Adatok
orlandus
0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ez egy Škoda, és tízmillió az ára. Tudják mit? Minden fillérét megéri
Vélemények az azonos című írásunkról...
A többsávos körforgalom jobb, mint az intelligenciateszt. Azonnal megmutatja, ki a hülye. Vélemények az azonos című írásunkról...
orlandus
2010.03.31 10:04:00
@mbw108: Na ne már!
Akkor mehetsz be, ha beengednek?! Ez kb. olyan, mint a szintén "magyar találmány" a jobbkéz szabályra, hogy aszongya elsőbbsége annak van, akinek megadják. Nem. A belső sávból kisorolónak itt bizony elsőbbsége van a külsőben haladóval szemben, már csak azért is, mert - mivel ő már belül halad - feltételezhető, hogy hamarabb lépett be a körforgalomba. Tehát elsőbbséget élvez a külső sávban haladó - engedjük meg jóhiszeműen - a körforgalomba később belépővel szemben.
Ami az algyői körforgalmat illeti, már voltam benne egyszer-kétszer, de nem emlékszem az ottani megoldásra. Mindenesetre nekem az is furcsán hangzik, hogy a "jobboldali első lehajtónál záróvonallal vágják le a jobbsávot". Mi van??? És akinek az nem az első, hanem a végső lehajtó, mit tegyen? Körözzön az idők végezetéig (amíg kifogy a tankból az üzemanyag) a belső sávban? Vagy soroljon ki a következőnél, és aztán tegyen meg egy teljes kört, amíg (immár szabálytalanul) a külső körben oda nem ér az általa preferált kihajtóhoz? Vagy: ha másnak meg az azután következő az első lehajtó, akkor ott is záróvonal kell? Ezen a gondolatmeneten végighaladva az egész belső sávot el lehetne zárni záróvonallal, és akkor aztán se ki, se be...
Akkor mehetsz be, ha beengednek?! Ez kb. olyan, mint a szintén "magyar találmány" a jobbkéz szabályra, hogy aszongya elsőbbsége annak van, akinek megadják. Nem. A belső sávból kisorolónak itt bizony elsőbbsége van a külsőben haladóval szemben, már csak azért is, mert - mivel ő már belül halad - feltételezhető, hogy hamarabb lépett be a körforgalomba. Tehát elsőbbséget élvez a külső sávban haladó - engedjük meg jóhiszeműen - a körforgalomba később belépővel szemben.
Ami az algyői körforgalmat illeti, már voltam benne egyszer-kétszer, de nem emlékszem az ottani megoldásra. Mindenesetre nekem az is furcsán hangzik, hogy a "jobboldali első lehajtónál záróvonallal vágják le a jobbsávot". Mi van??? És akinek az nem az első, hanem a végső lehajtó, mit tegyen? Körözzön az idők végezetéig (amíg kifogy a tankból az üzemanyag) a belső sávban? Vagy soroljon ki a következőnél, és aztán tegyen meg egy teljes kört, amíg (immár szabálytalanul) a külső körben oda nem ér az általa preferált kihajtóhoz? Vagy: ha másnak meg az azután következő az első lehajtó, akkor ott is záróvonal kell? Ezen a gondolatmeneten végighaladva az egész belső sávot el lehetne zárni záróvonallal, és akkor aztán se ki, se be...
Gondolom mások is elgondolkoztam már ezen. "Talán még egy sör után beülhetek vezetni?" "Ennyi nem árthat meg!" "Hajnalban már nincsenek sokan az utakon, majd lassan megyek és figyelek." Ezek és hasonló gondolatok fordulnak meg az ember fejében, mikor…..
orlandus
2009.11.26 15:16:17
Szerintünk nem lehet elégszer felhívni a figyelmet az ittas vezetés veszélyeire, nevezetesen, hogy nem csak magunkban, hanem hogy embertársainkban, mások életében is katasztrofális veszteségeket okozhatunk. Szerencsére a zéró tolerancia javított a helyzeten és számos kezdeményezés van most is, mint amilyen volt az Európai alkoholmentes est, vagy pl. a JÓFEJ kampány. Ha valakit érdekel, látogasson el az oldalra: www.jofej.info.hu.
Ha Gyurcsány Ferenc meglátná, hogy édesanyja, Katus, levegőért kapkodva sodródik a Dunában, finoman felhúzná a nadrágszárát, leguggolna a parton, és paposan tagolva azt mondaná neki: "Katus, a hatályos vízügyi szabályozás értelmében azt javasolnám, hogy a kormány…..
Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb? Abban legalább van egy jópofa ötlet, az a külön is - egyben is nyíló ötödik ajtó.
Ha én lennék a világ autós újságírói, a második generációs Prius óta nem osztottam volna díjat. Az az autó…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Egyébként nekem profilból egy kicsit Tatra, ami szerintem egyáltalán nem baj. Jó választás lehet, már ha valakinek van rá egy pesti külvárosi panel ára a zsebében...