Regisztráció Blogot indítok
Adatok
soma9000

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Ne vedd meg, ráfázol! 2013.06.23 06:05:02
Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira, most végre megvan. Ma sem kell szégyenkezni a formája miatt Megy az ember a forgalomban, vezeti az autóját, bambán néz ki a kormány mögül, szól a rádió, az unalom…..
soma9000 2013.06.24 15:03:29
Sziasztok!

Leginkább readonly vagyok, sőt, tulajdonképpen teljesen, ez az első kommentem, pedig a nickem jó régi (inkább az Index autós fórumain forgolódom). Amint ez a nick mutatja is, van/volt közöm a Saab 9000-eshez, és mivel látom, hogy a kedvenc Mercedesem mellett ez a típus is szóba került, úgy gondoltam, hogy szakítok eddigi szokásommal és írok. Láttam itt mindenféle aspektust, úgy gondoltam, hogy konstruktív lesz, ha a saját, empirikus alapokon nyugvó információhalmazomat zanzásítva megosztom.

Volt a családban három 9000-es, egy 2.3 kisturbós, egy 2.0 nagyturbós és egy 270 lóra húzott Aero. Összesen nagyjából háromszáz ezer kilométert mentünk velük. Sokáig szerettük őket, annak ellenére, hogy mindig elromlottak. Nyolc év szábozás után már nagyon elegünk lett a havi-kéthavi szervizbe járásból, így elhatároztuk, hogy cserélünk. Az egyik egy tartósbérelt új S80 volt (ez most nem téma, erről csak annyit, hogy SOHA ne menjetek bele semmi ilyesmibe), a másik pedig egy kisgyerekkori álmom, egy régi, nagymotoros Mercedes.

Eredetileg 126-ost kerestem, de másfél év - a végén már elkeseredett - keresés után teljesen véletlenül belefutottam egy 124/E420-ba, és annyira belezúgtam, hogy lecsaptam rá. A dolog pikantériája, hogy az autó megfordult a Motordoktornál is, én Bende Tibitől vettem, aki tőle vette :)

Szóba került itt mindenféle egyéb autó, én a 9000 vs. 124 összehasonlításban tudok érdemi dolgokat hozzáfűzni, tekintve, hogy ezekkel van tapasztalat. Az első dolog, ami sokként ért a mindennapi használat során, hogy micsoda különbség van műszaki kifinomultságban. A fék és a futómű olyan sok kategóriával jobb a Mercedesben, hogy már ez a kettő elég ahhoz, hogy ne lehessen egy lapon említeni a két autót. A beltér egyben van, az anyagok szintén klasszisokkal jobbak, az összerakottság példás, nem zörög, nem csörög. Amiben viszont leginkább több a csillagos, az a tartósság és a megbízhatóság. Ezzel bármikor elindulok Spanyolországba is nyugodt szívvel.

Örök szerelem, és ezzel természetesen elfogultság jár. Nem is állítom tehát, hogy a 124-es a világ legjobb autója, annak ellenére, hogy én annak tartom (legalábbis az egyiknek :) ). De kétségkívül egy rendkívül kellemes ötvözete a mindennapi autózásnak és a közlekedésnek. Élvezet vele minden méter és meg is lehet benne bízni. Dolog van vele, persze, melyik youngtimerrel nincs, de cserébe van neki lelke. Egy szó mint száz, a 9000-es Saab (annak ellenére, hogy abszolút értékben az egy teljesen jó autó) nem említhető egy lapon vele, más ligában fociznak. Ez az akkori árcédulájukon is meglátszott, de a most látható értéktartásuk is igen beszédes.

Kösz, hogy végigolvastátok.
soma9000 2013.06.25 19:35:49
@közösperonos átszállás: Az egyik 9000-es, amit vettünk 1 évet volt itthon mielőtt hozzánk került, azelőtt Svájcban gurult, ott is adták át újonnan. A másik ötéves korában került hozzánk 2000-ben, jó állapotban, szervizkönyvvel, a harmadik (az Aero) volt a legproblémásabb, az valóban hebehurgya döntés volt, de mondjuk volt idő rendberakni, költöttünk is rá rendesen, motor, váltó, bódé, amit akarsz, de sose lett jó (viszont kurvára ment :) ). De a másik kettő rendben volt, aztán azok is elromlósak voltak, különösen 11-12 éves koruk körül kezdtek el nagyon megbízhatatlanná válni. Annyira, hogy az utolsó három évben, ha külföldre mentünk, autót béreltünk, mert nem mertünk velük elindulni a határon túlra...

9000-esből azért nem találni rendben lévő állapotút, mert nincs. Nem bírják úgy, egy-egy nagyon ritka, megkímélt kivételtől eltekintve (mint pl. amit én is írtam), a Merciket meg a "ez úgyis bírja, jó lesz bele a ladagátló meg a fáradt olaj" közvélekedés szerint rommá hajtják. Ezért van itthon arany áruk a jó állapotúaknak, kint (az ottani mércével is jó értéktartás mellett) olcsóbban találni megbízható kondícióban lévőt. Csak hát ugye arra meg jön a regadó...

Az árak összevetését illetően: én is írtam, hogy árban sem újonnan, sem használtan (úgy pláne nem) nincsenek egy kategóriában, te meg megismételted más szavakkal :)
soma9000 2013.06.25 20:17:25
@kultúrpesszimista: Nem akarlak meggyőzni. Van összesen tizenhárom év és több mint 350ezer km tapasztalat a típusokkal, a közvetlen környezetemben még több, még több autóval, nincs szükség a jóváhagyásodra.