Regisztráció Blogot indítok
Adatok
nayzoli

152 bejegyzést írt és 567 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy újabb uralkodói lemondás előkészülete zajlik a színfalak mögött. A trónváltás helyszíne Luxemburg lesz, ennek okán született ez a 6 részből álló áttekintés...
nayzoli 2024.05.01 12:59:34
@gigabursch: így van :) és ez még az egyszerűsített változat :)
Kész csoda, hogy az országuk ennek ellenére működik
nayzoli 2024.05.02 12:47:13
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ugye az államformás népszavazás ellen az egyik érv az volt, hogy Luxemburg jobb köztársaság, mint Franciaország, élén egy olyan királlyal, akinek még koronája sincs. Ahogy írtam is, önmagában az is csoda, hogy egy olyan politikai elittel, amilyen a luxemburgi, működik az országuk, ráadásul jól.
Az elmúlt hetekben megjelent pár hír Olaszországban arról, miszerint Líbiában előkészítik a monarchiát. Valóban így van?..
nayzoli 2024.03.26 11:20:08
@gigabursch: Azok közé a kevesek közé tartozol. akik itt olvashatták ezt az információt. Amint kiderült, ez az információ nagyon sok érdeket sért. Megpróbáltak rávenni arra, hogy "önként" vegyem ki a posztból, attól a hirtelen jött felismeréstől vezérelve, miszerint semmilyen forrást nem tudok mellé elhelyezni.

Jobb így tenni, mintha egy "komoly" újságíró göngyölítené fel, mint egy világraszóló álhír-propaganda részét.

A jó és alapos német újságírók minden ilyen jellegű cikket leszedtek még a netről is, mert felismerték a tévedésüket. Ma már csak olyan bulvárlapok tarják meg ezt a nyilvánvalóan hamis értesülést, mint például a Blikk vagy a Dívány:

blikkruzs.blikk.hu/sztarok/magyar-sztarok/zsofia-kadhafi-felesege-egy-szerelem-tortenete/xbd713s

divany.hu/offline/kadhafi-felesege/

nlc.hu/ezvan/20111103/uldozott_lett_kadhafi_magyar_szarmazasu_felesege/

Vagy olyan portálokon maradt meg, ahol teljesen egyértelműen tévesnek bizonyult információk társaságában adták közre:

kozelkeletjelene.weebly.com/sziacutenes-hiacuterek/moammer-kadhafi-lbiai-elnk-magyar-szrmazs-felesge

Illetve még azok vannak, akik ellenőrizhető forrás megjelölése nélkül írtak erről:

moravcsikandi.blog.hu/2018/07/11/hires_feleseg_a_magyar_szarmazasu_sofiya_kadhafi

batarzsoltbotond-azenvilagom.blogspot.com/2019/11/nyolc-eve-irtam-farkas-zsofia-vilag.html

Úgyhogy ilyen rossz társaságba sorolódtam, mert elhittem, hogy a Farkas és a Brassói családnevek (a hölgy mindkettőt viseli) magyar eredetre utalnak, holott ezek teljesen egyértelműen arabos hangzású nevek. Csak azért vélem magyarosnak, mert kevés líbiai nevet ismerek.
nayzoli 2024.04.14 06:19:32
@gigabursch: nem interneten panaszkodtak, így lájkot nem tudtam nekik nyomni :)
Egy régi vita gyökereire tekint vissza ez a bejegyzés...
nayzoli 2024.02.22 23:40:45
@gigabursch: hajlandó vagyok tájékozódni, csak egy sok-sok órás videófolyamhoz nagyon olyan ember kellene, akire szeretnék áldozni annyi időt. Nála a videó első 10 perce egyértelművé tette, hogy nem nekem beszél, hanem a híveihez. Azt a pár percet is csak miattad néztem meg, amúgy már a negyedik percben lekapcsoltam volna :)

Ettől függetlenül nagyon szívesen elolvastam tőlük mindent, ami elérhető, de annak nem sok köze volt a történelemhez, maximum annyi, hogy érintettek történelmi dolgokat. Velük kapcsolatban ezt az idézetet éreztem találónak:

"Az a korrekt kutatói magatartás, amelyik új felismeréseit csak akkor fogadja el helyesnek, ha azt sokrétűen bizonyítja, s egyeztetni tudja a témájára vonatkozó egyéb tényanyaggal, teljességgel hiányzik mindkét csoport munkamódszeréből, s ettől laikus, nem pedig a bölcsészdiploma hiányától."

Egyébként most sem zárkózom el attól, hogy elolvassak tőlük bármit, ahogyan például a Ludvig-féle honlapot is átolvastam.

Az elefántcsonttoronyra ők amúgy nem hivatkozhatnak, hiszen amint előálltak az elméletükkel, azonnal a legrangosabb tudományos konferencián szerepelhettek, méghozzá önálló műsorszámként. Ilyen lehetőséget még szakmabeliek sem kapnak ennyire könnyen. Kétszer is bemehettek mérni, vizsgálódni a Nemzeti Múzeumba. Minimum az egyikük még évekig bejárt a Múzeumba, ahol segítséget kapott a laikus kutatásaihoz, ráadásul ahhoz olyan szakmai támogatást is kapott, amiről sokan csak álmodhatunk. Velük kapcsolatban nagyon hosszú időn át voltak nagyon-nagyon nyitottak, az egyet nem értés ellenére is.

A sok órás videókat azért néztem pénzért, mert az előadó gondolataiból össze kellett állítani egy logikai gráfot. Egy-egy helyen lazán letolt egy 2-3 órás előadást és olyan 1-2 hetente előállt egy újabbal. Ezt a gráfot kapták meg utána valakik, hogy ne kelljen megnézniük a videóit. Hosszú ideig ezért kaptam a fizetésem, tulajdonképpen neki köszönhetően fizettük a lakás bérleti díját meg a rezsit. Őt amúgy személyesen is ismertem, tudtam mi mozgatja, alapvetően egy érdekes ember volt - de iszonyúan legyalulja az ember agyát a sok órás feszült figyelem és jegyzetelés. Ilyet azóta még pénzért sem vállaltam többé, még akkor sem, amikor újra előkerült ez a valaki, újabb maratoni videókkal.

Amúgy sem férne bele a napjaimba a sok órás videózás, pláne nem olyan videóanyagok, ahol finoman szólva azt érzem, hogy a beszélő nem tájékozott arról, amiről okosítani próbál. Az ellenvélemény nem zavar, rengeteg olyan személy van, akikkel szinte semmiben nem értek egyet, de ha látok velük interjút, akkor evés közben meghallgatom, mert érdekel mit gondolnak és miért. Ilyen például Schiffer András (akiről nagyon rossz véleménnyel vagyok és az iszonyatosan rossz személyes tapasztalatom is elmélyítette ezt), Vitézy, meg még hosszasan sorolhatnám. Bár nem értek velük egyet szinte semmiben. meg tudom hallgatni őket, mert náluk nem érzem azt a tudáshiányt, amit ezeknél az embereknél.

Amikor van egy tárgy és nincs bizonyíték rá, hogy mire volt használva, addig a "mi" szemünkben a válasz a "nem tudjuk". Akkor mondhatjuk valamiről, hogy tudjuk, ha képesek vagyunk az asztalra letenni a bizonyítást, majd azt mások is megvizsgálják és kiállja a vitákat. Ha nem így lenne, akkor csak egy ötletbörze és mesedélután lenne az egész - ahogyan sokan így gondolnak a történelemre, mintha csak ennyi lenne (és nem ők felelősek érte).
nayzoli 2024.02.24 09:12:24
@gigabursch: nem, nem, szó sincs befeszülésről vagy bármi ilyesmiről, részemről is béke van :)

A "szünet" oka az, hogy be volt valami harangozva Líbiában, minden frissen készen áll, így magyar nyelven elsőként itt lehetett volna róla olvasni. Vártam egy napot, kettőt, hármat, ma van a 8. nap - de még semmi. Még indoklás sincs, csak hallgatás van.

A másik bejegyzés Luxemburg lett volna, ott viszont ketten is jelezték, hogy Magyarósi Csaba nem is oly régi videójában szinte 1:1 benne volt minden. Az utazós anyagait általában nem szoktam megnézni, így leesett az állam, hogy mennyire nagy a hasonlóság. Nem véletlenül, mert ugyanazokból a forrásokból és nagyjából ugyanazoktól az emberekből tájékozódtunk. Úgyhogy az esti 1-2 órák azzal mennek el, hogy azt a posztot alakítsam át, nehogy kívülről úgy tűnjön, mintha a videóját írtam volna át bejegyzéssé :)
nayzoli 2024.04.14 06:17:53
@gigabursch: köszönöm az ajánlást!
A hétvégén elhunyt 87 évesen az utolsó olasz koronaherceg, az olasz trón valódi követelője. Ki lesz az utódja?..
nayzoli 2024.02.06 09:44:20
@gigabursch: Igen, ráadásul ő nem úgy csinálta, hogy elhívta a sajtót, meg a miniszterelnök helyettesét, nem találkozott az államfővel, de még csak az egyházi vezetőkkel sem. Minden felhajtás nélkül elment az adományokat szétosztani, de nem vezetőként, hanem utolsó senkiként. Egy darab szelfi nem készült azokban a hetekben. Ki sem derült volna az egész, csak utólag az apja mondta el az egészet, amikor mások "jótékonyságát" magasztalta az egekbe a média. A kép is az adományokat osztó szervezet dokumentációjából volt, nem magát fényképeztette le, hogy ő milyen nagyszerű ember.
Emberileg amúgy rendben van a lány/nő, csak nem látok benne annyi dinamizmust, mint például az apjában.
A válasz rövid: azért nem kapta meg a királyi koronát, mert él...
nayzoli 2024.01.24 03:37:15
@gigabursch: nem nyugodtam addig, amíg meg nem találtam. Megvan!
Majd holnap átolvasom rendesen, mert 20 éves szöveg. Most is elolvastam, kissé bővebbre emlékeztem, de azért beugrott minden. Pap Gábor sajnos főszereplő benne, ami az alkum ellen való, de a cél az, hogy alatta majd elbeszélgessünk amikor majd elérkezzünk oda.
nayzoli 2024.01.24 20:37:29
@gigabursch: itt van. Ha majd úgy alakul, akkor ez alatt folytathatjuk a konkrétumokkal:
monarchy.blog.hu/2024/01/24/egy_furcsa_elmelet_keletkezese
nayzoli 2024.02.04 20:35:09
@Mr. Kéktúra: Köszönöm szépen, a visszajelzést és a javításokat is!
Nem is vettem észre ezeket, pedig elég sokszor átolvastam :)
Javítva is lettek!
Mától új uralkodója van Dániának, X. Frigyes király. Érint minket is a dán trónváltás?..
nayzoli 2024.01.14 11:15:49
@noblesseoblige: köszönöm, 14,00 és 14,15-kor lesz majd a trónváltás, akkor fogja a királynő aláírni a nyilatkozatot.
Utána a volt királynő ünnepélyesen elvonul, miközben az új királyi pár egy kis meghívotti csoport előtt megjelenik.
15,00-kor mennek ki az erkélyre, ott történik a kikiáltás, majd beszédet mond az új király. 15,10-kor lesz tisztelgő ágyúlövés (3x27), levonják majd felvonják a zászlót. 15,30-kor indul a hintós vonulás.
Az Államtanácshoz vonulás 13,35-kor kezdődik, ha jól értettem a lemondó és a beiktatott uralkodók nem egyszerre utaznak, de ugyanaz az útvonal.
nayzoli 2024.01.16 09:22:26
@gigabursch: még ez a legötletesebb. Amióta bejelentették az új rettegnivalót, az ismeretleb X betegséget, azóta ezzel társítják a nevét, de ez a nicknév jobb :)
nayzoli 2024.01.16 23:56:44
@gigabursch: az X ebben az esetben az ismeretlent jelöli. Nem tudják mi ez a betegség, honnan jön, csak állítják, hogy itt lesz. Régebben ezt rémhírterjesztésnek nevezték...
A napokban megjelent egy egy hipotetikus lista a lehetséges trónöröklési sorról. Abban szerepeltek az egyházi szolgálatra felavatott személyek. Az alábbi bejegyzés annak a listának a korrekciója, melyben a felszentelt személyek már nem szerepelnek...
nayzoli 2024.01.14 19:35:21
@Mr. Kéktúra: Nem zárható ki sajnos, hogy a francia wikipédia miatt írták bele. A család részéről még mindig nincs megerősítve, ami elég furcsa.

Azóta megtudtam, hogy a férj hol dolgozik, de nem találtam hozzá emailt, viszont a feleségéhez egy közösségi oldalon el tudtam jutni.

Írtam neki, majd rá pár órára az oldal kitalálta, hogy igazoljam a személyazonosságom a persona nevű szolgáltatáson keresztül. Ott azt kellett volna megtenni, hogy a személyim, útlevelem vagy a jogosítványom szkennelt változatát el kellett volna nekik küldenem, amit azért nem merek megtenni, mert bizalmatlan vagyok. Így felfüggesztették a fiókom, ezért nem látom az üzeneteket. Csak neki írtam, 1 olvasatlan üzenetem van (erről jött emailben értesítés), így feltehetően ő válaszolt valamit.

Más úton megoldom, hogy eljussak hozzájuk. Figyelem a híreket is, tudom, hogy Svájcban és Monacoban vannak sokat, de az egyik szemem a spanyol bulváron is rajta van.

A persona és az ilyen "megbízható" szolgáltatók felé azért vagyok bizalmatlan, mert az egyik ilyen cég most már bizonyítottan visszaélést követett el. Még rohangálok a dolog után, de el nem hinné senki, hogy mi az ilyen visszaélésekkel kapcsolatban a reakció. Pedig Európa nyugati fele, nem a pedig a Balkán...
nayzoli 2024.01.14 21:07:34
@Mr. Kéktúra: Erről az esküvőről majdnem írtam, de aztán nem akartam pont az esküvő okán írni az ifjú feleség származásáról, mert a feleség nem tehet róla.

A feleség apja és nagyapja ismertek Franciaországban. A nagyapa a cári Oroszországból menekült Franciaországba, ahol hosszú katonai szolgálatot követően lett tábornok.
A vélt nemesi címük néha herceg, néha gróf. de a valóságban még a grófi címük sem igazolható. Az a család amelyikkel azonosította magát az idős tábornok, már kihalt férfiágon. A család állításai a vélt orosz nemesi címeikre vonatkozóan cáfolhatók, ők maguk viszont soha nem igazoltak semmit.

Jó ideig fel sem merült az, hogy nem mond igazat a család. A feleség ebben az ügyben viszont ártatlan, nem ő találta ki ezeket és nem is terjesztette. Használta a grófi címet, de azt hitte, hogy az valódi.

A Paszkevicsek a magyarországi ténykedéseiről ismert Iván miatt kaptak grófi címet 1827-ben, majd 1831-ben a hercegi címet (Varsó hercege). Mivel mindkettőt Iván örökölte, ezért a cím csak rajta keresztül lett volna örökölhető. Ivánnak egy fia volt, Fedor (1823-1903), akinek nem született soha gyereke.

A feleség nagyapja, a francia tábornok, az orosz Rumjancevekhez sorolta magát. Ez egy rossz választás volt, mert az utolsó Rumjancev 1838-ban meghalt. Az utolsó előtti Rumjancev egy vezető politikus volt a cári orosz államban, akinek a hagyatékából nyitotta az 1838-ban elhunyt utolsó Rumjancev a család nevét viselő múzeumot.

Az viszont érdekes az esküvő szervezésével kapcsolatban, hogy a hamis nemesi címekre (okkal) kényes Habsburgok miként nem vették ezt észre.
nayzoli 2024.01.14 21:09:34
@nayzoli: elírtam egy mondatot:

Mivel mindkettőt Iván örökölte, ezért a cím csak rajta keresztül lett volna örökölhető.

Erre gondoltam:

Mivel mindkettőt Iván kapta, ezért a cím csak rajta keresztül lett volna örökölhető.
A Habsburgok toszkánai ága több posztot is megérne. Az alábbiak csupán bevezetők az egyes alfejezetekhez. Van miről beszélni!..
nayzoli 2024.01.11 22:17:16
@gigabursch: Ausztriában él :)
Van ott egy nagyon szép villája
nayzoli 2024.01.14 19:04:34
@Mr. Kéktúra: Köszönöm, a javításokat is!

Minden javítási javaslat érdekel, nem veszek semmit sem kötözködésnek. Sőt, hálás vagyok érte, ha valaki jelzi az ilyesmiket, hiszen jobb lesz a szöveg, mint volt.

Igazad van abban, hogy 1936-ban nem három, hanem négy fia volt életben, javítottam is. Nem tudom honnan jött ki a 3.

Az egyik szomszédom Domonkos, szerintem ez hatott olyan erővel rám, hogy a Dominic azonnal Domonkos lett. E mellett szólt az is, hogy az első esztergomi érseket is Domonkosnak nevezzük és nem Dominiknek. Vagy ott van Guzmán Szent Domonkos, aki a Domonkos-rendet alapította, azt a rendet is általában Domonkos-rendnek nevezzük, bár a dominikánus rend megnevezés is használatban van (nem tudom mi a kétféle megnevezés háttere).
Nagyon furán hangzik nekem is Domonkosnak nevezni azt, akit Dominic névre kereszteltek, de átírhatom, mert kevésbé hangzik furcsán, csak az előbb említett két példa visszatartott.

Anton nem lefordítása egy hiba, javítottam. Az volt a háttere, hogy régebben haragudtak rá és ezért direkt nem magyar neveken hívták, hanem Anton vagy Antonio volt.

Gregor Habsburg esetében direkt hagytam meg, mert ezen a néven ismert a filmes világban. Furcsa filmjei vannak, de ha megfelelő hangulata van az embernek, akkor élvezhetőek. A vígjáték, a komédia és a horror határán mozog, nem kevés vallási körítéssel. Ezt annyira kevesen művelik, hogy az erre nyitottak körében ő egy sztár. Mivel ismert név, kb. úgy éreztem volna őt Gergelynek hívni, mintha John Lennon helyett Lennon Jánost írnék vagy Mick Jagger helyett Jagger Mihályt.

Biankán nem keveset gondolkodtam. Az eredeti neve Blanche, ami szerintem is Blanka. Azért lett mégis Bianka, mert van pár magyar szöveg amelyik így nevezte őt. Ezeknek az eredetije viszont német, gondolom ott csúszott meg valami. Teleki Blankát a franciában Blanche de Teleki formában nevezik meg, ami elég erős érv amellett, hogy a Blanka a helyes. Át is javítottam.

Köszönöm az észrevételeket, soha nem jutna eszembe bármelyikért is haragudni!

Összességében egy nagyon jó könyvet lehetne belőlük készíteni. Kb. 20 éve ki is adtak egy ilyesmit "Az ismeretlen Habsburgok" címmel, angol és német nyelven készítették el. Horror ára volt, ezért nem vettem meg, könyvtárakban viszont sehol nem tartották. Állítólag inkább fényképes könyv volt, 2000-ig bezárólag ismertette az ág történetét.

Egy személyes történtekre koncentráló könyv nagyon hiányzik, de azért nem merném javasolni senkinek sem egy ilyen könyv megírását, mert félő lenne, hogy közben már valaki írja.
Habsburg Károly 62. születésnapját ünnepelték a legközelebbi hívei...
nayzoli 2024.01.12 23:29:09
@gigabursch: szerintem sehol sem vevők erre. Beszédnek nagyon gyenge volt, alig tartalmazott érvelést, amikor pedig érvelt, akkor logikailag ellentmondásos volt. Ezzel a beszéddel kár volt előállni. A stábja helyében nem is tettem volna publikussá. Kitettem volna egy fényképet amint mindenki iszik az egészségére, mehetett volna még ki a kép a volt brit kormányfő dédunokájáról és az ajándékáról, a többit meg úgy kellett volna kezelni, mintha soha nem történt volna meg.
Élt egy ember, akit a környezete Habsburgnak tartott. Vajon ki volt ő?..
nayzoli 2024.01.12 14:41:52
@gigabursch: már nincs OPNI, jó pár éve bezárták. Ha Budapesten gyalogolsz vagy utazol valamilyen tömegközlekedésen, szerintem meg is lehet érezni.

Amúgy az nem csak az ÁVH-nak adott szakértői segítséget, hanem minden utódszervezetének. Az út másik oldalán nem akármi volt, csak mivel annyira kieső részen helyezkedett el, nem érdekelt senkit.
nayzoli 2024.01.12 14:42:41
@Stanisław Motycki: W tym interfejsie używany jest język węgierski. Proszę pisać tutaj po węgiersku.
nayzoli 2024.01.12 18:16:02
@gigabursch: Többször megkértem, hogy írjon magyarul, mivel itt magyart használunk. A tiltás határán áll, mert ilyen alapvető dolgot semmibe venni szerintem nagyon udvariatlan dolog. Ha ugyanezt megtenné bárki az ő köreiben, azt nem tűrnék el.

Egyébként amit most neked írt, abban minden szót értek, de nem tudom mit akar vele mondani, teljesen értelmetlen. Lehet, hogy van valami értelme, csak nem ismerve a lengyel szlenget és egyebeket ezt nem tudom kikódolni. Nincs amúgy az rendjén, hogy ezen másnak kelljen gondolkodni, ha már ide tévedt, akkor neki kellene tepernie az érthetőségért. Például azzal, hogy megpróbál magyarul írni. Ha pedig nem tud rendesen értelmezni egy magyar szöveget (egy kommentet sem), akkor meg nem tudom mit szeretne. Mármint azon túl, hogy a vélt sérelmeinek hangot ad itt is.

Azért engedtem eddig őt, mert az Albertall = Rudolf egy lengyel könyvből ered, arra keresve jutott el a blogra. Azt hittem lesz majd valami hasznosítható információja, de inkább egy visszafogott ámokfutásnak kezdem érezni azt amit művel.
Többször előkerült Liechtenstein az ideális monarchia példájaként. Vajon tényleg az lenne? Hét alcímnyi kísérlet Liechtenstein megértésére...
nayzoli 2023.11.22 11:00:41
@nemes_egyszeruseggel: Köszönöm a visszajelzést!
Vigyázni kell a mosogatással, nagyon veszélyes üzem :)
nayzoli 2024.01.02 18:42:59
@Mr. Kéktúra: mosogatni veszélyes :)
nayzoli 2024.01.10 01:47:12
@Mr. Kéktúra: köszönöm a kiegészítést!
Ezt sajnos elfelejtettem beleírni, de akkor ilyen formában itt van, köszönöm.
Egy visszatekintés 2023-ra és pár szó 2024-ről...
nayzoli 2024.01.05 08:02:27
@nemes_egyszeruseggel: Köszönöm, hasonlókat kívánok! :)
nayzoli 2024.01.09 12:54:10
@Mr. Kéktúra: Utolsó átolvasás és kint lesz. Kb. holnap reggeli órákra megjelenik. Lesz benne anyag :)
nayzoli 2024.01.10 01:45:21
@Mr. Kéktúra: kint van :)
Dániának január 14-től új uralkodója lesz, mivel a királynő bejelentette a lemondását. Mi történt?..
nayzoli 2024.01.03 09:47:03
@gigabursch: meglepően jól tartja magát, először azt hittem, hogy a lánya van a képeken. Még az esküvője idejében láttam róla fényképet, az 18 éve volt, alig változott valamit.

A magyar tagoknak mi dobjuk össze azt az apanázst amiből ki tudják fizetni a beugrót és a felszerelést. Ilyen nagyvonalúak vagyunk :)
nayzoli 2024.01.05 08:05:20
@IamTwo: igen, van bőven smink, meg szűrőket is használ a képein, ez mind helytálló. Érdekes, hogy amikor Frigyessel volt, akkor nem nagyon csinosította magát.
nayzoli 2024.01.09 12:58:01
@gigabursch: nehezen, de találtam olyan képeket amin nincs szűrő és nincs smink. Azért pár évet letagadhatna úgy is. Persze van neki miből vigyáznia magára, nem kell neki mosdókat pucolnia, hogy ki tudja fizetni a lakhatását.
Aranygyapjas rend a XXI. században...
nayzoli 2023.12.31 12:27:12
@gigabursch: Köszönöm a visszajelzést! A meglepő az, hogy a lényeg semmilyen módon nem jelent meg a magyar médiában. Sem a kormány és a kormányhoz közeliben, sem a másik oldalon. Most vagyunk 56 héttel az esemény után és egyik szerkesztőség sem tartotta fontosnak ezt lehozni.
nayzoli 2024.01.01 17:52:55
@gigabursch: csak azért reklamálom az ilyen hírek megjelentetésének a hiányát, mert ilyenkor a hírek szerkesztőinek kellene olyan anyagot összerakni, amivel gyorsan képbe hoznák az embereket.
Itt a hírérték abban van, hogy az érintett politikus három olyan szervezetben is lovag, amelynek a céljai és a magyar kormány céljai között nincs összhang. Az érintett politikus a kormányfő helyettese. Akár kormánypárti egy szerkesztőség, akár nem, mindkét helyzetből nézve ez egy fontos téma, de ők máshogy gondolják.
nayzoli 2024.01.02 18:47:41
@gigabursch: akármilyen is valakinek a háttere, arra azért figyelhetne, hogy a munkája (vagy az értelmezésed szerint a fedése) látszata meglegyen.
Ha például valakinek az a dolga, hogy játssza el, hogy ő takarító, akkor legalább legyen ott a kosz körül takarítószerekkel :)
Mi történt 2023-ban?..
nayzoli 2024.01.01 17:55:35
@gigabursch: Köszönöm a kedves szavakat a rendszeres látogatásokat és a kommenteket!
Remélem ebben az évben is sikerül majd pár érdekes témát találni :)
Miért nem hallani török monarchista törekvésekről?..
nayzoli 2023.12.31 14:03:51
@gigabursch: Dolgoztam együtt nagyon normális hetvenesekkel, de azt is tudom, hogy ők a kivételek. A konkrét család esetében is látszik, hogy mire ezek az emberek a család élére kerültek, hiába volt nem akármilyen múltjuk, elérni már semmit nem tudtak.

A szultánfikat szinte börtönben tartották, hogy ne gyilkolásszák egymást. Van erre a fajta fogságra egy török kifejezés, amit nem találtam meg a jegyzeteimben meg interneten sem, így kimaradt.
Baden, az egykori nagyhercegség, iskolapéldája annak, ahogyan egy országot elveszíthet egy dinasztia...
nayzoli 2023.12.31 13:49:11
@gigabursch: Az egy éve elhunyt Max herceg volt az, aki csődbe vitte a családot. Arra alapozva, hogy majd felfut a családi üzlet, hiteleket vett fel. Nagyon sokat. Azon csodálkoztam, hogy az állam (pontosabban a tartomány) segített nekik és ebből nem lett nagyobb botrány. Még most sem értem, hogy ezt milyen okok miatt tűrik el.
Ezúttal interjúkat szeretnék ajánlani...
nayzoli 2023.12.31 13:40:51
@gigabursch: Engem négyszer tiltottak le indoklás nélkül (Google, Insta, Tesla és az Ikea), sajnos tudom milyen érzés. Azóta akárhol ajánlanak velük kapcsolatban valamit, mindig megjegyzem, hogy mennyire nem tartom őket tisztességesnek, úgyhogy sajnos megértelek.
Nagyítóval kellett keresni, de vannak így gondolkodó emberek....
nayzoli 2023.12.26 10:10:17
@gigabursch: Köszönöm a visszajelzést!

Ha lehetne valamilyen objektív módszerrel mérni a tankönyvi történelem közötti különbségek mértékét az egyes országok között, akkor szerintem a magyarországi és a szlovákiai lenne a második helyen.

Az első helyre a románt és a magyart helyezném, mert ott már azon vita van, hogy mi a történelemnek, mint tudománynak a feladata. Ez a közös alap a szlovákiai fél részéről legalább megvan, így a vita csak az állításaink bizonyítékairól szól.

Ettől függetlenül parttalannak érzem a vitát, mert minden egyes apró következtetésünkben komoly eltérés van. Ezért is igyekeztem kerülni az ezekre való reakciót, mert különben már a nyitrai államon és a kettős kereszten sem jutunk túl.
Ami viszont kellemes volt, hogy az első szótól az utolsóig magyar volt a kommunikáció nyelve. Még a "vérszlovák" emberke is ragaszkodott a magyar nyelvű kommunikációhoz, mivel azzal kívánta demonstrálni a felvidéki ügyekben való szakértelmét, hogy mindkét nyelvet hibátlanul beszéli. Nem véletlen az sem, hogy nem tudnak létszámban jelentősen fejlődni, hiszen ilyen jellegű követelményeknek kevesen képesek megfelelni.

Ők helyi politikusnak jók, de arra nem látok esélyt, hogy erről egy magasabb szintre tudjanak lépni. Az egész eddigi politikai ténykedésük helyi jellegű volt, melyből az elmúlt 25 évben nem mozdultak feljebb, míg a szlovákiai politikai életben mások teljes karriert építettek ugyanennyi idő alatt. Valószínűnek tartom, hogy ők együtt soha, sehol nem fognak a szlovák állam képviselőiként megjelenni.

A két ország hivatalos történelemfelfogása közötti különbség csökkenésére nem látok érdemi esélyt. Szerintem a legnagyobb eredmény az, ha úgy tudunk egymással beszélgetni (amikor képviselünk valakit, nem csupán magánszemélyekként csevegünk), hogy értjük egymást. Olyan mélyen gyökerezik az értelmezési keretünk, hogy abból nem lehet elmozdulást várni.

Példa lehetne erre a Thököly felkelésének térképi ábrázolás a tankönyvekben. A szlovák nyelvű történelemkönyvek a mai szlovák állam térképére vetítik rá ugyanazt, amit a mieink a teljes Magyarország térképére (ez utóbbi alól vannak kivételek).

Ilyen mélyen gyökerező "programozást" szerintem nem tud sokmillió ember feladni.
nayzoli 2023.12.26 11:32:50
@gigabursch: igyekszem a szlovák nyelvvel :)

Olyat nem tudok, mint amit te, hogy egyből váltok és szlovákul folytatjuk. Mivel még nem folyékony a szlovákom, de még csak nem is hibátlan, ezért ők váltanak magyarra. Remélem egyszer elérem, hogy nem cserélünk nyelvet, legalábbis igyekszem. Talán egy nyelvvel sem harcoltam annyit, mint a szlovákkal. A román nyelv hasonló, mert ott nem fér a fejembe pár dolog és amíg valaki érthetően el nem magyarázza, addig bennem egy gát van.

Ha történésznek tanul valaki és ezekbe az irányokba menne el, akkor hivatalosan nincs leírva az ilyen jellegű nyelvismeret követelményként, de ha ez eleve nem adott valakinél, akkor nem tud valaki megmaradni.

Ha csak a történészeket nézed, akkor lehengerlő a magyarok nyelvismeretének a szintje. Amikor még én tanultam, akkor még nem voltak komoly elvárások, de már akkor is feltételezték, hogy ismered a "célország" nyelvét, természetesen az angol és az orosz nem volt téma (hiszen "aki nem tudja ezt a két nyelvet, az analfabéta"), de mivel a térség hivatalos nyelve a német volt, azt is elvárták. Az, aki ezen az 5 nyelven kívül (magyar, mint az oktatás legtöbbet használt nyelve, célország nyelve, angol, orosz, német) egyet sem beszélt, arra mondták, hogy egy idegen nyelvet sem ismer.

Bőven kaphat diplomát akkor is valaki, ha "csak" angolul beszél, de a területen belül egy részidős állást sem tud megszerezni.

A tudományos jellegű együttműködésben egyébként nincs probléma, különösen azért sem, mert ott nincsenek kötelezően elérendő célok. Amilyen célokat pedig kitűznek, abban mindegyik fél elég erősen érdekelt.

Egyetértek abban is, hogy elvhű embereknek nem nehéz szót érteni egymással.
Egyébként a politikusoknak sem nehéz, csak lenyomják a torkunkon, hogy milyen nagy viták vannak, miközben az ő érdekeik sem különböznek :)
A napokban szinte rémhírként futott át a média világán egy idézetszerű valami, amely szerint az oroszok szívesen állítanák helyre a térségünkben a Monarchiát. Mi történt valójában?..
nayzoli 2023.12.12 09:09:00
@nomad: Üdv :)
Elvi lehetőségként soha nem zárható ki semmi.
Ismét magyar résztvevőkkel szervezik meg a világ legrangosabbjának tartott párizsi bált. Ebben az évben ráadásul két magyar főszereplője is van a rendezvénynek...
nayzoli 2023.11.24 18:52:43
@gigabursch: igen. Amúgy amikor írtam, végig te jártál a gondolataimban :)
A tegnapi napon sor került a "nádori" esküvőre...
nayzoli 2023.09.02 08:16:12
@noblesseoblige: köszönöm :)
Magyar résztvevője volt a legelitebb párizsi bálnak...
nayzoli 2023.08.27 02:47:08
@gigabursch: köszönöm a linket.
Ahogy a videó végén is elhangzik, ezen az ágon már nincs jelen a "belterjes" házasság.
Hidd el, ha közelről, élőben látnád, megváltozna a véleményed :)
nayzoli 2023.08.27 14:37:13
@gigabursch: azt elfogadom, hogy látod rajtuk megjelenni. Nem tagadom le, hogy értem is az okokat.

Amúgy tudnék erre izgalmas képanyagot linkelni, de sajnos a jogi korlátok miatt ezt legálisan nem lehet megtenni. Ha egyszer majd lazulnak a szabályozások, akkor elsőként neked fogok küldeni egy linket :)
nayzoli 2023.08.27 15:44:40
@gigabursch: :) attól nem rémálmaid lennének, hanem lenne pár kellemes éjszakád :)
Képvisel-e bármilyen értéket egy olyan királyi cím, amelyik mögött már nincs állam? Ha azt gondolnánk, hogy értéktelen, akkor vajon milyen okok miatt harcolnak érte olyanok, akik nélküle is lennének valakik?..
nayzoli 2023.08.23 13:09:05
@Mr. Kéktúra: köszönöm szépen!
Habsburg Ottó hivatalosan is trónörökös (koronaherceg) volt, majd a Habsburg-dinasztia élére került. Ez a bejegyzés az ilyen minőségében végzett tevékenységét járja körül. ..
nayzoli 2020.08.26 11:13:33
@SaintGermain: tiszteletlen voltam, elismertem, bocsánatot kértem.

Azt is leírtam, hogy mi volt a problémám. Ennek ellenére is tartom, hogy nem kellett volna úgy reagálnom. Ezerszer a fejemre lehet olvasni, hogy nem helyesen reagáltam, ebben nem lesz vita köztünk, illetve közte és köztem sem.

Az, hogy az a valami "aranybánya" vagy sem, más kérdés. Ahogy jeleztem is, elolvastam és közben többször megálltam, mert nehéz volt rávennem magam, hogy folytassam. A leírt érvelésnek voltak finoman szólva elég gyenge láncszemei... de ez is mellékes, ez egy saját vélemény. Számomra nem volt komolyan vehető, a témát tekintve... a forrásként való felhasználhatóságát... aki akarja, az le tudja ellenőrizni.

Képzeld el, hogy ül egy asztalnál 5-6 ember és beszélget. Mindenki elmondja értelmes mondatokban mit gondol egy adott témáról, a többi meg figyel rá. Majd jön egy ember és a beszélgetésbe bedob egy linket, majd elmegy. Úgy éreztem, hogy ez történt. Mindegy mi van a linken, mindegy milyen minőségű a tartalma, ez nem egy beszélgetésben való részvétel, hanem fölényeskedés. Legalábbis én ezt gondolom, de elfogadom azt is, ha szerinted rosszul látom, elég sokszor szoktam tévedni.

Játszhatjuk azt is, hogy nem veszem észre a "hittérítői" célt, ami talán nem a legjobb kifejezés a vallási misszióra, de nem a tiszteletlenségem jele ez, csak nem tudom minek nevezzem. Ha valakinek ilyen céljai vannak és erre a hite vezeti, akkor felőlem tegye úgy, ahogy a vallása diktálja. Azt gondolom, hogy a faragatlan kezdeményezést nem vagyok köteles szó nélkül fogadni, bármilyen okból is teszi meg valaki. Nem is kellett volna feltétlenül úgy reagálnom ahogyan megtettem, de ezt már sokszor elismertem.

Az már inkább érdekes és fontosabb a téma szempontjából, hogy mi volt a nagyobb dolog amin Ottó dolgozott? Mennyire volt neki fontos a Jeruzsálem királya cím? És a legfontosabb ezekben: honnan lehet ezeket tudni? Nekem ugyanis az "aranybánya" minősítést kapott tanulmánnyal az volt a bajom, hogy nem volt benne semmi bizonyítás. Állítások halmaza volt, melyek egy részével semmi bajom nem volt, de ami azokra épült, annak semmi bizonyítékát nem látom (a cáfolatát annál inkább). Nem cinikus vagyok, engem meg lehet győzni.
nayzoli 2020.08.26 12:19:04
@SaintGermain: a személyeskedést szerintem hagyjuk, nem vezet sehova. A személyeskedő részre ezért nem is reagálnék, hogy ne legyen belőle parttalan vita.

Honnan lehet azt tudni, hogy a Habsburgoknak ma is célja van a Jeruzsálem királya címükkel? Mi bizonyítja, hogy céljuk van ezzel a címmel?
nayzoli 2023.08.23 13:08:06
@Mr. Kéktúra: köszönöm