Regisztráció Blogot indítok
Adatok
tboyda

0 bejegyzést írt és 40 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Attila megkeresett, hogy szeretne titánból karikagyűrűt készíttetni . Eddig nincs gond nem ő ez első, legyen. De Attila azt mondta neki van otthon egy titán rúd, pajszernek használják az építkezésen. Hö-hö-hö na az biztos titán - mert hát kinek nincs otthon egy titán pajszere…..
Sly egy három résztvevős koccanás egyik szereplőjeként szembesült azzal, hogy a biztosítók nem szeretnek fizetni. Az Allianz nem hisz a saját ügyfelének, aki elismerte a felelősségét, de a szemtanúknak és a helyszinelő rendőrnek sem, inkább az elnyelés szabályaira hivatkozva…..
Nagyon együtt tudok érezni Mátéval, annál is inkább, mert magam is voltam már hasonló helyzetben, mikor az autómhoz érve azt tapasztaltam, hogy valakinek nehézséget okozott a parkolás és bizony nyomot hagyott a kocsi oldalán. Levélírónk ennél sokkal rosszabbul járt, mert nem…..
autózz! Szervezetlen közlekedés 2008.09.26 09:17:00
Vic Torio szinte már terápiás célzattal zúdít ránk rengeteg kérdést három témakörben, ami tulajdonképpen egy gyökérből fakad. Biztosan ti is hozzá tudtok tenni még ehhez, de ha érdemleges válaszok is születnek az még jobb. Azt szeretném megkérdezni, hogy miért hiányzik a…..
autózz! Hajszálon múló életek 2008.09.19 12:08:00
Csak nemrégiben találkoztam ezzel a videóval - a linket már vagy öten-hatan elküldtétek nekünk - és eléggé szemléletesen, szívhez szólóan mutatja be mit tehet velünk és másokkal a felelőtlenség. A magyar médiában többnyire visszafogottan hívják fel a figyelmünket, hogy…..
autózz! Kapaszkodjál, fiam! 2008.09.18 12:24:00
A szülői felelősség mintapéldáit már láthattuk itt is számos formában. A gyerekülés hiánya, a vezetés közben ölben tartott gyermek, a kocsiban pöfékelés sokakat felháborított már. Ezúttal Csaba agyában verte ki a biztosítékot egy motoros apuka, aki a poronty…..
autózz! Nyerj autóskártyát! 2008.09.17 14:00:00
Volt nekünk július elején egy blogtalálkozónk, ahová vittünk magunkkal mindenféle nyereményt és azt hittük, hogy szét is osztogattuk mindet. Aztán hazaérve konstatáltuk, hogy bizony a Hammer által önként és nagylelkűen felajánlott három csomag autóskártya ott maradt a táska…..
tboyda 2008.09.17 14:33:19
Tygger balesetet szenvedett és nem elég, hogy felszakadt a homloka, de egy szolgálaton kívüli rendőrnek köszönhetően a vétkes fél elismerő nyilatkozatát is semmisnek tekintették, végül hosszas ügyészségi procedúra vette kezdetét. Régi sztori. A darazsas postról jutott…..
Lev úgy döntött, mellesleg saját sajnálatára is, hogy nem áll be az autópályán közlekedő, szabályosan előzgető sofőrök közé, mert azzal csak a szívás van. Tötymörgés, meg felesleges időpazarlás. Ezt az új felfogást alkalmazva előbb hazaért a nyaralásból is. Ti mit…..
tboyda 2008.09.15 22:50:15
" Birilli 2008.09.15. 18:57:04 "
Teljesen jogos, amit írsz a forgalomról. Én is sokszor tapasztalom ezt, és mint írtam korábban szerintem is veszélyesebb a külsőből a belsőben megelőzni a középen utazó lámát. Ezt egy idő után én sem így teszem, vagyis elmegyek mellette jobbról....

Én csak azt írtam, hogy ezzel nem viselkedik az ember szabályosan.

Ezt a jobbról elhaladást szerintem azért nem tiltották, mert feltételezték hogy legalább a jobbra tartási kötelezettségnek eleget tesznek a mélyentisztelt sofőrök. Ezért nincs értelme tiltani. Az más kérdés, hogy más szabályszegése olyan helyzetet teremt, ami nincs leszabályozva. Vagy mégis? Van egy olyan pont, ahol ki van hangsúlyozva, hogy
36§
"(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."

Vagyis a fenti feltételek teljesülése mellett elhaladhatsz jobbról, egyéb esetben (pl. lakott területen kívül nem).
tboyda 2008.09.16 09:39:53
"Birilli 2008.09.15. 23:34:19
Szerintem ennek a résznek az az értelme - egy példával illusztrálva -, hogy az Üllői út 2*3 sávos (Ferenc körút és Nagyvárad tér közötti) szakaszán, a teljesen üres úton is bátran haladhatsz a legbelső sávban 50-nel. Ezzel a (szabályosan) gyorsabban közlekedő autósokat nem akadályozod, hiszen azon az úton ez a megengedett legnagyobb sebesség, így szabály szerint nem lehet senki Nálad gyorsabb."

Igen, de ez a helyzet autópályán is fennállhat, vagyis ha 130-cal mész "Ezzel a (szabályosan) gyorsabban közlekedő autósokat nem akadályozod, hiszen azon az úton ez a megengedett legnagyobb sebesség, így szabály szerint nem lehet senki Nálad gyorsabb."
Igaz, hogy itt van jobbra tartási kötelezettség, de ezt sokan nem tartják be.

Lakott területen belül a jobbról történő elhaladás azért megengedett, mert ott nincs jobbra tartási kötelezettséged (ha teljesülnek bizonyos feltételek), ami logikus mert elég kaotikus lenne a helyzet, ha mindenki oda-vissza ugrálna 3 sávot kanyarodás előtt, ill. után.

Erről folyt már egy-két vita, és még folyni is fog.

"... nem tárgyal olyan esetet, amely más elemek miatt a szabályos közlekedésben nem lehetséges."
Ez az oka bizony. Ha ilyeneket is tárgyalna, elég durva (hosszú és egyben bonyolult) lenne ez a jogszabály.
De ahhoz, hogy a vitatott eset ne tudjon bekövetkezni elég csupán 1 db szabályt betartani, ami szerintem nem túl bonyolult.

"Ha tiltaná, akkor szerintem Budaörsön is tiltaná, és Bp felé az M7-esen is."
Nincs leírva, hogy tilos, de nem is engedi meg => nem szabályos.
Ami nem megengedett az tilos.
Mikor először megláttam a "Kedvezmény Központ" megnevezést a fejlécben, hangosan felnyerítettem és akkor még nem olvastam el László levelét. Miután erre is sort kerítettem, nem tudtam eldönteni, hogy ezen sírjak, vagy nevessek, esetleg mérgelődjek. Családunk egyik…..
A képen látható szervezett felvonulással senkinek nem lehet különösebb baja. Levélírónk, aki Egy Autós néven szignózta irományát, azonban olyan csapattal találkozott, akik önkényesen utat törve haladtak előre az autók között, nem kis veszélyhelyzetet teremtve ezzel. Egy…..
tboyda 2008.09.08 16:51:11
"scs 2008.09.08. 16:11:32"

Egy korábbi posztnál

autozz.blog.hu/2008/08/28/nem_tudnak_mit_kezdeni_3_savval

már eléggé körüljártuk ezt az M7 mizériát, ami ott kezdődik hogy jobbra tarts be nem tartása -> üres külső sáv -> vagy körbeautózod a bambáját aki 110-zel megy a középsőben a külső sávból indulva, és a belsőben meg a 150+-sok közé érkezel, vagy pedig fokozott figyelemmel elmész mellette jobbról. Mindegyik veszélyes az tény.

Ha sokan (vagy akár 1 valaki is) megelőznek 130-cal jobbról, akkor te rossz helyen vagy.
(Mielőtt azt mondja valaki, hogy a 100-as tábláknál...: ezek nem mindenhol vannak, erre nem hivatkozhat senki, mert ott is ha 100-zal, ha 120-szal közlekedik valaki ki kell menni a külsőbe.)

Ha meg valaki mellett elmennek 130-cal jobbról, annyira nem lehettek tele a sávok, hogy ne lehetett volna kimenni.

Én tegnap még a kora délutáni órákban jöttem vissza az M7-en. Külső sávban kb. 130-cal közlekedtem, beértem egy kb. 110-zel a középsőben autózót, bementem a középsőbe rávillantottam 1-szer semmi, megelőztem balról, majd visszamentem a külsőbe, ami még mindig üres volt!!!! Ezt jópárszor elkövettem, majd feladtam és elszomorodtam.

Akkor most ki menjen el a p*csába, XY ha jobbról elmegy a 110-es nő/férfi mellett, vagy az, aki szarik kimenni az üres külsőbe?

Elég elszomorító, hogy szinte üres a jobb szélső, azaz külső sáv, a középső meg tele van.