Regisztráció Blogot indítok
Adatok
orlandus

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  A többsávos körforgalom jobb, mint az intelligenciateszt. Azonnal megmutatja, ki a hülye. Vélemények az azonos című írásunkról...
orlandus 2010.03.31 10:04:00
@mbw108: Na ne már!

Akkor mehetsz be, ha beengednek?! Ez kb. olyan, mint a szintén "magyar találmány" a jobbkéz szabályra, hogy aszongya elsőbbsége annak van, akinek megadják. Nem. A belső sávból kisorolónak itt bizony elsőbbsége van a külsőben haladóval szemben, már csak azért is, mert - mivel ő már belül halad - feltételezhető, hogy hamarabb lépett be a körforgalomba. Tehát elsőbbséget élvez a külső sávban haladó - engedjük meg jóhiszeműen - a körforgalomba később belépővel szemben.
Ami az algyői körforgalmat illeti, már voltam benne egyszer-kétszer, de nem emlékszem az ottani megoldásra. Mindenesetre nekem az is furcsán hangzik, hogy a "jobboldali első lehajtónál záróvonallal vágják le a jobbsávot". Mi van??? És akinek az nem az első, hanem a végső lehajtó, mit tegyen? Körözzön az idők végezetéig (amíg kifogy a tankból az üzemanyag) a belső sávban? Vagy soroljon ki a következőnél, és aztán tegyen meg egy teljes kört, amíg (immár szabálytalanul) a külső körben oda nem ér az általa preferált kihajtóhoz? Vagy: ha másnak meg az azután következő az első lehajtó, akkor ott is záróvonal kell? Ezen a gondolatmeneten végighaladva az egész belső sávot el lehetne zárni záróvonallal, és akkor aztán se ki, se be...
Ha Gyurcsány Ferenc meglátná, hogy édesanyja, Katus, levegőért kapkodva sodródik a Dunában, finoman felhúzná a nadrágszárát, leguggolna a parton, és paposan tagolva azt mondaná neki: "Katus, a hatályos vízügyi szabályozás értelmében azt javasolnám, hogy a kormány…..
Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb? Abban legalább van egy jópofa ötlet, az a külön is - egyben is nyíló ötödik ajtó. Ha én lennék a világ autós újságírói, a második generációs Prius óta nem osztottam volna díjat. Az az autó…..
orlandus 2008.11.17 20:49:53
Nos, rendben van, én minden fanyalgást elfogadok, tényleg nem forradalmi, ha a Priushoz hasonlítjuk. Viszont azt gondolom, hogy sokféleképpen lehet értékelni egy járművet. Például a dizájn alapján (ami persze szintén szubjektív). Ha így értékelték volna, szerintem a Prius például alig kapott volna szavazatot, mert hogy - megint csak szerintem - irtóra budin néz ki. Mondhatni, röhejes, és ne mondja nekem senki, hogy azért lett ilyen, hogy elférjenek az akkumulátorok, meg a csomagok is (tessék megnézni a hozzánk szürkeimportban behozott új Camrykat, vagy a Lexusokat!).
Ami a szavazást illeti, először is hozott anyagból dolgozik a zsűri. Ezek voltak, közülük kellett választani.
Ami pedig a konkrét választást, bevallom, én elégedett vagyok vele (bár ez már nyilván az eddigielből is kiderült). Lehet, hogy nincs forradalmian új motor a kínálatban (de azért szép számmal vannak újak, és némi technológiai újítás is). Ami viszont tényleg nagyszerű szerintem, az az, hogy ha összehasonlítjuk az elődmodellel, mit összehasonlítjuk, hiszen nem is lehet őket egy lapon emlegetni. Ha valaki veszi a fáradságot, hogy végigolvassa a teszteket, akkor azt tapasztalhatja, hogy - kevés bírálatot leszámítva - mindenki egyaránt és egyöntetűen el van ragadtatva mind a külső és belső formától, mind a vezethetőségtől, mind pedig a kényelemtől. Arról nem beszélve, hogy már csak azért sem kellene csodálkozni a döntésen, mert az Opel semmit sem bízott a véletlenre: 2008-ban szerintem egyik gyártó sem folytatott olyan hangsúlyos és erőteljes, jól felépített médiakampányt egy új modellje bevezetése érdekében, mint a rüsselsheimiak. (Jól nyomta a Volvo is az XC60-nal, de az sokkal inkább rétegmodell, ráadásul jóval kevesebb ember számára elérhető). Engem inkább az lep meg, hogy a Fiesta ennyire közel került hozzá. Na ennyi.