Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kné Bodó Angelika

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Filmklub Beszélj hozzá 2020.05.15 14:03:04
Két férfi és két kómában fekvő nő. Élet és halál körforgásában a szerelem és az erőszak, boldogság és csalódás kettőssége sajátos jelentést kap...
Kné Bodó Angelika 2020.05.18 17:06:58
Kissé furcsán kezdődik a film, egy vakon rohanó nő előtt próbál utat csinálni egy férfi, és érdekes,hogy a vége is egy táncjelenettel zarul,de ott egy nő és egy férfi együtt táncol, később persze érthetővé vált számomra mindkét rövid story(bevezetés, befejezés).
A férfi szereplők is érdekesek..távolból szemlélik a nőt, és egy kicsit a szerepek is felcserélődnek, külsőre maszkulin Marco szentimentális, sír, érzékeny..Lydia,összetört lelkű nő,a macsós foglalkozásával fél a kígyóktól, Beningo érzelmi alapú döntéseket hoz, mégis olyan, mint egy női szalonban a körmös, vagy a fodrász, ápol és folyton csacsog..Beningo szerelmes Aliciába, éjjel-nappal gondozza a kórházban, ahová bekerül a szeretett nő egy véletlen baleset következtében.Ugyanitt találkozik a két férfi is,amikor Lydiát felökleli a bika,és emiatt kómába esik (ő is).
Kicsit úgy éreztem most a film nézése közben, hogy itt már a férfiak kapják az igazi"főszerepet",mintha a rendező már mértékletesebb lenne. A férfiak beszélnek és a nők hallgatnak,úgye ők ketten már korábban látták egymást (illetve Beningo látta Marcot és felfigyelt rá, mert egyik jelenet során elsírta magát),egy színdarab kapcsán (amivel kezdődik a film is).A fordulópont számomra két helyen is a magasba csap..az első amikor Beningot megvádolják nemi erőszakkal,ugyanakkor pontosan előtte kiderül, hogy Marco elutazik Jordániába,elhagyja Lydia ágyát,mert kiderül,hogy Lydia balesete előtt kibékült volt barátjával,mindkét férfi eltávolodik a "nők ágya" mellől ..a másik döbbenet körülbelül a film vége előtt negyed órával ér, mert látjuk Aliciát úgy, hogy ő felébredt, miközben Beningo beszed egy halom gyógyszert,mert úgy érzi így lehet Aliciával ismét, és nélküle nem tud élni.
Marcoek tudják az igazat, de titkolják Beningo előtt, és mikor már elszeretné mondani az igazat barátjának, már késő lesz..
Mégis a film igazi befejezést kap, a helyettesítések játéka lehet ez, hiszen a Mindent anyámról c.filmjeben is megjelenik ez a megoldó szimbólum, elveszíti 17 éves fiát az édesanya, és kap egy csecsemőt helyette..
Marco elveszíti szerelmét, Beningo sem lesz már "képben",és a párok másik felét juttatja közel egymáshoz Almodóvar: Alicia és Marco megismerkednek ugyanott, ahol a film elején Beningo és Marco kapcsolata elkezdődött, az apropó mindkét esetben az újságíró síró arca...
Filmklub Volver 2020.05.05 11:02:37
Erős és gyenge nők, akik megpróbálnak talpon maradni egy világban, ahol a férfiak csak a saját kis játékaikat űzik? Vagy egyszerűen mindenki csak a maga boldogságát keresi? Almodóvar sajátos látásmódja itt is új megvilágításba helyezi társas és társadalmi szerepeinket, kapcsolatainkat...
Filmklub Mindent anyámról 2020.04.12 18:38:16
Egy végzetes baleset, egy szervátültetés, és egy utazás, amelyben megmutatkozik a múlt...
Kné Bodó Angelika 2020.04.14 11:45:25
Még húsvét előtt néztem meg,de hagynom kelett "ülepedni ",hogy írni tudjak róla pár sort.Mivel édesanya vagyok,félve néztem meg a filmet, mert ugye ismeretlen volt számomra, de a címe alapján mégis valami "nehéz "érzés fogott el..nem volt véletlen,egy középkorú nő, egyedül neveli fiát, aki meghal a 17. születésnapján ..sajnos nem tudtam elvonatkoztatni a saját magánéletemtől..csak épp nekem lányom van,és 18 éves lesz..f
Fia elvesztésében teljesen kicsúszik a főszereplő lába alól a talaj,ami nem is csoda.Elutazik,hogy megkeresse a fia apját, de ez inkább egyfajta menekülés önmaga elől, a történtek elől,keresi a helyét az életben a fia nélkül..az élet furcsa fintora,és Manuela szerencséje azt hiszem,hogy az idő közben ugye nővé operált,Lola nevű aids-es férfitől(Esteban édesapja) lesz egy újabb egészséges gyermeke,fia,akit szintén Esteban-nak neveznek el.Rosa felbukkanás jelentheti számára az új élet kezdetét..Rosa terhes(Lolatol) és aids-s,Manuela magához veszi a lányt és gondoskodik róluk..több szálon fut az esemény, de minden szál összekapcsolódik..Manuela Agradó,Rosa és Lola kapcsolata, Manuela és Esteban halála..Huma és Manuela találkozása ismét..És fia egyetlen igazi vágya, hogy megtudja ki az édesapja..amire sajnos már nem kerülhet sor..számomra szívszaggató volt a történet,és miközben néztem nem vettem észre,hogy a szereplők nemi identitásukban zavartak vagy éppen halálos kor jelenik meg,ami szintén egy fertővel kapcsolatos betegség is lehet..hiszen olyan szépen építi fel a storyt Almodóvar,hogy mindezek eltörpülnek a végkifejlet mellett.Nem tagadom sírtam, többször is,szinte átéltem minden fájdalmát Manuelanak,és boldog voltam mikor visszakaphatott egy kis részt az életéből.Eddig ez a film érintett meg a leginkább a rendezőtől!Egyre inkább kirajzolódik előttem Almodóvar munkássága: erős egyszínű jelmezek,nagy díszletek,ismétlődő mintákkal,romantikus stílus,ugyanakkor a hős ábrázolása,tragikomikus szereplők,akik mosolyt csalnak azért a mi arcunkra,a nyers öniróniával,jók a zenék,karizmatikusan a szereplők,jo szövegek,és ismét (szamomra legalábbis) a női nagyság, felemelkedés,hihetetlen kitartás,óvás és élni akarás a legszembetűnőbb.Csodálatos film.
Egy lakás, négy asszony, párkapcsolatok. Almodóvar ma is újszerű feldolgozásban tálalja nő és férfi viszonyát, az érzelmek sodrát és zavarát...
Lakótelep, bizonytalan egzisztencia - egy átlagos kispolgári család élete, amelyet egy asszony próbál meg összetartani, miközben minden szétesik, mindenki a saját dolgaival, önmagával van elfoglalva. Tehet-e egyáltalán valamit, és annak van-e értelme, vagy inkább hagyjon mindent elrendeződni,…..