Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ifj.Dtomesz

2 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Bár a jelenlegi kormányzati álláspont szerint a Rába a magyar buszgyártó, de az igazság az, hogy számtalan kisebb-nagyobb buszgyár létezik még, akik viszont tényleg gyártanak buszt, nem csak matricáznak. Mellesleg Rába futóművel. Az egyik ilyen a Credo család. Az egyik legújabb…..
ifj.Dtomesz 2014.03.25 19:31:44
@Trau_es_Nyul: Rosszul tudod. Ha bármilyen közpénzből történik a beszerzés (azaz Volán, vagy BKV, vagy más állami/önkormányzati cég vesz buszt), függetlenül, hogy az EU-s, magyar, vagy akár bokorban talált pénz, EU közbeszerzési eljárást (pályázat) KELL lefolytatni, mese nincs.
Sebastian Vettel a múlt hétvégi Maláj nagydíjon Narain Karthikeyannal történt ütközését követően elragadtatta magát, és feltartott középső ujjával jelezte az indiai versenyzőnek, hogy mit érez iránta. Nincs új a nap alatt - történt már hasonló az F1 történetében.…..
Ross Brawn alakulata a 2012-es évre újdonsággal állt elő. A médiában F-csatorna, W-csatorna és DRS-csatorna néven emlegetett rendszer a 2010-ben a Mclaren MP4-25-ös kódjelű versenyautón megjelent F-csatorna újragondolása. A konkurens csapatok szerint a Mercedes a szabályok határait…..
Hétvégén megjelent egy poszt arról, hogy kis híján megőrültem egy vén Merci miatt, ami a sarkkörön épp csak innen lakik, és pár nappal korábban eladó volt az ebay aukciós portálon, konkrétan annak a német oldalán, s ez az eladó szempontjából hiba volt. Szerencsére a kocsinak csak az indulóára volt…..
Hülyegyerekből minden napra jut legalább egy az utakon is, Tamás a buszról nézte végig, ahogy egy ilyen díszpinty fellökött egy idős hölgyet, majd mint aki jól végezte dolgát, távozott. Volna, ha a busz nem érte volna be a pirosnál, hogy nagy egyetértésben neveljék meg a kis…..
ifj.Dtomesz 2009.01.20 14:31:04
@Hivatásos beszólóművész:
Azért az a srác nem hogy nem lett agyonverve, szerintem két-három nap múlva már a púp is lement a fejéről. Nem vérzett, nem vadállat módra verték meg rúgták, azért biztos fájhatott, de abban is biztos vagyok, hogy nem tört be a feje, és 4-5 nap múlva már csak a csulás trikója emlékeztette az esetre.
Kanadában bejelentették, hogy állami hitelt nyújtanak a GM, a Ford és a Chrysler számára. Vélemények az azonos című hírünkről...
Belsőség Nem tanulunk... 2008.12.16 16:34:00
Nem érdekel ki vagy, ki nem vagy. Nem érdekel, mivel foglalkozol te vagy a szüleid. Nem érdekel az sem, mi vezetett arra, hogy ezt az indavideóra kirakd.Nézz tükörbe, nézd meg a fejed...Hülyegyerek, jónapot. Elnézést a személyeskedésért, de itt már azért ledobtam az ékszíjat…..
Autósszótár Kiegészítés 2008.03.04 15:27:00
Hiányos az Autósszótár? Jobban tudja nálunk? El tudja magyarázni ennél alaposabban, hogy működik a differenciálmű? Tanítson, oktasson! Köszönettel vesszük akár a szótár meglévő szócikkeinek pontosítását, kiegészítését, akár eddig elhanyagolt fogalmak kifejtését,…..
Belsőség Kulturált ijesztgetés 2008.09.11 14:32:00
A BBC legendás közlekedésbiztonsági riogató kisfilmjeit sokan ismerjük. Ezúttal lengyel feliratozással és a Metallica aláfestésével találtunk rá. Aki még nem látta, nézze meg: fontos lépés az ésszel közlekedés felé vezető úton. Oké, nem olyan sokkoló, mint ez: de nem…..
ifj.Dtomesz 2008.09.11 22:45:37
Edelweiss!

Nem jársz közel. A motor fékező hatását alapvetően két dolog adja: a belső ellenállása és a kompressziója. Azt beláthatjuk, hogy mindkettő egy ütemre vetíthető le közel azonos mértékben, közel függetlenül a fordulatszámtól és a sebességtől. A fékező hatás attól függ, hogy adott távolság alatt zárt tengelykapcsolónál hány ütemet tesznek meg a dugattyúk. Így könnyen belátható, hogy a legjobb motorfék egyesben van, és az alapjárati fordulat felett min 20-25%-kal, mert az alatt már kezd nyitni az alapjárati szabályozó szelep.

A probléma abból van, hogy a motor mikor pörög, a forgó alkatrészeknek forgási energiájuk van. Ezért van, hogy a motor fordulatszáma a kompresszió és a súrlódás ellenére is csak "lassan" esik alapjáratra magas fordulatról. És amikor vészfékezünk, úgy mint én tettem két lábbal a féken állva, a zárt tengelykapcsolóból adódóan a fent említett forgó alkatrészek közvetlen kapcsolatban vannak az aszfalttal, így ha az autó gyorsabban lassul, mint a motor tenné azt ugyanarról a fordulatról nyitott tengelykapcsolóval, a fékeknek a motor forgási energiájának egy részét is el kell nyelniük, majd alapjárat környékén, amikor a motor a fordulatszám fenntartása érdekében már éget el üzemanyagot és nyomatékot fejt ki, ennek is 'ellen kell tartani' és le is kell fullasztani a motort. Innen az a néhány méter különbség.