Regisztráció Blogot indítok
Adatok
apeb

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Kötött pálya értesülése szerint a szmogriadó alatt Budapest határain belül forgalmival féláron lehet utazni. Részletek később.Mint emlékezetes, tegnap még csak azt ígérte a MÁV Start, hogy a ma reggeli tapasztalatok alapján döntik el, milyen intézkedéssel tudnák segíteni,…..
apeb 2009.01.12 14:34:53
A legnagyobb probléma, hogy a tömegközlekedés drága!

Néhány számadattal számolva:
- benzinár: 233,30*
- BKV-jegy: 290 Ft
- BKV havibérlet: 9000 Ft
- Volán 30 km-es jegy: 450 Ft**
- Volán 50 km-es jegy: 750 Ft**
- MÁV 30 km-es jegy: 450 Ft***
- MÁV 50 km-es jegy: 750 Ft***
- gk. városi fogyasztás: 9 liter****
- gk. vegyes fogyasztás: 7 liter****

1. Egy BKV jegy áráért városban 13.8 km-t lehet menni (9 literes fogyasztásnál)

2. Egy BKV bérlet áráért városban 428.6 km-t lehet menni. (9 literes fogyasztásnál)

3. A 30 km-re lévő munkahelyre az üzemanyagköltség 490 Ft, szemben a 450 Ft-os tömegközlekedési árral (7 literes fogyasztásnál)

4. Az 50 km-re lévő munkahelyre az üzemanyagköltség 816.5 Ft, szemben a 750 Ft-os tömegközlekedési árral (7 literes fogyasztásnál)

Még egy fővel is megéri autózni, de kettő vagy több fő esetében az autózás sokkal olcsóbb, mint a tömegközlekedés.

A 290 Ft-os BKV jegyár botrányos. A másik dolog: a kényelem. Amikor busszal, metróval vagy villamossal utaztam Budapesten, új értelmet nyert a TÖMEG szó. Ez maga volt a tömegnyomor...

Vidéki vagyok, 200 km-re Budapesttől, de ha néha felutazom a fővárosba, mindenhová kocsival megyek (GPS-es navigációval szerencsére bárhová odatalálok)

Először vonzóvá, gazdaságossá és kényelmessé kellene tenni a tömegközlekedést, azután az emberek egy részét át lehetne erre téríteni. Amíg ilyen drága, addig felesleges időpocsékolás erre buzdítani az embereket.

*:
holtankoljak.hu/ - átlagár
**: www.volan.hu/dijszab/jegyar2.pdf
***: www.mav-start.hu/utazas/tarifak.php
****: csak egy példa, átlagos autóra