Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Dr Zoidberg

0 bejegyzést írt és 217 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség A Ponton bosszúja 2014.01.16 10:16:35
Egy barátom sztorija, mellesleg két állólámpás Mercije és egy Fecskéje van. Alapvetően egy hétköznapi életben szupernormálisnak tűnő egyed, aki titokban Mercedes-harácsoló elmebeteg, orvos nem látta, Pontonja nem volt még. Mostanában épp lakást újít fel. Rövid a sztori.…..
Dr Zoidberg 2014.01.16 10:57:56
Belsőség Tekert Audit vettem 2013.02.10 12:02:22
- Szevasz Tibi! Figyelj, meddig vagy bent a héten? Mert vettem egy benzines A6-ost, ki kéne olvasni belőle ezt-azt.Azonnal hallottam Novoth Tibi (ex-Boschtechnikus) fojtott hangján, hogy csak a jólneveltségnek – és barátságunknak – köszönhetően nem küld el azonnal oda, ahonnan anno…..
„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett csak egy parányi szabad időhöz jutunk, kiviharzunk modern lakásunkból, és samponnal, szivacsokkal felszerelve rávetjük magunkat krómtól-lakktól tündöklő…..
Dr Zoidberg 2013.02.03 22:56:12
Remek választás! Jómagam is évekig hajtottam egy 2000-es Lybra 2.4 JTD-t. Szedán volt, a legmagasabb felszereltséggel (kivéve navi). Én is 170 ezer valós km-rel vettem első tulajától, majd beletettem további 60 ezret minden komolyabb zűr nélkül, pedig nem kíméltem. Mai napig úgy gondolom, hogy sokkal jobban is bánhattam volna vele. Szerintem is ezek a legjobban sikerült olasz autók. Felső holtponti jeladó-elkoszolódás, ékszíjszakadás, ablakmozgató mechanika törés, majd ABS- és központizár-vezérlőegység halál. Ezek voltak. Végül e kettő miatt és az egy tenyérnyi helyen átrohadt bal küszöb miatt cseréltem le. A rohadás egy a már megvételkor meglévő csúnya alsó megnyomás végeredménye, amit soha sem kezeltettem. Én tehetek róla. Az ABS-vezérlőegység cseréjét nem úsztam volna meg 200e alatt, a kpi-zár és riasztó vezérlőegységének cseréje további 250e lett volna. Ráadásul már fáradt a kuplung, már csak párezer km volt benne. Az sem olcsó. Ekkor ért a gép kb. 800 ezret. Nem mentem végletekbe menőkig alaposan utána, hogy olcsóbban hogyan úszhatnám meg a két egység cseréjét, már kicsit vonzott az autócsere gondolata. 700 ért beszámították egy egy évvel idősebb Honda Legendbe.

Én imádtam a Lybrát, bár én roppant elfogult őslanciás vagyok. Istenien ment, nagyon szerethető a futóműve és a kezelhetősége úgy mindenestül. Fogyasztása baráti, kényelme isteni, sok autóval ellentétben tökéletesen működik az esőszenzora minden időjárási körülmény között, kivétel nélkül. Az évek alatt teljesen elfelejtettem az ablaktörlést. :)
Ami bosszantó volt viszont: Pl. az évenkénti futóműfelújítás. Évente komolyabb összegek (70-120e Ft-ok) kerültek a futóműbe és mindig irtó hamar elkezdett kopogni, roszogni. (De mondom, nem kíméltem sosem eléggé.) Egyéb baja még, ami volt, azt mind én okoztam: 2x kitört ködlámpa, 2x megrepesztett olajteknő, 1x leszakított kartervédő.
Továbbá bosszantó még a belső tér döbbenetes lelakhatósága. Alapvetően roppant jó minőségűnek tartja az ember a belső teret elsőre és tízezredikre is, de sokmindenről kiderült, hogy gyorsan avul. Pl. a zongoralakk-festés a középkonzol gombjain. Bereped, lehámlik. Ablakemelő kapcsoló kitörik a helyéből (két indokolatlanul alulméretezett pöcökkel van befogva.)
Bosszantó volt még a szerintem túlzó rozsdásodási hajlam. 11 évesen már az -önhibáján kívül- átrohadt küszöb mellett a hátsó sárvédőívek is rendesen rozsdáltak, plusz még pár apró további helyen. (Előtte a lényegesen idősebb Lanciáim messze nem rohadtak ennyire.)
És még ami iszonyúan zavart: volt egy kifejezetten erős, állandósuló fütyülő hang 160 km/h fölött. Ha valamely irányból erős szél fújt, akkor már alacsonyabb tempónál is előjött. Mindent tűvé téve vizsgáltam ki ezerszer a problémát, de sosem jöttem rá sem én, sem a szerelők, hogy mi okozta. :D
Márciusban be akartam röffenteni a patkány-Scarabeomat (2T, DeLux változat, elől-hátul tárcsafék), de hiába. Mivel siettem, úgy hagytam. Kőbájker mondta, hogy pikk-pakk lesz benne élet, csak vegyem ki a gyertyát, pucoljam meg, esetleg adjak neki hidegindítót (féktisztítót), oszt,…..
Bréking nyúz, mondhatnám. Meg felemlegethetném a debileket, akik szerint hülyeség a robogórendszám. Mert ellopták. Igen, a kék szutykot, ami miatt kiröhögött a szerkesztőség és azt állították, ennél 25 ezer forintért sokkal jobbakat vehettem volna. (Igaz, közben a kezük bent…..
Dr Zoidberg 2012.11.06 10:51:05
A motorépítés nem csak a bőrrojtos keménycsávók hobbija – azok is hódolnak a mesterségnek, akiket a versenypálya, a szúk kanyarok és a tizedmásodperces gázreakciók hoznak lázba, igaz, ők nem is nyújtott villával és tankfestéssel kísérleteznek. A spanyol Radical Ducati…..
Belsőség Halál a macskákra! 2011.08.27 17:30:00
Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők réme is ő, hatalmas, gyors és erős, nem lennék zsákmányállat a közelében. A kicsit Vikinek hívják, és bár még csak 9 hónapos, már most 23 kilós, csupa izom,…..
És a két eset nem függött össze egymással. Sietve igyekszem megnyugtatni az olvasót, senkinek semmi baja nem lett, ahogy a filmek végén szokás mondani, a jelenetek rögzítése közben élő állat nem szenvedett sem maradandó sem bármilyen sérülést. Péter fiam és a feleségem is…..
A mai napon tegnap (a szerk.) ünneplte 110. születésnapját Lazio tartomány első számú klubja, és kötelességemnek érzem, hogy erről megemlékezzek, részint, hogy ezzel ellensúlyozzam az NST-n megnyilvánuló oly fájó Roma felülreprezentáltságot, másrészt, mert 10 éve nem volt…..
Dr Zoidberg 2010.01.14 00:33:23
Dr Zoidberg 2010.01.14 00:41:48
Dr Zoidberg 2010.01.18 12:49:33
@Sasa133: Te is lassan a helyedre kerülhetnél, ha már itt tartunk.
1984 májusában a FIFA úgy döntött, az 1990-es világbajnokságot Olaszország rendezheti (Szovjetunió meg nem), és ezzel a második ország lett, amely kétszer adhatott otthont a világ legnagyobb sporteseményének. A világbajnokság szokás szerint rengeteg érdekességet hozott, és…..
Dr Zoidberg 2009.11.25 15:26:31
@popp: "Vorne praktisch, hinten modisch." Höhö. De méginkább: "Vorne kurz, hinten lang." azaz: VOKUHILA, ahogy a német mongya.
Csehül pedig, ha jól dolgozott a webferdítés: "Vpředu krátké, vzadu dlouhé." Van egy olyan sejtésem, hogy a cseheknél ebből nem keletkezett széles körben elterjedt mozaikszó. Nem értek hozzá, de szerintem még egy cseh számára is kényelmetlen lehet kimondani, hogy: VPKRVZDL. :)))
Dr Zoidberg 2009.11.25 23:11:27
@Dr Jozef Vengloš: Asszem valamibe belebonyolódhattál a hozzászólásomban. :)
"Vorne kurz, hinten lang." Ez épp ugyanazt jelenti, és én épp azt írtam, hogy a német leginkább így mondja, azaz úgy, hogy "Vokuhila."
Ezt próbáltam csehre lefordíttatni egy webferdítőgéppel, és ezek szerint jól sikerült. ;)
A "Vorne praktisch, hinten modisch", amit popp említett magyarul, az jóval kevésbé elterjedtebb.
Kedves látogatók! Itt egy Bundesliga poszt épül az NST generálkivitelezésében. A kommentelők közlekedése a munkálatok ideje alatt is biztosított (business as usual). Olyannyira, hogy máris várjuk eheti tippelőnk, aki nem más lesz, hanem az, aki megmondja, mely Bundesliga spíler…..
Nyugodj békében    ..
Dr Zoidberg 2009.11.12 22:02:30
Belsőség Hibrid, hibrid... 2009.11.08 09:58:00
Nem vettem porszívót. Nem is akaram venni. Gyalog mentem, nem kocsival. S hogy mi a fenét keres ez a cucc mégis egy autós blogon? Kérem, az árcédulát figyeljék! Illetve azt az izét, amire ki sem merik írni az árát. A termékfejlesztő felhörpintette az utolsó korty kávét, és…..
Dr Zoidberg 2009.11.08 22:56:40
Az, hogy ez embernek az életben kell egyszer birtokolnia egy kabriót, azt hiszem, evidens. Számomra ez akkor vált nyilvánvalóvá, amikor megszületett a lányom. Megfogadtam, egyszer majd megkabrióztatom, hogy elmesélhesse az unokáinak, hogy a dédapjukkal kocsikázott az Alfa kabrióban...…..
Dr Zoidberg 2009.11.02 16:45:57
@Pierre73: Remélem, egyetlen lehetőséget sem fogsz a jövőben sem elmulasztani, hogy ezt leírd. Kitartást kívánok neked hozzá a továbbiakban.
Sűrűsödött a mezőny, a két listavezető közül egyik sem bírt nyírni, így egy óvatos testcsellel közelebb lopta magát a Bayern és a Bréma. Dárdaiéknak – nem kis szerencsével – zuhanás közben sikerült megkapaszkodni egy sziklafalból kiálló Wolfsburgba, miközben…..
Utoljára valami Bee Gees jutott el ilyen magasságokba, de most simán lecsapdáztuk, meg különben is, ki a fene akar rájuk emlékezni, mikor itt száguld tovább a Rorschach. Rendületlenül keressük popp (3#), Isarsturm (2#), ktn, Oarbeaskoa, Aradebil, loveBZ, shinigami, ZenZo, vár a tévé,…..
Dr Zoidberg 2009.10.29 22:33:27
Belsőség Vorsprung durch Fahren 2009.10.24 14:48:00
Nem a legfrissebb fotók, de a kérdés adja magát. Melyik gyártó sértődjön meg? Skizo?Katt. Galéria nyílik...
Nou San Trafford Ott megy az Inter 2009.10.20 15:22:00
Vagy működik az időgépünk, és tavaly októbert írunk újra, vagy egyszerűen csak rohadtul nem változott semmi a legutóbbi szezon óta. Igaz, most a Sampdoria alakítja az Udinesét, és a Livorno a Regginát (ott repül amúgy az ötödik idei edző), de a Roma és a Milan a tavalyi…..
Dr Zoidberg 2009.10.24 01:08:43
Nem hiszek a hibátlan 400 000 kilométert futott autóban. Sőt, nem hiszek a 200 ezresben sem. Szinte minden – saját autóinkkal foglalkozó blogposzt – kommentelői között feltűnnek a most vettem olaszban egy kilenc éves 320d-t, hibátlan és a kilenc éves B Vectrával járok…..
Dr Zoidberg 2009.10.11 23:50:34
9 éves Lancia Lybra 2.4 jtd, 196ezer Km.

Futómű patent, de nemrég volt szervízelve, kormányösszekötő és stabilizátor.
Első szélvédő repedt, cserélni kell.
A szellőztetőrendszer egyik terelőlapátja nyikoroga műszerfal mögött. A csomagtartó teleszkópjai fáradnak, tartanak még, de nem nyomnak ki. A baloldali fényszóró búrája bemattult, az első indexek is, plusz az említett fényszóró izzócsatlakozója megégett, kontaktos. Féktárcsák és betétek csereérettek egy féléven belül.
Kihajtható hamutartóban elment belül valami, ha visszacsukom, nem marad bent. Van egy apró zörgés valahol a műszerfalban, nem mindig jön elő, de inkább hallani, mint nem.
Nagy sebességnél, vagy nagy sebességű szélben az anyósablak szélénél kívül süvít valami. Levegő nem jön be, és sehol semmi látható gebasz, de ha kinyomom az ablaküveget bentről, megszűnik a hang...kurvaidegesítő. A vezetőülés kerete nyikorog, baloldali combtámasz kicsit szétülve. Az ülésfűtés nem megy, a tempomat néha megy, néha nem. A baloldali hátsó utastérvilágítás kontaktos, csak automatán kapcsol, manuálisan halott. A vezetőoldali ablakemelő gombjának aljáról letört egy pecek, az emelőgomb kijött, magát a mikrokapcsolót nyomogatom az üregben. (Honnan szerzek ilyen billentyűt???) A klímakonzolon két gombról le akar válni a "Mont Blanc töltőtoll-szerű csillogó fekete lakkborítás". A hátsó sárvédőíven és az oldalsó ablakkereteken a gumi alatt megindult a rozsda. A kasztnin meg a lökösökön van egykét ilyenolyan sérülés, amiknek egy részéről csak én tehetek, a többiről suttyó állatok, vagy figyelmetlen tulkok.
Viszont megbízható, biztonságos, gyöngyörű, nagyon sajátos légköre van, kurvakényelmes, másfél litert fogyaszt, és nagyonmegy. Höhö. :)
Huszonegyre lapot húzunk, és sasként szárnyalunk tovább a Rorschach tudat határmezsgyéjén, miközben már Amerikában is legálisan fogyaszthatunk alkoholt. Kétségbeesetten keressük Susant, valamint popp (3#), Isarsturm (2#), ktn, Oarbeaskoa, Aradebil, loveBZ, shinigami, ZenZo, vár a…..
Dr Zoidberg 2009.09.28 23:15:00
Pusztán lelkesedéssel, és gyakorlatilag zéró témába vágó tapasztalattal felvértezve blogunk két szerzője, kiegészülve a kezdőcsapatunkból egyedüliként állva maradt bábuval nekiindult a mesés Olaszországnak, hogy egyetlen hétvégébe sűrítve Milánóban és Rómában…..
Beszámolónkban nem a meccshelyzeteket, illetve csapatok játékrendszereit kommentálnánk, hiszen az már úgyis mindenki számára ismert, inkább a stadionba vezető utunkról és az ott eltöltött időről írnánk egy keveset - kezdi mai vendégszerzőnk, és mi örömmel adjuk közre …..