Regisztráció Blogot indítok
Adatok
altefnegy

0 bejegyzést írt és 29 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Szombat esténként adja majd legújabb, saját gyártású, fikciós sorozatát a TV2. A csatorna közleményt adott ki, amiben azt írják, hogy december másodikán, szombaton 21:30-tól indul majd a Korhatáros szerelem, Kovács Patríciával és Dobó Katával a főszerepben. Vagyis pont azután, hogy véget ér az RTL…..
Belsőség Heti merítés 2014.01.26 10:13:36
Svéd MTZ autókarosszériával Semmi meglepetés nem ért, pontosan azt kaptam az autótól amit vártam. A motor ősapja traktormotorként kezdte, és ez is hihetetlen kort ér meg ha az ember vigyáz rá. 1300 very special Az akksi a jobb súlyelosztás és a biztonság kedvéért a…..
altefnegy 2014.01.26 21:20:23
@Mercel:

Izé.
Ez van a kocsiban.
en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Redblock_Engine
Ez volt az elődje.
en.wikipedia.org/wiki/Volvo_B20_engine (18C benzines trakiban)
Ez a 2,3-as öthengeres.
en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Modular_engine
Értelemszerűen mindegyik Volvo fejlesztés, ők adták oda másoknak.

Kétezerig használták a VW öt- és hathengeres dízeleit.
altefnegy 2014.01.26 23:13:55
@DeezL: Sorhat VW (T)D: 200-700-900; soröt VW TD: 850-S/C/V70-S80(eleje).
altefnegy 2014.01.26 23:21:09
@Hurri Kán: Igen, volt dízel, igen, saját, igen, VW. :)
...az az, hogy bizony érdemes odafigyelni, mikor és hol próbálsz meg átjutni és közben mekkorát lassulsz. Mert ezt bizony már ütközésnek értékeli a gyorsulásérzékelő. Szó sincs semmi hatásvadász túlérzékenységről, ahogy a videó címe állítja. ..
Caplatunk fel nedvesen tocsogó papucsban az alsóörsi kemping strandjáról, éppen azt beszélgetjük, hogy az előrejelzésekre rácáfolva milyen rohadtul jó idő van. Aztán tőlünk jobbra, a gyep közepén nagy csődület egy Yaris körül, mellette egy szőke hölgy enyhén hisztérikus…..
altefnegy 2011.08.07 21:34:34
@prokee: Az lehet, hogy majdnem kifejelte, de a pókháló centrumába egyetlen ülésről induló humanoid se tudja megugrani a témát, csak ha ütközés előtt gondosan a műszerfalra helyezi a fejét, és várja, hogy a légzsák felcsapja a szélvédőre. Kifejelni a szélvédő felső részét szokás.
altefnegy 2011.08.08 09:25:56
@Rocko-: Érdekes módon olyankor nem csak a lábujjak és a láb törése szokott súlyos lenni, hanem a medenceöv környéke, mert a test előrezuhan a műszerfal alá és a légzsák (vagy csak a lendület) felcsapja a térdeket a fül mögé. Ilyenkor a kevésbé terhelhető ízületek is kifordulhatnak, és vidám belső sérülések keletkezhetnek.

Más. Bár nem tudjuk, mi történt, de mivel a kocsik alsó részei általában nem részei a tervezett gyűrődőzónának, ezért elé rugalmatlan egy olajteknővel elkapott csatornafedél 15 km/h-nál is. S mivel a légzsák lassulásra pukkan, nem érdekli a sebesség.
  Talán olvasták Alfám történetét, a csodaszép, minden porcikájában csábító, V6-os 166-os sztoriját. Lehet, azt is, hogyan sikerült visszaszereznem vételárát a morálisan kissé ingoványos neppertől. Nem kezdenék hosszú fejtegetésbe arról, miként és hogyan jutottam el…..
altefnegy 2011.04.03 11:34:20
@gascan:

Jól látom, hogy egy 13 évvel fiatalabb, hatszor annyiba kerülő kocsival sikerült összevetni az S70-est? Nem maradt le véletlenül a kortárs Swift töréstesztje? Vagy a mostani Swift árából vehető csilliónyi nagykocsié?
altefnegy 2011.04.03 13:37:25
@csintapala:

A gyengébbek kedvéért kifejtve:

Amikor valaki egy régebbi autó (Volvo, Mercedes, Saab, stb.) biztonságát emlegeti, akkor nyilvánvalóan nem a mostani, többször annyiba kerülő új kocsikhoz méri, hanem a kortársakéhoz, illetve az adott áron elérhető szinthez.
Egy dolog, hogy Stohl András az előadás után kicsit mélyebben néz a tintásüvegbe, mint  kellene. Ne vitassuk el a jogát, hogy koccintson egyet, kettőt...na jó, tízet, egye fene. Bár a KRESZ mindenképpen tiltja, azért egy sör után még tán azon a hülyeségen is túltennénk…..
altefnegy 2010.05.09 12:19:25
Volvo 940-Modus. No igen, aki nem gondolkodik, annak ez is elég. Akinek meg agya van, az gondolkodik. Ha pikírt lennék, gratulálnék a Renaultnak, hogy sikerült túllépni egy 10 éve gyártott, 15 éve továbbfejlesztett 25 éves konstrukción alapuló gépen 2005-ben. De felesleges, mert lehetett volna más kiskocsi is.

A probléma többrétű. Az első, hogy adott pillanatban egy új Modus ára kb. a hét-nyolcszorosa lehetett odakint a Volvóénak. Lefordítva: azért a pénzért tetszés szerint lehetett volna venni egy pár évvel idősebb S osztályt, Range Rovert, vagy más hasonló kaliberű gépet ráhagyással a plusz költségekre. S a költségben összevethető kicsit régebbi nagy vasak közül bármelyik érdekesebbé tette volna a témát. Tehát ha valaki a maximális biztonságra hajt, akkor adott keretösszegből egy pár évvel idősebb (drágábban fenntartható, nehezebben parkolható, tessék számolni...) nagyobb gépet vegyen, ne egy csillagvadász minit.

A következő a fizika. Rendkívül látványos, hogy egy minimális gyűrődőzónával rendelkező, merev utascellás kocsi mit meg nem tud csinálni addig, amíg a másik fél gálánsan felajánlja a sajátját. A probléma ott van, amikor nem egy Volvo gondosan tervezett méteres motorterében kell vitézkedni, hanem egy ún. lámpaoszlopnál, esetleg egy másik Modusnál, vagy kevéssé elnéző partnernél. Sebességtől függően ilyenkor vagy összeomlik a gondosan felépített rendszer, vagy látványosan ép autóban szakad le a lépe a kedves utasnak a lassulástól, és vérzik el csendesen befelé. Ezt emblémától függetlenül kínálja fel minden közlekedési helyzet.

Búcsúzóul egy kicsit profibban végrehajtott ütközési teszt, amiben gyakorlatilag a sárga színű kocsi alig tört meg az ezüsthöz képest.
www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0
"Lehet, hogy azért állnak így, nehogy rájuk nyissák az ajtót" - mondta Winkler, amikor hétfő reggel, a parkolóházunkban azon kapott, hogy kivont Nikonnal lövöm az autókat."Akkor menjenek fel a negyedikre, tele van üres hellyel az a szint. Az ötödik pedig tök üres. Ez…..
altefnegy 2010.04.12 14:11:55
Szerintem rendszeresítsetek egy ilyet (nem enyém, nem ismerem ;)): www.hasznaltauto.hu/auto/volvo/240/volvo_240_kombi-3658283 a cégnél. Még a fehér mellé is befér, és igencsak óvatosan állnak ki mellőle a gyárifényfetisiszták. :)
Belsőség 300 paci fillérekért 2009.11.10 08:27:28
  Régi a vas, de távolról sem ócska. Egy gonosz kis turbófeltöltőnek hála, az egyszeri Civic motorja körülbelül 300 lóerős, van is meglepetés, mikor zöldre vált a lámpa. Vélemények az azonos című írásunkról...
Gyulavitéz írását jól kiegészíti a Panamera videó-anyaga, bár a műsorvezető kicsit mesterkélt és darabos a kamera előtt. De nem is ezért szeretjük Walter Röhrlt. Megteszi, amit megkövetel a haza, bizony a gyári tesztpilóták munkája nem csak játék és mese, kőkemény meló,…..
Belsőség Lecsót a gépbe! 2009.07.23 13:57:00
Jelen kis borongásom csak laza szálakkal kapcsolódik az autózáshoz, ezért előre is elnézést kérek. Viszont van benne szerelés, igaz, minimális mennyiségű olajjal, de ez, remélem, kevéssé azért kárpótolja azt a néhány olvasót, aki ide kattint. Évek óta használok egy kis…..
Súlyos gyanúnak adott életet KMate ismerőse, aki sufnituningolás közben a garancia lejárata utánra programozott váltohibát észlelt Volvojában. Látott már valaki hasonlót? Esetleg, aki ott vette, futott bele nagyívű garancián túl jelentkező anomáliába? Egy ismerősöm érdekes…..
Belsőség Árlistaszűz voltam 2009.07.15 17:18:00
Őszintén megvallva, még sosem fordult velem elő, hogy bementem egy prémium autókat árusító szalonba, és ikszelgettem a listát, majd a személyi bankáromat felhívva elutaltam volna az előleget. A használtautó hirdetések a barátaim, olyat veszek, amibe az első tulaj évtizedekkel…..
Belsőség Audi 2009.07.03 02:47:29
  Meglepő kijelentésnek tűnhet, de korántsem az. A Volkswagennél összedugták fejüket az elemzők, az eredményt itt láthatják. Hogy mondják spanyolul, hogy több legyet egy csapásra?  Vélemények az azonos című írásunkról...
altefnegy 2009.07.03 09:52:45
Szakmai ártalom. Amikor kiderül, mivel foglalkozom, már jön a menetrendszerű kérdés: és milyen autód van? Szerencsém van, ha laikus teszi fel, nekik a Volvo még mindig biztonság és svéd kockadizájn, de aki egy picit is konyít az autókhoz, annak jobb esetben is szánalommal vegyes…..
altefnegy 2009.06.19 10:47:13
@odanézz: Vagy két liter, vagy CVT a 340-esben.
Fenyő fotográfussal évek óta ábrándozunk arról, hogy mennyire fasza lenne időnkent úgynevezett létező dolgokkal foglalkozni.  Például a Krahács Kocsiszínben hegeszteni klassz tárgyakat. Sajnos a kocsiszín ügye egyelőre vesztésre áll a gazdasági válság démonával vívott…..
altefnegy 2009.03.19 22:21:49
Belsőség Mit nekünk a Gripen! 2009.01.26 15:21:00
Turbódízel volt valamikor. Motorcsere után már csak szívóA garázs jó dolog. Alkalmat ad a barátokkal való találkozásra, összehozza az ismeretleneket, rengeteg móka, kacagás színhelye és nem utolsósorban szabadon lehet káromkodni, anyázni egy-egy beteg megoldás, konstrukciós…..
Kétüléses autót sokféle megfontolásból választhatunk. Például azért, mert meguntuk az uniformizált kocsikat, és valami formabontót, valami különlegeset, valami nagyon szépet szeretnénk. Vehetünk kétülésest azért is, hogy a vezetés mindig jó érzéssel töltsön el.…..
Van abban valami kéjesen borzongató: szembe menni az aktuális áramlatokkal. Tojik a globális pénzügyi válságra? Magasról tesz a fogyatkozó olajkészletekre? Nem érdekli az autója CO-kibocsátása? Jöjjön velem Hummert venni! Több nagy és roppant okos ember is biztatott már…..
altefnegy 2008.10.06 11:27:27
Üdv!

Pár apró gondolat, lesz ami ismétlés, azért bocs. :)

A H1 az igazi Hummer/Humvee, a H2-H3 vonal a jó öreg amerikai badge engineering kissé továbbfejlesztett változata. Az eredeti BE-ben csak az embléma különböztette meg a különféle modelleket, itt legalább még a karosszéria, meg pár dizájnelem is hozzájön a sztenderd Blazer alaphoz. Nem véletlen, hogy a H1-et jó ideje nem gyártják már a polgári piacra. Az volt az egyetlen önálló, igazán strapabíró konstrukció.

Aki Pestre ajánlja, annak kívánom, hogy minden manővere sikerüljön, s normálisan le is tudjon parkolni. Ha meg nem, akkor lesz szíves a következményeit viselni. A Jókai utcabeli fekete Hummeres suttyó nem ebbe a kategóriába tartozik (személyes tapasztalat), az ilyen féleszűek hozzák ki az emberből az ártó szándékot.

A BMP emlegetése helyett inkább a Botond irányába tekintenék, ha már nehézterepjárók jönnek szóba.

A két véglet között van az igazság a terepjárás tekintetében. Sem a béna, sem a legjobb meghatározás nem érvényes rá. A konstrukció alapvetően jó terepjárást tesz lehetővé. Ha.
1., Elfér fizikailag: ahol tank, teherautó, kombájn, ilyesmi méret megfelel, ott a H1 is elkolbászol. Ami a Niva/Samurai/Defender/G szélességének területe, ott konkrétan fába szorult féreg.
2., A súlya nem akadályozza: bár a nagy kerekekkel a talajnyomást próbálták eloszlatni (kerékcsere ollé :)), nem mindenhol nyerő a 3 tonnás önsúly. Pl. amikor elakadáskor meg kéne mozdítani. Merthogy el tud akadni ez is szépen, mint minden más jármű.

Közúton a polgári változat is csak addig poén, amíg ki nem derül, hogy 80-90-nél is elég zajos, autópályatempót közelíteni meg kínos (Duramaxos H1-et nem vezettem). Amúgy egy stabil teherautó, semmi extra. A manapság kapható személyautók többségével kényelmesebben, gyorsabban, olcsóbban lehet utazni. Terepen meg a G-TLC-Defender kategória gond nélkünl tartja vele a lépést. Belülről a hajtáslánc miatt nem egy nagy durranás, inkább barátságosan körbevesz, mint nagyvonalúan tágas.

H1-re _szüksége_ a katonaságnak lehet, mindenki másnak _kedve_ van hozzá.