Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kukupajtas

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
autózz! A biciklisé az egész út 2008.09.08 06:21:00
Hiányoltátok a biciklis posztokat, úgyhogy most mindenki örömére egy ilyen következik. Z csak saját hidegvérének köszönhette, hogy nem húzta fel magát annyira, hogy nekiálljon vitatkozni a kerékpárossal, aki az út közepén gurult gyök kettővel, mert ugye vasárnap este ne…..
kukupajtas 2008.09.08 08:03:28
Autósként és bringásként is mondom, hogy szerintem nincs igazad. Persze ha a bringás pokróc volt, akkor neki sem, de maga a szitu szerintem másként fekszik, mint ahogy leírtad.
Szűk utcában az ajtónyitás, és a bármikor előforduló gyalogoskeresztezés miatt nem jó a legszélén tekerni. 1 méter már kb. biztonságos, ennyit a KRESZ is ad a bringásnak (Európa 2008: sok országban teljes sávot). És persze szabályosan neked is ennyi oldaltávolsággal kell előznöd, plusz a bicikli (0,5 m), az összesen 2,5 méter plusz a kocsid szélessége, plusz a bal oldaladon a biztonsági zóna, különös tekintettel arra, hogy ha lelép valaki a kocsik közül, a jobb oldali biciklis miatt kormány elrántás kihúzva. Ez az Aradiban nincs meg, ezért türelmesen gurulnod kell mögötte. Egyébként korrekt lett volna leírni az igazi sebességét, mert az 5 km/h és az 1,41 km/h (gyök kettő) nyilvánvalóan hatásvadászat, és nem fér össze az említett satufékezéssel. Tehát gondolom legalább 15-20-al ment, amit pedig ki lehet bírni, mivel a teljes Aradi utca 1 vagy 2 perc időveszteség ezzel a sebességgel. Szerintem az hogy felmész a járdára egy ilyen kis belvárosi utcában, sokkal rosszabb, mivel az a gyalogosoké, ott őket zavarod, ráadásul a KRESZ is tiltja. Végül a duda. Hasznos ismeret ha autót vezetsz, hogy még egy kis dudálás is nagyon megijesztheti a bringást. Gondold el, ha az utastérben is lenne kürt. Az utasaid is lincshangulatba jönnének egy vészhelyzet nélküli kis dudafröccstől, pedig azok nem is idegenek. Ettől az ijedtségtől van aki zavarában tényleg lehúzódik, de van aki zavarában durcázik. Kiszámíthatatlan, de előre megjósolható, automatikus emberi reakciók. 3 méterről dudálás után a kommunikáció már nem lehet ugyanaz mint előtte. Egyébként a dudálás sem oké a KRESZ szerint, szűk belvárosi utcában etikai szempontból sem (nyersz egy pici időt, 3 anyuka pedig újrakezdheti a félórás gyerekaltatást(tapasztalatból mondom)).
Úgy érzem jól körül is írtam. Talán még annyi, hogy a jófej biciklisek a kereszteződésnél húzódjanak le, és engedjék el az autót.
Az Európai Autómentes Napon, szeptember 22-én ismét lesz Critical Mass, de most másként. Idén nem lezárt utak és rendőri biztosítás várja majd a bringásokat, hanem mindenki szabadon, de a létszám miatt valószínűleg csoportosan fog biciklizni Budapesten, olvasható a Critical Mass…..
kukupajtas 2008.08.29 02:47:06
Csak a Hajtás Pajtásozás miatt beleszólnék az agyagozásba...
A nagy Critical Mass valóban az én ötletem volt, és én valóban ott dolgozom. Nem azért csinálom hogy reklámozzam a Hajtás Pajtást, hanem inkább azért tudom csinálni mert a főnököm megengedi. A Hajtás Pajtás üzleti érdeke egyébként a munkaidőben(!) mozdulatlan dugó. A tavalyi útfelújítások idején, vagy most a tüzijáték/légiparádé előtti két napon 80-100 fuvarral többet rendeltek tőlünk, a 10 dekás leveleket autókkal szállító konkurenseink ilyenkor vannak kétvállon. Üzletileg ellenérdekeltek vagyunk a megszűnésében. Nem tudom megmondani hogy megítélésben pluszos vagy mínuszos nekünk a CM. Hallom a te szövegedet is, és hallom az ellenkezőjét is. Az üzleti döntéshozók, azaz a velünk szerződők pedig (sajnos) jellemzően a CM miatt veszteglő autókban ülnek. Amiben egyértelműen hasznot is hozott a cégnek, az az, hogy minél több ember bringázik a városban, annál könnyebb futárt találni. Régen ez egy extrém munka volt, mert mindenki meg volt győződve róla hogy Budapesten életveszélyes biciklizni. Csak az tudta meg hogy nem, aki már rajta ült.
Két éve válogathatunk a jelentkezők közül. De azért lásd be, hogy 2004-ben, amikor (más futárszolgálatok futárjaival együtt!) egy céljait tekintve teljesen reménytelen, előzetesen max.500 főre saccolt biciklis tüntetést szerveztünk Demszky elszólása miatt, nem gondoltuk, hogy ebből 3-4 év alatt az lesz, hogy megtízszereződik a bringások száma az utakon. Értem hogy azt gondolod, olyan dolog ami neked hülyeség, kizárólag valami hátsó szándékból szervezhető. Ugyanakkor én már nem HP dolgozó, hanem 70 éves nyugdíjas leszek amikor többedmagammal még mindig büszke leszek arra hogy közöm volt ennek a koszfészeknek a megváltozásához.
Történetileg azt is tudnod kell, hogy a CM szinte minden városban futárkörökből indult, vagy az első résztvevők futárok voltak. Nem kell sokat gondolkodni, hogy megtaláld az igazi okot. A bringásfutárok tekernek a legtöbbet az utcán, nekik lesz elsőre elegük a kisebbségi helyzetükből, ők lázadnak fel ez ellen elsőnek, ők hiszik el és tapasztalják először hogy a bringa működőképes alternatíva, és nekik a legjobb a bringás kapcsolatrendszerük (ami az alapja volt a CM mozgósítási képességének).
Átadták az új bicikliutat az Alkotmány utcában, így hivatalosan megszületett az összeköttetés a Parlament mellett és a Bajcsyn haladó bicikliutak között, ráadásul számos újszerű megoldást alkalmaztak. Az Alkotmány utca amúgy eddig is az egyik leghasználhatóbb, biciklizésre…..