Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kispestipeti

0 bejegyzést írt és 305 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Igen, igen. A Barátok közt ház. 1998 óta minden áldott hétköznap látjuk a sorozat szerinti Mátyás király téri házat, amelyben a történet játszódik, mégis alig tudunk róla valamit. Most azonban összegyűjtöttünk 10 érdekességet az épületről, ami garantáltan újdonság lesz még a legfanatikusabb…..
Kiss László, a világszinten elismert edző és sportember, egy kommunikációs háborúban úgy lett szereplő, valamint Hosszú Katinka karaktergyilkosságának egyik eszköze, hogy nincs felvértezve azzal a tudással, amely megvédte volna őt. Így csak végrehajtó volt a Magyar Úszó Szövetség oldalán. Lemondása…..
kispestipeti 2016.01.10 11:30:43
Elképesztő mélységekbe süllyedt egyeseknél a véleményalkotás. (köszönhetően pl. @Hefe nevű otromba fajankónak) Nem fogok újat és bölcsebbet mondani, mert valamilyen formában többektől elhangzott ez már, tehát csak megismétlem: A téma messze túlmutat egy tehetséges, olimpiai győzelemre is esélyes sportoló és a sportága szövetsége között felszínre hozott vitánál. Vannak sokan, akik értik, miről is szól alapjában ez az egész. Behelyettesíthetjük az Iron Lady Team-et, a MÚSZ-t, Gyárfás Tamást és Kiss Lászlót az élet számos területére, ráhúzhatjuk ezeket a személyeket, a szövetséget sok más ismert, ismeretlen egyénre, közösségi, szakmai vezetőre, csoportosulásra. Egy ÁLLAPOT, napi rutin, sok évtizedes megszokások buggyantak ki a sajtótájékoztató okán, nem véletlen, hogy ennyiünket foglakoztat. Amikor pedig előjön valaki Katinka megjelenésével, külalakjával, zsírszázalékával, (és még a koncentrációs tábor is említésre kerül) na az mindennek a legalja. Itt akár abba is hagyhatjuk, mert nem jutottunk sehová, vagy inkább, még lejjebb süllyedtünk. A legszomorúbb az egészben, hogy tényleg, a MÚSZ az egyik legsikeresebb, és mostanában legjobb anyagiak között működő sportszövetség. Mi lehet ott, ahol számos más nyomorúság (is) van, és messze távolban sincsenek kiemelkedő, nevet szerzett sportolóik, akiket menedzselni, motiválni, tisztességesen KISZOLGÁLNI kellene? Félek, ennek a történetnek már nem lehet egyértelműen jó vége. Olyan nem lesz, mint a mesékben, hogy a jó elnyeri méltó jutalmát, a rossz meg elsunnyog. (a büntetéssel)
kispestipeti 2016.01.10 11:43:27
@BéLóg: offok leszünk evvel a "verseléssel" de reagálnom kell, úgy érzem: Magam is fogékony voltam és vagyok a versekre, balladákra, és nagyon élvezem, ha témába illeszthető, gondolatiságot remekül tükröző, kifejező idézeteket olvashatok, hallhatok. A "zichimihályos" Arany balladás kötet nekem is megvan, és emlékszem gimis koromban mekkora hatással volt rám. (Az irodalomtanárommal egyetemben.) A megzenésített versek, balladák okán én is sokat tudtam kívülről, ha látom elkezdve egyiket-másikat, tudom is folytatni. De egyből csak úgy már nem ugrik be pontosan. Hogy a poszthoz is szóljak: Korábbi hozzászólásaid nem mindegyikével értek egyet, de azért jó, hogy ebben nagyon hasonlóan gondolkodunk. Én ki fogok szállni most, mert némelyik hozzászólás olyan méltatlan mélységekbe rántotta a vitát, hogy nem érdemes már mit írni, úgysem marad meg a lényeg. Én soha nem meggyőzni akarok idegeneket az én (vélt) igazamról, sőt, örülök annak ha olvashatok ellentétes véleményt is, mert talán ráébreszt, hogy én gondolom rosszul. Így itt további jó kommentelést kívánok! Valahol másutt majd folyt. köv.
Rászállt a katasztrófavédelem a Fővárosi Művelődési Ház környékén lakókra, dolgozókra. A közterület-felügyelet, a közterület-fenntartó, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és katasztrófavédelem együttműködésében már három hónapja áll készenlétben egy…..
kispestipeti 2015.11.14 18:19:12
@ZBR: a világ civilizált részén SOHA, SENKINEK nem jutna eszébe a Tűzoltóság (kék fényhidas, tehát rendkívüli bevetésre BÁRMIKOR fogható) járműveit szabálytalanul parkoló autók elszállítására használni. Vajon, hol van az törvénybe foglalva (akár KRESZ, akár önkormányzati rendelet) hogy használaton kívüli megállóban várakozó járművet el kell szállítani onnan. (sunyin, a vezető távollétében, annak beleegyezése és tudta nélkül) Ami pedig a gépjármű elhelyezésről alkotott véleményedet illeti: az eljárással egyformán aggályos, arrogáns és cinikus is egyidejűleg. Nem elég eladni, forgalomba engedni a gépjárműveket, azok után ilyen-olyan jogcímen adókat szedni, igen is kötelessége a városnak, helyi önkormányzatoknak tisztességes viszonyokat teremteni közlekedni, megállni és várakozni. Ha valahol van egy közintézmény, irodaház, kereskedelmi egység, oda az igényekhez igazodó méretű parkolóhelyet kell biztosítani. Erre vonatkozóan vannak rendeletek, kvóták, de egész egyszerűen ezt diktálná a józan ész. Ehelyett jön a közteres, büntet, elszállíttat arra nem való járművel, mialatt egy forgalmas főútvonalon a villamossínre tereli kényszerből a járműforgalmat. Elegáns, polgárbarát eljárás. Valóban erre van szükség? És minden más rendben van, egyébként? CSAK és KIZÁRÓLAG bevételteremtés a céljuk evvel, semmi más.
- Gyerekek voltak már?- Volt sok, a Horgas sírt is. Csuja izzadt.- Énekesek? - Azok is, Horgas a kettes számú vigyorát váltogatta az egyes lenéző fintorral, Csuja izzadt.- Nyugdíjasok? Béna bűvészek?- Megvolt, Márkó tátott szájjal nézett, Patrícia rosszallóan összevonta a…..
kispestipeti 2015.11.01 11:41:06
@Zorba the Geek: Hányszor akartam ezt elsütni a való életben, de soha nem sikerült. Sem írásban, sem szóban. Itt most remek! Remélem, sokan tudják, miről van szó. :-)
Sokaknak gondot okoz a fogak elszíneződése, ennek megszüntetése azonban drága fogorvosi beavatkozást igényel. Van azonban olyan praktika, amivel olcsón kifehérítheted a fogaid, mindössze banánhéjra, fogkrémre és fogkefére van szükség hozzá. Így fehéríts fogat…..
Valamikor a Lloyd palota és a Trieszti Általános Biztosító Társaság épületei álltak azon a telken, ahol most a Sofitel szállodája. A második világháborúban a régi épületek annyira súlyosan megsérültek a bombázások miatt, hogy a háborút követően mindkét épületet…..
Mindig jó látni, amikor egy jobb sorsra érdemes város vagy városrész állapota, megítélése tényleg jobbra fordul. Nem egy ilyen példa van a világon, mint ahogy az ellenkező folyamat is előfordulhat. Camilo José Vergara 40 éven át dokumentálta az afroamerikai városrész életét,…..
Fotó: Batár Zsolt Az ArchDaily elég olvasott építészeti lap, ha nem a legolvasottabb. Mondjuk van 1,1 millió Facebook-, meg bő 160 ezer Twitter-követője, ami persze még nem a világhírnév mércéje, de jól mutatja, hogy azért olvasgatják. Nos ez az ArchDaily a napokban megint…..
A mai nap találata nálunk, még akkor is, ha minden bizonnyal évtizedek óta a neten kering. Könnyes, múltba révedő szemmel néztük meg és le kellett vonnunk a következtetéseket: - a marketing-bullshit ugyanúgy működött 1990-ben, mint manapság- de némileg talán kevesebb…..
kispestipeti 2014.01.04 14:49:25
@czjanos: Nem értem ezt a végső mondatot. Miért ne lehetne megcsinálni ugyanezt az utat egy korabeli (hármas)BMW-vel? Mi volt ebben a nagy tett? Drezda - Düsseldorf oda-vissza? Vagy netán a nagyon primitív hibák furfangos javítása? Nem vagyok olyan fiatal, hogy csak az örökké csodált nyugati autókat ismerném csak. (bár mára már azok jóságáról is ádázan vitatkozunk, egyes típusokat kitartóan fikáz az autós társadalom) Volt a családunkban, majd nekem is néhány szocialista gyártmányú gépkocsi használatban. Most a messzi távolba visszanézve lehet cikizni, megmosolyogni ezeket a járműveket. De ami a legsajnálatosabb, hogy a saját korukban is messze elmaradtak az összes kategóriában az ÖSSZES nyugati és japán autótól. (mégis megpróbálták, megpróbáltuk összehasonlítani azokat egymással, és volt, hogy elhittük, állják az összehasonlítást) Öt hat évet várva egy új autóra a kb. 5-6 fajta választékból nem adhatott akkora lehetőséget megismerni elég autót ahhoz, hogy tudjuk, miről is beszélünk valójában? Aki ezt vitatja, az nem fogadja el a valamikori valós helyzetet. Egy Trabantot összemérni bármilyen szempontból egy BMW-vel pedig nagy butaság. A Trabantot valójában semmilyen más autóval sem lehet összemérni, annyira speciális termék volt. Nem a nagyszerűségében, akár az egyszerűsége miatt, (sajnos) hanem az általános kisstílűségében. (erről nem a boldog tulajdonosai tehettek elsősorban, persze) Azért az a düsseldorfi autót körbeállós történet kicsit túlzás. A nyugatnémetek nagy számban ismerhették a Trabantot, (ha máshonnan nem, hát a magyarországi nyaralásaikról) és nem számított számukra olyan különlegesnek, mint, ahogy az írásból vélelmezhető. De biztos szép nosztalgia maradhatott mindentől függetlenül az az NSZK-s út. Esetleg meg lett járva újra egy hármas BMW-vel is, és az nem volt olyan jó, mint anno a Trabival? Kötve hiszem.
Gondolom, nem csak nálunk része az ünnepeknek a rokonlátogatás. Évente egyszer eltöltünk pár napot a barátnőm családjával, de ez a kisebbeknek dögunalom. Amíg a családtagok a bejgli - halászlé - házi pálinka szentháromságba merülnek, addig a gyerekek kirámolják a szekrényt…..
Nem jöhetünk úgy haza autószalonról, hogy ne szöktessünk meg az SD-kártyán néhány csajt. Pláne Tokióból, ahová sokan egyedül azért kimennének, hogy megnézzék élőben az iskolás lányokat, akik oly sok filmben szerepelnek a legkülönbözőbb szerepkörökben. Csikós, aki…..
kispestipeti 2013.12.28 14:56:22
A japánokról,(mármint a nőkről, nem az autókról) mint a legtöbb magyar, azt hiszem, nem tudok sokat, de a "németekről" talán kicsit többet: Alapban nincs olyan, hogy "német csaj" Mivel a németek nem egy konkrét, több évszázad alatt kialakult, egyforma értékrendek, körülmények között szocializálódott faj, ezért nem könnyen azonosítható, általánosítható embertípus. Ha belegondolunk, hogy a bajorok, a szászok, a poroszok, a svábok, stb. mind németeknek nevezhetők, de ott vannak az amisok vagy a mennoniták, akik kb. a XVIII.-XIX. sz. szintjét idéző közösségekben élnek jelenleg is É. és D. Amerikában, (USA, Argentína) és szintén a németekhez kapcsoljuk (etnikailag) őket, akkor melyik német csaj után is sóvároghatunk igazán? Mi, magyarok leggyakrabban nagy, benga, szőke, frigid,(bocs, érzelmei felett uralkodó) főként az NDK-s időkből származó,a Balatonhoz járó, csóróskodó,legendákon, brutyi, suttyó férfibeszédeken, nagyzoló, macsó beszámolókon alapuló kategorizálást tartunk érvényben. Vagy a mára már nevetséges soft pornó filmekről megismert pajtákban, vicces helyszíneken kufircoló népviseletes menyecskékben gondolkodunk német szintéren. De semmivel sem különb sekélyes, olcsó sztereotípiák a japán csajok iránti szélsőséges megnyilvánulások sem: vagy nagyon kéne, mert biztos valami csodát művelhet, nagyon alázatosan szex közben, míg másoknak lapos, kisfiús, girnyó, stb. otromba jelzőkkel illetett. Jó, kívánatos csaj, a világ minden részén fellelhető, szerintem, fajtól, nemzettől függetlenül. Azért kíváncsi lennék, vajon mi lehet a két kiragadott helyen az általános vélemény a magyar férfiről? (mondjuk a japánoknak nem lehet valami széles, személyes tapasztalatokra alapozó a véleményalkotó merítés) Az autókról sokkal értelmesebb, így nemzetek szerint (is) vitatkozni, szerintem. Nálam, a német a nyerő. De sok japán márka is kiváló. Nehéz az összehasonlítás.(mint a csajok esetében)
Ebbe a posztba az Európában közlekedő, nekem legjobban tetsző 15 villamost gyűjtöttem össze. A 15-től az 1. felé haladunk. Az első 5 helyre olyan városok kerültek, ahol több gyönyörű villamos is közlekedik. A végén szavazhattok kedvencetekre! Következzen hát a poszt, semmi…..
Ki mondta, hogy kempingezni csak szabad ég alatt lehet? A Young Base Camp Hostel Bonn egy üres raktárhelyiségben került kialakításra, ahol a kempingezőket egyedi, vintázs stílusú lakókocsikkal várják. A különleges bonni hotel a német szállodatulajdonos Michael Schloesser ötlete alapján nyitotta meg…..
A Kínai Gépjárműgyártók Szövetsége (China Association of Automobile Manufacturers - CAAM) kiadta a legfrissebb hazai értékesítési adatokat. Ezek szerint Kínában összesen 19.31 millió autót értékesítettek tavaly, 4.3 százalékkal többet, mint 2011-ben, melyből 10.74…..
Előnyben azok, akik tanultak még cirill betűket, na meg akik követik a Wang folyó posztjait. Kedves Olvasók, el tudjátok olvasni a táblákat? ..