Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Janos Deme

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Írta: Marton Miklós     Repülőtér vásárlás: Állj! Pénzt és életet!    A Ferihegyi Repülőtér tervezett állami tulajdonba vétele jó alkalmat jelenthet a környezeti és társadalmi problémák rendezésére. Különösen azért, mert ha erre az adásvétel előtt nem kerül sor, akkor azt a magyar adófizetők…..
Janos Deme 2023.09.20 18:49:36
@LebensraumamOsten: Cca másfél hete az egyik ismerősöm barátjával Stockholmba utazott hétvégére egy kis városnézésre rollerozásra kikapcsolódásra az egyik ismert magyar fapadossal. A gép természetesen mint fapados nem Stockholmban szállt le hanem az úgynevezett másodlagos reptéren ami 120 km fekszik a Svéd fővárostól. A Magyar fapados természetesen mint szokott késett este 1 órát és az értük kiküldött busz elment az utasokat pedig kitették a repülőgép mellé. Újabb egy óra volt még megérkezett az a másik busz és bevitte őket a Svédek fővárosába. Európában ez így működik a nagyvárosok repülőterei főreptér és másodlagos reptértér állnak ahol pl a fapadosok szállhatnak le..ezért is olcsóbbak a jegyárak. Ezt nem kell mi magyaroknak kitalálni mert ez már Európában működik. Összefoglalva: Főreptér és másodlagos reptér ahonnan busszal és/vagy vasúttal viszik be az utasokat a székhelyre...Az utazás nem előzheti meg a repülőtér hatásterületén élők biztonsághoz, egészséghez és tiszta környezethez való alapjogát....Másodlagos reptérre felsorolás lehetne pl: Kiskunlacháza, Tököl, Börgönd, Kecskemét stb
A budapesti repülőtéren évente két magyarországnyi utas fordulna meg, ha a tervezett bővítések megvalósulnának, miközben a reptér okozta lég- és zajszennyezés már most százezrek életét keseríti meg. A Magyar Természetvédők Szövetsége (MTVSZ) és a Közép- és Kelet-Európai Bankfigyelő Hálózat…..
Janos Deme 2021.10.14 15:35:26
@horrorpornó bábszínház: A válaszok nem pontosak egész egyszerűen hamisak:
Fapadosok megjelenése és teljes beengedése Ferihegyen 2005 decemberi üzemeltetési privatizáció előtt történt, hogy kedvet kapjanak a vásárlók. Még a reptéri dijak is csökkentve lettek, hogy még jobban idecsalogassák a fapadosokat? 75 évi futamidejű szerződés, miért is? A városközponttól 16 km-re van a reptér. Pont forditva van máshol Európában a központi reptér magas reptéri dijakkal dolgozik és a fapadosok cca 50 km-re távolabbi helyek szállnak le.
Cargo city, DHL EXPRESSZ, TNT stb és 200 000 Tonna/év teherforgalom 16 km-re a városközponntól lakóparkok és kertvárosok felett, 2019 évtől kezdődően 200/400 tonnás négymotoros gépekkel 100-re a lakóépületek, lakóparkok, Nagy Lajos király út felett. Ugy is mondhatnám aki ezt kitalálta és jováhyagyta elmekortani eset...vagy minimum költözzön ide és élvezze agymenését. A Camionoknál ugytudom nem csak Budapesten de hétvégén vidéken is teljes és vagy részleges Camion stop van.
Amszterdam-SCHIPHOL reptér jelen cikkben is be lett hivatkozva és ennek mintájára adatait felhasználva elkészült Budapest veszélyességi térképe szállópor koncentráció Pnano mikropor tekintetében. A mikropor azonnal a véraramba tud kerülni és sziv és keringési egészségkárositást tud okozni. Ha az Amszterdamiak nem tiltakoznának reptér terrorja ellen nem készült volna el ez a jelentés. Még Ferihegy esetében a Budaiakat is terheli ezen reptéri kibocsátási szennyezési forma.
Eu központ és több Eu-s ország is már bevezette és vagy fontolgatja a különadó bevezetését a fapadosokra illetőleg több ország már beltéri repülőgép forgalmában azokat be is tiltotta, cca 800 km alatt vasut/gyorsvasút és csak felette fapados. Ha komolyan gondolják a klimavédelmet, fenntarthatóságot akkor lépni szükséges.
Janos Deme 2021.10.16 08:49:33
@horrorpornó bábszínház: Ki volt itt előbb reptér vagy kertváros fenntebb már térképeket is betettek nyugodjon meg a kertvárosok. A reptér csak folyamatosan terjeszkedik növekedik engedélyek nélkül az itt élők egészségének rovására.
Kérésére kiegészitem mondatot helyesen: "2019 évtől kezdődően 200/400 tonnás két/négymotoros/hajtóműves gépekkel leszálláskor 100-méterre a lakóépületek, lakóparkok, Nagy Lajos király út felett" De ezt kibontom még részletesebben: A XVII. ker. Rákoshegyen ugyanezen gépek 50/70 méter magasságban repülnek/szállnak le (tudja 3 fokos sik) komoly akár percekig tartó sivitó légörvényeket okozva és eddig jkv-val videokkal, fényképekkel, tanukkal dokumentáltan 41 esetben a tetöket megbontva cserepeket sodortak le (repülő cserepek) komoly veszély/életveszélyt okozva a kertekben illetőleg utcán tartozkodókra ez tarthatatlan. Ügyészségi feljelentés/kivizsgálat van folyamatban. Szerintem ez nem helyes ezen teherforgalmat bonyolito gépeknek illetőleg nagytestú személyszállitó gépeknek nem itt lenne a helyük.
A repülőgép a klimavédelemre pont jó megoldás tipikus repülős lobby vélemény amit mint hatásterületen élők már rég nem hiszünk el. (légiközlekedés minimum 30 % -éka a károsanyag kibocsátásnak) Ha ennyire rendben van a repülőgép/ek károsanyag kibocsátása akkor a reptér fejlesztésekhez miért nem készitetnek környezetvédelmi hatásvizsgálatokat had lássa mindenki mennyire környezetbarát a repülés. Maga sem hiszi el amit leirt! PL. Itt Rákoshegyen 30km/h a sebességkorlátozás és gázüzemű BKK buszok járnak hurrá, de 70 méterre a házak felett 200/400 tonnás nagytestú gépek vannak leszálló fázisban cca 200km/h sebességgel és 91 dB zajkibocsátással. Szerintem ez nem helyes.
75 éves futamidő ? Miért is? Úgy tudom 2005 decemberében még nem volt FIDESZ kormányon. Remélem tudtam segiteni.
Janos Deme 2021.10.23 20:00:38
@gigabursch: A helyzet az, hogy amikor egy reptéri beruházás/ok épitési engedélyét megkérik akkor ugy kerülik ki a törvényekben előirt de a polgármesterek/főpolmester által is előirt környezetvédelmi hatásvizsgálat/ok, szakvélemények elvégzését hogy a beruházást/beruházasokat nemzetgazdasági beruházásnek minősitik igy nem szükségesek az engedélyek illetőleg a szomszédok érintettek, lakosok, egyesületek stb sem támadhatják meg az épitési engedélyt. Szerintem ezt pontosan tudtad....
Tyuk vagy a tojás témáben már irtak fenntebb is sőt ősrégi térképeket is betettek már nyugodjál meg a kertváros/ok volt/ak előbb oly annyira, hogy még a rendszer váltás előtt pl a 2-es pályát az akkori potentátok be is záratták tilos volt üzemeltetni életveszély miatt. Azért vagyunk hogy ujra elmagyarázzuk neked a helyzetet picit nehéz észjárásuakat is szeretjük....