Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Koválcsik Pál

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem kell megijedni, nem fogok kéretlen történelemórát tartani arról, hogy hogyan került a város egyik legjobb hírű villanegyede, a Rózsadomb tövébe egy gyár, csak találtam pár bontás előtti fotót 2014-ből. A jelek szerint akkor elfelejtettem megírni hozzájuk a bejegyzést, úgyhogy most pótlom…..
Koválcsik Pál 2023.03.21 11:08:39
@Hamster: lengyel gyártók a rendszerváltás előtt :
Vasút : PAFAWAG Wroclaw ( a háború előtt Linke-Hofmann Werke - vagonok, villanymozdonyok, elektromos motorvonatok a rendszerváltás után Adtranz majd Bombardier majd Alstom - üzemel
Fablok Chrzanów - mozdonygyár - a rendszerváltás után megszűnt
Cegielski Poznan - vagonok, mozdonyok, hajómotorok - jelenleg üzemel - közlekedési eszközöket nem gyárt
Villamosok : Konstal Chorzów - jelenleg Alstom működik
Teherautók : Jelcz - létezik - speciális járműveket gyárt kis szériában a hadsereg részére
Star - Starachowice - a MAN tulajdona üzemel
Kisteherautók : FSC - Lublin - Zuk Deawo - bezárt
FSC Nysa - Nysa - Bezárt
Személyautók : FSO Warszawa - Warszawa, Polski Fiat, Deawo - Bezárt
FSM - Tychy Syrena Kis Polski - a Fiat tulajdona üzemel

A többi gyártó rendszerváltás után idult vagy a cég csak a rendszerváltás után kezdett járműgyártásba - de itt sem süt örökké a nap a Volvo Bus bezár - 1 500 munkahely