Adatok
Péter Vojnesich
0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Benne vagyunk már az új évben, mi mást is mondhatnék nektek, kedves és kedvetlen olvasóimnak mint, hogy Boldog Új Évet kívánok mindenkinek a Kolbászkerítésország minden dolgozója nevében (szolgálati közlemény: ez VICC volt, ez Zuzzer zemélyes blogja).
Abban természetesen hatalmas eltérések…..
Péter Vojnesich
2023.01.09 02:56:08
Gondolom Biden meg tisztességes, becsületes, a fia meg már életében szent lesz...
Emlékszik még valaki arra, hogy a vasútnál - még a hatvanas években is - a fizetések két részből tevődtek össze: Egyik része a rangfokozati bér, másik része a munkaköri bér.Azt meg már említeni sem merem, hogy az üzemekben,…..
Péter Vojnesich
2022.01.30 21:09:19
@v2peti: Ez így igaz, első kézből hallottam ezt az infót.
Aki még sosem járt a kanadai Montrealban, nem is gondolná, hogy a város alatt található a világ legnagyobb földalatti komplexuma. A La Ville Souterraine-t vagy más néven a Reso-t az 1960-as években kezdték el építeni Vincent Ponte tervei alapján.
Montreal Kanada második legnagyobb…..
Az Antarktisz bolygónk legdélibb pontján, a 60. szélesség körtől délre fekvő területek és szigetek elnevezése. Sokak szerint gyönyörű táj, másoknak az örök tél és hideg hátborzongató vidéke, ismét mások számára pedig titokzatos világ. Ám akárhogyan is nézzük: a legtöbbünket érdekli ez a bámulatos…..
Péter Vojnesich
2021.09.15 08:03:24
Hova megy ez a vonat?
Tíz év izgalmai – éves menetrendváltás 2002-től napjainkig
2012.12.08 07:00:00
A vasúton december 8-áről 9-ére virradó éjjel ismét menetrendváltás lesz. Korábbi cikkeinkben részletesen bemutattuk a legjelentősebb belföldi újdonságokat, köztük az egri, a békéscsabai, a lajosmizsei szolgáltatásfejlesztést is. Ez a hétvége azért is különleges, mert…..
Péter Vojnesich
2020.11.18 18:44:46
Ebben a posztban Európa legrövidebb, legkihasználatlanabb, legfölöslegesebb metróit nézhetjük meg. Rögtön az elején el kell, hogy szomorítsam a kedves olvasót, mert bármennyire is azt gondolta, Budapest zöld színű metróvonala sajnos nem lesz benne a sorban, annál sikerült értelmetlenebbet találni,…..
Péter Vojnesich
2020.01.24 13:26:35
@aegithalos: Jártam ott, mindkét vonal értelmes, és nem hülyeség!
Az 1-es inkább az M5-höz hasonlít, azaz a Szentendrei HÉV-hez. 7,5 perces követéssel 4 kocsis szerelvények (2 csuklós kocsi) járnak. A kocsiban lehajtható ülések vannak, és ki van írva, hogy csúcsidőben ne hajtsa le őket. Azaz azért ki lehet tömve csúcsban.
A külső végállomása egy elővárosban van, Gödöllőhöz és KöKi-hez hasonlóan a vasútállomás mellett. Ja, és jórészt egyvágányos!
A 2-es metró meg, amint le lett írva, először sikló, majd fogaskerekű volt, de a kapacitása nem volt elég, ezért lett belőle metró. A Lille-i hez hasonlítanak a szerelvények, vezető nélküli 2 részes kocsik, zárt pálya, peronajtók, kis részben egyvágányozás, és 5 perces követés van rajta! Na és ez is eléggé tömve van.
Svájc nem Olaszország, ott tudják, hogy mit csinálnak! Szóval egyik vonalat sem lehet az értelmetlen beruházások közé sorolni, ellentétben egyes olasz metrókkal!
Az 1-es inkább az M5-höz hasonlít, azaz a Szentendrei HÉV-hez. 7,5 perces követéssel 4 kocsis szerelvények (2 csuklós kocsi) járnak. A kocsiban lehajtható ülések vannak, és ki van írva, hogy csúcsidőben ne hajtsa le őket. Azaz azért ki lehet tömve csúcsban.
A külső végállomása egy elővárosban van, Gödöllőhöz és KöKi-hez hasonlóan a vasútállomás mellett. Ja, és jórészt egyvágányos!
A 2-es metró meg, amint le lett írva, először sikló, majd fogaskerekű volt, de a kapacitása nem volt elég, ezért lett belőle metró. A Lille-i hez hasonlítanak a szerelvények, vezető nélküli 2 részes kocsik, zárt pálya, peronajtók, kis részben egyvágányozás, és 5 perces követés van rajta! Na és ez is eléggé tömve van.
Svájc nem Olaszország, ott tudják, hogy mit csinálnak! Szóval egyik vonalat sem lehet az értelmetlen beruházások közé sorolni, ellentétben egyes olasz metrókkal!
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz