Regisztráció Blogot indítok
Adatok
N.I.

0 bejegyzést írt és 25 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A dzogcsen módszer csodálatos. Azt nem szabad elfelejteni, hogy mi a módszer feladata: felszámolni a káros tudati késztetéseket és berögzült hajlamokat, avagy az öt mérget - hogy a tibetieknél kedvelt felsorolást említsem - a tudatlanságot, a sóvárgást, a haragot, a büszkeséget, és az irigységet. A…..
N.I. 2020.11.10 03:38:07
Olvasva Ácsán Szumédhó két könyvét is olvasva, nem úgy tűnik, mint aki megvilágosodott.

Ő nálad a nirvána az, mikor az ember tudatában vannak annak, hogy ami keletkezik, az elmúlik (érzések, gondolatok) és nem "én", illetve figyeli a gondolatok közötti ürességet, űrt. Ennyi.

Nála az újjászületés is a gondolatok szintjén van jelen. A gondolatokkal azonosítja. Jönnek-mennek. Valószínűleg nem rendelkezik mély tapasztalással. Megrekedt azon vélemények szintjén (hit), amit a Gautama halála után vagy 100-500 évvel állítottak össze.

Egyre jobban az látom, hogy a théraváda irányzatban leírtak, nem teljesen Gautama tanítása. Kérdés, hogy akkor melyik az?

Még a tudósok sem tudták egyöntetűen bizonyítani, hogy ezek a tanítások, Gautama-tól származnak.
Erről is van egy elgondolkodtató cikk. Például a 4 nemes igazság, jóval Buddha halála után fogalmazták meg.

Valószínűleg, jóval mélyebb "tudati" szintek is vannak. Az ismerősöm, aki tanulmányozta a buddha ujja c. oldalon írtakat. Mellé még sok más buddhista irányzatot is. Ő is azt mondta, hogy ami a buddha ujján írnak, az nem megvilágosodás, nem a kiszabadulás az újraszületések körforgásából.
Véleménye szerint, amit a buddha ujján írnak, lásd üresség, semmi állapota, sóvárgás, vágy, harag, tudatlanság felszámolása, utána is vannak még "szintek" a nirvánához vezető úton. Ezekről nem írnak ott.
Ő mondta azt is, hogy miután teljesen vágytalanná váltak a tibeti szerzetesek és továbbléptek a fizikai érzékelésen, megmaradva abban az ürességben, akár két hétig is, visszatérve az érzékszervi világba, elmélkednek az üresség és az érzékszervi világ kapcsolatán.
Sajnos már nem elérhető ez az ismerősöm, hogy további "bizonyítékokkal" szolgáljon. Sajnos.

Az is hit, hogy ezt elhiszem vagy sem.

Az is hit, hogy elhiszem, amit írnak a théraváda szerzetesek vagy a buddha ujja c. oldalon.

Látom annak az alapját, hogy ahhoz, hogy valaki elérje a megvilágosodást, felismerje azt, hogy kiszabadult az szamszárából, létforgatagból, ahhoz kell az erkölcsi (bár ez a nirvána lényegét tekintve, lényegtelen, mert a nirvána, túl a jón és a rosszon, a teste, a gondolaton), egyéb meditációs fegyelem, módszer/szamadhi, az 5 érzékszerv, gondolatok "én"telenségének belátása, majd végig kell menni a dzsánákon (nagyon fontos), egyéb szinteken, hogy a maradék akadályokat is felszámolja a meditáló, végül vissza kell emlékeznie az előző életeire, illetve más élőlények életére is, hogy valóban belássa az újraszületés igazságát (magát az okot és az okozatot), aminek a végén saját "maga" tapasztalja meg, hogy elérte a nirvánát, hogy kiszabadult ebből a körforgásból.