Regisztráció Blogot indítok
Adatok
senf

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Ki volt az a barom?! 2011.09.21 06:20:06
Amit mi elcsesztünk, az el van cseszve és punktum. Ám ha a közlekedésről van szó, ez kínos és hosszú életű. Mai cikkünk blogposztja...
senf 2011.09.21 11:32:51
A tervezést úgy kell elképzelni a gyakorlatban, hogy vannak a tervezök (30-60 éves gyakorlattal), ök kitalálják hogyan lenne racionális. Aztán jön a megbízótól (közútkezelö, önkormányzat, máv, bkv, zrt, attól függöen, hogy út, vasút, metró...) egy flegma csávó pólóban, pl. forgalomtervezö titulusban, hogy nem úgy lesz, mert ö aszondja, ész érvek nem hatnak. Szerencsére a tender 3 évig tart, a tervezésre van 3 hónap, és az utolsó hetekben kerülnek elö a megbízó "leszarom" típusú emberei. Ha ez is megvan, akkor jön egy kiskosztümös, kb. 22 éves csirke auditor vagy project manager titulusban, és elmagyarázza, hogy a zebra it csak 2,85m széles lehet, de a szabványban 3,00m kell minimum, ezért ide nem lehet tenni, csak a másik oldalra, emiatt meg kell szüntetni a felhajtót és a kanyarodósávot, valamint a bicikliutat is át kell tenni emiatt a túloldalra, de akkor kell két zebra meg még a bicikliseknek is, és annak minimum +1,25m-nek kell lenni, ezért csak 300m-rel arréb lehet, de a lehajtót is meg kell szüntetni. Úgyhogy, mint mindenhol máshol semmi nem a logika alapján müködik, hanem akik a hatalmat gyakorolják: a flegmacsávón (aki lusta ezért se gondolkodni se kompromisszumra jutni nem hajlandó) illetve a managercsirkén (aki valami EU-s jogszabályban talált valamit, amire lehet, hogy van kerülöút, de a tervezöknek eleve egy hetük maradt, másrészt nem férnek hozzá ahhoz a 10000 oldalas jogszabályhoz, ahol lehet, hogy van, de ha 10 centivel keskenyebb lenne a felfestés akkor se zavarna senkit).
senf 2011.09.21 11:42:33
@vrstec: és a békák ezentúl a kijelölt átkelöhhelyen fognak csak átmenni... Meg az a pár száz méter sokat számít, lent a tó mellett meg nem változott semmi, ahol a sok békabör szokott száradni. Cserébe az út katasztrofális állapotban van.
Egy nagyon hálás (vagy hálátlan?) témával szeretnék ma foglalkozni, méghozzá a különböző főiskolai és egyetemi szakok szükségességéről, illetve szükségtelenségéről. Már előre félek attól, hogy milyen háború lesz a kommentek között ahol a virtuális bitófán én…..
senf 2011.09.12 13:52:45
@Elnök Úr:
Nem tudom hogy 500 rugó (1800€) alatt csak ultraszar mérnökök kapnak-e fizetést. De egy 4tagú családnál csak a "kitartás" :) 300 rugó, ha anyu gyesen van, apunak legalább fél misit illene hazavinni, hogy esetleg házuk is legyen valamikor, meg tartalékuk, ha úgy adódik. Nem csak agrármérnököket kellene erröl megkérdezni, de esetleg építészeket, vegyészeket, fizikusokat, villamosokat. Hogy az autógyárak nem csak napszámban dolgoztatnak, az lehetöséget ad néhány gépésznek is az informatikusok mellett, de máskülönben?
senf 2011.09.12 18:37:49
@zéka:
Az eddigi tapasztalataim szerint vannak emberek akik többnyire mindenböl jók (jó az érettségi, és az egyetemen és a munkaeröpiacon), meg vannak akik mindenböl gyengék. Kitartás, igényesség kérdése. Van néhány (pl. 20ppm), akik két tárgyból kiemelkedöen jók, s a többiböl majd' megbuknak, 100%os felvételit írnak, de el se jutnak a diplomáig többnyire, a munkaeröpiacon meg semmit se lehet kezdeni velük. És vannak, akikre ezek egyike se igaz 2ppm. És ez nem diploma kérdése, mert a 12féléves BSc-s valószínüleg asztalosnak se lenne jó, és bolti eladónak se lenne készséges, és igénytelen lenne a takarításban is. Az esetek nagy százalékában.
Időről-időre rácsodálkoznak az emberek, hogy miért ilyen szarok mások a Magyarországon kapható sörök, mint német/cseh/holland közértekben kapható márkatársaik. Balázs gyárlátogatáson próbálta leleplezni a Kozelt: Haverokkal úgy határoztunk - mivel idén nem voltunk olyan…..