Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kecskés Eszter

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Filmklub Beszélj hozzá 2020.05.15 14:03:04
Két férfi és két kómában fekvő nő. Élet és halál körforgásában a szerelem és az erőszak, boldogság és csalódás kettőssége sajátos jelentést kap...
Kecskés Eszter 2020.05.20 20:27:45
Számomra érdekes volt a film, nyugodtan mondhatom, hogy mindet egybevéve tetszett. Azt nem írom le, hogy miről szól, az előttem szólók már megtették.
Az elején lévő táncjelenetet nem tudom hová tenni. Értem a mondanivalót, csak beilleszteni nem tudom a témába.
A torreádor nő és az újságíró kettőse igazán elgondolkodtató. Mindketten igen érzelmesek , érzékenyek, a nő ezt férfias mesterséggel kompenzálja és bár bikákat öl (szegények) mégis megrázza egy halott kígyó annyira, hogy a lakására sem tér vissza. A férfi pedig az örökös meghatódással, önként vállalt kanapén alvással inkább feminin vonásokat hordoz és bár a nő megélheti vele az érzelmeit, mégis régi szerelme után vágyódik.
A cselekmény másik vonala az ápoló és a kómában fekvő balerina lány, akibe Benigno már a balesete előtt is szerelmes volt. Aliciával (és alkalmankénti találkozásokkor Lidiával is) végig úgy viselkedik, mintha tudatánál volna, és egy kissé úgy is, mint egy műalkotással, akit folyamatosan szépítget, gondoz. Ehhez bőséges eszköztár állt rendelkezésére a kórterem szekrényében (esetében szintén nőies jelleg az elvégzett levelező kurzus témája).
A fekete-fehér némafilm inkább amolyan fél-pornó, amit Benigno elmesél a lánynak (akinek kedvence a némafilm) és közben történik is valami, amit csak később tudunk meg. Ez a beteljesedett szerelemnek ábrázolt erőszak elveszi a tett súlyát és az ápoló ugyan börtönbe kerül, de a néző mégis szimpatizál az ápolóval, mert jóindulatú és segítőkész (bár én magamnak köszönöm szépen az ilyet, de nem kérem)
A két férfi szereplő sorsa többször is összekapcsolódik és az események során a barátságuk mintha helyenként átlépne más régiókba. Ebben a filmben is felmerül a szexuális beállítottság kérdése, immáron nyíltan kérdezve a pszichológus által.
A két nő sorsa is valamennnyire összekapcsolódik, mert mindketten kómában vannak, és míg az egyikhez folymatosan beszélnek, ápolják, a másikhoz alig-alig szólnak és később meg is hal (hogy Alicia végül a gondoskodástól vagy pedig a nemi aktustól ébred-e föl a kómából, az lehet egy vita tárgya)
Érdekes momentum, hogy a film nagy részében csak a férfiak beszélnek és ennek egyik oka a kóma, viszont nem kizárólag arról van szó. Ez abban a jelenetben is kiderül, amikor Marco csak beszél, Lidiát viszont nem hallgatja meg.
A történet mondanivalóját, fő cselekményét nem tudtam egyértelműsíteni, de az biztos, hogy ez a film alapvetően egy szerelmi történet, mégha kevéssé romantikus is. Erre is több jelenet utal és a történet legvége is ezt bizonyítja.
Almodovar ezen művén is hosszasan lehet gondolkodni, estleg újranézni, mert nem készen kapott információk halmaza, hanem agyat és lelket megmozgató alkotás.
Lakótelep, bizonytalan egzisztencia - egy átlagos kispolgári család élete, amelyet egy asszony próbál meg összetartani, miközben minden szétesik, mindenki a saját dolgaival, önmagával van elfoglalva. Tehet-e egyáltalán valamit, és annak van-e értelme, vagy inkább hagyjon mindent elrendeződni,…..
Kecskés Eszter 2020.03.23 22:25:53
Nekem ez a film kissé nyomasztó volt. A legtöbb illegális cselekedet egy háztömbbe volt sűrítve. A gyilkosság inkább baleset volt és a családanya reakciója, majd tettének bevallása is megerősíti ezt. Egyértelműen kiederül, milyen nehéz anyagi körülmények között élnek és ezzel magyarázható is volna mindenki kilengése, de mégsem. Mert a prosituált nem azért prostituált, mert nyomorog, a fiú nem azért díler, hogy a családi kasszát erősítse, a kisfiú "saját szórakozásából" élt együtt a pedofil fogorvossal, míg meg nem unta. A nagymamának volt dugi pénze, étele, de azért tarhálta a csontot.
A taxis folyamatosan a múlban élt, de furcsa módon míg az előző kapcsolatát az anyagi jóléthez segítette (ugyan csalással), a feleségével, gyermekeivel nagyon szűkösen voltak. Míg az exbarátnő jólétben, egy hodályban élt (mégsem volt boldog), addig a család egy picike lakásban lakott és a családanya takarításból pótolta ki az ételre valót.
Gyermekkoromban panellakásban éltünk a 80-as években és bizonyára ügyeskedtek a szomszédaink, de ez a fajta életmód nem volt jellemző. Ebből azért azt gondolom, hogy a film egyfajta kifigurázása lehet annak a felfogásnak, hogy a szegénység az oka a bűnözések, a színvonalon aluli gondolkodásnak és életvitelnek.
A film végén pedig, amikor az anyuka egyedül maradt, volt egy mélypontja, amiből kisebbik fia hazatérése végül kizökkenti. A rosszat is meg lehet szokni, tud hiányozni a megszokottság, akkor is, ha rossz. Ezért is olyan nehéz kikeveredni vacak párkapcsolatokból, élethelyzetekből.