná, hogy én is átmentem általánosításba! Hisz miket olvashattam végig 99%-ban a hsz.-ok között? Általánosításokat. És ettől kicsit bedurran az ember agya, még ha igazából már 6 éve semmi köze a redőrséghez.

"akkor biza rohadtul alkalmatlan vagy a feladatod ellátására!!!!!!!"
Lehet, hogy az vagyok (voltam). Bár érdekes, hogy előbb kijelented, hogy nem értesz hozzá, utána meg egyértelműen minősítesz.:) Képzeld: igen, vannak _legálisan_ bizonyíthatatlan ügyek. Hallottál már amúgy a "pszichikai kényszervallatásról"? Én először csak egy nyomozó ügyésztől. (Ez nem azt jelenti, hogy tud nyomozni; az ő dolguk a rendőrök elmeszelése.) És biza azért is büntethetnek. Hoppá! Igen, ez egy szakma, és akik értették azok már rég nincsenek sehol, nincs aki átadja. Szerencsém volt, nekem még akadt 1-2-3 ilyen kollegám, de manapság...

"és még abban sem bízhatok, hogy a tettesek elnyerik méltó büntetésüket?"
Hát ne nagyon. Legkésőbb a bíróságon az elfogottak többsége is megússza. Tonhauser megírta: fölösleges a rendőrt megvesztegetni, nem ő emel vádat, és nem ő ítél. Melyik is volt az az őgy ahol maga az ügyész ejtette a vádat? Vagy ahol másodfokon 180 fokot változott a megítélés? Ehh...

Nem az általam vagy mások által leírt dolgok miatt utálják ebben az országban a rendőröket. Ez itt történelmi hagyomány, és ugyanúgy továbbélt mint a kádár-rendszer jópár másik jellegzetessége. Mindkét oldal belesorvadt ebbe az állapotba, és ez 1-2 emberöltőn (minimum!) át nem is fog változni.

Az adófizetésnél a jelenre utaltam. Nem vagyok már állami alkalmazott. Amit kapok azt nem a magyar adófizetők adják - erre írtam, hogy netto befizető vagyok, mert az adómból nem kapok vissza semmit (nagyrészt).

Másra is alkalmas lenne, de arra jelenleg, itt és most nincs kereslet. Rendőrt meg mindig vesznek fel. Még mindig jobb ha bűnöző lenne. Csak azok helyett dolgozik akik amúgy sem mennének rendőrnek. Szerinted miért nincs gyakorlatilag egyetlen budapesti születésű a közrendesek között? Mert ma már nem hivatástudatból hanem pénzért csinálják ezt a szakmát. A fővárosban meg lehet sokkal jobban fizető melót is találni. De a bűnözésnek is kicsi a kockázat és nagy a hozama... Akinek volt hivatástudata azt már régen elzavarták ettől a testülettől, vagy mélyen hallgat róla, nehogy kiröhögjék.

"arra nincs mentség, hogy ne végezze a feladatát, ráadásul szánt szándékkal, útálatból!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Mentség valóban nincs. De emberileg érthető.

Vita szerintem totál meddő, én itt lezárnám ha nem gond. Már amúgy sem vagyok rendőr. Csak kísértett a múlt, emiatt szóltam eddig is hozzá.
  Miért utálják a furgonosokat a többiek? Gyorsak, rutinosak, nem félnek a kockázattól. Ritkán is esnek pofára, de akkor nagyon. Vélemények az azonos című cikkünkről...
Huf 2009.01.28 09:57:14
Latom, sikerult a furgonosok onerzetebe taposni rendesen, de talan nem is baj - nekem sincsenek tul jo tapasztalataim veluk kapcsolatban. Alapvetoen azonban kulonbseget kellene tenni 2 fajta furgonos kozott: az egyik az aru-, a masik a munka"ero"-szallito. Mert a ket kategoria vezetoi bizony teljesen mas viselkedest produkalnak. Az aruszallitokra igaz a rohanos tempo foleg; az o gepeik vannak altalaban olyan allapotban, hogy ezt meg is tudjak tenni (muszakilag). A masik - na az katasztrofa. Mind muszaki, mind emberi szempontbol. Nehany eve jelentek meg ezek a melos-mikrok, gondolom addigra fogytak el, koptak ki az addig jellemzo szakadt Ladak, Wartburgok - illetve valtak hozzaferhetove a lepusztult kistehergepkocsik. Na, ezek aztan olyanok is (mint akik benne ulnek - tisztelet a kivetelnek!). Es igaz a mondas, hogy kozuluk mindig a legprimitivebbnek jut a vezetoi feladat. Az, hogy roncs a kocsi, meg nem is degradalo... Hogy a fustjetol meg lehet dogleni mogotte, az megint nem ujdonsag. Tekintettel senkire nincsenek - kiveve a kamionokat; azert a nagy testver megis tisztelendo. (De azert gondolom a trucker anyja is csuklik.) Ha meg birja a felmilliot futott motor akkor csogaz, kodgyertya, nyomulas - hogy hogyan fog megallni, hogy tobb utasa is van, az baromira nem erdekli. Index ugysem mukodik (helyzetjelzo, fenyszoro, stb.), akkor meg minek hasznaljuk?

Most biztos en vagyok sokak szemeben a komplexusos suzukis a fenti velemennyel. hat nem, sosem volt Suzukim. Csak eppen minden reggel koran, es este keso delutan jarom az M3-at, es bizony a fentiek napi tapasztalataim. (Most ugyan kisebb a letszam, de ez gondolom a tel miatt - kevesebb epitesi munka, stb. van.) Minden heten latok legalabb egy balesetet amiben furgon az egyik (neha csak az, es tobb is) resztvevo - gyakran oldalara borulva, vagy teton. Altalaban egy-tobb sulyos serulttel/halottal, akik az utasok kozul kerulnek ki javareszt.
Na ez az a kaszt aki kia-kaszt engem. Az aruszallitok nem rosszbbak altalaban mint a tobbi autos; kozuluk sem villognak le sokkal tobben 140-nel a belsoben (annyival en megyek - o ki tudja?) mint nehany szemelyautos fittipaldi.
A melos mikrokat viszont a helyszinen sok esetben bezuzasra itelnem. Kedvencem az amelyiknek a hatso ablaka helyen a korabbi baleseti serulest egy fuggonnyel potoltak! Csak azt nem ertem, hogy nem fulladnak meg bent a visszaaramlo kipufogogaztol?? Persze, itthon mindent meg lehet oldani. Ugyanaz kell hozza mint a haboruhoz, ugye: penz-penz-penz. Megertem, hogy a melosnak is el kell ernie munkaba, sokkal jobb mint ha munkanelkuli lenne, tudom, tudom, tudom. De nem fordul meg a fejeben soha, hogy "mi lesz ha igy kozlekedve egyszer csak tobbet nem erek haza?".
Ja, es a vegere meg van egy teoriam: szerintem azert olyan ideges a sofor ezekben a dobozokban, mert o az egyetlen aki sem reggel, sem munka utan nem ihat a tobbiekkel. Vagy o is iszik, attol lez agresszivabb?:-)
Rosszqtya elkezdett matekozni, miután mindenki bizonygatta neki, hogy olcsóbb kocsival járni, mint tömegközlekedve, ő meg a lenti levél alapján úgy néz ki, jól felhúzta magát ezen. Volt már egyébként szó erről, egyszer már egy költségszámító excel táblát is feltöltöttünk…..
Huf 2009.01.18 10:37:15
No, akkor itt egy vidéken lakó/Pesten dolgozó 3 fős csapat költsége (erre nem jó a táblázat, így számolgassunk):

Szóval 3-an lakunk vidéken, s dolgozunk Pesten (nem azért vettünk itt házat mert "jobb a levegő", hanem mert az árból Pesten max. garázsra futotta volna - Budát felejtsük is el...).

Szóval nálunk a néha, de egyre gyakrabban emlegetett "car pooling" rendszer használatos. Ketten egy kerületben dolgozunk (Belváros), egy fő egy északiban (Újpest).
Kettőnknek fizeti a cég a Volán (vonat nincs) bérlet árának 80%-át, egyikünk magáncég alkalmazottja; ő örül ha fizetést kap időben. BKV bérletet csak egyikünknek térítik, és csak 50%-ban.
Tehát tömegközlekedéshez mindhármunknak szüksége lenne fejenként 1 db. Volán, és 1 db. BKV bérletre.

Költségek tömegközlekedve 100 km-re, (lakhely-munkahely távolság X2) a napi bejárásban (nem fillérre pontos mert fejből nem tudom az aktuálisat):
-2X 6.000.-Ft kedvezményesen Volán bérletre(ennyi az önrész a két 80%-ban térített Volán bérletből)
-1X 27.000.-Ft Volán teljes árú bérletre
-1X 4.500.-Ft kedvezményes BKV bérletre (akinek 50%-ot térít a cég)
-2X 9.000.-Ft teljes árú BKV bérletre

Összesen: 61.500.-Ft

Gépkocsival közlekedve a kiadások ugyanilyen vonatkozásban (az autó egyébként is adott mert szükség van rá, így biztosítást, stb. nem számolok, mert ha állna is fizetni kellene):

-kb. 30.000.-Ft üzemanyagköltség (Fiat Panda 1.1 benzines, és Skoda 1.4 -füstölgő- TDI átlagfogyasztása)
-1X 4.500.-Ft BKV bérletre (akinek a felét fizetik)
-1X 5.200.-Ft két 10 darabos gyűjtőjegyre
-4.200.-Ft autópályadíj

Összesen: 43.900.-Ft.

Azt hiszem érthető miért járunk kocsival. Már két főnek is megérné, nem háromnak.

(Kiegészítés a kocsihoz: parkolásért Újpesten még nem kell fizetni, ott ahol a kocsi napközben áll. BKV azért van benne így is, mert délután nem jön be akinél a kocsi van értünk a Belvárosba, hanem mi megyünk ki Újpestre, és onnan haza - reggel még megéri idő/költség szempontjából, délutáni dugóban már nem.)

A kalkulációban azért szerepel két kocsi, mert havonta mindig váltjuk - fele annyi így az egy autóra eső amortizáció, futásteljesítmény. Azért kettő és nem három kocsi, mert a harmadik utasunknak nincs autója.

Gondolom nem okoz nehézséget kiszámolni mennyi esik egy főre, és nálunk miért a kocsi a választott alternatíva. Lehet érte utálni, hogy "rohadékok, ide járnak az orrunk alá füstölni", stb., de még hozzáteszem, hogy kb. 10-15 kilométert (becslés) tesz meg az autó Bp. területén, a többi autópálya - így főleg a pálya mellett lakó méreg(mérges)zöldek tüdejét gyilkoljuk vele. Szóval, nyugodtan lehet ránk köpködni, és mondani, hogy miért nem kerékpárral járunk...:DDD
  Ha azt mondják, szálljunk buszra, mert úgy csökkentjük a szálló por mennyiségét, nézzünk körül a buszon. Ha negyvennél kevesebben tartózkodnak rajta, nekünk pedig benzines autónk van, máris megdőlt az elmélet. Vélemények az azonos című cikkünkről...
Huf 2009.01.16 12:03:10
Ugy latom itt is megjelent a dohanyzo-nem-dohanyzo vita; mas kiadasban de ugyanazokkal az ervekkel. Mindenki irja a sajat esetet (Toth Marival), akkor leirom en is. A munkahelyem Budapesten van (ott talaltam allast, amire a megelhetesi kenyszeren kivul persze nem kenyszeritett senki), a lakohelyem viszont pont 45 km-re, de meg Pest megyeben (akarhogy szamoltam, ott talaltunk annyiert lakast amire volt is penzunk, pedig szetneztem Pasareten is). Kocsival jarok, pontosabban jarunk be dolgozni - megpedig egyszerre harman, de mindig egy autoval. Szerencsere a 3-bol ketten egesz kozel dolgozunk. Ertelemszeruen a 3. viszi el az autot (ennek praktikus oka is van - ott ahol o munkalkodik, nem kell a parkolasert fizetni - kulso kerulet). Budapesten belul osszesen az ut kb. 10-15%-at tesszuk meg, a tobbi kulterulet, vagy videk. A tomegkozlekedesi alternativa a Volan lenne, vonat a lakohelyen nincs. Menetido duplaja a kocsihoz kepest. Berletet kettonknek teritik 80%-ban a teljes arhoz kepest, a 3.-unknak egyaltalan nem. Kettonknek nem teritik a BKV berletet, a harmadikunknak 50%-ban. Szerintetek miert jarunk kocsival? Mert meg akarjuk fojtani a szmoggal a pestieket, nana!

A masik a dieselesek demonizalasa. Ezert is hoztam tobbek kozt a dohanyos hasonlatot. A jelenlegi kozfelfogas szerint a dohanyosok ugye gyilkosok. (Az alkoholistak meg a drogosok azok nem, ok gyamolitasra szorulo, szegeny megtevedt betegek. Csak a miheztartas vegett irom.) Most mar a diesel autot vezetok is ugyanezen megiteles ala esnek. Igy akkor en is. Es meg dohanyzom is, pfujj, rohadek en! Es meg reszecskeszurom sincs! (Nem is lehetett kapni a kocsihoz amikor vettem 2006-ban, pedig ujat valasztottam.) Azert tisztelettel megkerdeznem: a magyar szemelygepkocsipark hany %-a dieseluzemu? Csak azert, hogy ha kitiltjuk a varosbol oket akkor mennyivel lesz kevesebb szgk. S mekkora a teher- es utasforgalmi jarmuvek szama - ami 99%-ban ugye olajos? Emlekeim szerint az szgk. aranya kb. 13% Mao.-on egy tavalyi, vagy 2007-es felmeres szerint (az egesz orszagban). Nyugaton mekkora ez az aranypar diesel-benzin vonatkozasban? Ott milyen megiteles ala esnek a dieseluzemu gepjarmuvek? Milyen szmogriado intezkedesek vannak? Egyaltalan nem hozott senki peldat ebben a vonatkozasban. Illetve igen, csak az nem hsz. volt, hanem egy cikk a vezess.hu-n. Talan erdemes lenne elolvasni... Ott komolyan gorcso ala vettek a paros-paratlan kerdest, nem csak ironizalva mint WR. Ja, es a kovetkezo autom eskuszom, hogy benzines lesz. Nem azert mert jobb mint a dieselek, hanem, hogy ne baxtasson senki azzal, hogy gyilkos vagyok es veszelyeztetem a gyereke jovojet. Addig viszont lehet nyugodtan gyalazni.

Na, szep napot!
autózz! Diplomata villamos 2008.10.12 11:40:00
Láttunk már pofátlan sínkocsizást, a blogon is előfordult már korábban néhány ilyen fénykép. A minap épp próbáltam rendet csinálni a blog postafiókjába sok idő alatt beérkezett, de még azóta is érintetlen levelek között. Nem feltétlenül tartom magam jó megfigyelőnek, de…..