Regisztráció Blogot indítok
Adatok
karmanyúz

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A kórházas jelenetek az akciófilmek bosszú motiváció képző helye, ahonnan a főhős már úgy tud elindulni, hogy otthon már csak fegyverkeznie kelljen és ne gondolkodnia.  A kórház számtalan sablon jelenet helyszíne, amelyek egy precízen megtervezett forgatókönyv szerint…..
karmanyúz 2020.09.21 19:33:15
menekülés/üldözés a kórházban (de bármilyen egyéb többszintes épületre is igaz):

jófiú és rosszfiú egymást kergetik a folyosókon, a jófiú kikerülgeti az útjába kerülő, lassan csoszogó vagy éppen tolószékben gubbasztó idős néniket és bácsikat, maximum ha (akció)vígjáték, és menekül, akkor a folyosón felejtett, kezében az éppen fogyasztott infúziós tasakot szorongató bácsi hordágyát fordítja keresztbe a folyosón, a bácsi méltatlankodása közepette. Aki még jobban felháborodik, mikor a gonoszok keresztülbuknak rajta. A rosszak persze mindenkit gátlástalanul félrelöknek/legázolnak, viszont menekülés közben mindkét fél hajlamos a folyosón található minden tárgyat a másik útjába hajigálni akadálynak.
Aztán elérünk a lifthez, amibe befurakszik a menekülő, és
- ha üres, akkor
-> a jó karakter idegesen kb 25ször megnyomja a találomra kiválasztott gombot (ami általában a földszint), hátha ettől gyorsabban csukódik a liftajtó
-> a gonosz szereplőnek elég egyszer megnyomni a gombot, majd önelégülten mosolyog a becsukódó ajtó résén át az épp akkor odaérkező jófiúra
- ha nem üres, akkor "elnézést, bocsánat, szabad lesz?, köszönöm", és még éppen betolakszik, mielőtt a lift elindul; jó és rossz közt itt csak annyi a különbség, hogy a negatív figura minden további felhajtás nélkül megy lefelé, a jó karakter ellenben megkönnyebbülten fellélegzik, mire a mellette állók gyanakodva néznek rá és csapzott külsejére
Aztán odaér az üldöző, dühösen rácsap a csukott liftajtóra, majd oldalra néz, és máris ott terem egy 'Exit' feliratú ajtó, ami a lépcsőházba vezet, ő pedig már sprintel is arrafelé.
Innentől többnyire csak a jó karaktert mutatják, akár menekülő, akár üldöző: a liftben idegesen toporog, a lépcsőházban meg veszettül száguld lefelé, közben esetleg majdnem elütve 1-2 takarítót ("na de kérem!", "hé, mit művel?!"...). És mindig ő ér le előbb; kiront a folyosóra, megtorpan, körülnéz - erre a jelre a rosszember is kilép a másik ajtón (lift v. lépcsőház, ahol jött), szintén körülnéz, észreveszik egymást, és a hajsza folytatódik a főbejárat irányába, emberek félrelökésével, kukák/székek felborogatásával.
A végén a menekülő kijut az épületből, ezt a recepcióssal csevegő biztonsági őr egy zavart "hé, mi a..." kijelentéssel reagálja le, de az üldözőt általában feltartóztatja, legalábbis annyi időre, amíg a másik egérutat nyer az utcán. Végül az üldöző is kiér, mérgesen körülnéz, de már nem látja a játszótársát semerre, mire egy dühösen belerúg valamibe a közelben.
Az igazi tini horror arról szól, hogy sok jó képességű fiatalembert lemészárol valami kibaszott ronda ember/szörny/gépezet. Azonban ennek a jelenet sornak is van sablonja, sőt tulajdonképpen az egész film egy klisé: 1.       Az érkezés Az amerikai csak…..
karmanyúz 2020.02.14 13:28:56
@Noname Watanabe: "És ha a sötétből rájuk villog Frau Obergruppensexführer nácizombi szeme, nem rohannának el, hanem hosszan (5-10 másodperc) sikítanak."

És ez a hülyeség a farkasemberes vagy más alakváltós szörnyes filmeknél is megvan. Mikor a csapat egyik tagja leleplezi magát, hogy ő gyilkolászik itt, ezután rögtön el is kezd átalakulni, láthatón nagy fájdalmak közepette és görcsben rángatózva. A többiek pedig gúvadt szemmel, rémülten végignézik, majd mikor befejezte és rájuk vicsorít, akkor kezdenének menekülni... de már minek, ugye...

Az is tipikus még, hogy ha futnak a gyilkos/szörny elől, akkor valakinek el kell taknyolni. Az illető ilyenkor sosem tud felkelni, hanem ott jajveszékel a földön, amíg valaki vissza nem megy érte. Namost, ha legalább az egyikük töltelék karakter, akinek eddig tartott a szerepe, akkor a gyilkos pont akkor ér oda, mikor sikerül talpra kecmeregni, és lehenteli a tölteléket. A másik ezt sikítozva végignézi, majd mikor a gyilkos már épp utána nyúlna, elrohan. Ha mindketten töltelékek, akkor esetleg még felkelni se marad idejük, mielőtt elhullanak.
Mellesleg, ha az eltaknyoló majd talpra kecmergő figura menekül meg, akkor egy kicsit sántikál, amíg utol nem éri a többieket, de a következő jelenetben már úgy vágtat, mint Usain Bolt.
A világvégén minden lepukkant kis kocsmában ül egy borostás Marlboro man , aki a dohányzás elleni törvények miatt már nem cigizhet a filmben de inni még ihat! Ruhája elegánsan szakadt, trikója foltos az izzadtságtól, de valószínűleg a világ legerősebb koncentrátumú Old Spice…..
Filmes főhőseink sokszor a maffiával kerülnek szembe miközben a rosszakat megbüntetik, ezért maffiózó barátaink is megérnek egy posztot. A maffia mindig nemzetiségi alapon szerveződik: olasz, ukrán, kínai, japán ,mexikói, orosz. Olyan nincsen, hogy a hamburgerzabáló amerikai…..
karmanyúz 2019.11.12 20:04:05
még későbbi pótlék, de nem maradhat el az a jelenet sem, amikor a maffiafőnök az egyik alkalmazottja (általában alvezére) sérelmére követ el hirtelen felindulásból súlyos testi sértést netán gyilkosságot
általában a maffia menedzsment értekezleten történik a dolog, célja szerint általában két változat van:

1. a regulázás/tekintély helyreállítása
általában a film elején, de legfeljebb az első harmadában történik; a maffia vezetősége gyűlést tart, ahol a főnök azt ecseteli pl. hogy hogyan fogják átvenni a helyi narkó/fegyver/import zöldség/kínai bóvlicipő piac felett az irányítást, mikor is egyik alvezére közbeszól: ellentmond, kijavítja valami nyelvbotlását, netán csak bunkó módon félbeszakítja, egy a lényeg: rohadtul nem kellett volna... ezt onnan tudjuk meg, hogy hirtelen döbbent csönd lesz, még a legyek is lábujjhegyen zümmögnek, a főnök zordan mered a közbeszólóra, az ijedten néz vissza rá (ha elég esze van), vagy kihívóan állja a tekintetét (ha kellően hülye vagy nagyon tökösnek érzi magát), a többiek pedig rémülten pislognak ide-oda kettejük között; majd pár másodperc után a főnök megoldja a feszültséget, és kedélyesen folytatja a szónoklatot, ám innentől már lassan körbe járkálva a szobában (ha addig is nem tette)
persze úgy időzít, hogy épp akkor végezzen, mikor a vétkes mögé ér, na ekkor szokta beverni annak pofáját (olaszok), lekaratéjozni (japánok), vagy véres cipóra verni (oroszok)
viszont a delikvens rendszerint életben marad

2. a felelősségrevonás/megtorlás
ez általában a film második felében fordul elő, amikor egy csúnyán elb*szarintott akció (főhős/fontos tanú/szaglászó újságíró/egyéb szereplő sikertelen kinyírása/elfogása, fuccsba ment áru átadás/átvétel és hasonlók) után gyűlnek össze a gengszterek, hogy a hogyan továbbot megvitassák
az olasz főnök ilyenkor a teremben körbejárkálva poénkodik, mintha mi sem történt volna, látszólag elbagatellizálja a kudarcot, majd mikor a felelőshöz ér, egy baseball ütővel szétveri a fejét; ezután közli a többiekkel, hogy nem akar több ilyen pofáraesést
a japánoknál a bűnös tudja, hogy hibázott, rituálisan bocsánatot kér, levágja a kisujját, és egy zsepibe csomagolva átadja a főnökének - aki miután ezt egy szó nélkül végignézte, ráförmed, hogy mit gondol, ennyivel megússza?! majd leböki/vágja egy szamurájkarddal, végül ő is közli a többiekkel, hogy nincs több kudarc
az oroszoknál viszont elágazik a dolog: ha a felsült alvezér egyedül maradt, akkor egy székhez kötözik és pizzaszósszá verik az arcát, majd ha még élne, agyonlövik, esetleg felgyújtják, de ha még maradt néhány embere, akkor azok kíséretében, saját lábán érkezik, és többnyire szitává lőve távozik
Nagyon sok film helyszíne az irodaház, ami általában egy felhőkarcoló és sok-sok érdekes jelenet tud ott zajlani. De kezdjük alulról és haladjunk felfelé. Az épület egyik legfontosabb része a mélygarázs, ami mindig fullon van, és amikor kell akkor tök üres. Mindig minden visszhangzik, benne legyen…..
karmanyúz 2019.03.31 09:34:20
@Holtsav: esetleg látnak valami villanást az egyik monitoron, ahogy valami eltűnik egy folyosókanyarban/kereszteződésben vagy ajtónyílásban, ekkor rádión szólnak az épületben járőröző kollégának, hogy 'hé Charlie, ellenőrizd a C9es/piros hetes/makk ász/egyéb szektort!'
na innentől tudjuk, hogy Charlie munkaideje hamarosan végleg lejár, és az utolsó blokkolást a szörny fogai végzik, rajta

tényleg, biztonsági őr mint zskarakter következőleg? eléggé sablonosak, és fogyó eszközök is, kb mint a már megénekelt Star Trek-es biztonsági
Most, hogy a feka hős már átlagos és már Artúr király udvarában is volt minimum 2 NBA játékos és a férfiak is úgy falják egymást a filmekben mintha nem lenne holnap, ki kellett valami újat találni. Ráadásul a scifikben is újítani kellett mert már uncsi volt, hogy minden bádog pirítós potenciális…..