Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kneifel Janka

2 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 Az elmúlt években közkedvelt témává vált az egészség, egészséges életmód. Számtalan honlapon találni fogyással kapcsolatos reklámokat, melyekre rákattintva mindenféle csodapirulába, könnyű és gyors fogyást eredményező termékekbe botolhatunk. Egy véletlen kattintással én is ráakadtam egy ilyen…..
Ha az internetadót mégis bevezetik Magyarországon, még nagyobb szükség lesz arra, hogy okosan válogasd össze letöltött tartalmaidat. Te sem szeretnél 700 forintot költeni a semmire! De ha valami csoda folytán mégsem lesz netadó, akkor is fontos, hogy tudatosan létezz a virtuális…..
Kneifel Janka 2014.11.03 11:58:37
@maxval birca hozzászóló:
Természetesen ez is egy álláspont, viszont a médiatudatosság és médiaszelekció ennél egy sokkal összetettebb dolog. Az interneten – és a többi médiaplatformon, mint például a tv, rádió, újság - rengeteg az információforrás, ezért csak bizonyos szeletét tudjuk áttekinteni. A tudatos médiafogyasztás lényege, hogy azt a szeletet választod ki, amelyik a számodra leghasznosabb információt kínálja. Ehhez vannak bizonyos készségek és képességek, melyek által „kritikus néző” lehetsz, aki pontosan tudja, hogy melyik információ mennyit ér. A „kritikus néző” a valós tényeket és a fikciót képes megkülönböztetni, felismeri a valóság ábrázolásának különböző szintjeit, meg tudja indokolni, hogy miért kedveli az általa preferált médiatartalmakat, felismeri, ha műsorokon belül bombázzák kereskedelmi üzenetekkel, és kritikusan viszonyul a reklámokhoz, etc.
Remélem sikerült kielégítő választ adni, de ha még mindig úgy véled, hogy nem kell tudatosan létezned, gyere el pénteken a MédiaDumára, és mond el véleményed a téma szakértőinek, akik megválaszolják kérdéseidet.
Kneifel Janka 2014.11.03 12:45:23
@maxval birca hozzászóló:

A médiatudatosságra ennél nagyobb távlatokban kell gondolni, hiszen a médiumok befolyásolják motivációinkat, érzelmi beállítódásainak, viszonyulásainkat az élet számos alapvető kérdéséhez. Te azzal érvelsz, hogy mindenki kiválasztja a magának tetszőt. De vajon azt tudja, hogy azért esett rá a választása, mert a reklámjával úton-útfélen találkozott, azért, mert az a trend és mindenkinek tetszik, vagy azért, mert valóban az ilyen filmeket szereti? És felvetődik az a kérdés is, hogy tisztában van-e vele, hogy az, amit lát nem a valóság – még ha a valóságot is ábrázolja. Hiszen a média emberei is csak a saját szemszögükből, vagy a saját szemszögükből látott más szemszögéből tudják ábrázolni a valóságot.