Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Berci77

0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A napokban kezdetét vette a riói olimpia, mi szurkolók pedig alig várjuk azokat a számokat, amelyekben hagyományosan sikeresek vagyunk. Számolgatjuk vajon hány arany jöhet össze úszásban, kajak-kenuban, vívásban. Mikor játszik már a vízilabda válogatott? Mikor úszik Katinka?Ilyen és hasonló kérdések…..
Sziasztok! Szeretnék inkognitóban megosztani veletek egy történetet: Olvasgatom már egy ideje a posztokat és a hozzászólásokat, az utóbbiakban pedig többen kifejtették hogy inkább fizetnek magánorvosnak, de akkor viszont frankón el is látják őket. Az én sztorim nem durva, de pont…..
Berci77 2010.04.15 16:32:47
Mivel mi is fogászatból élünk van rálátásom az orvosok és rendelők közötti különbségekre. Sajnos a fogak beletörése előfordul, pláne ha valakinek eleve "gyengébb szerkezetűek" a fogai. Ez benne van a pakliban, úgymond a beavatkozás természetes kockázati tényezője. Semmiképpen nem műhiba. Akkor lenne az, ha az orvos nem utalt volna tovább szájsebre és hagyja a fenébe.
Természetesen van különbség ellátás és ellátás között, de ez nem feltétlenül csak az orvoson múlik. Édesanyám pl. TB által finanszírozott körzetet visz, édesapám magánrendelőt üzemeltet. Semmivel nem jobb orvos apám, mint anyám. Édesanyám is legalább olyan minőségű anyagokkal dolgozik. (hozzáteszem, hogy szar minőségű anyagok nincsenek is, van nagyon jó sok pénzért és kiváló anyag qrva drágán) Amiben van eltérés, hogy anyám nem engedheti meg magának azt az eszközparkot, amire apám annak idején beruházott. Itt kell megemlíteni, hogy egy digitális kis röntgengép+szenzor (RVG) kb 2-3 millió, egy digi panoráma RTG gép 6,5 millió, egy viszonylag komolyabb kezelőszék 8 millió kemény magyar forint. ezt egy körzeti rendelő nem tudja kitermelni.
ha valaki szeretne olyan ellátást kapni, hogy időben se legyen sok, ne kelljen elmászkálni külön röntgeneket csináltatni, akkor azt javaslom érdemes olyan fogászatot választani, ahol minimum van helyben RVG, panorámaröntgen, szájsebész és saját fogtechnikai labor házon belül elkerülve ezzel az ide-oda mászkálást, szájsebészkeresést baj esetén.
Amit viszont természetesnek gondolnék, hogy új páciens adatait felvesszük az első kezelés megkezdése ELŐTT, beleértve a különböző kórelőzményeit, ismert allergiáit és szedett gyógyszereit is. Furcsa, ha ezt egy orvos nem teszi meg.

Mellesleg csöndben jegyzem meg mert részben offtopik, de olyan csak szökőévente van, hogy valakinek csak úgy hirtelen minden előzmény nélkül megfájdul a foga jellemzően szombat este 8-kor. Ott már régóta volt egy kialakulófélben lévő caries, ami mostanra érte el a pulpát, vagy egyéb gond, csak a kedves beteg b@szott időben elmenni orvoshoz. akkor is tessék elmenni 6 havonta egy fogkőeltávolításra és ellenőrzésre, ha nem fáj. még olcsóbb is, mint később bánkódni, ha ki kell húzni. ezt most nem a posztolónak írtam, hanem általánosságban.
Berci77 2010.04.15 17:21:40
@DrGenya:

ez ezexerint nem csak nálunk tapasztalat.
tipikus kezelési folymat:
1. ajánlanak minket, beteg eljön konzultációra fogfájással.
2. orvosunk ellátja a fájós fogat és felhívja a kedves beteg becses figyelmét további 6-8 lyukas/beletört/korábban félrekezelt fogra, melyek még konkrét panaszt (fájdalmat) nem okoznak ugyan, de el kellene azért látni.
3. beteg megköszöni a tájékoztatást egy "majd jelentkezem" felkiáltással
4. jó esetben fizet :-)
5. elballag
6. eltelik 3 hónap, a beteg jelentkezik péntek este 8 és hétfő reggel 6 közötti tetszőleges időben, hogy megőrül a fájdalomtól
7. közlöm vele, hogy sajna nincs orvos a házban, ez nem lakás, nem itt tartózkodik 7végén egyik orvosunk sem.
8. erre közli, hogy hát ő megfizeti
9. közlöm, hogy nem ez a gond, hanem NINCS ELÉRHETŐ ORVOSUNK, ügyelet 50 km-re az van.
10. megsértődik
11. többet nem jön, a városban hangoztatja, hogy milyenmocsokszemétállatok vagyunk, hogy hagyjuk szenvedni.

természetesen tisztelet a normális többségnek, ez a mese nem róluk szólt.

mindenesetre kiszámoltam pár éve, mennyibe kerül nekünk önköltségi áron csak az, ha beleültetek egy beteget a székbe egy ingyenes vizsgálatra. nem emléxem a pontos összegre, de valahol 5-6 ezer ft között volt. (gumikesztyű, szájmaszk, takarító órabére, adók, járulékok, amortizáció, stb.) azóta nem számolgatok ilyen hülyeségeket, de szívesen kiírnám, hogy VAN sürgősségi ellátás:
alapdíj 50.000 Ft
utiköltségtérítés az orvosnak 100 FT/km
valamint minden megkezdett beavatkozás 100% felárral megy

lenne nagy pislogás, asszem
:-)
Berci77 2010.04.16 00:04:42
@Izsolt83:

Na most olyan, hogy SZTK fogorvos nem nagyon van. Vannak TB által finanszírozott körzeti ellátásra szerződött társas vagy egyéni vállalkozó orvosok és TB-vel nem szerződött orvosok. Mindkét esetben az orvos viseli az ellátással kapcsolatos kiadásokat. Ha mondjuk egy TB körzet után kap az orvos 5-600.000 Ft-ot, akkor ebből kell fizetnie az alkalmazott(ak) munkabérét járulékostól, az anyagokat, eszközöket, saját munkabérét (vagy tagi kivétet), könyvelőt, amortizációt, karbantartást, stb.
Könnyű belátni, hogy ennyiből nem lehet finanszírozni egy viszonylag jobb géppark alsó hangon 20 milliós költségét. természetesen egy csillivilli rendelőbe ennél SOKKAL többet kell beruházni, amit nyilvánvalóan az orvos szeretne előbb-utóbb viszontlátni, tehát nem tud olyan áron dolgozni, mint az, aki az önkormányzattól "örökölte" a 20 éves berendezéseket. Sokan gondolják, hogy elmegyek ebbe és abba a szupi rendelőbe, aztán meg vannak sértődve egy árajánlattól, hogy mennyire pofátlan az ORVOS. Sokan igénylik a színvonalas ellátást, de nem hajlandóak megfizetni. Nekem is lenne IGÉNYEM arra, hogy bérelt Ferrarival járjak a telekre, de sajnos nem tudom megfizetni. Na de nem is hőzöngök, hogy miért drágább a bérleti díja, mint egy opel corsának.
Mellesleg nem tudom, mit kellene csinálni a fogaiddal, de van olyan beavatkozás-sorozat, amire adtam már én is bőven 2 millió fölötti árajánlatot. Hozzáteszem, mi vidéki rendelő vagyunk és talán ezért mondta a kedves beteg, hogy a főfaluban ugyanerre majdnem 4 milliót mondtak neki (hasonló színvonalú rendelőről beszélünk, a sarki hentes biztos olcsó ott is). Ha persze csak holmi tömögetés-gyökérkezelés volt a terítéken, akkor horribilis a számla.

Csendben jegyzem meg, hogy a TB egyre kevesebb dolgot finanszíroz, tehát a fogpótlás ott is ugyanúgy díjköteles. Lehet, hogy 2-3 ezressel olcsóbb, csak ott nehezebben kontrollálja az orvos a technikus által használt anyagokat. Hallottam olyan technikusról, aki kevesebbért vállalta egy korona elkészítését az orvos felé, mint amennyit én fizetek munkadíjat az alkalmazott technikusomnak. Az utóbbi esetben nyilván én veszem az anyagot, fizetem a járulékait a jóembernek, takaríttatom, fűtöm, világítom a labort és mondjuk megveszem a gépeket, berendezéseket. Csak azt árulná el nekem az a másik technika, hogy milyen fémből önti a korona vázát! alumíniumkilincsből?
És félreértés ne essen, szeretjük mi a fogfájós embereket, hiszen belőlük élünk. De azt már nem, amikor mi vagyunk a mocsok szemetek, mert nem tudunk idevarázsolni neki 3-4 munkatársat szombat este 8-kor a ő hanyagsága miatt.
Biztos mindenkinek van legalább egy olyan ismerőse, aki folyamatosan sportot csinál a késésből, arculatának, identitásának szerves része ez a tulajdonság. A szóban forgó emberek azért tudnak egy teljes életöltőn át büntetlenül késni, mert megvárakoztatott embertársaik minden…..
Berci77 2009.11.26 19:05:32
részemről a túlvállalós, nem-akarok-veled-bunkó lenni típusú késő vagyok. ha elindulok valahova IDŐBEN, mire kilépek a gyár ajtaján, már legalább 2 munkatársam állított meg azzal, hogy várjááááááál, csak 1 perc! na ezek nem 1 perces dolgok szoktak lenni. na nekik kellene azt mondanom, hogy nem várok, nem érek rá, mennem kell, de nem akarok velük bunkó lenni. így előfordul néha, hogy azzal vagyok bunkó, aki vár rám.
nagyon egyet tudok érteni: a mobilok korában az emberek egy bizonyos része kifejezetten elvárja, hogy légy mindig elérhető és a megbeszélt időpont UTÁN 10 perccel rád tudjon szólni, hogy bocsesz, kések MÉG fél órát, amiből persze 50 perc lesz. na az ilyet rühellem. nálam a tűréshatár kávézóban, utcán, ittottamott 15 perc. ha addig nem ér valaki oda és nem is szól, akkor legközelebb úgy szervezem, hogy ne én várjak. szerintem az ember 10 perccel a találka előtt már nagyjából érzi, késik-e, vagy sem. na akkor illik még tologatni az időpontot, később már nem.

a beleszarós későkkel igyekszem úgy eljárni, hogy ők ugorjanak ide hozzám és így nem zavar általában, ha a saját szobámban/irodámban kell még várnom rájuk.

a várakozásnál már csak a fölösleges várakozást gyűlölöm jobban, és igenis vannak olyan helyzetek, amikor még az 5 perc késés is sok. ha megbeszélitek pl., hogy zárás előtt beléptek egy boltba/bankba/hivatalba. na ha az meg pont bezár a késő miatt, akkor ráadásul fölösleges volt az egész cécó.

kiemelten szeretem azokat a későket, akikekkel már eleve nem lehet időpontot egyeztetni. ez a "majd érkezem" kategória nálam. van egy cimbi, aki többször eljátszotta 1 héten keresztül (!!!), hogy MINDEN NAP azt mondta, hogy majd délután jövök. nem láttam 1 hétig. na ez az igazán durva. őket meg úgy kell kezelni, hogy egyszerűen nem is várod, hogy jöjjön. ha meg mégis, akkor lehet azt mondani, hogy bocsesz, nem jöttél jókor és pont.

általában nem arról van szó, hogy belehalunk 10-15 perc késésbe. az embernek úgy kell szerveznie a dolgát, hogy ezeket a csúszásokat belekalkulálja. ellenben ha valaki kénytelen az idejét beosztani, akkor nem jó dolog 3 találkozón is mentegetőzni, hogy elnézést, megcsúsztam egy korábbi késő miatt.
Berci77 2009.11.26 19:22:41
@kolbászoszsömle:

mert a dolgok mindig ennyire egyszerűek, szerencsére :-)
Berci77 2009.11.26 20:09:30
@kolbászoszsömle:

na ezekkel teljesen egyetértek, de változatlanul fenntartom, hogy nem mindig lehet ennyire leegyszerűsíteni.

amúgy érdekes, hogy van pár barátom, akikről tudom, hogy tipikusan nem elkésősek és mindig szólnak, ha valami miatt csúszás van. rájuk valahogy sosem vagyok mérges, bárkinek bármi miatt lehet csúszása. a beleszarom típusú későket kezelni kell tudni már csak a saját idegrendszerünk épségének megóvása miatt is :-)
  Sokáig szkeptikus voltam, de sajnos a hír igaz, Korea megtanult autót gyártani. Ráadásul fejlődik. Vélemények az azonos című írásunkról...
Berci77 2009.10.14 09:23:52
A sok korábbi hozzászólás alapján csak megerősítve látom korábbi véleményemet a magyarok autóvásárlási szokásairól. Itt el lehetne adni a 716-os BMW-t tekerős ablakkal is. csak 3 extrát vennének rá a népek: sötétített ablakok, szárny és hogy NE szerepeljen a kocsi farán a 716 felirat. Érdekes módon nálunk nyugatabbra a német presztízsmodelleket nem kínálják ilyen szégyenletes alapfelszereltséggel és motorokkal, mint itt. nálunk nagyon más a piac. az is szeretne presztízsgépet, akinek nem telik rá.
Tavaly tavasszal vettünk új autót. alsó közepes, nem feltűnő, lehetőleg kombi kocsit néztünk cégautónak, jó használati értékkel, kicsi dízellel, de relatíve jó felszereltséggel. márkák közül előre nagyon keveset zártunk ki, de sokat néztünk/próbáltunk ki. tapasztalatok:
1. konfigurálgatás után érdekes módon nagyon nem az az ársorrend jött ki, mint az alap listaárak szerint várná az ember.
2. nem a legolcsóbbra konfigurált autó összes bekerülési költsége lett volna a legalacsonyabb (autóbeszámítás és hitelkondíciók miatt)
3. alacsonyabb felszereltségi szinten a ceed és az i30 lett volna a legjobb választás, de az előnyük elfogyott, mire a kívánt szintre felhoztuk a kocsikat.
4. hasonló szintre konfigurálva az auris és a golf kb. 40%-kal lett volna drágább, ez kb 2m ft
5. hasonló pénzért LÉNYEGESEN fapadosabb verziót tudtunk volna ezekből megvenni.
konklúzióm:
1. alacsonyabb felszereltségben gondolkodva olyan kocsi a megfelelő, ami kellemes alapárral és korrekt alapfelszereltséggel indul, pl ceed.
2. magas(abb) szinten ezek elveszítették előnyüket
3. "presztízs" márkát szerintem nem annak kell választani, aki alap(közeli) felszereltséget szeretne, hanem annak, aki meg akarja fizetni azokat az extrákat, amiket csak "komolyabb" gyártó kínál pl dsg. így nem látom értelmét a 2.0-ás dízel csúcs ceednek és a fapados 1.4-es szívó golfnak sem. alacsonyabb szinten egyik sem kínál világmegváltást, de egy ceedtől ezt nem is lehet elvárni, egy golftól meg talán jobban. röhejesnek tartok pl golfot bőrkormány és hasonlók nélkül.

a mi általunk vásárolt gép helyett golfot nézünk hasonló árban (a golf 500000 ft árhátrányát mondjuk szintén lealkudjuk), akkor a következőkről kellett volna lemondanunk:
- bőr kormány és váltógomb, könyöklő, félbőr belső
- alufelni
- esp
- ködfényszóró
- elektromos tolótető
- esőszenzoros ablaktörlő
- elektrokrom tükör
- gerinctámasz
- pótkerék
- rakodórekeszek
- fűthető ülések
- tempomat
- erősebb motor

meg pár apróság. ha ezeket hozzákonfigolom a golfhoz, akkor az eléri a 2M különbséget (7,2m vs 5,1m).
nekem ennyit nem ér a vw minőség, de ezen a felszereltségi szinten már megértem, ha valakinek meg igen.
csak ne akarjatok légyszi fapad 116-os bmw-t és hasonlókat, mert röhej. köszike
Hihetetlen, de vannak olyanok, akik a Balaton iszapossága miatt is képesek reklamálni. Bea Keszthelyen próbált nyaralni, de úgy tapasztalták, hogy kamu volt a négy csillag, vagy nagyon régen kaphatta a Hotel Kakadu, mert poszt-apokaliptikus látvány tárult a szemük elé, amerre csak…..
Berci77 2008.08.27 23:53:44
Mint keszthelyi írok. A Kakaduban még sosem voltam, de hallottam már, hogy bár szép meg jó a panzió, de azért túlzás 4 csillagosnak nevezni. Tapasztalatom egyébként az a várossal kapcsolatban, hogy a régi idők keletnémetes-lehúzós-a-garázst-is-kiadom-gumimatraccal jellegű deqrvasokturistavanitt idegenforgalma teljesen megszűnt. Az elmúlt években stabilizálódtak az árak (vendéglátásra gondolok) és jelentősen javult a szolgáltatások színvonala. hullott a férgese (is). kevesebb a vendég, de meglátásom szerint a kevesebb vendéglátós igenis törekszik a minőségibb ellátásra.
sajnos általában a város szolgáltatások sokszínűsége terén nem képes felvenni a versenyt a még jobban növekvő igényekkel szemben. absolute privát véleményem, hogy aki valódi vellneszt akar, annak hévíz való, pl a hotel carbona (4 csillag. az elnöki lakosztálytól beszarnátok) rengeteg szolgáltatással. aki viszont kellemes, barátságos (de nem valódi vellnesz) panziót keres, az bőven talál magának keszthelyen.
szintén érdekelt vagyok szobakiadásban, és sajna nálunk is előfordult már olyan, hogy a vendég nem érezte jól magát. volt, hogy a barom szomszéd vasárnap reggel 7-kor kezdett el füvet nyírni, volt, hogy a hasmenéses vendég 1 nap alatt használt el fél tekercs wc papírt és nem találta meg a "tartalékot". volt, hogy elromlott a tv és csak reggel mert szólni, amikor adtam egy másikat. volt, hogy haza kellett engedni a takarítót a férje temetésére és ez okozott hiányosságokat.
nem vagyunk egyformák és nem egyformán reagáljuk le ezeket a hiányosságokat. van, aki (sokszor jogosan) hisztizik és van, aki szemet huny. jellemzően a vendégigények is jelentősen megnőttek, főleg ahogy vastagodik (de nem feltétlenül nyílik ki) a buksza. balatonra szerintem nem a vellneszkedvelőknek érdemes jönni. mindezek ellenére állítom, hogy a legjobb és legkevésbé problémás vendég a magyar.
na kezicsókolom.