Regisztráció Blogot indítok
Adatok
DraconisGladius

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem múlhat el az év úgy, hogy nem értékeltük az év videojátékos termését. Szokás szerint Mazurral és Sasával ültünk össze, hogy saját toplistáinkat ütköztessük. Nem meglepő módon összességében az Elden Ring lett az év általunk legjobban megbecsült játéka, ezen túl viszont elég színes listáink…..
DraconisGladius 2023.01.11 13:39:53
Na most kiderült hogy Stöki a legprofesszionálisabb, legjobb újságíró köztetek. Nagyon jó listát rakott össze , gratulálok. Bár szubjektív lista, de szakmai szempontból is beleköthetetlen. Egyszerűen meghajolok a bátorság, őszinteség, és azon szakmai rálátáson, hogy a God of War Ragnarök-öt az Elden Ring elé tette, és teljesen igaza is van, összességébe jobb játék.
Mazur listája nagyjából rendben van, azért remélem hogy Karácsonykor pótolta a Monkey Island-et és a Horizont is befejezte, vagy majd pótolja és befejezi, mert mindkettőnek bőven helye kellene legyen a listáján, sőt annak első felében néhány a listáján lévő játék helyett.
Sasa-ban csalódtam. Hol van az a Sasa aki abszolút jogosan kimondta hogy nem lehet összehasonlítani az indie-ket a AAA játékokkal. 99%-ban az indie játékok csak egy-két aspektusban kiemelkedőek, egyediek szemben egy fantasztikus AAA game-el ami mindenben. Ha látná a Régi Sasa az új Sasa listáját, akkor letagadná szerintem. :) Elkapta Grath-től az indie-kórt.
Grath-al pedig nem tudom mi történt??? Egy másik bolygóról jött, megőrült. Gyakorlatilag felállított egy indie top listát plusz az Elden Ring-et, ráadásul olyan indie játékokkal tele, amit már másnap elfelejt az ember, nem hogy évek múlva. Se Horizon, se God of War? Még az első tízbe se??? Ráadásul valljuk be egy kicsit szánalmas érveket hozz fel főleg a God of War-al szembe. Talán egy kis reset-et kell nyomni és valamikor később újra elkezdeni, mert így lemaradsz a 2022-es év legjobb játékáról.
Grath szörnyű listája, és csipős megjegyzéseim ellenére nagyon jók voltatok 2022-ben is, egész évben tűkön ülve vártam mikor jön a következő adás. Boldog új évet kívánok nektek, és csak így tovább! Különleges, rendhagyó, szuper podcast vagytok már évek óta.
Hosszú hozzászólásom végére itt az én szubjektív 2022-es évi top 10-em. Hogy ti is belém tudjatok kötni :)
1. God of War: Ragnarök
2. Horizon Forbidden West
3. Elden Ring
4. Gran Turismo 7
5. Return to Monkey Island
6. Stray
7. Xenoblade Chronicles 3
8. Ghostwire: Tokyo
9. A Plague Tale: Requiem
10.Lego Star Wars: Skywalker Saga
Újra itt a Checkpoint Now - tudjátok, a podcast-spinoffunk, amiben mindig összefoglaljuk az előző hónap híreit. Egy hónapja, az akkori adás felvételekor még friss fejlemény volt az orosz-ukrán háború, de már akkor lehetett sejteni, hogy olyan krízisről van szó, ami az egész világra hatással lesz -…..
DraconisGladius 2022.04.13 13:46:48
Örülök neki hogy ti is foglalkoztok többször is azzal a botrány sorozattal, ami elérte a játékipart. Mert foglalkozni is kell, fontos hogy nem csak a gaming iparba, hanem minden cégnél szexizmus mentesség legyen, egyenlő arányban bánjanak nőkkel és férfiakkal, és tehetségtől, képességtől, tudástól, és szorgalomtól függjön hogy ki kerüljön feljebb a ranglétrán, a nemiségnek ehhez ne legyen köze.
Azonban ne essünk a ló túloldalára sem, nem szabad. Ugyanolyan szinten beszéltek több ügyben mint az Activision, vagy Ubisoft esetében ahol bizonyosodtak a dolgok. Amíg nem nyilvánítanak valakit bűnösnek addig ártatlan, ameddig nem bizonyosodik be hogy valaki bűnös, addig nem kell keresztre feszíteni. A beszélgetésetekből úgy jött le hogy előre elítéltek cégeket. A Sony esetében jelenleg nincs per, most fog eldőlni hogy lesz e per. 8 hölgy beszámolójában persze komoly vádak vannak, s ha ezek kiderülnek hogy igazak, akkor nekik is sürgősen változtatni kell a dolgokon. De ezt várjuk ki. Nem először történt olyan hogy egyes emberek kihasználva az újságírók, és közvélemény által felkapott botrányt kihasználva a pénz reményében koholt vádakat intézett. 8 hölgyről van szó, akik egyike sem már Sony alkalmazott, és egyik sem azért mert ezt a beadványt beadta Sony ellen, hanem előtte jóval távozott. Amit Grath említettél a "férfiakból álló bizottságról" valóban abszurd, ha igaz. Mert az általad említettel való ellentétben erről sincs semmi biztos, csak annyi, hogy az egyik hölgy a 8 közül ezt állítja. Mielőtt elítélünk bárkit várjuk meg a fejleményeket.
A Gamer365 oszlopos tagjával, Klárival már volt néhány adásunk, most ötödször jött vendégnek hozzánk, hogy jó szokása szerint egyik kedvenc stúdiójáról valljon. Mégpedig az Arkane-ről, ami ritka peches csapat ahhoz képest, hogy milyen színvonalú cuccokat állít elő. (Bár lehet, hogy Grath ezzel…..
DraconisGladius 2022.01.08 12:02:46
Arra a megjegyzése, amit Grath említett a podcastben a Dark Messiah-val kapcsolatban, főleg annak fényében is, hogy nem játszotta végig : "sztori nem nagyon volt, fejlődés nem nagyon volt, változatos pályák nem nagyon voltak" szeretnék egy pár megjegyzést tenni. Egy kicsit a podcastben számomra úgy jött le mintha a Dark Messiah egy Jackie Chan-es rugdosós játék lenne, ez így félrevezető aki nem játszott vele. Valóban volt benne rugdosás is, mint extra feature, de nem ez volt a játék lényege, kiemelkedő része. Hanem a harc, konkrétan a fegyveres harc. A játék tele van fegyverekkel, és különböző varázslatokkal. Egy, vagy két kezes kardok, íjak, tőrök, varázsbot, később varázsfegyverek, amikkel lekaszabolhattuk az ellenfelet, végtagjaikat levághattuk, lefejezhettük, pajzzsal arcon csaphattuk őket. stb. Maga a védekezés, támadás akkoriban realisztikusan hatott, és elég fluid is volt köszönhető nyilván a Source motornak is. Akkoriban ha emlékeztek sokan hasonlították össze az Oblivion-al, annak ellenére hogy két különböző műfaj, de ha a a harcot nézzük az Oblivion bumfordi cséphadarásához, és nulla fizikájához képest a Dark Messiah-é jóval jobb volt. A fejlődés rendszer is rendkívül jó volt főleg egy műfajilag tekintve akció Fps-hez képest, volt rengeteg skill, amely meghatározta hogy végül is milyen style-ban játszod végig a játékot, pl. harcosként közelharcban, orgyilkosként sunnyogva, íjászkodva,vagy varázslóként. S nem lehetett mindent kinyomni a játék alatt, tehát volt benne újrajátszhatóság lehetőség. A sztori bár klisés, nem fog nagyon meglepni csavarjaival, de azért élvezhető, műfajához képest nem rossz, sőt több helyen választási lehetőség is van, ami különböző endinget biztosított. E miatt is van benne újrajátszhatósági potenciál. A pályák változatosak, van városi setting, palota, nekropolisz, kanyonok, barlangok, templomok, romok stb. Bár valójában cső játék, vannak elágazások, titkos szobák, ahol jobb fegyvereket találhatsz.Én úgy gondolom, ami elhangzott hogy egy idő után megunható ez a rugdosódás csak akkor lenne igaz ha csak ez lenne a játékban, de a játék ezernyi más élvezetes gyilkolási módot is felajánl, fegyverek, csapdák használata, az említett csillár, van benne pl. fagyasztási varázslat, amivel sub zeroként teljesen lefagyaszthatod az ellent, és szanaszét zúzhatod, vagy kicsinyítő varázslat, amivel lezsugorítod és eltaposhatod a szembejövőt.:) Természetesen nem egy zseniális , nem egy 9+-os de egy nagyon jó játék, sztem legnagyobb hibája hogy rövid. Viszont ettől lett úgy ismert az Arkane Studios,a Dark Messiah miatt figyeltünk fel rájuk igazán, s vártuk a következő játékuk mi lesz. Ezért Grath figyelmedbe ajánlom, ha esetleg ezt elolvasod, hogy mindenképp adja neki még egy esélyt, játsz végig egyszer, egy picit different mindset-el, mert egy tényleg jó játék. Amúgy bár ez az első kommentem, de régóta hallgatlak benneteket. Nagyon jó amit csináltok, folytassátok, ameddig csak tudjátok!